Ynt: LR Freelander
Japonlar bizim değil, biz üretmiyoruz

Binlerce kişiye açık bir ortamda yanlış bilgilendirme olmasın diye yazıyorum, ayrıca yazdıklarım belli kaynaklardan derlenmiş verilere dayanıyor.
Son yıllarda Dünya çapında bir çok uluslararası araştırma kurumu tarafından yapılan çalışmalarda Japon araçları sorunsuzluk, sağlamlık konularında ilk üç sırayı genellikle hiç bir markaya bırakmıyorlar. (Genellikle sıralama Mazda - Toyota - Honda şeklinde oluyor.) JD Power gibi kuruluşların araştırmalarına internetten ulaşıp inceleyebilirsiniz. Land Rover ise bu konuda en kötüler arasında yer alıyor sıklıkla. Hatta Land Rover bir ara Amerika'nın en kötüsü seçilmişti yanlış hatırlamıyorsam yine JD Power'ın yaptığı bir araştırmaydı. Japon arabaları ne kadar süre sağlam kalabilir sorunuzun cevabı olmuştur sanırım. Kalite ve sağlamlık konusunda Amerika'da son yapılan araştırmanın en iyisi Lexus (Toyota) seçildi. Tabi ki LR kullanıcıları bunun farkında olarak bu araçları tercih ediyorlar, aşk başka bir şey... Hatta İngilizlerin bu konuda ne düşündüğünü merak ediyorsanız buyrun :
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/212775/accords_poll_win.html ;D
Buyrun bu da başka bir araştırma bkın İngilizler ne alemde:
Amerikan menşeli bağımsız garanti firması ‘Warranty Direct’in otomobillerin sağlamlığı ve onarım masrafları konularında her yıl gerçekleştirdiği anketin bu yılki sonuçları alındı.
Toplam 27 büyük üreticinin piyasaya sürdüğü 30 bin araç üzerinde yapılan anketin sonucunda, İngiliz üreticiler Jaguar ve Land Rover sondan ikinci ve üçüncü sıralarda yerlerini aldı.
Şirket anket çerçevesinde dört veya beş yaşında olan (ortalama 75 bin km’de) 30 bin araçta görülen bozuklukları ve bu bozuklukların giderilmesi için harcanan meblağı masaya yatırdı. Araçların onarım masrafının ortalama olarak 500 euro olduğu görüldü.
‘Warranty Direct’in anketinde sağlamlık kriterine uyan ilk on otomobilin sekizinin Japonya ve Kore gibi Uzakdoğu üreticilerine ait olduğu gözlendi. Son dört yıldır listenin birinci sırasında yer alan Mazda’yı, Honda, Hyundai ve Ford takip ediyor. Listenin besinci sırasında ise (en yüksek basamaktaki Avrupalı üretici sıfatını alan) İspanya’nın parlayan yıldızı Seat göze çarpıyor.
Jaguar’ın rakibi olan ve 2003 yılında yapılan anketle karşılaştırıldığında çıkış yakalayan BMW’yi bu sene yedinci sırada görüyoruz. Mercedes listede 12. sıraya gerilerken, Audi ise 21. sırada yerini aldı. Bu yıl BMW ile birlikte sadece dört üreticinin listede yükselme kaydettiğini görüyoruz. Bunlar: Honda, Rover, VW ve Hyundai...
(Alıntı: arabam.com)
X-trail ve Rav4; Freelander gibi biraz sert araçlar. Ancak CR-V'yi Freelander ile kıyaslayıp konforsuz diyorsanız ya Freelander ya da CR-V kullanmamışsınız demektir

İç kısımlara gelecek olursak 2002 FL'ın plastik iç aksamını beğeniyor olmak için baya bir aşık olmak gerek.
NCAP çarpışma testleri konusunda Dünya'nın en güvenilir iki kuruluşundan biridir, ona güvenmeyip neye güvenmeliyiz acaba???
Arka frenler aracı durdurmaktan ziyade fren dengesini sağlarlar, bir aracın arka frenlerinin kampana olması onun frenlerinin kötü olacağı anlamına gelmez

Freelander I'ın sorunu bu değil bence, plastik iç aksamı, kötü off-road performansı falan da değil, beklentileri karşılayan bir araç. Sizin yazdıklarınızda özeti var, güvenilmez ve sorunlu bir araç. Tuhaf arızalar çıkartan, masraflı bir araç bunu böyle kabul edip alanlara söylenecek bir şey yok, tercih meselesi...