Land Rover Discovery I

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 296
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 123,228
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Land Rover Discovery I

Disco TDI da bakım o kadar masraflı değil, yetkili servise gitmezseniz tabii ki :smiley:
bir çok parçası binek arabalarla aynı fiyata alınıyor, mesela 4 disk 4 balata 400 YTL ye hallolur, 1500 YTL istemezler
 

Etiketler
Ynt: Land Rover Discovery I

700 Ytl nin icinde neler oldugu icin servis kagitlarini aradim ama bulamadim. Ama yanilmiyorsam filitreler, Fren balatalari yag degisimi vs seyler vardi. ekstra olan tek sey karter muhafazasini vurmustum onun duzeltilmesi idi onada 80 ytl iscilik odedim yanlizca.
Amac a gelince arazi hatta hic 4x4 tecrubem yok bu yuzden su an icin yanlizca asfaltta kullanicam. Yukseltme yada standart dan degisik bir lastik dusunmuyorum. Dedigim gibi LR ile tanismak icin tek kriter yakit gibi duruyor
 

Ynt: Land Rover Discovery I

manuel V8, TDI ile aynı yakacaktır LPG sayesinde, bu durumda biraz fazla vergi dışında ekstrası olmaz V8 in, bence attan inip eşşeğe binmiş gibi olmak istemiyorsanız TDI kullanıcısı olarak söylüyorum kesinlikle V8 alın! :smiley: ama debriyajı serttir, otomatik konforu isterseniz şehir içinde %15-20 kadar daha fazla yakacaktır, uzun yolda çok farketmez
manuel TDI bulmak kolay, manuel V8 bulmak zordur piyasada
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Tesekkurler

Benim araba icin yarin ilan vericem ve satilir satilmaz. Manuel V8 aramaya basliyicam . Bu arada Sizlerde uygun arac gorurseniz aklinizda bulunsun lutfen.

Osman Orsal
oorsal@gmail.com
0533 3378302
 

Ynt: Land Rover Discovery I

osman bey

ben olsam tek araba olarak kullanılacak V8 Disco olayını birkez daha düşünürdüm... son kararınızmı diye sormamış olmayalım :smiley: düz vites ile şehir içinde yorulabilirsiniz ve LR araçlar değerine değer katan araçlar değildir, benim gibi son sahibi olmayı kabullendiyseniz diyecek lafım yok, şimdiden hayırlı olsun...

naci
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Galiba bu soru icin artik cok gec Naci bey karar verdim artik durduramam kendimi ;D. Dedigim gibi ilk isim benim 206 nin resimlerini cekip ilan vericem. Acikcasi manuel ve otomatik kararini veremedim yuzde 15 20 az yakacak diye manuel almaya. Kendimi tanidigim kadariyla olay soyle gelisecek Arabami satica cebimde parayla gidip ilk gordugum TEMIZ v8 i almaya calisicam otomatik yada Manuel ;D. Binek arabalarimi alirken sakin olup iyisini secebiliyorum fakat land rover konusunda Motorsiklete benziyecek ve kut diye alacagim herzaman aynisi oluyor.
Son sahibi olma konusunda cok endisem yok. iyi anlasabildigimiz surece satmayi dusunmem zaten anlasamazsak da uc bes assasina satilir diye dusunuyorum
 

Ynt: Land Rover Discovery I

oorsal' Alıntı:
Tesekkurler

Benim araba icin yarin ilan vericem ve satilir satilmaz. Manuel V8 aramaya basliyicam . Bu arada Sizlerde uygun arac gorurseniz aklinizda bulunsun lutfen.

Osman Orsal
oorsal@gmail.com
0533 3378302

Osman merhaba,

anladigim kadari ile sen discoyu sehir ici ve sadece duz yolda kullancaksin, bu durumda lpg ye gelen %15 ek vergi ile benim arac su ada 345 ykr civarinda yakiyor, vergiside 1200-1300 ytl arasinda.

Bence planini ve hesabini iyi yap 200 beygirlik 3900 cc hacim 2-2.5 ton agirlikta, manevrasi zor otoparklara zor sigan hatta sigmayan bir arac senin icin cok uygun olmayabilir.

Naci %50 %50 arazi/sehir ici kullaniyor, Mert uzunyol+arazi+dalis ekipmanlarini tasimak icin kullaniyor, benim oturdugum yer 1250 metre yukseklikte dagin basi su anda bile yolda 15-20 cm kar var bu arac olmadan sehre inebilmem mucize , hele -19- 20 derecelerde gece eve donerken buzlanmis 5-6 km lik bir yokusumuz varki evlere senlik .

Yani sonuc olarak bizim bu araclara gerek hobi gerekse hayatimizi kolaylastirmak icin ihtiyacimiz var, senin yazdiklarindan anladigim kadari ile senin beklentin farkli.

Eger imkanin var ise kendi aracin bir kosede dursun, Discoyu bir dene, beklentilerini kasilarsa kendi aracini satarsin, sonradan pisman olabilecegin bir karara sebebp olmak istemem.

Selamlar
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Evet soylediginiz kosullarda macera olur gibi duruyor. MPI lere ne dersiniz peki
 

Ynt: Land Rover Discovery I

oorsal' Alıntı:
Evet soylediginiz kosullarda macera olur gibi duruyor. MPI lere ne dersiniz peki

Daha önceden yazılan mesajları okuyordum, Naci ile Disco sayesinde tanıştık, şu andada en yakın arkadaşlarımdan biri, aracını aldığı günü dün gibi hatırlıyorum, neyaparız ne ederiz diye bana soruyordu ama şu anda benden bir adım önde ve disco olayını çok güzel özetlemiş. Nacicim ellerine sağlık.

MPI kullanan arkadaslarımız uzun yol ve yakıt konusunda çok memnunlar örnek: Edaghan. Arazide devir ve güçten çok ihtiyaç duyulan şey tork olduğu için mpi den şikeyetçi olabilirler ama mpi in motor haricinde diger discolardan hiç bir farki yok, 45 derecelik yokuşlara çıkmayacak, yarım metrelik çamurlara dalmayacaksanız tüm ihtiyacınızı karşılar v8 inde yarısından az vergi ve yakıt parası veririsiniz, üstelikte hepsi düz vitesli, satmasıda nispeten daha kolay.

Selamlar
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Yazamayı unutmuşum

daha önce yazdığım 345 kuruş 34.5 kuruş olacak, birde LPG kesinlikle ve kesinlikle benzinden daha güvenli ve çevreci bir yakıt, yeterki adamakıllı montajı yapılsın, yeni nesil lpg sistemleri bir dizi güvelik sensörüyle çalışıyor,
en ufak problemde sistem devre dışı kalıyor ve problemi size bildiriyor. hiç endişeniz olmasın. depolarını delmek benzin depolarından 50 kat daha zor, tutuşması 8 kere daha zor ve yavaş, standartlara uygun bir lpg tankı normal bir silahtan çıkacak mermiye bile dayanıklı olmak zorunda.

Selamlar
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Naci bey merhaba,
Aydınlatıcı bilgiler için kendi adıma teşekkür ediyorum.
LRO forum sayfalarında aracınızı satmayı düşündüğünüzü okumuştum.
Araca bu kadar eklenti yaptıktan sonra doğrusu neden sattığınızı merak ettim, yeni bir proje mi söz konusu acaba?

ndoganci' Alıntı:
selamlar,

bu konuda yorum yapıp yapmama konusunda kendi kendimle çok savaştım ama sonunda Disco sevgim baskın çıktı ve kendi yorumlarımı ekliyorum...

2 senedir 1996 V8 3,9 lt benzinli Discovery 1 kullanıyorum, hem gündelik olarak hemde arazide... aracı aldığımdan beri yaptığım modifikasyonların listesi aşağıda...

- 1996 Model Discovery 1, 3,9 lt V8 - SE edition, otomatik ZF şanzıman
- deri, elektrikli koltuklar - hafıza ve ısıtma yoktur
- manuel klima
- yaz mevsiminde olası hararet sorununa karşı klima fanlarını istenildiğinde devreye alabilen tesisat yapılmıştır
- elektrikli çift sunroof (koyu film kaplanmıştır)
- LR orjinal iç perdeler
- abs
- elektrikli ısıtmalı aynalar
- orjinal LR radyo teyp, 5li cd changer
- yeni kalorifer radyatörü
- yeni ön cam ( 2007 yılında değiştirildi)
- motor ve şanzıman sıfırlanmıştır, motor 1100 km şanzıman 2000 km dedir
- RP4 dereceli egzantrik mili +18 hp (duration 260 derece - valve lift 0,432" - full lift 112 derece)
- superchips marka ecu chip + 20 hp (benzin kullanımı için)
- bir takım günlük kullanım lastiği 235/85/16 bfg at (5 adet)
- bir takım çamur lastiği 235/85/16 Federal Couragia (4 adet jant ile beraber)
- transfer case (High) dişli oranı 1,22 den 1,41 e yükseltilmiştir, low oranları değişmemiştir ( % 13,33 )
- arka çamurluklar sürtmeyi engellemek için kestirilmiştir
- polybush comfort (mavi) burç seti
- çift direksiyon amortisörü (zırhlı defender)
- Bearmach ön koruma
- Bearmach yaylar +2" önler 16,5 arkalar 18 mm - yayların üstten atmaması için düzenek yapılmıştır
- önde procomp es9000 - arkada rancho 5000 gazlı amortisörler, +2"
- bearmach rock sliders - sliderların gövde ile birleşen yerleri baklava aliminyum ile kaplanmış, siyaha boyanmıştır
- bearmach difransiyel koruma
- ön arka Detroit kilitler ( arkalar TT Nospin - önler TT lsd)
- BRC sıralı ejeksiyon LPG sistemi, 90 lt tank, ruhsata işlenmiştir
- RPI Advance by Retard power amplifier ( LPG ve Benzin kullanımı için avansı ayarlayan ve distribütör ateşleme
modülünün yerine kullanılan bir cihaz)
- Magnecor 8 mm buji kabloları
- NGK bujiler
- K&N hava filtresi
- Safari Snorkel
- tamamen yenilenmiş cam fitilleri, kaput izolesi, tavan döşemesi, direksiyon simidi kaplaması
- bearmachtan kopyalanmış vinç tamponu, A bar
- Warn 8000 vinç
- 3 cm wheel spacer
- Orjinal Çeki demiri sistemi iptal edilmiş ve ayrılma açısını yükseltecek şekilde yeniden monte edilmiştir
- LR orjinal merdiven, yarım portbagaj, önfar korumalar (arka far korumalar özellikle çıkartılmıştır)
- Tmax Hi-Lift - stepne üzerinde taşınacak şekilde aparat yaptırılmıştır
- arka viraj demiri +2" yükseltmeye uygun olarak özel aparatla yeniden takılmıştır
- çelik uzatılmış ön fren hortumları
- A Bar üzerinde 2 adet kare, tavanda özel bar üzerinde 4 adet oval sis lambası
- kaput yansımayı engellemek için mat siyah boyanmıştır
- özel röle tertibatlı farlar (yağmurda renk değiştirir vs)
- şöför koltuğunda arazide kullanmak için 3 kollu emniyet kemeri ( standart emniyet kemeri de mevcuttur)
- am/fm 40 kanal cb telsiz
- lokma bijon anahtarı
- egzost sistemi komple yenilenmiş olup orta sustucu çıkartılarak yerine boru takılmıştır
 


Ynt: Land Rover Discovery I

herkese merabalar yazılanların hepsini uzun uğraşlar ve kızaran gözler neticesinde okudum almak üzere olduğum RR classicten Disco yüzünden vazgeçmek üzereyim(bugün denediğim v8 in etkisi ile) ve almayı düşündüğüm araçlar istanbulda. ben adana da yaşıyorum. açıkcası istanbula gelmem işlerimi bi hayli aksatacak bu yüzden nette gördüğüm araçları servise baktırma durumlarım olmadığı için 14-15k ytl lik bir disco fazla sorunu olmadan makul mudur ve ist. geldiğimde götürebileceğim bir iki adres verirseniz çok teşşekkür ederim.
yada sizlerin bakıp alınabilir dediğiniz bir disco mevcutsa önceliğim olur
 


Ynt: Land Rover Discovery I

abilerim selamlar 3.9 v8 otomatik discolar 100 km de lpg ile nekadar yakar bilgi vere bilirmisiniz.bitane kesin alacam disco ama sadece yakıt sorusu aklıma takıldı otomatik alamak isteyişimin sebebi manuele oranla ucuz olaması zaten manuelde bulmak çokzor bilgi verirseniz çok memnun olurumeğer yakıttauygun olursa emin olun buay hemen bitane alıyorum resmini gönderirim şimdiden teşekkürler
 



Ynt: Land Rover Discovery I

özgür özdemirozgur ozdemi' Alıntı:
abilerim selamlar 3.9 v8 otomatik discolar 100 km de lpg ile nekadar yakar bilgi vere bilirmisiniz.bitane kesin alacam disco ama sadece yakıt sorusu aklıma takıldı otomatik alamak isteyişimin sebebi manuele oranla ucuz olaması zaten manuelde bulmak çokzor bilgi verirseniz çok memnun olurumeğer yakıttauygun olursa emin olun buay hemen bitane alıyorum resmini gönderirim şimdiden teşekkürler

Sıralı LPG sistemi ile düz vites olanı 9-10lt/100km benzin eşleniği yakar, otomatik olanı tahminen 13-14lt/100km benzin eşleniği yakar.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,855
Mesajlar
1,524,703
Kayıtlı Üye Sayımız
166,649
Kaydolan Son Üyemiz
kendinibilmez

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst