Ynt: Land Rover Discovery I
selamlar,
bu konuda yorum yapıp yapmama konusunda kendi kendimle çok savaştım ama sonunda Disco sevgim baskın çıktı ve kendi yorumlarımı ekliyorum...
2 senedir 1996 V8 3,9 lt benzinli Discovery 1 kullanıyorum, hem gündelik olarak hemde arazide... aracı aldığımdan beri yaptığım modifikasyonların listesi aşağıda...
- 1996 Model Discovery 1, 3,9 lt V8 - SE edition, otomatik ZF şanzıman
- deri, elektrikli koltuklar - hafıza ve ısıtma yoktur
- manuel klima
- yaz mevsiminde olası hararet sorununa karşı klima fanlarını istenildiğinde devreye alabilen tesisat yapılmıştır
- elektrikli çift sunroof (koyu film kaplanmıştır)
- LR orjinal iç perdeler
- abs
- elektrikli ısıtmalı aynalar
- orjinal LR radyo teyp, 5li cd changer
- yeni kalorifer radyatörü
- yeni ön cam ( 2007 yılında değiştirildi)
- motor ve şanzıman sıfırlanmıştır, motor 1100 km şanzıman 2000 km dedir
- RP4 dereceli egzantrik mili +18 hp (duration 260 derece - valve lift 0,432" - full lift 112 derece)
- superchips marka ecu chip + 20 hp (benzin kullanımı için)
- bir takım günlük kullanım lastiği 235/85/16 bfg at (5 adet)
- bir takım çamur lastiği 235/85/16 Federal Couragia (4 adet jant ile beraber)
- transfer case (High) dişli oranı 1,22 den 1,41 e yükseltilmiştir, low oranları değişmemiştir ( % 13,33 )
- arka çamurluklar sürtmeyi engellemek için kestirilmiştir
- polybush comfort (mavi) burç seti
- çift direksiyon amortisörü (zırhlı defender)
- Bearmach ön koruma
- Bearmach yaylar +2" önler 16,5 arkalar 18 mm - yayların üstten atmaması için düzenek yapılmıştır
- önde procomp es9000 - arkada rancho 5000 gazlı amortisörler, +2"
- bearmach rock sliders - sliderların gövde ile birleşen yerleri baklava aliminyum ile kaplanmış, siyaha boyanmıştır
- bearmach difransiyel koruma
- ön arka Detroit kilitler ( arkalar TT Nospin - önler TT lsd)
- BRC sıralı ejeksiyon LPG sistemi, 90 lt tank, ruhsata işlenmiştir
- RPI Advance by Retard power amplifier ( LPG ve Benzin kullanımı için avansı ayarlayan ve distribütör ateşleme
modülünün yerine kullanılan bir cihaz)
- Magnecor 8 mm buji kabloları
- NGK bujiler
- K&N hava filtresi
- Safari Snorkel
- tamamen yenilenmiş cam fitilleri, kaput izolesi, tavan döşemesi, direksiyon simidi kaplaması
- bearmachtan kopyalanmış vinç tamponu, A bar
- Warn 8000 vinç
- 3 cm wheel spacer
- Orjinal Çeki demiri sistemi iptal edilmiş ve ayrılma açısını yükseltecek şekilde yeniden monte edilmiştir
- LR orjinal merdiven, yarım portbagaj, önfar korumalar (arka far korumalar özellikle çıkartılmıştır)
- Tmax Hi-Lift - stepne üzerinde taşınacak şekilde aparat yaptırılmıştır
- arka viraj demiri +2" yükseltmeye uygun olarak özel aparatla yeniden takılmıştır
- çelik uzatılmış ön fren hortumları
- A Bar üzerinde 2 adet kare, tavanda özel bar üzerinde 4 adet oval sis lambası
- kaput yansımayı engellemek için mat siyah boyanmıştır
- özel röle tertibatlı farlar (yağmurda renk değiştirir vs)
- şöför koltuğunda arazide kullanmak için 3 kollu emniyet kemeri ( standart emniyet kemeri de mevcuttur)
- am/fm 40 kanal cb telsiz
- lokma bijon anahtarı
- egzost sistemi komple yenilenmiş olup orta sustucu çıkartılarak yerine boru takılmıştır
+++
şimdi kafalardaki soru işaretlerine cevap vermek istiyorum... arabaya bu kadar şey yapıldıktan sonra bile daha yapacak bir sürü şeyin olması bence işin en güzel tarafı... bu aracı her ne kadar günlük olarak kullansamda aslında hobi aracım, eşimin deyimiyle metresim !!!
Bir arazi aracı alıp üzerinde offroad modifikasyonları yapma işine girecekseniz ve daha sonra aracı hem asfaltta hemde offroad parkurlarında kullanacaksanız LR Discovery S1 yerine başka bir araç düşünemiyorum... Ben amerikan ve japon yapımı arazi araçlarıyla ilgilenmedim, mutlaka hepsinin kendilerine göre artıları ve eksileri olabilir ama bence önce araç sizin kişiliğinize hitap etmeli ve kendisinin de ruhu olmalı... daha sonra aracı ne sıklıkta nerede kullanacağınıza göre üzerinde gerekli modifikasyonları yapabilirsiniz ama onroad ve offroad kullanım gereksinimleri birbirinden çok ayrı şeyler, birini yaptıkça öbür tarafın eksilmesini göze almanız gerekiyor ve DS1 bunun en optimum noktasındaki bir araç...
Dizel / V8 LPG tartışmasına hiç girmek istemiyorum, ben dizel motor kullanmaktan hoşlanmıyorum, ne olursa olsun traktör gibi çalışıyor ve LPG kullanımı ile dizel arasında yakıt maliyeti açısından pek fazla fark kalmadı artık... TD5 ve TGV tipi LR'a göre yeni sayılan teknolojiye sahip motorlarda eurodizel kullanmak lazım, ülkemizdeki yakıt kalitesi malum, dizelin parçaları ve tamiri benzinli motorlara göre daha pahalı, vs vs... ayrıca V8 in homurtusu bir başka, bilen bilir...
otomatik / manuel şanzıman konusu tartışılabilir, manuel şanzıman daha az riskli, aracın kontrolü tamamen size ait ama bir süre sonra sol bacağınız daha kaslı olabilir ve debriyaj ile aracın kaportası arasında ayağınızı uzatacak yer ve cruise control olmadığı için uzun yolda rahatsız olabilirsiniz... otomatik şanzımanın dişli oranları farklı olduğundan biraz daha fazla yakıt yakar... ben şahsen otomatik vitesle arazide herhangi bir problem yaşamadım ve benim aracımın donanımında (ES) manuel şanzımana sahip olan tipi ithal edilmişmi bilemiyorum ...
aracın şehir içi kullanımında yaşanan zorluklar olması normal, sonuçta bu bir arazi aracı, binek otomobil değil ve araç özelliklerini dikkate alınarak kullanmak gerekiyor... araç yükseltildiği için ağırlık merkezi yukarı çıkar ve yol tutuşu olumsuz etkilenir... keskin virajlara girerken sürat konusunda extra dikkatli olmanız gereklidir... ani direksiyon hareketlerinden mutlaka kaçınmalısınız, yoldan çıkabilir ve hatta devrilebilirsiniz... fren mesafeniz daha uzun olmak zorunda, yükseklikten dolayı her yere özellikle kapalı otoparklara giremeyebilirsiniz ve park yeri bulmakta zorlanabilirsiniz... aracın direksiyon turu hakkında bazı yorumlar okumuştum, aracın direksiyon turu günlük kullanımınız için hakikaten önemi bir kıstas ise direksiyon kutusunu değiştirip daha kısa turlu direksiyon kutusu takabilirsiniz...
toparlayacak olursak kuzguna yavrusu güzel gözükürmüş derler ya bizim durumumuzda aynı, her aracın birbiriyle kıyaslandığında bir takım artıları ve eksileri olabilir, araçların teknik özellikleri birbirine yakın olsa bile fiyatları değişebilir, araç seçiminde bence en önemli faktör kullanım amacına uygun olan aracın seçilmesi... sonuçta bu bir iş makinası ve yapacağınız işe göre karar vermeniz lazım... ben ya suzuki alacağım, ya disco 1 yada tahoe denildiği zaman bana göre daha ne yapılmak istendiğine karar verilmemiş demektir çünkü bu üç aracın ebat, teknik kapasite ve üretim amaçları gece ve gündüz kadar farklı...
aracı satın aldıktan sonra aldığınız makinenin limitlerini öğrenmeniz ve pilotajınızı araca adapte etmeniz lazım, ben iki senedir arazi aracı kullanıyorum, kendime göre epey ilerleme kaydettim ama her araziye çıkışımda yeni birşey öğreniyorum...
aracın yere temas ettiği nokta olan lastik seçimine çok dikkat etmek lazım, aracınız ne kadar "modifiyeli" olursa olsun lastikleriniz gittiğiniz araziye uygun değilse takılırsınız...
offroad gezi parkurları seçilirken aracınızın donanımı mutlaka dikkate alınmalı ve uygun parkurlar mutlaka tecrübeli bir grup lideri eşliğinde denenmeli... yeni araç sahibi ve tecribesiz kişilerin tek başlarına 4x4 araçlarına güvenerek çıktığı offroad gezilerin kendilerine ve doğaya verdikleri / verebilecekleri maddi manevi zararlar malum...
beni kafanıza takılan hertürlü soru için arayabilirsiniz, bilgi ve tecrübem yettiği kadarıyla yardıma hazırım
Naci Doğancı
0533-723 42 46
Discovery S1 3,9 V8