O Km Ducato Yu Karavan Ruhsatı Almadan Özel Araç Olarak Kullanmak..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan meraklı Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 687

meraklı

Ana Kamp
Mesajlar
46
Tepkime Puanı
18
5 yaşını geçmiş istediğim temizlikte araç bulamadığım için O km bir aracı karavana çevirmeden özel araç olarak kullanma arayışına girdim.. Mesela sade yalıtım ve tesisatı hazırlayıp hobi aracı veya büro olarak ruhsat almak olabilir mi ? Yani bu ÖTV den kurtulmak olası mı ? Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim..
 

Etiketler
Sakıncası yoksa ruhsatınızın sadece; Araç sınıfı / Cinsi / Kullanım amacı kutucuklarında yazan tanımları paylaşabilirmisiniz.
1740082081378.jpeg

Sakıncası yoksa ruhsatınızın sadece; Araç sınıfı / Cinsi / Kullanım amacı kutucuklarında yazan tanımları paylaşabilirmisiniz.
Araç Sınıfı: KAMYONET (bb VAN) , Araç Cinsi: N1 , Kullanım Amacı: YÜK NAKLİ-HUSUSİ
 

Etiketler
5 yaşını geçmiş istediğim temizlikte araç bulamadığım için O km bir aracı karavana çevirmeden özel araç olarak kullanma arayışına girdim.. Mesela sade yalıtım ve tesisatı hazırlayıp hobi aracı veya büro olarak ruhsat almak olabilir mi ? Yani bu ÖTV den kurtulmak olası mı ? Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim..

5 yaşını geçmiş istediğim temizlikte araç bulamadığım için O km bir aracı karavana çevirmeden özel araç olarak kullanma arayışına girdim.. Mesela sade yalıtım ve tesisatı hazırlayıp hobi aracı veya büro olarak ruhsat almak olabilir mi ? Yani bu ÖTV den kurtulmak olası mı ? Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim..
 

Mobil Ofis tadil ruhsata işleme yapılıyor, aracın sınıfı cinsi değişmediği için ÖTV farkı durumu yok. Yine proje çizim onay yapılıyor TSE kontrol onayı ve TÜV araç tespit muayenesi ile aracın ruhsatına sadece açıklama bilgiler kırmına "Mobil Ofis araca tadil edilmiştir" ibaresi oluyor. Benim işimi de yapan Facebook da proje mühendislik firması olan proje işleri yapan Levent Kara diye aratın bulup iletişime geçin bilgi alın çünkü bazı şeylerde olduğu gibi internet de sosyal medya facebook da yanlış bilgiler veriliyor, Mobil Ofis tadili için illada aracın şirket üzerine kayıtlı ticari kullanım amaçlı olması gerekmiyor araç şirket üzerine değil kendi adınıza ruhsat alınca rusatın kullanım amacı kısmında mesela araç kamyonet ise "HUSUSİ-YÜK NAKLİ" yazıyor eğer araç ruhsat şirket üzerine ise "TİCARİ-YÜK NAKLİ" yazıyor, hususi olması avantajınazadır ticari ruhsat araçlarda karayollarında yük taşıma için gerekli olan K belgesi SRC belgesi gibi belglerde olması gerekiyor hususi ruhsatlı araçlarda bunlar olmuyor ve kullanım gezmek ve mobil ofis kullanımı avantajlı ve yurtdışına gezi yapmak için çıkış sorunu olmuyor. Ben de 2019 da Ford Transit aracımı sıfır alarak projeli onaylı ruhsata işli mobil ofs tadlatı yaptım 4 yıldır yurtiçi yurdışı gezilerde kullanıyorum.
 

Ekli dosyayı görüntüle 645855

Araç Sınıfı: KAMYONET (bb VAN) , Araç Cinsi: N1 , Kullanım Amacı: YÜK NAKLİ-HUSUSİ
Karayolları Trafik Kanunu içişleri bakanlığınca yayınlandı


Karayolları Trafik Yönetmeliği de bu kanuna dayanakla aynı bakanlıkça yayınlandı.


Yönetmelikteki bazı maddeler dayanak aldığı kanuna aykırı.


9 Bakanlık Trafik kanununu dayanak göstererek onlarca yönetmelik yayınlıyor.
9 Bakanlığın yönetmeliklerinin bazı maddeleri de kanuna aykırı.


Bu garabetin içinde Adalet Bakanlığınca yayınlanmış kanuna aykırı maddeler içeren yönetmelik de var.


Trafik Kanununda ve Trafik yönetmeliğinde örneğin "mobil ev" tanımı yok.


Turizm Bakanlığı Trafik Kanununu dayanak göstererek Turizm Tesis Yönetmeliği yayınlıyor ve kanunda olmayan "mobil ev" tanımını kendi yönetmeliğinde yayınlayabiliyor.
(Mobil evin kanundaki tanım karşılığı Römork karavan SE)


Bakanlıklar birbirinden habersiz birbirine danışmadan yönetmelikler hazırlayınca böyle saçmalıklar mevzuatı kanser gibi sarıp sarmalıyor ve iş çığrından çıkıyor.


Piyasada ihtiyaç duyulan "VİP" araçlar gibi mobil ofis araçlar da yapılıyor ve mevzuata uydurmak için ilginç çözümler üretiliyor.
Peki bu çözümlerin kanun ve yönetmeliklerde karşılığı var mı?


Olmasa ruhsata yazılabilir mi?


AB regülasyonlarını mevzuata adapte eden bakanlıkların hangi yönetmeliklerinde bu tip araç tadil tanımı var?


Araçların cinsini gösteren harf grupları araç tadili sonrası değişir.


Örneğin N1 sınıfı Kamyonet BB Van cinsi taşıt, motorlu karavana tadil edildiğinde M1 sınıfı, (SA) cins taşıta dönüşür.


Araçların projelerine göre üst yapı tanımlarını gösteren bir harf tablosu vardır. Aşağıdaki linkte bunlar kısmen görülebilir.
Araç Proje - Araç Sınıfı Gövde Tipi
N1 sınıfı araçların gövde tipleri içerisinde "mobil ofis" tanımına uyan bir seçenek var mı?


Yok ama yaptım oldu VAR ☺️


Neyse ki çok şanslısınız ne TÜV'de ne de çevirmede konu kimsenin dikkatini çekmeden süre gelmiş. Üstelik yurtdışı çıkış bile gerçekleşmiş. Endişe edecek durum ortadan kalkmış


Kazasız belasız, sorunsuz keyifli seyahatler dilerim.
 

Karayolları Trafik Kanunu içişleri bakanlığınca yayınlandı


Karayolları Trafik Yönetmeliği de bu kanuna dayanakla aynı bakanlıkça yayınlandı.


Yönetmelikteki bazı maddeler dayanak aldığı kanuna aykırı.


9 Bakanlık Trafik kanununu dayanak göstererek onlarca yönetmelik yayınlıyor.
9 Bakanlığın yönetmeliklerinin bazı maddeleri de kanuna aykırı.


Bu garabetin içinde Adalet Bakanlığınca yayınlanmış kanuna aykırı maddeler içeren yönetmelik de var.


Trafik Kanununda ve Trafik yönetmeliğinde örneğin "mobil ev" tanımı yok.


Turizm Bakanlığı Trafik Kanununu dayanak göstererek Turizm Tesis Yönetmeliği yayınlıyor ve kanunda olmayan "mobil ev" tanımını kendi yönetmeliğinde yayınlayabiliyor.
(Mobil evin kanundaki tanım karşılığı Römork karavan SE)


Bakanlıklar birbirinden habersiz birbirine danışmadan yönetmelikler hazırlayınca böyle saçmalıklar mevzuatı kanser gibi sarıp sarmalıyor ve iş çığrından çıkıyor.


Piyasada ihtiyaç duyulan "VİP" araçlar gibi mobil ofis araçlar da yapılıyor ve mevzuata uydurmak için ilginç çözümler üretiliyor.
Peki bu çözümlerin kanun ve yönetmeliklerde karşılığı var mı?


Olmasa ruhsata yazılabilir mi?


AB regülasyonlarını mevzuata adapte eden bakanlıkların hangi yönetmeliklerinde bu tip araç tadil tanımı var?


Araçların cinsini gösteren harf grupları araç tadili sonrası değişir.


Örneğin N1 sınıfı Kamyonet BB Van cinsi taşıt, motorlu karavana tadil edildiğinde M1 sınıfı, (SA) cins taşıta dönüşür.


Araçların projelerine göre üst yapı tanımlarını gösteren bir harf tablosu vardır. Aşağıdaki linkte bunlar kısmen görülebilir.
Araç Proje - Araç Sınıfı Gövde Tipi
N1 sınıfı araçların gövde tipleri içerisinde "mobil ofis" tanımına uyan bir seçenek var mı?


Yok ama yaptım oldu VAR ☺️


Neyse ki çok şanslısınız ne TÜV'de ne de çevirmede konu kimsenin dikkatini çekmeden süre gelmiş. Üstelik yurtdışı çıkış bile gerçekleşmiş. Endişe edecek durum ortadan kalkmış


Kazasız belasız, sorunsuz keyifli seyahatler dilerim.
Burdaki konu ÖTV farkı çıkmadan 5 yıldan küçük yeni veya SIFIR KAMYONET aracı tadilat ile içini oturma yeri, masa, koltuk yatağa dönüşen, lavoba; wc ile tesisatı yapmak onaylı proje çizimi ile MOBİL OFİS tadil aracıdır. Evet, VİP araçalarda böyle projelendiriliyor. Benim "Mobil Ofis" tadil aracım her yıl TÜV mayenesinde dikkatlerini çekiyor ama projesi TSE si dosyası sistemde TÜV de kayıtlı olduğu ve ilk proje TSE onayı sonrası 4 yıl önceki ilk TÜV araç tespit mauyenesinden geçtiği için dikkat çekmesine rağmen TÜV normal araç muayenesi her yıl yapılıyor. Ruhsatta bilgiler kısmında işli kayıtlı mobil ofis tadil bilgisi ibaresi var, Arçaç Cinsi KAMYONET (BB VAN) ve Sınıfı N1 ve ruhsat KULLAIM AMACI kısmında da bir değişiklik olmuyor YÜK NAKLİ-HUSUSİ yazılı olarak bir değişiklik yoktur, yoksa mesela Ambulans veya İtfaiye araçlarda tadil oluyor, onlarda proje TSE onayı sonrası TÜV muayenesi oluyor ama onlarda ÖZEL MAKSATLI ARAÇ (AMBULANS) veya (İTFAİYE) yazıyor ruhsatlarında aynısı benzer şekilde işlemler motokaravan tadil dönüşümünde de yapılıyor ama RUHSATTA SINIF VE CİNS DEĞİŞİKLİĞİ olmak zorunda oluyor Araç Cinsi: ÖZEL MAKSATLI ARAÇ (MOTOKARAVAN SE) ve Cinsi: M1 ve ruhsatta KULLANIM AMACI kısmı değişiyor Cinsi M1 uygun olarak YOLCU NAKLİ-HUSUSİ yazıyor motokaravanlarda.
 
Son düzenleme:



Araç Cinsi: ÖZEL MAKSATLI ARAÇ (MOTOKARAVAN SE) ve Cinsi: M1 ve ruhsatta KULLANIM AMACI kısmı değişiyor Cinsi M1 uygun olarak YOLCU NAKLİ-HUSUSİ yazıyor motokaravanlarda.
Evet dediğiniz gibi tescil ediliyor, benim motorlu karavanım (SA) da dediğiniz gibi tescilli. Sıkıntı büyük zira Trafik Yönetmeliği 3.madde 14 ve 19 fıkrasını incelerseniz Trafik Kanununun 3. Maddesine aykırı olduğunu görürsünüz. Bakanlıklar arası koordinasyonsuzluk söz konusu. İçişleri bakanlığı trafik yönetmeliğinin 3. Maddesini Kanunun 3. Maddesine uygun hale getirecek, Sanayi Bakanlığı Araçların tadil ve tip onay yönetmeliğini buna göre revize edip kanuna uygun hale getirecek. Adalet bakanlığı da araç tescil yönetmeliğini kanuna uygun revize edecek, Ulaştırma ve Çevre şehircilik bakanlıkları da yönetmeliklerini kanuna uygun revize edecek sorun çözülecek. Çözülecek de nasıl çözecekler göreceğiz. STK'lar konunun üztüne gitmediğinden dolayı sanırım önümüzdeki süreçte idari dava açacağım kendi karavanımın tescilinin düzeltilmesi amaçlı. Kullanım amacının "Yolcu nakli - Hususi" olmasıyla "Kamp taşıtı - Hususi" arasındaki farkın sahada neleri değiştireceğinin henüz kimse farkında değil ne yazık ki!. Zorunlu Trafik Sigortasının neden 4 kat fazla ödendiğinin de çoğu kişi farkında değil, aynı şekilde heryıl neden muayeneye giriyoruz onun da farkında değil bir çoğu. Bu arada "ticari minibüs" MTV'sinin de yaklaşık 2 katını ödüyor karavancılar. Herkes karavancıyı "marinize ediyor" Bu rahatsız edici ek maliyet yükleri her geçen gün abanılarak artıyor. Bu dertler yetmezmiş gibi mazotun yarattığı şoklar bezdirici hale geldi. Bir dokun bin ah işit oldu konu ☺️
 

Evet dediğiniz gibi tescil ediliyor, benim motorlu karavanım (SA) da dediğiniz gibi tescilli. Sıkıntı büyük zira Trafik Yönetmeliği 3.madde 14 ve 19 fıkrasını incelerseniz Trafik Kanununun 3. Maddesine aykırı olduğunu görürsünüz. Bakanlıklar arası koordinasyonsuzluk söz konusu. İçişleri bakanlığı trafik yönetmeliğinin 3. Maddesini Kanunun 3. Maddesine uygun hale getirecek, Sanayi Bakanlığı Araçların tadil ve tip onay yönetmeliğini buna göre revize edip kanuna uygun hale getirecek. Adalet bakanlığı da araç tescil yönetmeliğini kanuna uygun revize edecek, Ulaştırma ve Çevre şehircilik bakanlıkları da yönetmeliklerini kanuna uygun revize edecek sorun çözülecek. Çözülecek de nasıl çözecekler göreceğiz. STK'lar konunun üztüne gitmediğinden dolayı sanırım önümüzdeki süreçte idari dava açacağım kendi karavanımın tescilinin düzeltilmesi amaçlı. Kullanım amacının "Yolcu nakli - Hususi" olmasıyla "Kamp taşıtı - Hususi" arasındaki farkın sahada neleri değiştireceğinin henüz kimse farkında değil ne yazık ki!. Zorunlu Trafik Sigortasının neden 4 kat fazla ödendiğinin de çoğu kişi farkında değil, aynı şekilde heryıl neden muayeneye giriyoruz onun da farkında değil bir çoğu. Bu arada "ticari minibüs" MTV'sinin de yaklaşık 2 katını ödüyor karavancılar. Herkes karavancıyı "marinize ediyor" Bu rahatsız edici ek maliyet yükleri her geçen gün abanılarak artıyor. Bu dertler yetmezmiş gibi mazotun yarattığı şoklar bezdirici hale geldi. Bir dokun bin ah işit oldu konu ☺️
Normaldir, Ruhsat araç cinsi OTOMOBİL olunca da Sınıfı: M1 ve KULLANIM AMACI: YOLCU NAKLİ-HUSUSİ yazıyor, bence esas sorun MotorKaravanlar da ruhsatlarında Arraç Cinsi: ÖZEL MAKSATLI ARAÇ (MOTOKARAVAN) yazması Ambulans aracı gibi İtfaiye aracı gibi onlarında ruhsatında Özel maksatlı Araç yazıyor ve bundan dolayı risk de yüksek olduğundan sigorta da sorun oluyor mamafih son zamanlarda bazı sigorta firmaları bunu çözdüler uygun fiyatlarda karavanı sigorta yapabiliyorlar. Motokaravanlar da her yıl TÜV araç muyaenesi bence normaldir araç özel maksatlı olunca Ambulansında her yıl muyenesi var hem de araç normal otomobil değil ağırlık tonaj şasesi ve boyutu nispeten büyük araç ona göre şase tekerlek fren yürüyen aksamları fenni muayenesi normal otomobile göre daha sık her yıl kontrolü önemlidir.
 

Normaldir, Ruhsat araç cinsi OTOMOBİL olunca da Sınıfı: M1 ve KULLANIM AMACI: YOLCU NAKLİ-HUSUSİ yazıyor, bence esas sorun MotorKaravanlar da ruhsatlarında Arraç Cinsi: ÖZEL MAKSATLI ARAÇ (MOTOKARAVAN) yazması Ambulans aracı gibi İtfaiye aracı gibi onlarında ruhsatında Özel maksatlı Araç yazıyor ve bundan dolayı risk de yüksek olduğundan sigorta da sorun oluyor mamafih son zamanlarda bazı sigorta firmaları bunu çözdüler uygun fiyatlarda karavanı sigorta yapabiliyorlar. Motokaravanlar da her yıl TÜV araç muyaenesi bence normaldir araç özel maksatlı olunca Ambulansında her yıl muyenesi var hem de araç normal otomobil değil ağırlık tonaj şasesi ve boyutu nispeten büyük araç ona göre şase tekerlek fren yürüyen aksamları fenni muayenesi normal otomobile göre daha sık her yıl kontrolü önemlidir.
Teşhis doğru yapılmadığında tedavisi palyatif oluyor. Sorun Trafik Yönetmeliğinin 3.maddesi 14.fıkrada. özel amaçlı taşıtların içinde gösterilen motorlu karavan SA taşıtın bu fıkradan çıkarılması kanun gereğidir. Kanunun 3. Maddesinde SA taşıt "Kamp taşıtı" olarak tanımlıdır.
Trafik Yönetmeliğinin 3. Maddesinin 19.fıkrasında Kamp Taşıtı SA tanımlıdır. Yönetmeliğin 14.fıkrasındaki tanımın silinmemesinden kaynaklanıyor sorun ve bu tanımlama KANUNA AYKIRI!
Yüksek riskli ticari hizmet araç statüsünde görünen motorlu karavanın neden heryıl muayeneye tabi tutulması gerekiyor anlamadım. Otomobilden daha fazla kullanılan ve yıpranan bir taşıtmıdır? Konular tamamen mevzuattan kaynaklanıyor. Ankara Sigortanın insiyatif kullanarak uygun sigorta poliçesi bir lütuf değildir, lütuf gibi empoze edilen poliçe de normal koşullara göre yüksektir. Karavanlar trafikte kaza riski en düşük taşıtlar arasındadır. İstatistikleri açıklasın reasürans birliği durum net görülecektir. Dediğim gibi STK'larımızın uğraşması gereken önemli mevzuat aksaklıklarına odaklanılması şart
 

Teşhis doğru yapılmadığında tedavisi palyatif oluyor. Sorun Trafik Yönetmeliğinin 3.maddesi 14.fıkrada. özel amaçlı taşıtların içinde gösterilen motorlu karavan SA taşıtın bu fıkradan çıkarılması kanun gereğidir. Kanunun 3. Maddesinde SA taşıt "Kamp taşıtı" olarak tanımlıdır.
Trafik Yönetmeliğinin 3. Maddesinin 19.fıkrasında Kamp Taşıtı SA tanımlıdır. Yönetmeliğin 14.fıkrasındaki tanımın silinmemesinden kaynaklanıyor sorun ve bu tanımlama KANUNA AYKIRI!
Yüksek riskli ticari hizmet araç statüsünde görünen motorlu karavanın neden heryıl muayeneye tabi tutulması gerekiyor anlamadım. Otomobilden daha fazla kullanılan ve yıpranan bir taşıtmıdır? Konular tamamen mevzuattan kaynaklanıyor. Ankara Sigortanın insiyatif kullanarak uygun sigorta poliçesi bir lütuf değildir, lütuf gibi empoze edilen poliçe de normal koşullara göre yüksektir. Karavanlar trafikte kaza riski en düşük taşıtlar arasındadır. İstatistikleri açıklasın reasürans birliği durum net görülecektir. Dediğim gibi STK'larımızın uğraşması gereken önemli mevzuat aksaklıklarına odaklanılması şart
Evet şasesi nispeten büyüklüğü taşıma kapasitesi ağırlığı RUHSATTA YAZAN AZAMİ İSTİHAP HADDİ itibarıyla normal otomobillere göre yıpranabilecek araçtır bazılarının az kullanılması az kilometre yapması çok yol kilometreyapmayacak anlamına gelmez, ticariler kadar olmasa da yakın bir teknik ypıranma ile her yıl TÜV araç fenni muyenesi ihtiyacı olacaktır. Risk ile sigortasının motokaravanlar için doğru düzenlemesi lazımdır. Mevzuat da karayolları ve trafik ve sanayi bakanlığı ilgili yönetmelikler için KAMP TAŞITI tanımlanıyor ama bunlar tanımlama imalat ve iç donanım yönünden tanımlamalar, bu araçların muayenesi teknik mühendislik ilk fabrikasyon üretimi teknik bilgileri ile FENNİ MUAYENESİ durumları kamp teşıtı tanımlama durumları AYRI ŞEYLER (ki Türkiye de ülkemizde hala SIFIRDAN FABRİKASYON Motokaravan imaltı yok. Ancak geçen yıl WV California modeli karavan araçları o da Almanya dan sıfır fabrikasyon ithal, ruhsatı motokaravan araç getirip satmaya başladı. Biz de hala dönüşüm tadilat ile motokaravan yapılıyor, sıfır araçda olsa yine proje TSE onayı tadil dönüşüm ile ve ilk snıf imalat faturasından farkını ÖTV farkını da araç sınıfı değişeceği için vergi olarak verrerek ancak yapıyoruz, bu son yazdığım düşüncelerim bence duruma biraz açıklık getiriyor).
 

Evet şasesi nispeten büyüklüğü taşıma kapasitesi ağırlığı RUHSATTA YAZAN AZAMİ İSTİHAP HADDİ itibarıyla normal otomobillere göre yıpranabilecek araçtır bazılarının az kullanılması az kilometre yapması çok yol kilometreyapmayacak anlamına gelmez, ticariler kadar olmasa da yakın bir teknik ypıranma ile her yıl TÜV araç fenni muyenesi ihtiyacı olacaktır. Risk ile sigortasının motokaravanlar için doğru düzenlemesi lazımdır. Mevzuat da karayolları ve trafik ve sanayi bakanlığı ilgili yönetmelikler için KAMP TAŞITI tanımlanıyor ama bunlar tanımlama imalat ve iç donanım yönünden tanımlamalar, bu araçların muayenesi teknik mühendislik ilk fabrikasyon üretimi teknik bilgileri ile FENNİ MUAYENESİ durumları kamp teşıtı tanımlama durumları AYRI ŞEYLER (ki Türkiye de ülkemizde hala SIFIRDAN FABRİKASYON Motokaravan imaltı yok. Ancak geçen yıl WV California modeli karavan araçları o da Almanya dan sıfır fabrikasyon ithal, ruhsatı motokaravan araç getirip satmaya başladı. Biz de hala dönüşüm tadilat ile motokaravan yapılıyor, sıfır araçda olsa yine proje TSE onayı tadil dönüşüm ile ve ilk snıf imalat faturasından farkını ÖTV farkını da araç sınıfı değişeceği için vergi olarak verrerek ancak yapıyoruz, bu son yazdığım düşüncelerim bence duruma biraz açıklık getiriyor).
Size Trafik Kanununun 3 maddesini, Trafik Yönetmeliğinin 3 maddesini dikkatli incelemenizi öneririm. Daha sonra Sanayi Bakanlığı Araç tadil ve tip onay yönetmeliğini ve bu yönetmeliğin eklerini incelemenizi, aynı sekilde Adalet bakanlığı araç tescil yönetmeliğini incelemenizi öneririm. Sistem kanun ve yönetmelik çerçevesinde yürür ve yönetilir. Bir aracın fabrikasyon üretilmesi yada tadil projesiyle cins değiştirmesi tescilde farklı bir işlem değildir. Konumuz motorlu karavan SA taşıtın ister fabrikasyon olsun ister tadilat projesiyle dönüştürülmüş olsun tescili KANUNA AYKIRI YAPILMAKTADIR. Motorlu Karavan SA taşıtlar ÖZEL AMAÇLI TAŞIT statüsünde değildir, bu statüde tescili kanuna aykırıdır.
Motorlu Karavan SA "Yolcu nakli - Hususi" kullanım amaçlı taşıt da değildir. SA taşıtlar "KAMP TAŞITI" araçtır.
Sanayi Bakanlığı yönetmeliği ekinde SA taşıtın tanımının açılımına baktığınızda neden SA olduğu anlaşılır.
Umarım net aktarabilmişimdir.
Konumuz kanuna aykırılıktan kaynaklanan sorunların yol açtığı müşkülatlardır.
 




Size Trafik Kanununun 3 maddesini, Trafik Yönetmeliğinin 3 maddesini dikkatli incelemenizi öneririm. Daha sonra Sanayi Bakanlığı Araç tadil ve tip onay yönetmeliğini ve bu yönetmeliğin eklerini incelemenizi, aynı sekilde Adalet bakanlığı araç tescil yönetmeliğini incelemenizi öneririm. Sistem kanun ve yönetmelik çerçevesinde yürür ve yönetilir. Bir aracın fabrikasyon üretilmesi yada tadil projesiyle cins değiştirmesi tescilde farklı bir işlem değildir. Konumuz motorlu karavan SA taşıtın ister fabrikasyon olsun ister tadilat projesiyle dönüştürülmüş olsun tescili KANUNA AYKIRI YAPILMAKTADIR. Motorlu Karavan SA taşıtlar ÖZEL AMAÇLI TAŞIT statüsünde değildir, bu statüde tescili kanuna aykırıdır.
Motorlu Karavan SA "Yolcu nakli - Hususi" kullanım amaçlı taşıt da değildir. SA taşıtlar "KAMP TAŞITI" araçtır.
Sanayi Bakanlığı yönetmeliği ekinde SA taşıtın tanımının açılımına baktığınızda neden SA olduğu anlaşılır.
Umarım net aktarabilmişimdir.
Konumuz kanuna aykırılıktan kaynaklanan sorunların yol açtığı müşkülatlardır.
Maalesef mevzuata da bakarsak da size katılamyacağım, tesciller kanunidir. Ruhsatta ARAÇ SINIFI: M1 , M2 VEYA N1 , N2 kategrorileri ile ARAÇ CİNSİ ibareleri Kamyonet, Minibüs, Otomobil gibi ve bunun yanına parantez içine yazılan tipi mesela KAMYONET (BB VAN) yani "kamyonet panelvan" veya ÖZEL MAKLSATLI (MOTOKARAVAN SA) yani "motokaravan kamp taşıtı" parantez içinde tipinin kayıtlı olarak ruhsatta tescil edilmesi kanunidir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,842
Mesajlar
1,524,383
Kayıtlı Üye Sayımız
166,639
Kaydolan Son Üyemiz
derinb

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst