LR Freelander

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 266
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 126,264
Ynt: LR Freelander

Mesela ben büyük kasa bir arazi aracı istiyordum. LR Discovery, toyota vx80, Jeep Cherokee seçeneklerim arasındaydı. Toyota nin Discovery den daha iyi arazi donanımı olduğunu, LR den çok daha sorunsuz ve sağlam oldugunu bildiğim halde Discovery nin görüntüsü ve kasasını sevmem dolayısıyla LR tercih ettim.

Freelanderlara gelincede arazide sert yerlere sokmayacaksam, genellikle şehirde kullanıp ara sırada köy yollarına giriceksem almayı düşünebileceğim araçlardan olabilir fiyatına göre de kararımı veririm. Ama benim yukarıda yazdığım Range Rover ve Freelander için yaptığım eleştirilerin hepsi bu forumun bir offroad forumu olması ve araçları alan kişinin offroad yapmayı planladığını düşünerekdi.
 

Etiketler
Ynt: LR Freelander

Tempus' Alıntı:
hepimizin es geçtiği bir mevzu var, aracın görünüşünü sevmek :smiley:

Ben bu konuyu es geçmedim;

MC' Alıntı:
bunu böyle kabul edip alanlara söylenecek bir şey yok, tercih meselesi...

Yıllarca Alfa Romeo kullandım, sorunlu araba kullanılmaz diye bir şey yok, çok seversiniz kullanırsınız. Bir de beklentilerin ne olduğu önemli. Beklentilerinizi karşılayan, şartlarınıza uyan araç sizin için en iyisidir.
 

Ynt: LR Freelander

Tempus' Alıntı:
hepimizin es geçtiği bir mevzu var, aracın görünüşünü sevmek :smiley:

evet, en önemli faktölerden biri bile olabilir, mantığın alma dese bile gözüne yakışıklı görünüyorsa yapacak bir şey yok :smiley: fikir değiştirmek çok zor olabiliyor.
 

Ynt: LR Freelander

İstemedende olsa kırıcı olmayalım :smiley: , birbirimizi kırmadan yazışırsak daha verimli olacağına inanıyorum. Bu konu başlığı çok açıklayıcı bilgiler barındırıyor.
Selamlar..
 





Ynt: LR Freelander

FREELANDER TECRÜBEM

Merhaba, ben Mahmut. Öncelikle buraya yeni üye olan biri olarak ilk mesajımı yazdığımı söyleyeyim. FL konusunda yazılanların tümünü okdum ve çok yararlandım. Ben de bir 2007 FL 1 Td4 kullanıcısyım. 2007 Nisan ayından beri sıfır olarak aldığım FL 1 mi kullanıyorum. Benim aracım en iyi araçtır diğerleri kakadır sendromuna kapılmadan burada tecrübelerimi sizlerle paylaşmak isterim.

Daha önce hiç 4X4 kullanmamış ve de WV Golf, LADA Samara, Honda Jazz kullanan bir asfaltçı ama gönlü hep arazide olan biri olarak neden Freelander'i seçtim?

Öncelikle FL ye haksızlık etmemek için ağır arazi koşullarında off-road yapmak gibi bir beklentisi olanların Defender, Disco 1 ve 2 , Suzuki Vitara veya Lada Niva gibi safkan arazi araçlarıyla FL'yi karşılaştırmamaları gerekir.

FLnin karşılaştırlıcağı araçlar, Honda CRV, Toyota RAV4, Hundai Tucson, Kia Sportege ve Sorento gibi SUV'lardır. FL 2'yi ise BMW X3, ve diğer lüks SUV'lar ile karşılaştırabilirsiniz. Ben aracımı satın almadan önce KIA sportege, Honda CRV, ve Suzuki Grand Vitara'yı test ettim ama Mühye köyündeki off-road pistinde Freelandar'ı sürünce hem süspansiyonları ve rahatlığı hem de aynı yokuş ve çukurları geçme kabilyetinin hepsinden daha yüksek olduğunu bizzat deneyimledim. Sportege ve Sorento'ların bu piste çıkamadıklarını da belirteyim.

Şu bir gerçek ki araçların arazi performansı ile şehir içi ve uzun yol performansları arasında (genellikle) ters orantı var. Bu bakımdan ağır arazi şartlarında hafta sonları kullanılacak araçların bence ikinci bir hobi aracı olarak alınmasında fayda var. (Bütçe müsaitse tabi ki)


Eğer ikinci bir araç almayaı düşünmüyor ama kentin ve otoyolların dışında da özgürce dolaşmak istiyorsanız, karda, çamurda, toprak ve engebeli çukurlu yollarda konforunuzdan da taviz vermeden yol almak istiyorsanız bence FL 1 Td4 ve yeni kasa FL 2 'ler bu beklentilerinizi rahatllıkla karşılar. Ben 2007 Nisan'ından beri arabamı köy, yayla, toprak yol demeden kullanıyorum, üstelik Ankara'da yaşadığım bölge şehrin henüz asfaltları tamamlanmamış en batı uçlarından bir yer ve arabam bir traktör kadar tozun içinde yaşıyor. Bu koşullarda henüz bakımlar dışında arabamı hiç servise götürmedim. En ufak bir arıza ile karşılaişmadım ve şu anda da arabam 62 000 km'de. Uzun yolda oldukça güçlü çekiişi ve yüksek hız kapasitesi ile beni hiç üzmedi. Bu bakımdan FL sahipleri ya da almak isteyenlerin gönlü rahat olsun derim. Ankara'daki trafikte gözlemlediğim kadarıyla da FL 1 epey bir yaygın ve oldukça pahalı bir araç olmasına rağmaz FL2 de gittikçe tarfikte daha çok görünüyor.

ANCAK,

FL ağır arazi koşullarında off-road yapmak için üretiilmemiştir. Eğer aracınızı ağır arazi koşullarında zorlarsanız yazık edersiniz. Zaten bu kadar pahalı bir araçla off-road yapmak pek akıl karı da değildir. Bu yüzden modifiyeye ne kadar uygundur sorusu da sorulmamalı cevap uygun değildir zorlamayın

Konfor yönünden oldukça iyi olsalar da (HSE modeller için) ön panel plastiği pek kaliteli değil, bardak koyma yerleri ve bazı kumadna düğmeleri de ergonomik olarak yerleştirilmemiş. ( FL 2 de bunlar çözülmüş)


Güvenlik açısından FL1 Euro NCAP te ancak 3 alabilmiştir ama FL 2 NCAPten 5 yani tam not almıştır. Ayrrıca eski bir Honda kullanıcısı olarak FL1 in sac kalınlığının onu CRV ve RAV 4 ten cok sağlam kıldığını söyleyebilirim. Aracı aldığım ikinci ayda geçirdiğim bir kaza bunu doğruladı. Yokuş yukarı gelip bana sağ önden hızla vuran Civic'in önü tamamen dağıldı aracı cekiciye zor aldılar, benim ise sadece sağ tamponum, sis lambam ve içerdeki bir kaç küçük parça zarar gördü.

Arka susturucu yere yakın olduğu için hem kötü bir görünüm hem de arazide dezavantaj yaratıyor.

1800 benzinli motorlarda gercekten üretim hataları var uzak durulmalı


Dönme çapı çok geniş bu da dar alanda manevra kabiliyetini azaltıyor (özellikle park ederken)

gösterge sistemi Japon arabalarının cok gerisindedir. Yakıt tüketim değerlerini göremediğiniz gibi, soğutma suyu, cam suyu azalmasını gösteren bir uyarısı yoktur (Lada'da bile var bunlar)
bir de her ne hikmetse sürücünün her 1000 km de bir yağ seviyesini kontrol edip azalmışsa eklemesi gerekiyor

Bu dezavantajlarına rağmen o bir LAND ROVER. Range Rover'lar gibi zengin oyuncağı da değil, Defender'lar gibi country arabası da değil. Ama asfalttan inince kendini dağıtan cipimsi hanımevladı bir 4X4 de değil. hem şehirde konforlu bir arabam olsun hem de hafif arazi şartlarında da arabamı kullanayım diyorsanız Nissan X-Traiil, Toyota RAV4 , Honda CRV, KIA sportege, Hundai Tucson gibi bir çok hafif arazi SUV'undan sizi çok çok daha memnun eder.

Bence Freelander benim gibi arazi ile yeni tanışmaya başlayan ve ilerde disko ya da ikinci bir safkan off-road aracı almayı hayal edenler için iyi bir başlangıç aracı.


Bu arada Disko 3 ve yeni çıakcak Disko 4 ler ayrı bir yazı konusu.


LAND ROVER bir efsanedir ve bu efsanenin baş kahramanı da Defender'dır. Disko 1 ve Disko 2 de efsanenin konforla birleşimidir. Ama Freelander 1 ve 2 ve Range Rover'lar bu efsanelerin sadece şehirdeki yansımalarından ibarettir. Maalesef Disko3 ve Disko 4 ler de şehirleşmiş ve gelenekten uzaklaşmışlardır.


Bütün Land Rover'ci arkadaşlarıma saygı ve sevgilerimi sunar görüşlerini beklerim
 

Ynt: LR Freelander

konuyu çok güzel genellemişsiniz . Yukarılarda benimde ifade etmeye çalıştığım açıklamalar aynı yöndedir teşekkür ederim
 

Ynt: LR Freelander

MARS' Alıntı:
Ama asfalttan inince kendini dağıtan cipimsi hanımevladı bir 4X4 de değil. hem şehirde konforlu bir arabam olsun hem de hafif arazi şartlarında da arabamı kullanayım diyorsanız Nissan X-Traiil, Toyota RAV4 , Honda CRV, KIA sportege, Hundai Tucson gibi bir çok hafif arazi SUV'undan sizi çok çok daha memnun eder.

Rav4 ve X-Trail diğerlerinden ayrılır bu konuda, FL1 onların arazi kabiliyetlerinin yanından bile geçemez. Onlar biraz arazi aracı - SUV arasındalar, tamponları olmasa çekiş sistemleriyle falan oldukça ilginç işler başarırlar. Özellikle Rav4 acayiptir. Rav4 off-road videoları mevcut bir çok sitede, izlerseniz ne dediğimi anlarsınız.

Kıa Sorento'nun alt yapısı çok sağlamdır, tamamen arazi aracı gibidir, ancak malesef ülkemizde satılan modelleri LSD gibi Amerikadakilerde olan donanımlarla ve motorlarla gelmiyorlar, bu nedenle kaybeden bir araç. Kia bölümünü incelerseniz Sorento hakkında bir çok veri bulabilirsiniz. En ilginç başlıklardan biride budur:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=32227.0

CR-V hep şehir makinesi olarak bilinir, bende öyle zannediyordum. Geçen hafta pek te öyle olmadığını gördüm. Asfalt özellikleri çok gelişmiş bir araç ve dolayısıyla arazi için handikapları fazla ama dayanıklı ve çok sağlam, kesinlikle hanım evladı değil... Kayalık zeminde geçen bir gezi sonrası araçta en ufak bir ses bile yoktu. Motoru, aktarması her yanı zorlandı, defalarca dik yerlerde ileri geri manevralar yaptı, alt kısmını kayalara sürte sürte ilerledi ama asfalta çıktığında aynı stabiliteyi, konforu koruyordu. 3 saat süren gezinin detayları:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=38630.0

Onun yerinde bir FL1 olsa ne olurdu düşünmek istemiyorum dicem ama biliyorum, daha önce çok daha basit bir gezi yapmıştık FL1 ile, pazartesi ilk işi servise gitmek olmuştu arkadaşın ;D Yukarıda saydığınız listede ki tüm araçlar çevremde, arkadaşlarımda var, ara ara basit doğa gezilerinde de bulunuyoruz. FL1 dahil ve malesef içlerinde en nazik olanı, en sorunlu olanı ve araziden en uzak olanı FL1... FL2 için iyi şeyler söyleniyor, zamanla gerçekte ne olduğu ortaya çıkacak.
 

Ynt: LR Freelander

Sevgili Murat

CRV ve X-trail 'de kendi tecrübem yok ancak otomobil dergilerindeki test ve tanıtım yazılarından yola çıkarak böyle bir yorumda bulundum. CRV yeni kasanın altı fazla yere yakın bulunuyor galiba. Aslında sizin tecrübeniz de çok iyi bir bilgi sağladı. Zaten biraz da hanımevladı dememdeki maksat bu araç sahiplerini acıcık tahrik ederek marifetlerini öğrenmekti. Elimde teknik veriler yok ancak CRV ve RAV-4 ün sac kalınlığının FL1 den ince olduğunu düşünüyorum. Bu konuda bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim

teşekkürler
 



Ynt: LR Freelander

CR-V'nin son kasası hakkında bir bilgim yok açıkcası, şık ve konforlu. Daha fazla şehirli görünüyor.

Araçların saç kalınlıkları hakkında da bilgim yok ama daha kalın saç daha sağlam demek değil, şase çok daha önemli ve artık araçların özellikle yaşam kabinlerinde farklı metaller kullanılarak oldukça güvenli hale getiriyorlar. Çamurlukları plastik olupta 5 yıldız alan araçlar var.

2007-renault-megane-sport-21_460x0w.jpg



2006 model Rav4 Ncap'ten 4 yıldız almış bu arada. Bununla birlikte araç dergileri kimden daha fazla reklam alıyorsa o araç en iyisidir bunu unutmayın ;D Uluslararası araştırma kurumlarının çalışmaları daha güvenilirdir. ;)
 

Ynt: LR Freelander

MC' Alıntı:
Rav4 ve X-Trail diğerlerinden ayrılır bu konuda, FL1 onların arazi kabiliyetlerinin yanından bile geçemez. Onlar biraz arazi aracı - SUV arasındalar, tamponları olmasa çekiş sistemleriyle falan oldukça ilginç işler başarırlar. Özellikle Rav4 acayiptir. Rav4 off-road videoları mevcut bir çok sitede, izlerseniz ne dediğimi anlarsınız.

Kıa Sorento'nun alt yapısı çok sağlamdır, tamamen arazi aracı gibidir, ancak malesef ülkemizde satılan modelleri LSD gibi Amerikadakilerde olan donanımlarla ve motorlarla gelmiyorlar, bu nedenle kaybeden bir araç. Kia bölümünü incelerseniz Sorento hakkında bir çok veri bulabilirsiniz. En ilginç başlıklardan biride budur:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=32227.0

CR-V hep şehir makinesi olarak bilinir, bende öyle zannediyordum. Geçen hafta pek te öyle olmadığını gördüm. Asfalt özellikleri çok gelişmiş bir araç ve dolayısıyla arazi için handikapları fazla ama dayanıklı ve çok sağlam, kesinlikle hanım evladı değil... Kayalık zeminde geçen bir gezi sonrası araçta en ufak bir ses bile yoktu. Motoru, aktarması her yanı zorlandı, defalarca dik yerlerde ileri geri manevralar yaptı, alt kısmını kayalara sürte sürte ilerledi ama asfalta çıktığında aynı stabiliteyi, konforu koruyordu. 3 saat süren gezinin detayları:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=38630.0

Onun yerinde bir FL1 olsa ne olurdu düşünmek istemiyorum dicem ama biliyorum, daha önce çok daha basit bir gezi yapmıştık FL1 ile, pazartesi ilk işi servise gitmek olmuştu arkadaşın ;D Yukarıda saydığınız listede ki tüm araçlar çevremde, arkadaşlarımda var, ara ara basit doğa gezilerinde de bulunuyoruz. FL1 dahil ve malesef içlerinde en nazik olanı, en sorunlu olanı ve araziden en uzak olanı FL1... FL2 için iyi şeyler söyleniyor, zamanla gerçekte ne olduğu ortaya çıkacak.

Bu söylenenler gerçekdışı ve biraz fantazi olmuş. FL1 tam bir arazi aracı tabi ki değildir ama biraz teknik ve biraz tarafsız bakmaya çalışalım olaylara.
Sonuçta ufak farklar olan araçlar olsa tamam.... Sorento. Tam bir araç... Sorun yok.
Rav4, servis gerektirmez dense, ufak tefek çimene, toprağa çıkmak için yeterli dense... yine kabul edilebilir.
Ancak kaputunda Land Rover yazan bir aracın Rav'ın girdiği yere girememesi, CR-V gibi aracın daha sağlam olması :smiley:

Bence çekiş sistemlerini, şasi yapılarını, geçmiş yıllarda Camel Trophy gibi eventlerde kullanılmışlar mı bir göz atalım.
Sonuçta, 1998 veya 1997 Camel Trophy vs son yıllarda bir G4 Challenge'da Honda kullanıldı sanırım. Bir bakalım neler yapılımış.

Hırpalanmış bir Freelander 1.8, evet sorun yaşatabilir ama çalışırsa, hem pazar performansı hem yıllardır arazi görmüşlüğü
diğerlerini çok bariz biçimde ezecektir.
 

Ynt: LR Freelander

Gerçekdışı ve fantazi dikkatli seçilmemiş kelimeler... Rav4'ün dört çekiş sistemini inceleyin, sonra da FL1'in kini inceleyin teknik olarak, neden arazi kabiliyeti konusunda yanında bile geçemez dediğimi anlarsınız. FL2'yi hariç tutuyorum, zaten konu FL1. Ben bu araçları X-Trail, Rav4 ve FL1 hafif arazi şartlarında kullandım ve ona göre yorum yapıyorum, hiç birini sahibi olmadığım için taraf olmam da söz konusu olamaz. ;)

CR-V'nin arazi aracıyla alakası olmadığını herkes kabul ediyor zaten. Ancak çokta kötü bir araç değilmiş onuda gördük. Sağlamlık sorunsuzluk konusunda Honda'yla LR'yi kıyaslayan birisi ya otomotivle hiç alakalı değildir, ya da kafasını fanatiklik kumuna gömmüştür. ;D Bakımı yapılan bir Honda SUV 200 - 250.000 km sıfır arızayla yoluna devam eder, sıfır arıza her hangi bir LR kullanıcısının hayal bile edemeyeceği bir şeydir. ;D

Freelander 1.8'in sorun çıkarması için hırpalanmış olması gerekmez, araba fabrikadan sorunlu çıkar zaten. Bütün LR ustalarıda bunu böyle bilir, bütün yapılan araştırmalarda en kötülerden biridir. Eğer çalışırsa demişsiniz, haklısınız düzgün çalışanı pek görülmemiş ;D

Bu arada arazi performansı değerlendirmesi için yeni bir kavramda ekleyelim, kaputunda ne yazıyor :D LR yazıyorsa sorun yok, üç beş tane LR stickerı alıp arabalara yapıştırıcam öne kilit almaktan daha ucuza mal olacak, ayrıca sorunda çıkarmayacak, sağlam olacak ;D
 

Ynt: LR Freelander

Tüm SUV'larda TC tarzı sistemler var, karda, buzda hafif çamurlu köy yolunda iş yapar ama bu araçların hiçbiri zaten kanallı bir traktör yoluna veya kaya geçişine girmeyecek. Girerse tertemiz boyalı tamponuna yazık :smiley: O yüzden hafif arazi araçlarının performanslarını çok tartışmaya gerek yok bence.
FL1 de 1.8 motor, arka susturucunun yeri ciddi hatalar tabii ki ama TD4 sorunlu bir araç değil, bunu kullananlar söylüyor. Genel olarak arıza kaydı fazla bir araçtır LR ama çok iyi tasarımları ve arazi ruhu vardır. Zaten LR yi kafaya koymuş olan kişiyi doğru araca yölendirirsek bu sayfalar amacını bulur diye düşünüyorum :smiley: LR yi genelde hedefe odaklanmış olan kesim alıyor.
 

Ynt: LR Freelander

İnsan bir aracı seviyorsa sorunluymuş v.s. gözüne görünmüyor. FL karizması olan bir markanın kolay ulaşılabilir ve vergi yakıt gibi husulardan da diğer modellerine göre makul bir aracı. Ama diğerleri de dandik, hanım evladı v.s. değil ;)
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,361
Kayıtlı Üye Sayımız
166,638
Kaydolan Son Üyemiz
kerimov

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst