Ekli dosyayı görüntüle 645855
Araç Sınıfı: KAMYONET (bb VAN) , Araç Cinsi: N1 , Kullanım Amacı: YÜK NAKLİ-HUSUSİ
Karayolları Trafik Kanunu içişleri bakanlığınca yayınlandı
Karayolları Trafik Yönetmeliği de bu kanuna dayanakla aynı bakanlıkça yayınlandı.
Yönetmelikteki bazı maddeler dayanak aldığı kanuna aykırı.
9 Bakanlık Trafik kanununu dayanak göstererek onlarca yönetmelik yayınlıyor.
9 Bakanlığın yönetmeliklerinin bazı maddeleri de kanuna aykırı.
Bu garabetin içinde Adalet Bakanlığınca yayınlanmış kanuna aykırı maddeler içeren yönetmelik de var.
Trafik Kanununda ve Trafik yönetmeliğinde örneğin "mobil ev" tanımı yok.
Turizm Bakanlığı Trafik Kanununu dayanak göstererek Turizm Tesis Yönetmeliği yayınlıyor ve kanunda olmayan "mobil ev" tanımını kendi yönetmeliğinde yayınlayabiliyor.
(Mobil evin kanundaki tanım karşılığı Römork karavan SE)
Bakanlıklar birbirinden habersiz birbirine danışmadan yönetmelikler hazırlayınca böyle saçmalıklar mevzuatı kanser gibi sarıp sarmalıyor ve iş çığrından çıkıyor.
Piyasada ihtiyaç duyulan "VİP" araçlar gibi mobil ofis araçlar da yapılıyor ve mevzuata uydurmak için ilginç çözümler üretiliyor.
Peki bu çözümlerin kanun ve yönetmeliklerde karşılığı var mı?
Olmasa ruhsata yazılabilir mi?
AB regülasyonlarını mevzuata adapte eden bakanlıkların hangi yönetmeliklerinde bu tip araç tadil tanımı var?
Araçların cinsini gösteren harf grupları araç tadili sonrası değişir.
Örneğin N1 sınıfı Kamyonet BB Van cinsi taşıt, motorlu karavana tadil edildiğinde M1 sınıfı, (SA) cins taşıta dönüşür.
Araçların projelerine göre üst yapı tanımlarını gösteren bir harf tablosu vardır. Aşağıdaki linkte bunlar kısmen görülebilir.
Araç Proje - Araç Sınıfı Gövde Tipi
N1 sınıfı araçların gövde tipleri içerisinde "mobil ofis" tanımına uyan bir seçenek var mı?
Yok ama yaptım oldu VAR
Neyse ki çok şanslısınız ne TÜV'de ne de çevirmede konu kimsenin dikkatini çekmeden süre gelmiş. Üstelik yurtdışı çıkış bile gerçekleşmiş. Endişe edecek durum ortadan kalkmış
Kazasız belasız, sorunsuz keyifli seyahatler dilerim.