Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dogan124 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 259
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 191,298
Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

dogan124' Alıntı:
Sn Olbius,

Araba-karavan seçimi bir optimizasyon işi. Bunun içinde karavandan ve arabadan beklentilerin yanında bütçe de önemli bir unsur. Aracınızı günlük olarak kullanıp kullanmayacağınız, 2. bir aracınızın olup olmayacağına göre marka ve özellik tercihleri değişebilir. Sanırım öncelikle ihtiyacınızı karşılayacak karavanın özelliklerini ve ağırlığını netleştirmek lazım.

Karadeniz bölgesi, sahil yolu hariç inişli çıkışlı yollara sahip. Toroslara çıkmayı da düşünüyorsanız hem güçlü ve dayanıklı hem de çekiş kabiliyeti yüksek bir araç almanızı tavsiye ederim. Normalde ortalama bir binek otomobille bile otomobilin çekme sınırlarındaki bir karavan arkanızda karayollarındaki 10-12 derecelik eğimleri yavaş da olsa çıkabilirsiniz. Ancak yayla yolları gibi gevşek zeminlerde çekiş kabiliyeti daha ön plana çıkar. Bu durumda arkadan çekişli (karavanla) ya da dört çeker bir araç ile daha az sorun yaşanır.

Eğer bütçeniz yeterli olursa 4 çeker 2 litre turbo dizel araçlarla keyifli olarak karavan çekebileceğinizi düşünüyorum. Kia sportage, hyundai tuson, landrover freelander gibi araçlar bu klasmanda. Çift kabin dörtçekerler de bu iş için çok iyidir. Sözünü ettiğim markalar konusunda kişisel deneyimim yok ancak yurtdışı forumlarda olumlu görüş yazanları çok gördüm. Bu araçların çekme kapasitesi sizin belirttiğiniz kilonun(740) iki katına yakındır. Dolayısıyla zor koşullarda bir sıkıntı belenilmez.
Ancak Türkiye karayollarında 740 kg ağırlığında bir karavan için 1.6 litre benzinli aracın size yeterlilik anlamında sorun çıkarmayacağını da tekrar belirtmek istiyorum.
.........................................................................


Sn Olbius
Doğan abimiz konuyu çok güzel özetlemiş,
araç örneğine ile devam etmek istiyorum.
1.6 benzinli bir araç ile normal yol koşullarında sorun yaşmazsınız, ramapa iniş çıkışlarda ağır vasıta gibi hareket edersiniz,
1.6 Fiat Pali HB ile Antalya-Burdur rampasını sorunsuz aştım.
bu tür araçlar "asfaltta" sorun yaşatmaz;
ancak,
çamur, aşırı yağmur durumlarında dikkatli kullanırsınız,
benim yaşadığım gibi üstündeki yükle 1300 kg gelen çeki (özellikle de öncden çekişli) aracınız 700 kg bir karavanı ( asfalttan indiğinizde) rampa yukarı çekerken tutunma sorunu yaşayabilir,
rampada çeşme önüne çekip tekrar devam ettiğimde araba patiye düştü, asfalta çıkana kadar da lastikler tam tutunamadı,

benzer bir sorun inişler içinde geçerli, özellikle önden çekişli bir araç ile inerken; fren, motor freni ve direksiyon kontrolü de ön tekerlere yüklenmektedir, (karavandaki mekanik fren sistemi de öndeki araç tutunmayı kaybettiğinde frenlemeyi bırakır)

en azından arkadan çeker bir araç motor freni yükünü arakaya vereceği için ön lastikleri zorlamaz, 4X4 bir araçta bu yük dört lastiğe de yayılacağından daha kontrollü olur.

Hocamın da söylediği gibi, (yayla yollarınız asfalt değilse) 4X4 bir araç ile daha sorunsuz yolculuk yaşarsınız, ihtiyacınıza göre karavan+çeki aracı optimizasyonunuzu yapmanız gerekir,
saygılarımla,
 

Etiketler
Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

doğan bey size ve sn tornadoya ilginizden dolayı tşk ederim. tavsiyeleriniz doğrultusunda suzuki grand vitara xl-7 2.0 düşünüyorum. aracın dizel olmasında hem fikiriz fakat 4x4 dün manuel olmasını istiyorum. elektronik ler pek hoşuma gitmiyor. başka aracım olmayacağından ailemin binek aracı olarak görev yapmalı. düşünce ve tavsiyelerinizi paylaşırsanız sevinirim. saygılarımla her şey gönlünüzce olsun.
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Merhaba Karavancı dostlarım. Bende 2013 yılında 6.50*2.50 çift dingil Başoğlu karavan ile 5000 Km dolaştım. Aracım GLX-110 PS FORD CONNECT. Karavanın boş ağırlığı 1750 kg. Aracın boş ağırlığı 1650 kg. Karavana takriben 400 kg daha yük koyduk aracada bi okadar toplamda 4200 kg. İnanırmısınız hiç bir sorun yaşamadım. Dolaştığım güzergahları ve gezi hakkında tecrübelerimi daha sonra detaylı bir şekilde sizlerle paylaşacağım.

DSC 0356
 


Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

slm vw 2008 dizel 105bg caddy yi,2011 132 bg benzinli verso ile değiştirdikten sonra şunu öğrendim.
eğer tonaşlı karavan veya yük çekeçekseniz,aracınız dizel olmalı,dört çeker olursa o daha güzel olur.
 



Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Selamlar
Sinoptan Zonguldak Alspli ya tayinim cikti ve çekme karavanimi da goturdum. 199 model Fiat palio HB 1.6 16 valf aracin şehirler arazi tüketimi 25 kuruşa kadar dusuyorken karavan ile 45.6 kuruş yakmis ortalama. Bu değerler sinop (Zonguldak) Gokcebey arasi rampa ve yol insaati içeren yollar. Düz yolda tüketim daha az olmali. Küçük araçlar ile karavan çekme konusunda fikir vermesi avisindan nesnel bilgiler. Saygilarimla.
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Herkese merhaba;

Bizde yeni almış olduğumuz 2012 model ERBA çekme karavanımızla bu sene ilk deneyimimizi yaşayacağız. Denemelerini evimize 45 km uzaklıktaki bahçemizde 2 aydır yapıyoruz şimdilik bir kaç teknik sorun dışında önemli bir sorunla karşılaşmadık umarım tatilde de herhangi bir sorun yaşamayız dönüşümüzde bizde deneyimlerimizi paylaşmak istiyoruz.
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Hocam yasadiginiz sorunları da paylasin arkadaslarimiz çözümde yardimci olurlar hatta sizden önce benzer sorunlar sitede dile getirilmiş öneriler sunulmuş bile olabilir :smiley:
Keyifli geziler diliyorum
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

sayın mozkan bey karavanınızın ebatları nedir acaba bilgi verirseniz sevinirim
 

Merhaba Arkadaşlar,

Forumda çekme karavan deneyimlerimizi paylaşmak adına daha önce benzer bir forumda yazdığım "sahip olduğum otomobil-karavan ikililerine ait teknik bilgi ve deneyimlerimi" burada tekrar veriyorum :

"
......

Benim 1994 yılından beri 3 farklı karavanım ve bu karavanları çeken 3 farklı otomobilim oldu. Aynı karavanı 2 farklı araçla çektiğiniz zaman araçlar arasındaki farkı, aynı araçla 2 farklı karavanı çektiğiniz zaman da karavanlar arasındaki farkı daha iyi anlayabiliyorsunuz.

İlk aracım 1981 model (110 HP/140 Nm tork) Audi 80 GLE idi. Bu araçla 2 yıl boyunca 1991 model 750kg 430 Can karavanı çektim. Karavancılığa yeni başlamış biri olarak bir çok şeyi bu ikili de öğrendim. En çok "arkada karavan gezinmesini" bu ikilide yaşadım. Ancak bunun sebebinin aracın zayıf amortisörleri ve yanlış karavan yüklemesi olduğunu anlamam epey zaman aldı. Motora sibop ayarı, arka amortisörlerin değişimi ve karavanı doğru yükleme ardından karavan çekmek çok daha kolaylaşmıştı. Karavan ise çok büyük olmamakla beraber 2 yaşında oğlum eşim ve bana yetiyordu. (Ayakları indirip kaldırmak insanı ter içinde bırakır, öndeki küçük joker teker hem zor kalkıp iner hem de kuma saplanırdı, içi basit ama mobilyaları sağlamdı).

[attachment=1]

Can karavanı takip eden 4 yıl boyunca ikinci aracım olan station kasalı, otomatik vitesli Opel Rekord 2,2 İ (115 HP, 182 Nm tork) ile çektim. Ağırlık ve motor hacmi ile bu araç karavan çekimini çok daha kolay bir hale getiriyordu. Ayrıca otomatik vitesin getirdiği konfor ve güvenlik de çok rahatlatıcıydı. Arka amortisörlerindeki yükseklik ayarlama özelliği sürüş güvenliğini çok olumlu etkiliyordu. Araçta bir diğer özellik ise arkadan çekişli olmasıydı. Bu araçla en gevşek zeminli yolda bile olsa karavanlı/karavansız hiç bir zaman patinaj yapmadım. Daha önce Audi'yle bir seferinde gevşek zeminli bir yokuşta -karavan arkada- araba patinaja düşmüş ve kalkıncaya kadar lastikleri harab olmuştu. (Arabası önden çekişli olanları korkmasına gerek yok yalnızca bizim o zaman yaptığımız gibi fazla maceraya girmeyin yeter).

[attachment=2]

Sıra bu kez karavan değişimine gelmişti. Eşimin mutfağın ve genel olarak karavanın küçüklüğünden yakınması ve kızımın dünyaya gelmesi ile beraber daha büyük bir karavana ihtiyaç duymaya başladık. Bu kez içinde duş ve tuvalat de olsun istiyorduk. Neticede 2000 yılında aynı yıl yapılıp deprem endişesiyle evin önünde beklemiş ancak içinde hiç yatılmamış 525 saly lüx model bir karavan aldık. İç-dış görüntüsü ve verdiği konforuyla bir anda sınıf atlamış gibi hissetik kendimizi. Artan karavan ağırlığına rağmen (1000 kg) daha dengeli bir karavandı ve çekerken daha az yoruyordu. Eklediğim pek çok ilave özelliğe ve hacmi ile verdiği rahatlığa rağmen aldığım günden sattığım güne kadar "deprem dönemi karavanı" olduğunu hep hatırlattı bana.

[attachment=3]

2003 yılına geldiğimizde sıra tekrar araba değişimine gelmişti. Aslında Opel Rekord iyi bir karavan çekicisydi ama klima olmadığı için çoluk çocuk yolda bunalmamak için karavan yolculuklarını geceleri yapmaya başlamıştım. Bu da zaman zaman riskler oluşturabiliyordu. Bir seferinde gece önümdeki aracın çarpıp tam yolumun üstünde bıraktığı iri bir köpeğin cesedi önümde kalmıştı. Hızım 85-90 arasıydı. Manevra yapıp köpeğin kenarından geçmek karavanı devirmek anlamına gelecekti. Ben de tam ortaladım ve üzerinde geçtim. Dengemizi bozmadan geçmeyi başardık ama egsozumuz dağılmıştı. Gecenin bir vakti Polatlı'da tamirci bulup yaptırmış sonra devam etmiştik. Bir seferinde de gece son anda farkettiğim bir çuvalın üzerinden geçmiştim. Sanırım içinde sert bir şey yoktu, hasarsız geçmiştik o zaman. Gerçi insan araba değiştirmeyi kafasına koyunca bahane bulmak zor değil ama biz biraz da bu yönlerden değerlendirdik o tarihte. Alacağımız araç otomatik vitesli(daha az yoran ve daha konforlu), arkadan çekişli(patinaja düşmez), station(geniş hacimli yüklere uygun), klimalı ve mümkünse de dizel olmalıydı. 2 yıl aradıktan sonra biraz da borçlanarak 1991 model 300 dizel Mercedes aldık. Araba istediğimiz tüm özelliklere sahipti. Ayrıca Opelde manuel olan arka yükseklik ayarı bu arabada otomatikdi. Yani ne kadar yüklerseniz yükleyin, karavan arkadan ne kadar basarsa bassın araba -ve dolayısıyla karavan- yere paralel kalıyor ve sürüş güvenliği bozulmuyordu. Mercedesin ağırlığı Opele göre 300 kg daha fazlaydı ama 6 silindirli (113 HP/192 Nm tork) motora sahip Mercedes karavanla Opelden daha iyi performans veriyordu. Üstelik yüksek ağırlığı karavan çekerken daha dengeli bir sürüş sağlıyordu. Aracın performans ve motor soğutmasını etkilediği için klimayı karavan çekerken beklediğim kadar yoğun kullanamak mümkün olmuyor ancak yine de belli bir eğime kadar klimayı kullanabiliyorum.

[attachment=4]

Arabanın verdiği güven ve yeni karavanın geniş hacmine güvenerek bir de kayık ve motor aldık ve onu da yüklere ekledik. Kayık katlanabilir özelikte ilginç bir taşıt. İlk anda insan tereddüt yaşasa da bu kayık Göcek adalarına ailemi taşıyacak kadar performansa sahipti. Katlanabilme özelliği de kayığı karavancılar için ideal bir tercih haline getiriyordu.
(Porta Bote | The Revolutionary Folding Boat)

Kayığı karavanın üzerine yaptığım portatif bir üst bagaj ile taşıyordum. İndirip çıkarmak çok zor olmamakla beraber bağlamak için biraz uğraşmak gerekiyordu. Kayığı daha kolay taşıyabilme arayışları yeni karavanın ilk sinyalleriydi aslında. Çocuklar da büyümüşler ve yeni yatma düzenine ihtiyaç doğmuştu. Karavanı değiştirme konusunda eşimle mutabık kalınca 2005 sonbaharında yaptığım çizimlerle karavan imalatçılarını dolaşmaya başladım. Başoğlu firması kendi standart üretimlerinden çıkmak istemedi. Saly ve Erba karavan firmaları "yaparım" dedi ama ben tercihimi Erba'dan yana kullandım. Tek dingilli ve 550 cm boyunda tasarladığım bu karavan imalatla ilgili kısıtlar ve kulanım kolaylıkları dikkate alınarak 570 cm boyuna çıktı. Özellikleri ile oldukça konforlu bir karavan ancak çekebilmek için minimum benim sahibi olduğum gibi ağır ve güçlü bir araç gerekiyor.

2006 yılı martında teslim aldığım karavanla tatil hayalleri kurarken aracımzla ilgili ortaya çıkan bir sorun o yıl yeni yaptırdığımız karavan için "ev önü hapsi" anlamına geliyordu. Peki biz ne yapacaktık ? Yıllardır hemen tüm tatillerimizi karavanla gerçekleştiren bir aile olarak aklımıza gelen tek tatil türü yine kampçılıktı. Karavandaki tüm malzemelerin üzerine 2 tane de çadırı koyup bu kez küçük arabamız ve römorkumuzla Datçanın yolunu tuttuk. 1,6 litre Turbo dizel motorlu Golfümüz, tıka basa yüklediğimiz bagajı, üstten taşan römorku ve tavandaki kayıkla çok iyi bir performansla bizi götürüp getirdi. Ben de böylece Turbosu olan dizellerin römork çekerken daha az etkilendiğini görmüş oldum.

[attachment=5]

Devam edecek...
merhaba katlanabili ekayık resimlerini görmeyi çok isterim
 



Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Sn. Taiga
İnsan isteyince herşey yapılabiliyor, geçtiğmiz yıllada saroz gökçetepe kayıp cennet kapanmadan önce hafta sonları cumartesi sabah 4.30'da hareket edip, 3 ssaatlik yol giderek (225 km), pazar günleri öğleden sonra 17.00'de dönerek, iki haftada bir 450 km yolu 5.35 çekme karavanla 8 kişi gidip geldim, o sezon yanılmıyorsam 6-7 defa gittim..Macera insanın ruhunda varsa hiç bir zorluk durduramaz..
İstanbul- Yalıköy, İstanbul-Kastro, istanbul-Asos(küçük kuyu) hafta sonları gittik geldik..Tabiki yorucu oluyor ama önemli olan " rakı , balık, ayvalık"......
MERHABA BEN DE BİR MACERECI BİR AYVALIKLI VE YAKINDA YAŞAMINI KARAVANDA SÜRDÜRMEYİ PLANLAYAN BİRİ OLARAK TÜM KALBİMLE SİZE KATILIYORUM NEDE OLSA RAKI BALIK AYVALIK BİZİMDE İŞİMİZ SELAMLAR SAYGILAR GÖRÜŞMEK DİLEĞİ İLE.
 

HOCAM DENEYİMLERİNİZİ PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM BENİM KARAVAN TECRUBEM YOK BU YUZDEN YARDIM ALMAM GEREKTİĞİNE İNANIYORUM .KARAVAN ALMAK İSTİYORUM İLK ÖNCE MOTOKARAVAN DÜŞÜNDÜM HEM KONFORU HEM GÜVENLİĞİ YOLTUTUŞU VS AMA ZORUNLU SİGORTASI ÇOK YÜKSEK OLUNCA VAZGEÇTİM (7800 TL DEDİLER) , ÇEKME KARAVAN DADA ARABA ÇEKMEZ İSE YOKUŞLARDA ÇEKMEZ ,VEYA KAYDIRIR SA ,YOL TUTUŞU VS DİYE TEREDDÜTLERİM VAR .ÇOK KAFA YORDUM ÇEKME KARAVAN MI YOKSA AŞAĞIDAKİ RESİMLERDEKİ GİBİ Mİ YAPSAM BİLEMEDİM FİKRİNİZLE YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM
Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

" Nihayet bu yıl (2007) geçen yıl karavanı kullanamamanın eksikliğini biri uzun 2 si kısa 3 kez karavan tatili yaparak gidermeye çalıştık. Yeni karavan çok rahat ve konforlu olmakla beraber doğal olarak daha ağırdı. Klimayı eski karavana göre daha da az kullanabildik. Ancak araba ve karavan özellikle denge konusunda yine oldukça iyi bir katar olma özelliğini koruyor. Performans müthiş değil ama yeterli seviyede. Aslında Ankara-sivrihisar gibi düz hatlarda hız "ortalamasını" 75-80 km/s tutturacak kadar iyi yol alıyoruz

[attachment=1]

Şimdi sırada ne mi var ? Geçen haftalarda gruptan önder beyin mobil karavanının arkasına benim karavanı takıp bakım için Sakaryanın yolunu tuttuk. 2500-3000 kg yakın ağırlığı ile Peugeot Boxer denge yönünden neredeyse arkadaki karavanı hiç hissetmedi bile.

[attachment=2]

Sanırım bundan sonraki aracım starex/vito türü küçük bir minibüs olur (2007)*

Umarım bu uzun yazı ile sizleri sıkmamışımdır Herkese Selamlar, "


* ya da audi quatro/volvo xc70/subaru autback tarzı bir 4 çeker (2009)


Selamlar

Doğan BöncüHO

14 1 Y
 

Doğan bey merhaba. Paylaşımların için teşekkür ederim. Bende 1500 Cc dizel arabam için 525 erba karavan düşünüyorum. Kasetli ufak tuvalet sıtandart veriyorlar. Tuvalet kullanınışlığı için sorum var. Birde duş için 220 Elektirikli şohben koymuşlar elek. Olmadığı yerlerde ne yapılır? Birde 100x3 300 vat üzerine güneş solar montaj ediyorlar elk. İşini halledermi?
Birde İngiliz mali belgesiz güzel karavanlar var onlara Can'ım çekiyor ama yollarda kontrollerde bir problem olur diye korkuyorum, kantarlar da ve trafikte sorun olurmu?
Yeni başlayacak olan bir ağabeyin olarak senden yanıt bekliyorum. Cevaplarsan Mutlu olurum teşekkürler.
 

5.25 erba 1400 kiloya ulaşıyor
1.5 dizel araç bunu çekmekte yetersiz kalıyor
Arkadaşım bu karavanı 1.5 dizel 4x4 duster ile bin km kullandı,baskı-balata,debriyaj ne varsa bitirdi
Bu karavanı alacaksanız en az 2000 dizel olmalı
Ya aracı değiştirin yada daha hafif 4 metre civarı kavak kontradan yapılmış hafif bir karavan seçin

LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Boş 750kg dolu 1 ton karavanı (tahminimce) kia sorento ile çekiyorum büyük yokuşlarda hissediliyor kaldı ki 1400kg 250kg eşya 1650kg bence kesinlikle 2.5 4x4 kamyonet birkaç bin km sonra arıza çıkarmaması için
 



merhabalar, 2012 dizel robotize yarı otomatik şanzımana sahip aurisimiz var. yaklaşık 600-700 kg lık çekme karavan almak istiyoruz. Edindiğim bilgilere göre bu şanzıman tipi çekme karavana uygun değilmiş. baskı balata sorunları olabilirmiş. dizel araçlar karavan çekmek için daha uygun deniliyor ancak bizde yarı otomatik dizel var.Duruma göre aracımızı aynı model yılı benzinli tam otomatik aurisle değiştirebiliriz yeni aracın da otomatik olması bizim için önemli bu durumda sizce 2012 1.4 dizel yarı otomatik auris mi, 2012 1.6 benzin/lpg tam otomatik auris mi bu ağırlıktaki çekme karavan için daha uygun olur ?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,625
Mesajlar
1,521,277
Kayıtlı Üye Sayımız
172,271
Kaydolan Son Üyemiz
flfl112

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst