LR Freelander

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 266
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 124,329
Ynt: LR Freelander

Freelander her zaman sınıfında rakipsiz satış rakamlarına ulaşmış bir araçtır.
Bu sebeple hem üretim hızı, birim zamanda montaj bandından çıkan araç sayısı, hem de tedarikçilerin yetiştiremediği bir performans ile ilk dönemlerini geçirmiştir. Bu sebeple imalattan doğan arızaların sıklıkla karşılaşılması normaldir.

Bunun yanısıra yine sınıfında çığır açan özellikler eklenmiş ve bu sebeple tasarım eksiliklieri doğmuştur. 1998 yılında gerçekleşen TC, ABS, HDC uygulamasından Low Range'i bulunmayan bir SUV olmasına rağmen başarılı arazi performansından bahsetmekteyiz.

Şanssızlık, tabi ki kendine özgü bir motor için yatırım bulunmayışından kaynaklanıyordu. Döneminde tüm para o zaman için çığır açacak bir makina olan ve safkan bir Land Rover tasarımı olan TD5 için harcanmış ve malesef bu motorda Freelander'a konulamayan bir makine idi...

Sonuçta üstüne bu araçların gördüğü kötü bakım koşullarıda eklenince, 10 yıllık araçlardan bahsettiğimizi unutup, veryansın edebiliyoruz bazen.
10 yaşında halen daha en fonksiyonel SUV, hala daha en çekici ve sempatik araçtırlar.

Muadil araç aklıma getiremiyorum mesela, Toyota Rav4, az motor seçeneği, küçük bagaj hacmi, lack of heritage :smiley:
Hyundai filan.... O dönemde 4x4 nedir diye sorarlardı geçelim,
Jeep, böylesine multirole araçları bulunmuyordu, kısmen cherokee filan ama tam SUV değiller,daha arazi ağırlıklı ve Avrupa piyasasına uyumu düşük,
Frontera, başarısız market performansı ile tam bir iflas tuzağı,
Subaru, tam olur ama oturma pozisyonu ve arazi aracı imajı eksik,
vs.vs.vs.
 

Etiketler



Ynt: LR Freelander

Bunun yanısıra yine sınıfında çığır açan özellikler eklenmiş ve bu sebeple tasarım eksiliklieri doğmuştur. 1998 yılında gerçekleşen TC, ABS, HDC uygulamasından Low Range'i bulunmayan bir SUV olmasına rağmen başarılı arazi performansından bahsetmekteyiz.

Başarılı bir arazi performansı bence kişiden kişiye değişen bir durum değildir. Arazi kelimesini irdelemek gerek sanırım bu aşamada. Kriterler nelerdir. Tepe tırmanışı (kaç derece ???) , çamur ( ne derinlikte ne kıvamda ??? ) su (nereye kadar)... Şimdi diskolara arazi performansı iyi dediğimizde freelander içinde iyi kelimesini kullanamayız sanırım. Aynı karışıklık offroad kelimesi içinde geçerli. Yoldışı deniyor ama ne kadar yol dışı.. Asfaltın kenarımı, Malezya yağmur ormanlarımı ??? O zaman ağır offroad mu diyeceğiz. Hangi ARAZİ de ağır offroad olur. Freelanderın girdiği ve başarılı olduğu arazi ağırmıdır ???

Bence insanları yanlış yönlendirmeyelim. Diyelim ki konforu, çekişi kullanımı vs vs çok güzel. Ama asfalttan çıkmayacaksın, hafta sonu pikniğe gideceksin diyelim.. Offroad gezilerimizde görüyoruz, offroad için giden kaç tane freelander var? Yok.

Subaru STi, passat 4 motion aklıma gelmeyen diğer 4 çekerler modellerinden fark yükseklikte kalıyor. Birde "TC" iniş kontrolü sanırım, çıkamadığın yerden nasıl ineceksin???
 



Ynt: LR Freelander

jeep' Alıntı:
Başarılı bir arazi performansı bence kişiden kişiye değişen bir durum değildir. Arazi kelimesini irdelemek gerek sanırım bu aşamada. Kriterler nelerdir. Tepe tırmanışı (kaç derece ???) , çamur ( ne derinlikte ne kıvamda ??? ) su (nereye kadar)... Şimdi diskolara arazi performansı iyi dediğimizde freelander içinde iyi kelimesini kullanamayız sanırım. Aynı karışıklık offroad kelimesi içinde geçerli. Yoldışı deniyor ama ne kadar yol dışı.. Asfaltın kenarımı, Malezya yağmur ormanlarımı ??? O zaman ağır offroad mu diyeceğiz. Hangi ARAZİ de ağır offroad olur. Freelanderın girdiği ve başarılı olduğu arazi ağırmıdır ???

Bence insanları yanlış yönlendirmeyelim. Diyelim ki konforu, çekişi kullanımı vs vs çok güzel. Ama asfalttan çıkmayacaksın, hafta sonu pikniğe gideceksin diyelim.. Offroad gezilerimizde görüyoruz, offroad için giden kaç tane freelander var? Yok.

Subaru STi, passat 4 motion aklıma gelmeyen diğer 4 çekerler modellerinden fark yükseklikte kalıyor. Birde "TC" iniş kontrolü sanırım, çıkamadığın yerden nasıl ineceksin???

TC Difenrasiyel kilidi gibi Çekiş kontrolü, eğim inişi HDC , Hill Descent Control, TC yeni nesil tüm landroverlerde var, defenderde bile, lastikler step motor gibi çalışıyor, sıfır patinaj, buda araca asfalt lastiğiyle bile muhteşem bir çekiş kontrolü veriyor.

Çamuru eşeleyip gömülme gibi bir sorunu yok, bunu yakından izledim TD5 defender en agresif araçların tırmanamadığı ıslak çimli bir yokuşu düz yolda çıkar gibi çıkmıştı.
 

Ynt: LR Freelander

Örneğin TC ile böyle bir sorunu yaşamazsın.

http://s463.photobucket.com/albums/qq359/34BVB09/?action=view&current=25012009JEEPCJbulumas057.flv

Bu kötülemek için falan değil, ama normal sistemlerin yanında karda buzda çimde kumda TC muhteşem çalışıyor hemde normal lastikle ,bu inkar edilemez.

Benim Tarzım farklı, elektroniğe hala güvenmiyorum, vitesin kemik sesini, dişlilerin dönüşünü, hissetmekten hoşlanıyorum, ama önde arka ortada kilit bunlara ilave TC ki bunu yapanlar var , Disco II lere özellikle yapıyorlar, durdurulması imkansız bir araç çıkıyor ortaya.

Selamlar
 

Ynt: LR Freelander

O zaman çimen arazide ve buzda başarılı diyelim. Çamurda kalma durumumuz genelde eşelemekten olmuyorki alt kısmının oturup aracı bırakmamasından kaynaklanıyor. Sıfır patinaj araç çamura bağlı ise ne yapacak. Hiç dönmeden bekleyecek mi? Geçen sene Gaziantep ten erciyese benim cj ile birlikte freelander ile gittik. Yüksek karda altı oturunca çokda güzel patinaj yapıyordu. Üstelik arkadaşım freelander ı low range i olmadığını bilmeyerek aldı. Tabi diğer gezilerde peşimizden gelemeyince satmak zorunda kaldı. Ama buz üzerinde mükemmel ötesi. Çok denedi ama savuramadı..
 

Ynt: LR Freelander

jeep' Alıntı:
O zaman çimen arazide ve buzda başarılı diyelim. Çamurda kalma durumumuz genelde eşelemekten olmuyorki alt kısmının oturup aracı bırakmamasından kaynaklanıyor. Sıfır patinaj araç çamura bağlı ise ne yapacak. Hiç dönmeden bekleyecek mi? Geçen sene Gaziantep ten erciyese benim cj ile birlikte freelander ile gittik. Yüksek karda altı oturunca çokda güzel patinaj yapıyordu. Üstelik arkadaşım freelander ı low range i olmadığını bilmeyerek aldı. Tabi diğer gezilerde peşimizden gelemeyince satmak zorunda kaldı. Ama buz üzerinde mükemmel ötesi. Çok denedi ama savuramadı..

Evet doğrudur, çim, ezilmiş kar ,buz , ve kumda başarılı, derin çamur, kar aklını karıştırır bunların ;D Çok dik rampalardada tork yetmez, ama zaten üretim amacı da bu değil. Fakat freelander II de low range var ayrıca çok gelişmiş Terrain Response sistemi var, Freelander I ile sadece dışı benziyor yürüyenler farklı.

Selamlar
 

Ynt: LR Freelander

Eh zaten Low Range var mı yok mu bilmeden araç alınıyorsa, çamurda kalmak gerekiyor demektir biraz...
Hani kötü niyetle değil, biraz araştırmak için filan...

Çamurda kalmayayım diyorsa JEEP alacak, hiç bakmasına gerek yok nesi var nesi yok diye, lastikleri, direksiyonu, bir de gürültülü güçlü bir motoru, devam :smiley:
 



Ynt: LR Freelander

göktuğ bey , serdar bey , yavuz bey, bu aracı (FL I td4 - 2006) her şartaltında kullanan biri olarak söylüyorum yazılan, söylenen herşey harfiyen doğru, işte bu noktada ortaya arazi için hazırlanabilirlik, parça ve kit bulunabilirliği, yapım ve işletme maliyetleri ortaya çoıkıyor.Bu konuda ise FL çuvallıyor. özel G4 serisinde dahi göktuğ beyin tasvir ettiği arazi şartları için standardizasyon sağlanmamış bence.Birde bu sistemi aracın üzerindeki michelin energy lastikler ile kulandım ama asfalt lastiklerine ne TC ne de başka bişey fayda ediyor.
 

Ynt: LR Freelander

Mantıklı değerlendirmek lazım, neticede her kaputunda LAND ROVER yazan araç,
dünya çapında expedisyon yapabilir, çamurda dağda tepede her zaman en iyi performansı verebilir,
kendine özgü oturma pozisyonu, güvenilirliği ve akılcı işletim maliyetlerini uzun yıllar boyunca
devam ettirebilir demek değildir.
Freelander gibi bir seri araçta farklı beklentisi olan ancak çok geçmişe dayanan bir mirasa ortak
olmak isteyen müşteriler için üretilmiş bir küçük tadımlıktır.

Mantıklı koşullarda sınıfının en iyi performanslarından birini sunacaktır ancak bir noktaya kadar tabi ki...

Tasarlandığı dönemde, tüm bilinen klişelere başkaldırı niteliğinde bir çıkıştır, hem LR yazacak kaputta,
hem low range olmayacak... Karoseri tasarımı filan çok ilgi çekici aslında 90'lı yıllar şartlarında....
Cesaretli adamlar yapmış bu arabayı zamanında....
 

Ynt: LR Freelander

Hiç mi iyi yanı yok bu aracın? Mesela bagaj camı açılabiliyor çok güzel bir özellik :p ;D
 

Ynt: LR Freelander

Valla ben az önce noterden geldim, 2000 model 1.8 benzinli :smiley: sessiz, konforlu bir sürüşü var, 1-2 vites inanılmaz torklu Niva'dan alışkanlık arazi takılı kaldı zannedip elimi olmayan kısa vites koluna attım birkaç kez, bence düşük devir dişlisinin olmayışını büyük oranda tolere eder, 4-5 çok sağır geldi ama neticede binek araç değil, arazisini bilemem ama zaten bilmekte istemem işletim maliyeti bir yana araca yazık bence. bununla mangal, piknik, yiyenbilir gezisi, Niva ile off road gezisi bence daha uygun...
 

Ynt: LR Freelander

İşte budur. Freelander hakkında gerekli olan bilgileri öğrendik sanırım. 2 senedir buradayım herhangi bir aracı az bir kötüledimi aracı bütün iyi yönlerini öğreniyoruz. FL şimdi daha güzel gözükecek gözüme .. Defenderla çok uğraştık. Her uğraştığımda iyi bir yönünü öğrendim ;D Herkese teşekkür..
 



Ynt: LR Freelander

Freelander'ı hiç kötülemeyin.2002 model 1.8 5K Düz Vites var.Motoru sorun çıkarıyor,doğrudur.Ama KAROSER olarak nissan,honda,suzuki vs. gibi japon arabalarıyla kıyaslamayın.Karoser bakımından Freelander hepsini alır.Amortisörlü tampon,güçlü iskelet,sağlam ve kalın sac.Daha ne istersin?Bir kere İNGİLİZ malı.O uyduruk hondalar falan daha kapıyı aç kapı elinde kalacak gibi oluyor.Freelander'ın öyle mi?Hayır.Freelander'ın her yeri sağlam.Ancak o kadar hata kadı kızında da olur.Çıkardığı hatalar şunlar:
-Eksoz ilk çıkış susturucusu patladı.
-Motor su aldı(conta yandığı için)
-Manifold contası yandı.
-Debriyaj hidroliği boşaldı.
Bunlar hangi araçta olmaz?Söyleyin bana.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,519
Mesajlar
1,519,196
Kayıtlı Üye Sayımız
172,177
Kaydolan Son Üyemiz
cengoboy

SON KONULAR



Geri
Üst