BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mdr Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 804
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 141,989
Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

..

Saat 19.00 da Hırvatistan Tovarnik sınır kapısı-kasabasından 2 dk da geçtik.Şimdi Sırbistan sınır kapısındayız.Görevli erkek memur hoşgeldin komşi " dedi.Az Türkçe biliyordu. içeriye göz atıp "güzergahınız nereden nereye " dedi.Anlattık.Belgrad-Niş-Bulgaristan diye..Bu sırada bayan memur hapşurdı.Bende gayri ihtiyari "çok yaşa " dedim. Yarı şaşkın yarı meraktan ne demek istedigimiz sordular..Pelin de ingilizce anlattı çok yaşa demenin anlamını..Güldüler...Erkek memur Pelinin ismini sordu..ögrenince "bizde Pelin adında sıcak bir içecek vardır..Mutlaka bakın diyerek neşeli bir şekilde giriş yaptık..

Hırvatistandan Sırbistana girişte hemen herşey birdenbire degişiyordu.Bakımsız yollar,özensiz tarım.eski püskü model arabalar..modern olmayan tarım....hatta Belgrada dogru geçtigimiz bütün kasaba ve köylerde lagım açıktan aktıgı için müthiş bir koku..bizi karşıladı..Bu sıcakta camları kapattık.. ::smiley: ::smiley:
 

Etiketler
Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

..
Sırbistan , Srbija ya da resmî adıyla Sırbistan Cumhuriyeti , Balkanlar'da yer alan bir devlettir. Sırbistan Karadağ’ın ayrılmasıyla oluşmuştur. Kuzeyinde Macaristan, batısında Hırvatistan, Bosna Hersek ve Karadağ, güneyinde Makedonya ve Kosova, doğusunda Romanya ve Bulgaristan bulunur.
Osmanlı İmparatorluğu'ndan bağımsızlığını almıştır ve 420 yıl Osmanlı toprağı olarak kalmıştır. Balkanlar'da yer alan eski Yugoslavya'nın bir arada kalan iki parçası olan Sırbistan ve Karadağ'ın oluşturduğu Sırbistan-Karadağ Devlet Birliği, 21 Mayıs 2006 günü Karadağ'da düzenlenen referandum sonucu "De Facto" şekilde ortadan kalktı. Birliğin "De Jure" yani hukuki anlamda son bulmasıysa 3 Haziran 2006 tarihinde her iki ülke parlamentosunun birliğin sona ermesini onaylaması ile gerçekleşti.

Bu eski birlik içindeki iki ulusal oluşumu teşkil eden Sırbistan (başkenti Belgrad) ve Karadağ (başkenti Podgorica) artık kendi politikalarını belirleme serbestliğine sahiptirler.
Ayrılıktan sonra denizle ilişkisi kesilen Sırbistan'ın, Kosova ayrılana kadar iki otonom bölgesi vardı. Sırbistan, denizle bağlantısı bittiği için donanmasını satılığa çıkarmıştır. Ülkenin tek özerk bölgesi, başkenti Novi Sad olan Voyvodina'dır. Voyvodina'da yoğun bir Macar azınlığı bulunmaktadır. Sırbistan nüfusunun % 82'si Sırp, geri kalan % 18'lik kısmı ise Macar, Boşnak, Roman ve diğer azınlıklar oluşturur.
Sırbistan idari yapısında ayrıca 24 adet idari statüye sahip şehir vardır. Şehir yapılarından bazıları şehir belediyesi birimini oluştururken, bazı şehirler bu statüye sahip değildir. Belgrad, Novi Sad, Niş, Kragujevac, Požarevac ve Vranye olarak 6 şehir ülkedeki şehir belediyelerindendirler. Bu şehirlerin yapısında ayrıca birden fazla belediye birimi bulunur.
Başkent Belgraddır..Yüzölçümü ..Toplam 88.361 km² (Kosova dahil.) (112.).
Nüfus ..2011 sayımı 7.120.666 Para birimi Sırp dinarı (RSD) plakası SRB dir..
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

...

DSC_1357.JPG


DSC_1362.JPG


DSC_1367.JPG


DSC_1413.JPG
 







Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında



....

Saat 22.00 de Sırbistanın başkenti Belgrad a geldik..Büyük,kalabalık ve yogun trafigiyle tanıdık bir şehirde gibiydik.Ortasından Tuna ve Sava nehirleri birleşiyor ve geçiyordu..

Acil kalmak için bir yere ihtiyacımız vardı..Sonunda AVİA adında büyük bir petrol istasyonunda durduk.İzin istedik tamam dediler..Kısa bir yemek ardından yattık....

Belgrade.jpg
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında


....

22 Haziran Cuma...
saat 08.00 de kalkıp kahvaltımızı yaptık..Saat 09.30 da Gps imizde rotamıza Niş eyaletini yazıp yola koyulduk.214 km yolumuz vardı..Belgrad trafigi bu saatte bile İstanbul trafigini andırmaya araçlar yavaş yavaş şehre girmeye çabalıyordu..

Bu şehri başka zamanda geniş geniş gezmeye karar vererek gidiyoruz..Küçük köylerden geçiyoruz..Tarlalarına-baglarına yaya yürüyen insanlarla dolu yollardan geçiyoruz.Karpuz satan yol kenarı ındaki tezgahlarda karpuza "Bostan" yazıyordu ve kilosu 50 sırp dinarı idi.Benzinin litresi 133.7 dinardı.
1 €=113 dinardı yaklaşık olarak.Böylece 1 litre benzin yaklaşık 1.22 € gibi idi.Bizde neredeyse 1.7€ burada bizden geri ülkede 1.22€ üstelik dökülen ,altyapısı demode bir ülkede..Ya onlar halkını çok düşünüp vergiyi az alıyordu akaryakıttan..yada biz kaynak yaratmak gelişmek için daha çok vergi alıyorduk.. ;D ;D ;D ;D ;D acaip bir paradoks denklemi yanii.. :D :D neyse..

Sırbistanda gözlemledigimiz en büyük durum sanırım Bosna Hersekte yaptıgı katliamlar sonrası Birleşmiş milletlerin uyguladıgı ambargo sonucu ,uzun süre yardımsız kalıp agır sanayisini,altyapısının bakımsızlıktan yenileme yapılmamasından dolayı ülke hala eski sovyet ülkeler toplulugundaki durumu muhafaza ediyor gibiydi.Tabiri caizse dökülüyor gibiydi..Makyaj tutmuyor gibiydi..Onun yanında slovenya yıldız gibi parlarken,Hırvatistan ailenin akıllı ve haşere çocugu gibi en güzel ve deniz kıyılarını almış,Bosna Hersek ise vurdumduymaz,umursız haliyle reddi miras yapmış üvey evlat gibi kalmıştı...................
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

...

Jagodina adındaki şehre geldik..Güzel şehir..Üniversitesi yanından geçiyoruz..Bizim gps şehir içlerinde kafayı yiyor..saçma sapan yerlere götürüyor bizi.. :D :D bunu anlayamadım gezi boyunca...Acaba kalabalıgı sevmiyor mu ??? ondan mı saçmalıyor.. ;D ;D

Tabelalarda kril harfleri altında latin harfleriyle de yazılmış..Bu bize çok kolaylık saglıyor..Niş şehrine geldik..Bu kadar gezdigimiz ülkeler içinde İtalyanın birkaç büyük şehrini saymazsak ..yüksek katlı 15-20 katlı binalara burada rastladık....

........................

Sofyaya dogru rotayı çevirdik.Yollarda Türk Tırları,lastik tamir istasyonları, kebapçılar ve türk yemekleri satan lokantalar sık sık karşılaşır olduk..Sanki Edirne taraflarına gelmişiz gibi idik..Daha Sırbistandayız ha....Sırplar bizi hiç sevmeyen bir ulus ve biz onların Niş eyaletinde itibaren birçok yol üstündeki yerleşim merkezlerinde,benzin istasyonunda dükkan v.s açmışız işletiyoruz... ;D ;D ;D

Mola verdik..16 Plakalı bir TIR şoförü plakamı görünce sohbet etmek için...cama kaykılıp yaslandı..
-hemşerim..yolculuk nereye...
-Edirneden -Yalovaya dogru
-sakın İstanbula gündüz girme..2.Bogaz köprüsünde çalışma var..trafik felç..10 saat bekleyenler..üüüüfff millet mahvolmuş.yerinde olsam saat 03.00-04.00 gibi ayarlarım
-sagol abi..sen nereye peki..
-Slovenyaya..
-biz de o taraflardan geliyoruz..

-hava nasıldı peki..
-abi hiç yagmur yagmadı gezi boyunca..sıcak sayılır..
-hayırlı yolculuklar..
-eyvallahh..
 



Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

...

Saat 18.00 gibi Sırbistan çıkışına Dimitrograda geldik.. Gümrüge sıraya girdik.Sırp-Bulgar gümrügünü alan derinligi ile poz yakalamak için 70-200 mm tele lensi çevirip çekmek istedim..Gümrükteki iri kıyım polis memuru bize dogru gelmeye başladı..
Anladım niyetini...70-200 mm lens tıpkı bazuka gibidir...uzaktan bakınca gümrüge füze fırlatmaya çalışan biri havası da verir hani...
İngilizce bilip bilmedigimizi sordu.Peline döndüm tercüme etmesi için. "fotograf çekmek yasak..makinanızdaki filme bakmak istiyorum.." dedi.Çektigimiz POZLARI tek tek kontrol etti..ona göre zararlı birşey görmeyince.." babanız bir daha yasak olan bir şeyi yaparsa..makinayla beraber burada alıkoyarız kendisini.. :D :D :D " demiş..Allah allah... ;) ;)..Bunun harici sıkıntı olmadan geçtik hemen...

Bulgar gümrügüne girdik.Çabucak oradan da geçtik.Herkes gümrük çıkışında sıraya girip birşey alıyor ..sanki mecburmuş gibi..bende sıraya girdim mecburen.."otoyol için vinyet almamız lazım..yoksa cezası büyükmüş."
en ucuzu 10 günlük vinyetmiş.5 € verdik aldık..cama yapıştırdık.Yahu ben Bulgaristanda öyle ahım şahım otoyolunda bir türlü agız tadıyla gidemedim ki..daha dogrusu bizdeki otoyolu ne ..Bulgaristandaki otoyolü..ne.... ;D ;D ;D ;D Bulgarlar bu konuda sinekten yag çıkarma politikasını uyguluyordu..

nÄ°KON 70-200 mm VR.jpg
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

Sırp'lardan bahsedince bir anım aklıma geldi,
Yıllar önce Marmaris'te Jeep kiralama yapıyordum,6-7 kişilik bir grup geldi.
2 adet Jeep kiralayacaklardı konuştuk anlaştık sokak İngilizcesi ile,teminat anlamında ya 1000 Mark para yada pasaport istiyorduk.
Parayı vermeyi her turist gibi bunlarda istemedi tabiki,o zaman pasaport istedik,gruptakilerin hepsinin yüzü buz gibi oldu.
Biz bir anlam veremedik tabiki,neden sonra verdiler o zaman sırp pasaportunu görünce anladık meseleyi.
Pasaportu alıp bizde tebessüm edince rahatladılar onlarda tebessüm etti.
Meğer ne korkutmuşuz sırpları :smiley:
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

:D :D :D :D :D


dalyan' Alıntı:
Sırp'lardan bahsedince bir anım aklıma geldi,
Yıllar önce Marmaris'te Jeep kiralama yapıyordum,6-7 kişilik bir grup geldi.
2 adet Jeep kiralayacaklardı konuştuk anlaştık sokak İngilizcesi ile,teminat anlamında ya 1000 Mark para yada pasaport istiyorduk.
Parayı vermeyi her turist gibi bunlarda istemedi tabiki,o zaman pasaport istedik,gruptakilerin hepsinin yüzü buz gibi oldu.
Biz bir anlam veremedik tabiki,neden sonra verdiler o zaman sırp pasaportunu görünce anladık meseleyi.
Pasaportu alıp bizde tebessüm edince rahatladılar onlarda tebessüm etti.
Meğer ne korkutmuşuz sırpları :smiley:
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

..

BULGARİSTAN..

Bulgaristan , Bılgariya), Balkanlar'da yer alan bir ülkedir. Batıda Sırbistan ve Makedonya, doğuda Karadeniz, kuzeyde Romanya, güneyde Yunanistan güneydoğuda Türkiye ile çevrilidir. 110 bin 994 kilometrekarelik yüzölçümüyle Avrupa'nın en büyük 16. ülkesidir. Balkan, Rodop ve Rila gibi dağlar yüzey şekillerini belirler. Rila üzerindeki Musala tepesi Balkanların en yüksek noktasıdır. Kuzeydeki Tuna Ovası ve güneydeki Yukarı Trakya Ovası da Bulgaristan'ın alçak ve verimli bölgeleridir.

Bulgaristan'ın ilk sakinleri Hint-Avrupa kökenli bir kavim olan Traklardır. Bizans İmparatorluğu egemenliğine girer.14. yüzyılda Türklerin Rumeli'ye çıkmasından sonra bağımsızlıklarını yitirerek Osmanlı Devleti'nin egemenliğine girmişlerdir.

Osmanlı Devleti'nin gerilemeye başlaması ve Çarlık Rusyası'nın da desteğiyle, Balkanların tümünde olduğu gibi Bulgaristan'da da ulusal kurtuluş hareketi alevlenmiş, 93 Harbi'nden yenilgiyle çıkan Osmanlı Devleti, Bulgaristan'ı 1878 yılında içişlerinde bağımsız prenslik olarak, 1908 senesinde ise tam bağımsız çarlık olarak tanımıştır.I. Dünya Savaşı'nda Osmanlılarla aynı cephede savaşa katılan Bulgaristan, II. Dünya Savaşı'na da Almanya saflarında katılarak her iki savaştan da yenilgiyle çıkmıştır.
II. Dünya Savaşı'nın ardından Balkanlar'da ilerleyen Sovyet ordusunun da yardımıyla Georgi Dimitrov önderliğinde sosyalist rejime geçen ülke, soğuk savaş yıllarında Varşova Paktı'nın üyesi olarak kalmıştır.
Doğu Bloku'nun çözülmesiyle 1990 yılında sosyalist rejimin yıkıldığı Bulgaristan, komşusu Türkiye ile olan ilişkilerini oldukça olumlu bir temele oturtmuştur. Ülke 1 Ocak 2007 yılında Avrupa Birliği'ne katılmıştır.

Ülkenin en önemli ırmağı olan Tuna Nehri, aynı zamanda Romanya-Bulgaristan sınırını oluşturur. Bulgaristan sınırları içerisinde doğup, Yunanistan-Türkiye sınırını oluşturarak Ege Denizi'ne dökülen Meriç (Maritsa) Bulgaristan'ın bir diğer önemli akarsuyudur.
Sofya (Başkent)..1990'a değin devlet yönetiminde sosyalist ekonominin hâkim olduğu ülke, Doğu Bloğu' nun çözülmesi sonucu Sovyet pazarını kaybetmesi ve kapitalist ekonomiye eklemlenme sorunları nedeniyle 90'lı yıllar boyunca milli gelirin % 70'e yakın küçüldüğü çok ağır bir ekonomik bunalım yaşamıştır. Bulgar ekonomisi, 90'lı yılların sonundan itibaren toparlanma sürecinde ve Avrupa ülkeler arası en hızlı büyüyen ekonomileri arasında yer alır.Çöken eski sistemin yerine, yeni sistemin yerleşmesinin sancılarını yaşayan Bulgaristan, Polonya ve Rusya gibi şok ekonomik paketler uygulamadı. Daha muhafazakâr bir ekonomik reform paketleri uyguladı.2004 itibari ile NATO üyesi olan Bulgaristan 01 Ocak 2007' de de AB'nin tam üyesi olmuştur.
..
2011 genel nüfus sayımına göre Bulgaristan'ın nüfusu 7,364,570'dir. Nüfusun etnik dağılımı ise şu şekildedir: Bulgarlar: 6.655.210 (%83,9), Türkler: 747 000 (%9,4), Romanlar: 370.908 (%4,7),.

Plakası BG dir..Para birimi Euro olması gerekirken...Bulgar Levasıdır..HAYRET ETTİM..hem avrupa toplulugundasın..hemde para biirimin leva..çok yerde zorlandık bu yüzden..
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,168
Kayıtlı Üye Sayımız
166,532
Kaydolan Son Üyemiz
Tanersezen

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst