Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyr-ü zafer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 605
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 169,919
Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

.

IMG_3167p.jpg


IMG_3169p.jpg


IMG_3170p.jpg


IMG_3172p2.jpg


IMG_3176p2.jpg
 

Etiketler







Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

resimlerin hepsi çok harika, devamını sabırsızlıkla bekliyoruz
 


Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

.

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]


Geceyi geçirdiğim yer

[attachment=5]

IMG_3235p.jpg


IMG_3236p.jpg


IMG_3237p.jpg


IMG_3238p.jpg


IMG_3240p.jpg
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

Göreme yakınlarındaki balon kalkış alanı.

Balonlar güneş doğmadan hemen önce havalanıyor, dolayısıyla hazırlıklar alacakaranlıkta başlıyor. Ben burada altı yedi yıl önce uçuş yapmıştım ve bayağı maceralı geçmişti. Mart ayı idi ve tipik rüzgar düzeni henüz oturmamıştı, güvenli sınırın üzerindeki rüzgar hızına rağmen kalkış yapıp havada bir saat kadar kalmıştık, hilal şeklinde rota çizmiştik, iniş süreci zor geçmişti. Pilotumuz yeni kaptanlığa terfi etmiş genç bir çocuktu ve yardımcısı yoktu. Sanırım kendisini ispatlama gayreti içerisindeydi. Balon sepetin tepesine gelmiş, on saniyelik alevle havalanabilecek durumdaydık, yerdeki amir kalkın demeden çocuk propan yakıcılara yüklenmiş ve bizi yerden koparmıştı. Yarısı yere serili diğer yarısı şişmiş vaziyette kalkış izni bekleyen balonlar ve yolcularının hüzünlü bakışları arasında 30 kilometreye(ticari balonculuk için çok fazla) varan rüzgar eşliğinde uçup gitmiştik. İlk yarım saatten sonra iş ciddiye binmeye başladı. Sürekli yön değiştirdiğimizden yer ekibi de telaşlanmış en yakındaki güvenli yere iniş talimatı gelmişti. Pilotun yüz ifadesinden gerginliğini görünce eski bir yamaç paraşütçü olduğumu, isterse fikrimi söyleyebileceğimi belirttim. Yeri gözleyip uygun alan aramamı istedi. Bir süre sonra üçgen ve dar bir tarlayı gözümüze kestirdik, ancak çevrede elektrik telleri ve tarlanın ardında kayalık yükseltiler vardı. Yer ekibi oraya yakın sayılırdı, biz ulaşana kadar, tarlaya varıp atılacak ipi yakalayabilirlerdi. O bölgenin ötesine geçersek yer ekibinin bize ulaşması zorlaşacaktı. Balonculuğa ilgi duyanlar bilir; iniş esnasında yere ip sarkıtılır, yer ekibi balonun yer hızını sıfırlayarak sepeti düz biçimde yere indirir.
Rüzgar hızı giderek artıyor ve balona kumanda vermek zorlaşıyordu. Güç bela tarlaya doğru iniş paternine girebildik, ip atıldı, yerdeki dört kişiye rağmen sepet devrildi ve tarlada üç beş metre sürüklendik, neyse ki kimse yaralanmamıştı. O gün sadece iki balon havalanabilmiş diğerinin şansı daha yaver gitmişti...

Diğer balon macerası ve fotoğrafları için Kıtalararası bölümündeki gezimin Mısır-Luxor kısmına bakabilirsiniz.

IMG_3243p.jpg


IMG_3249p.jpg


IMG_3250p.jpg


IMG_3251p.jpg


IMG_3256p.jpg
 







Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

Bitti mi Zafer?

Kapadokya’dan ayrıldıktan sonra Ankara’da oturan ablamlara gittim, oradan da merkez üssüm İzmir’e döndüm. Tüm seyahatlerimdeki gibi eve varmamın son adımında içimde tam tarifini yapamayacağım bir burukluk vardı; karşısında ise ilk kez gördüğüm ve tekrar gidememe ihtimali sebebiyle iyice sindirmeye çalıştığım güzel diyarların anıları. Yolları fiziksel açıdan ardımda bırakırken, geçerken havalandırdığım tozlar gibi üzerime tutunan hatıralarım benliğimde birikip benimle birlikte geldiler.

Evin kapısından içeriye girdiğimde kendi kendime sordum. “Bitti mi Zafer, bu sonuncusu muydu?” Doğrusu cevabı o an hiç bilmiyordum; peki Tanrı’ya planlarımdan bahsetsem bana güler miydi? Varsın gülsündü, yerleşik hayatımın daha ilk haftasında her şey sıkıcı rutinine dönmeye başlarken “Ne olur tekrar yollara düşebileyim, çeşit çeşit sefalet de yaşasam, bazen görülmeye değer şeyler karşıma çıkmasa da, hep daha uzaklara gidebileyim; biliyorum ki benliğim ve vücudum köyümde ömrümü tüketirken mutlu ve güçlü kalamayacak.” diye geçirdim içimden.

Tanrı planlarıma gülüp geçmedi; yollar önüme serildi, bu geziden sonra Uzakdoğu’ya ve yine arabayla Avrupa ülkelerine gidebildim. Seyahat dikensiz gül bahçesi değil, sorunlar ve sıkıntılar hep var. Şimdiye dek gezimi tamamen berbat edecek şeyler başıma gelmediyse de, hayalgücümün ötesinde aksilikler yaşadım, elbette bir o kadar da mucizevi güzelliklerden nasibimi aldım.

Konumu başından sonuna takip edip mesajlarıyla destekleyen, varlık gösteren tüm arkadaşlarma teşekkür ederim. Geçtiğim yolların izini bıraktığım internet adresleri aşağıdaki gibidir. Bu konuyu da tamamen eklemesiz bırakmayı düşünmüyorum. Gerek konuyu listesine almış arkadaşlarımıza duyuru iletmek istediğimde gerekse de, bu gezi kapsamındaki coğrafya ile ilgili yeni şeyler söylemek istediğimde veya sökonusu yerlerle ilgili gelen soruların cevaplanmasında kullanmaya devam edeceğim…

Selamlar, sevgiler. Zafer.


Fotoğraf Sayfam: http://www.flickr.com/photos/43654543@N04/
Güneydoğu Asya 3 Ülke: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=73479.0
3 Kıta 14 Ülke 24500km: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=58403.0
Doğu Komşumuz 4 Ülke 15500km: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=61102.0
Avrupa 22 Ülke 24000km: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=80596.0
 



Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

Tatlı bir burukluk da yazının sonunda ben hissettim.
Hem gezme hemde yazıya dökme işinde bu kadar istikrar göstermeniz takdire şayan Zafer Bey.
Diğer gezi yazılarınızı da merakla bekliyoruz, ama merakla beklediğim bir husus daha var. Daha önce, takep edenlerden biri cevabında sormuştu size. Bir gün yaşadıklarınızı yüzyüze dinleyelim, uygun bir yerde bir araya gelelim diye.
Bu da çok hoş olur doğrusu.
Tekrar tebrikler Zafer Bey.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,677
Mesajlar
1,522,019
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst