Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyr-ü zafer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 605
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 170,410
Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

freegraf' Alıntı:
lizz cok zamanın yok pek detaylı bakmadım ama evler inanılmaz doğudaki evlere benziyor ağac kuşaklarına kadar miarlar hatıl dererler.mesela benim doğup büyüdüğüm evin tıpatıpı tıp oldu.ama bir taraf toroslar Akdeniz sırtları diğer taraf Elazığ Bingöl yani yukarı fırat kürt köyleri ile aynı Duvarları gec dam örtüsüde aynı....ve böyle.selamlar.devami sivil mimari le gelecek .. mesela .irtifa i durum hem para hemde yükseklik gibi. işin içinde iyi rol oynuyor zenginlik ve fiziki şartlarda.fazla karıştırmadan ....vin tur.

Freegraf Elazığ ve Bingöl tarafında zeytin ağacı olur mu diye merakettim şimdi,evler ve ağaçlar aynı deyince :smiley: Ama söylediklerinin şu kısmını anlıyamadım pek:

"devami sivil mimari le gelecek .. mesela .irtifa i durum hem para hemde yükseklik gibi. işin içinde iyi rol oynuyor zenginlik ve fiziki şartlarda."
 

Etiketler
Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

öyleki ağac evlerde yani duvara yere parelel döşenen ağaclardan bahsediyorum.sivil mimari ise irtifa :yükseklik deniz seviyesi altımetre de ki binaların berzer özellikleri.koyun keci toplana agac vs. 2.irtifa:yükseklik mevki makam ağalık oba beyi=PARA yani zenginlik ve yüksek oluş .gibi durumlar sivil mimariyi şekillendirir .Zengin adamın evi hep kesme taş olur.orta hallide sadece köşe taşları kesme olur.fakirde ise neredeyse kesme taş yok bir iki madırga vuruşundan başka(madırga taş duvar ustalarının kullandığı balyoz lie cekic arasındaki orta ölcekli cekictir.)bir düzeltme ve kesme yoktur.işte bu bir ev lere ve mimariye yansıma şekli.Mardindeki konaklardaki süsler neredeyse kotik ve barok kadar etkili iken bir zavallı köylünün damını düşün.Elazığ ve bingölün o bölgelerinde zeytin yoktur (sadece keci bişkuli vardır.) ama meşenin türleri vardır.dam örtüsün de ki agaclar genellikle meşedir.Uzun boylat baba diye tabir ettikleri MAĞ yada mag ları yani bölümleri belirler onların üstüne cisir ve mertek ler düşenir.onunda üstüne yine ekmek ve köfte devreye girer.Zenginler tahta keser dizerler fakirler calı ve yapraklarını kevaşe şeklinde dizerler.hal böyle..istersen daha cok uzar ama yeter.DAM DA LOĞ VARMI ?
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

freegraf' Alıntı:
öyleki ağac evlerde yani duvara yere parelel döşenen ağaclardan bahsediyorum.sivil mimari ise irtifa :yükseklik deniz seviyesi altımetre de ki binaların berzer özellikleri.koyun keci toplana agac vs. 2.irtifa:yükseklik mevki makam ağalık oba beyi=PARA yani zenginlik ve yüksek oluş .gibi durumlar sivil mimariyi şekillendirir .Zengin adamın evi hep kesme taş olur.orta hallide sadece köşe taşları kesme olur.fakirde ise neredeyse kesme taş yok bir iki madırga vuruşundan başka(madırga taş duvar ustalarının kullandığı balyoz lie cekic arasındaki orta ölcekli cekictir.)bir düzeltme ve kesme yoktur.işte bu bir ev lere ve mimariye yansıma şekli.Mardindeki konaklardaki süsler neredeyse kotik ve barok kadar etkili iken bir zavallı köylünün damını düşün.Elazığ ve bingölün o bölgelerinde zeytin yoktur (sadece keci bişkuli vardır.) ama meşenin türleri vardır.dam örtüsün de ki agaclar genellikle meşedir.Uzun boylat baba diye tabir ettikleri MAĞ yada mag ları yani bölümleri belirler onların üstüne cisir ve mertek ler düşenir.onunda üstüne yine ekmek ve köfte devreye girer.Zenginler tahta keser dizerler fakirler calı ve yapraklarını kevaşe şeklinde dizerler.hal böyle..istersen daha cok uzar ama yeter.DAM DA LOĞ VARMI ?

Bu konuda bu kadar bilgi nereden :smiley: Sizin mesleği merak etmedim desem yalan olur.Yoksa nesli tükendi zannettiğimiz taş ev ustası ayağımızın dibine mi geldi :smiley: :smiley: :smiley: Yana yakıla taş ev ustası arıyoruz da gelecekteki taş evlerimizi yaptırmak için :smiley:
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

taş ve ustalıkla hic ilgim yok .... taş taşirim laf taşimam. ilgim bu kadar....kamyon arkası yazısı muhabeti. Güzel sanatlar da bir iki kere okudum o kadar.Gerisi derviş misali.Mason lara yaptır taş evini onlar taşustalığından gelmeler.Yada çanakkale ayvacık ahalisinde hem hörük hem de taş ustası bulursun.Selamımı söyle yeter.ev anında tiridinine bandırmadan rendırlı olarak lapına topuna insin.mobiyasına karışmam erkek tarafı hal eder.vakit kacıyor 5 dk ara .....
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

freegraf' Alıntı:
taş ve ustalıkla hic ilgim yok .... taş taşirim laf taşimam. ilgim bu kadar....kamyon arkası yazısı muhabeti. Güzel sanatlar da bir iki kere okudum o kadar.Gerisi derviş misali.Mason lara yaptır taş evini onlar taşustalığından gelmeler.Yada çanakkale ayvacık ahalisinde hem hörük hem de taş ustası bulursun.Selamımı söyle yeter.ev anında tiridinine bandırmadan rendırlı olarak lapına topuna insin.mobiyasına karışmam erkek tarafı hal eder.vakit kacıyor 5 dk ara .....

:smiley: :smiley:
 



Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

ne o bit kadar sarı kafalar mercimek mi nohut mu sırıtıyormu ne me nem olduğunu belli değil. istersen biraz toner yolluyayım.yaz yaz dostum
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

freegraf' Alıntı:
ne o bit kadar sarı kafalar mercimek mi nohut mu sırıtıyormu ne me nem olduğunu belli değil. istersen biraz toner yolluyayım.yaz yaz dostum

Zafer Bey'in sayfasını da meşgul etmek istemiyorum ama (bu arada Zafer'in isim olacağını düşündüm bilmem doğru mu düşündüm :smiley: ) kıs kıs güldüm,anlaşıldı gözlük kullanıyosun ve yanında yok :smiley: Neyse Emine_t nin yeni açtığı konuda kulaklarını çınlattım az önce haberin olsun :smiley: Zafer Bey'den fırçayı yemeden gidelim biz :smiley:
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

kış kış .....yeni bir sayfa yap kendine bir iki tane misafirin olsun.kulaklarım uğuldadı ve birşeyler salladım.bu arada zafer kardeşimiz kusura bakmasın.
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

mor kavanoz dibi kullanıyorum 32 puntudan aşağıda görmüyorum.renkayırma lüp ü lazım bana . kolay gelsin
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

Uzungöl’den Kars’a

Uzungöl’de gecelemekten vazgeçip tekrar sahil yoluna indim ve Hopa’ya vardım. Hopa’nın eski sevimliliği kalmamış, etraf düşük kaliteli otellerle dolmuş, buralar genellikle yöre erkeklerinin gecelik eğlencelerini devam ettirmek amaçlı kullandıkları konaklama yerleri. Hopa’dan Artvin’e vadi içi yoldan 70 kilometre boyunca neredeyse sürekli rampa çıkarak ve viraj dönerek ulaşılıyor, aynı yoldan dönerken sadece iki-üç kere gaza basmıştım, oradan biliyorum. Manzara çok güzel, yüzlerce metre derinliğindeki vadi mutlaka görülmeli.

Artvin, kıyıdaki Karadeniz şehirleriyle karşılaştırıldığında, nüfus yapısı, kültür ve coğrafi özellikler açısından biraz daha farklı. Laz, Gürcü, Türk karşımı popülasyon var ve insanlar bölgedeki diğer kentlere nazaran daha sıcakkanlı ve yardımseverler. Muhafazakarlık ve belli yaşam biçimleri dayatma gibi huzursuzluklar hissedilmiyor, bunu en iyi, yörenin insanıyla konuştuğunuzda anlayabiliyorsunuz. Daha önce de anlatmıştım, foruma üye Suat’ın aracı önünde, Gürcistan ile ilgili birkaç şey sormak üzere beklemiştim, o da işini gücünü bırakıp beni bu konularda aydınlatacak bir büyüğünün yanına götürmüştü, hatta aksi durumlarla karşılaşırsam yardım isteyebileceğim telefon numaraları verilmişti.
O geceyi Artvin’de geçirdirdim. Ertesi gün KafkasörYaylası’na ve daha da yukarılardaki yeni açılan Atabarı Kayak Tesisleri’ne gittim, burada yeni pist yapma çalışmaları vardı, şantiyeden izin alıp arabayı deneme amaçlı kayak pistinden çıkıp, üst orman yollarına tırmanıp indim.
Şavşat-Ardahan istikametinde yaylalardan, yamaçlardan, akarsu boyları ve vadi yataklarından geçen manzaralı yoldan ilerledim, Gürcü köylerinin bulunduğu yaylaya çıkmak üzere anayoldan ayrıldım, sapaktan sonra otostop çeken bir amcayı yanıma aldım, o da ulaşmak istediğim yayladaki kendi köyüne gitmek üzere mimibüs bekliyormuş. On kilometrelik bozuk yoldan tepeye vardığımızda yaptığım yardım bana mükellef köy sofrası şeklinde geri döndü. Burada Gürcü nüfusu ağırlıklı, Mehmet Bey de Gürcü kökenli, geleneklerinden, yemeklerinden sözettik, henüz hiç Gürcistan’a geçmemiş, Orman Bakanlığı’ndan emekliymiş. Yemekten sonra tekrar uzun yokuş şoseyi inip asfalta ulaştım ve Türkiye’nin en yüksek geçitlerinden birini (Çam Geçidi) aşarak Ardahan’a vardım. Burası il merkezi itibariyle Batı’daki ilçelerden bile küçük, mülki idari sebeplerden ötürü sonradan il haline gelen eski ilçelerden ve derli toplu bir yerleşim olması dışında görülecek fazla şey yok. Devam edip Kars’a yöneldim. Giderken kısa olan ana bağlantı yolunu şeçip, dönüşü Çıldır Gölü’nün kuzeyinden giden yoldan yapacaktım, asıl güzergah tam kabustu. Memeleketin iki il merkezi Ardahan ve Kars arasındaki 50 kilometre civarı yol parça parça değil, komple sökülmüş, yeni asfalt yapılıyor, bu nasıl mantıktır anlamış değilim, tamam bozuk yolları seviyoruz, ama bunun hiç eğlenceli tarafı yoktu, son 6 aydır yaptığım onbinlerce kilometre seyahatte geçmek zorunda kaldığım en zevksiz ve sıkıntılı etap da bu oldu. Kars’a vardığımda güneş çoktan batmıştı.
 



Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

Atabarı Kayak Tesisleri/Artvin

IMG_1078p_001.jpg


IMG_1079p_001.jpg


IMG_1082p_001.jpg


IMG_1084p_001.jpg


IMG_1086p_001.jpg
 








Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,769
Mesajlar
1,523,600
Kayıtlı Üye Sayımız
166,591
Kaydolan Son Üyemiz
dırzo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst