Land Rover Discovery I

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 296
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 123,222
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Land Rover Discovery I

Hayır Şenol Bey, ne yazık ki gidemedim.Ama aklım hala o araçta.Her gün satıldı mı diye bakıyorum, o bana bakıyor ben ona .Şu sıralar otelde ki tadilat dolayısıyle gitmemde mümkün görünmüyor.Anlaşırşak aklımdaki işlemleri ( V8 Lpg ve yükseltme ) Alanya' da yaptırabileceğim bir yer yok o da nerden baksanız bir hafta İstanbul'da kalmam demek.Bu arada yukarıdaki linkte bulunan araçta 2-3 aydır duruyor satılmadı.Araç hakkında bilgi almadım ama manuel olması güzel.Teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: Land Rover Discovery I

Linkini verdiğim ilandaki aracı gidip görmeden önce internet ve telefon yoluyla yapabildiğim sorgulamam devam ediyor. İlanda Otoland'de bakımlarının yapıldığı belirtilmişti ancak maslak otoland ile görüşmem neticesinde ne plakadan ne de VIN no'dan araca ait herhangi bir kayda ulaşamadılar.
Plakasıyla trafikten (internet) sorguladığımda bir problemle karşılaşmadım.
Aracın vin no'sundan elde ettiğim bilgiler (model yılı, motor tipi, şanzuman tipi) ilandakilerle örtüşüyor. En azından motor ve şanzuman değişikliği yapılmadığı ortada.
Sahibinin söylemesine göre araç borusan çıkışlıymış, Yavuz beyin bir başka başlıkta bahsettiği kutup başı söküldüğü için teybin koduna ihtiyacım var bahanesiyle yol yardımın aranması yöntemini denedim ancak Land Rover için Borusan Yol Yardım numarası olarak gözüken 0 212 676 32 32 'yi gün içerisinde birkaç kez aramama rağmen kimse açmadı. Geçerli numara hakkında bilgisi olan var mı acaba?
Bu noktada fikir ve önerileriniz bana ışık tutacaktır.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Şenol ben de Ereğli'liyim. İlla ki Discovery diyorsan öncelikle sana tavsiyem 12000 dolarlık araca bakman.
Hasan Bey alınmasın eğer bizden biri almaz ise aracı mutlaka biri alacak.
Eğer trafik ve servis geçmişi iyi ise tavsiye ederim. Benim gördüğüm büyük bir sorunu yok.
Ama Ereğli'de Land Rover kullanmış birisi olarak usta yönünden biraz sıkıntı yaşayabilirsin.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Merhaba Onur bey,
Memnun oldum. 12.000$ lık araçta öncelik Hasan beyin :smiley: Kaldı ki nakit parayla değil de takas ile alacağım için diğeri üzerinde duruyorum. Elbette pazarlık yapıp daha da aşağı indirmek istiyorum. Ama senin de dediğin gibi Ereğli'de usta sıkıntısı yaşayacağımı bildiğim için bana uzun süre dert açmayacak bir araç lazım. 12.000$ lık araç bende o izlenimi bırakmadı açıkcası.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

12000 dolarlık aracı satan zaten kendine DiscoveryII TD 5 alacak. Binek arabasını da yenileyecekmiş.
Aracın önce fotolarının olmaması sonra da konulan fotolarda iyi gözükmemesi ve fiyatı şüphe uyandırıyor. Tahminimce bu fiyata bir galeriye vereceğine kendisi satmak istemiş olabilir.
Ama bir kaç detay yerdeki eksikleri dışında bence ortalamanın altında değil. Aracı göstermeden almayın.
Unutmamak gerekir ki Land Rover kullanıyorsanız gözünüz hep aracın üzerinde olacak. Bir Japon gibi değil.
1991 model dizel Discovery'si vardı bir arkadaşımın en son hatırladığım tavan döşemesini bir şeylerle tutturmuştu düşmesin diye.
Bu yaşa gelmiş araçların hepsi bakım masrafı çıkarır. Önemli olan servis geçmişinden bunları öğrenmek ve eksiklerinin bedeline göre pazarlığa oturmak. Bu fiyatlar artık çok normal çünkü yeni nesil dizel motorlu araçlar (Disco TD5, G.Cherokee 3.1) alınabilir seviyelere indiği için ancak bizim gibi meraklılar bu araçlarla ilgileniyor.
Bağlık Lojmanlarında üstteki 20'lerde bir Freelander vardı. Sahibi sırf bakım için herhalde Adapazarı'na gitmiyordur. Belki bir şekilde ulaşabilirsin kendisine.
İsimle hitap etmem ve 1. tekil şahıs ile yazmam tamamen samimiyetten lütfen yanlış anlaşılmasın.
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Estağfirullah Onur bey,
Ben hitabınızdan ve samimiyetinizden gayet memnunum.
Bir freelander vardı o tarafta evet, ama hala duruyormu bilemiyorum.
Ne için lazımdı, sahibine ulaşabilirim sanırım.
Araçla bahsettiğiniz tarzda ilgilenmek zaten bu hobinin gereği, öyle değil mi?
İlk aracım '74 VW 1303S Big idi ve beklediği ilgiyi karşılıksız bırakmamıştım hiç. O araç (kocaoğlan) sayesinde kurduğum dostluklar da halen devam etmektedir.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

herkese merhabalar bizim gibiler için LR ın düz vites olması tercih sebebi ancak aşağıdaki linkteki otomatik lpgli ve 1997 model 128000 deki araca 18000 istiyorlasa ve pazarlık yoluda varsa 12000 dolar çok da ucuz sayılmaz anca fiyatı bence.
http://www.sahibinden.com/1997_discoveryWQQaXQQ5798643WQQpXQQdisplayitem
 


Ynt: Land Rover Discovery I

Herkeze Selamlar

15 yillik Land Rover Defender hayranligindan sonra bende bir LR ye sahip olmaya karar verdim, 15 yildir Enduro motorsiklet kullaniyorum ama artik 2 yasindaki oglumu dusunerek kisitli olan izin gunlerimde onunla birlikte binebilecegim bir araca ihtiyacim var sonuc olarak Defender lerin sert ve konforsuz yapilari ve oglumun henuz 2 yasinda olmasi nedeniyle biraz daha konfor fena olmaz diye dusunerek Discovery I e karar verdim. Yanliz sorunum su ki yakit benim icin onemli bir kistas cunku tek arac olacak ve evden ise gelip gitmek icin gunluk standart 100 km yol yapiyorum. (Beylikduzu-Levent) V8 ve TDI karsilastimmalarini okudum. Ancak hala kararsizim Yardimci olursaniz cok sevinirim. Bu arda LR alma cesaretimdeki en onemli etken bu siteki insanlarin birbirlerine bu kadar yardimci olmalari oldu. Bu tur yardimlarin yanlizca Enduro Motor cluplerinde oldugunu dusunuyordum daha once. Neyse simdiden tesekkurler herkeze Dedigim gibi Yakit konusunda yardimci olursaniz cok sevinirim

Tekrar merhaba
 

Ynt: Land Rover Discovery I

selamlar,

bu konuda yorum yapıp yapmama konusunda kendi kendimle çok savaştım ama sonunda Disco sevgim baskın çıktı ve kendi yorumlarımı ekliyorum...

2 senedir 1996 V8 3,9 lt benzinli Discovery 1 kullanıyorum, hem gündelik olarak hemde arazide... aracı aldığımdan beri yaptığım modifikasyonların listesi aşağıda...

- 1996 Model Discovery 1, 3,9 lt V8 - SE edition, otomatik ZF şanzıman
- deri, elektrikli koltuklar - hafıza ve ısıtma yoktur
- manuel klima
- yaz mevsiminde olası hararet sorununa karşı klima fanlarını istenildiğinde devreye alabilen tesisat yapılmıştır
- elektrikli çift sunroof (koyu film kaplanmıştır)
- LR orjinal iç perdeler
- abs
- elektrikli ısıtmalı aynalar
- orjinal LR radyo teyp, 5li cd changer
- yeni kalorifer radyatörü
- yeni ön cam ( 2007 yılında değiştirildi)
- motor ve şanzıman sıfırlanmıştır, motor 1100 km şanzıman 2000 km dedir
- RP4 dereceli egzantrik mili +18 hp (duration 260 derece - valve lift 0,432" - full lift 112 derece)
- superchips marka ecu chip + 20 hp (benzin kullanımı için)
- bir takım günlük kullanım lastiği 235/85/16 bfg at (5 adet)
- bir takım çamur lastiği 235/85/16 Federal Couragia (4 adet jant ile beraber)
- transfer case (High) dişli oranı 1,22 den 1,41 e yükseltilmiştir, low oranları değişmemiştir ( % 13,33 )
- arka çamurluklar sürtmeyi engellemek için kestirilmiştir
- polybush comfort (mavi) burç seti
- çift direksiyon amortisörü (zırhlı defender)
- Bearmach ön koruma
- Bearmach yaylar +2" önler 16,5 arkalar 18 mm - yayların üstten atmaması için düzenek yapılmıştır
- önde procomp es9000 - arkada rancho 5000 gazlı amortisörler, +2"
- bearmach rock sliders - sliderların gövde ile birleşen yerleri baklava aliminyum ile kaplanmış, siyaha boyanmıştır
- bearmach difransiyel koruma
- ön arka Detroit kilitler ( arkalar TT Nospin - önler TT lsd)
- BRC sıralı ejeksiyon LPG sistemi, 90 lt tank, ruhsata işlenmiştir
- RPI Advance by Retard power amplifier ( LPG ve Benzin kullanımı için avansı ayarlayan ve distribütör ateşleme
modülünün yerine kullanılan bir cihaz)
- Magnecor 8 mm buji kabloları
- NGK bujiler
- K&N hava filtresi
- Safari Snorkel
- tamamen yenilenmiş cam fitilleri, kaput izolesi, tavan döşemesi, direksiyon simidi kaplaması
- bearmachtan kopyalanmış vinç tamponu, A bar
- Warn 8000 vinç
- 3 cm wheel spacer
- Orjinal Çeki demiri sistemi iptal edilmiş ve ayrılma açısını yükseltecek şekilde yeniden monte edilmiştir
- LR orjinal merdiven, yarım portbagaj, önfar korumalar (arka far korumalar özellikle çıkartılmıştır)
- Tmax Hi-Lift - stepne üzerinde taşınacak şekilde aparat yaptırılmıştır
- arka viraj demiri +2" yükseltmeye uygun olarak özel aparatla yeniden takılmıştır
- çelik uzatılmış ön fren hortumları
- A Bar üzerinde 2 adet kare, tavanda özel bar üzerinde 4 adet oval sis lambası
- kaput yansımayı engellemek için mat siyah boyanmıştır
- özel röle tertibatlı farlar (yağmurda renk değiştirir vs)
- şöför koltuğunda arazide kullanmak için 3 kollu emniyet kemeri ( standart emniyet kemeri de mevcuttur)
- am/fm 40 kanal cb telsiz
- lokma bijon anahtarı
- egzost sistemi komple yenilenmiş olup orta sustucu çıkartılarak yerine boru takılmıştır

+++

şimdi kafalardaki soru işaretlerine cevap vermek istiyorum... arabaya bu kadar şey yapıldıktan sonra bile daha yapacak bir sürü şeyin olması bence işin en güzel tarafı... bu aracı her ne kadar günlük olarak kullansamda aslında hobi aracım, eşimin deyimiyle metresim !!!

Bir arazi aracı alıp üzerinde offroad modifikasyonları yapma işine girecekseniz ve daha sonra aracı hem asfaltta hemde offroad parkurlarında kullanacaksanız LR Discovery S1 yerine başka bir araç düşünemiyorum... Ben amerikan ve japon yapımı arazi araçlarıyla ilgilenmedim, mutlaka hepsinin kendilerine göre artıları ve eksileri olabilir ama bence önce araç sizin kişiliğinize hitap etmeli ve kendisinin de ruhu olmalı... daha sonra aracı ne sıklıkta nerede kullanacağınıza göre üzerinde gerekli modifikasyonları yapabilirsiniz ama onroad ve offroad kullanım gereksinimleri birbirinden çok ayrı şeyler, birini yaptıkça öbür tarafın eksilmesini göze almanız gerekiyor ve DS1 bunun en optimum noktasındaki bir araç...

Dizel / V8 LPG tartışmasına hiç girmek istemiyorum, ben dizel motor kullanmaktan hoşlanmıyorum, ne olursa olsun traktör gibi çalışıyor ve LPG kullanımı ile dizel arasında yakıt maliyeti açısından pek fazla fark kalmadı artık... TD5 ve TGV tipi LR'a göre yeni sayılan teknolojiye sahip motorlarda eurodizel kullanmak lazım, ülkemizdeki yakıt kalitesi malum, dizelin parçaları ve tamiri benzinli motorlara göre daha pahalı, vs vs... ayrıca V8 in homurtusu bir başka, bilen bilir...

otomatik / manuel şanzıman konusu tartışılabilir, manuel şanzıman daha az riskli, aracın kontrolü tamamen size ait ama bir süre sonra sol bacağınız daha kaslı olabilir ve debriyaj ile aracın kaportası arasında ayağınızı uzatacak yer ve cruise control olmadığı için uzun yolda rahatsız olabilirsiniz... otomatik şanzımanın dişli oranları farklı olduğundan biraz daha fazla yakıt yakar... ben şahsen otomatik vitesle arazide herhangi bir problem yaşamadım ve benim aracımın donanımında (ES) manuel şanzımana sahip olan tipi ithal edilmişmi bilemiyorum ...

aracın şehir içi kullanımında yaşanan zorluklar olması normal, sonuçta bu bir arazi aracı, binek otomobil değil ve araç özelliklerini dikkate alınarak kullanmak gerekiyor... araç yükseltildiği için ağırlık merkezi yukarı çıkar ve yol tutuşu olumsuz etkilenir... keskin virajlara girerken sürat konusunda extra dikkatli olmanız gereklidir... ani direksiyon hareketlerinden mutlaka kaçınmalısınız, yoldan çıkabilir ve hatta devrilebilirsiniz... fren mesafeniz daha uzun olmak zorunda, yükseklikten dolayı her yere özellikle kapalı otoparklara giremeyebilirsiniz ve park yeri bulmakta zorlanabilirsiniz... aracın direksiyon turu hakkında bazı yorumlar okumuştum, aracın direksiyon turu günlük kullanımınız için hakikaten önemi bir kıstas ise direksiyon kutusunu değiştirip daha kısa turlu direksiyon kutusu takabilirsiniz...

toparlayacak olursak kuzguna yavrusu güzel gözükürmüş derler ya bizim durumumuzda aynı, her aracın birbiriyle kıyaslandığında bir takım artıları ve eksileri olabilir, araçların teknik özellikleri birbirine yakın olsa bile fiyatları değişebilir, araç seçiminde bence en önemli faktör kullanım amacına uygun olan aracın seçilmesi... sonuçta bu bir iş makinası ve yapacağınız işe göre karar vermeniz lazım... ben ya suzuki alacağım, ya disco 1 yada tahoe denildiği zaman bana göre daha ne yapılmak istendiğine karar verilmemiş demektir çünkü bu üç aracın ebat, teknik kapasite ve üretim amaçları gece ve gündüz kadar farklı...

aracı satın aldıktan sonra aldığınız makinenin limitlerini öğrenmeniz ve pilotajınızı araca adapte etmeniz lazım, ben iki senedir arazi aracı kullanıyorum, kendime göre epey ilerleme kaydettim ama her araziye çıkışımda yeni birşey öğreniyorum...

aracın yere temas ettiği nokta olan lastik seçimine çok dikkat etmek lazım, aracınız ne kadar "modifiyeli" olursa olsun lastikleriniz gittiğiniz araziye uygun değilse takılırsınız...

offroad gezi parkurları seçilirken aracınızın donanımı mutlaka dikkate alınmalı ve uygun parkurlar mutlaka tecrübeli bir grup lideri eşliğinde denenmeli... yeni araç sahibi ve tecribesiz kişilerin tek başlarına 4x4 araçlarına güvenerek çıktığı offroad gezilerin kendilerine ve doğaya verdikleri / verebilecekleri maddi manevi zararlar malum...

beni kafanıza takılan hertürlü soru için arayabilirsiniz, bilgi ve tecrübem yettiği kadarıyla yardıma hazırım

Naci Doğancı
0533-723 42 46
Discovery S1 3,9 V8
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Tesekkurler Naci bey

Ben Motorsikletlerin off-road tarzi olanlarla yillarca dag tas dolastim. Ancak hic 4x4 bir arac kullanmadim. Land Rover hayranligimda Sanirim Camel Trophy den ve guneydoguda gorev yaparken gordugum Askeri Defender lerden geliyor. Sonuc olarak Tecrube ve bilgisizligim yuzunden bir sure off-road yapamiyacagimi dusunuyorum. LR hayrani olarakta zaten baska bir 4x4 dusunemiyorum. Yani takildigim tek nokta dizel mi V8 mi kaliyor.Binek arabami satip sizlerin tavseye ettigi 94 - 98 arasi V8 lerden alabiliyorum. YAda araba+Motorsikletimi satip TDi alabilirim. Ama dedigim gibi gunde 100 km yolum garanti. E-6 dan gidip geliyorum ve yolda kaza yada bakim olmazsa surat meraklisida olmadigim icin genelde sehirdisi tuketim degerlerini yakaliyorum. Su anda kulladdigim 2006 model 206 SW HDI aracim 2 ay once standart 50 bin bakimina soktum yaklasik 700 Ytl mal oldu, yani dizel arac gercektan masrafli birseymis anladim. V8 ler konusunda 3.9 motor bir aracin yakabilecegi yakit ve LPG deki guvenlik kaygilarim (Ne kadar dogru bilmiyorum) gercekten geceleri kabusum oluyor. Otomatik lerin daha fazla yaktigi soyleniyor gercekten cok mu fark ediyor acaba?
 

Ynt: Land Rover Discovery I

merhaba

şöyle yanıtlamaya çalışayım...

eğer arabayı standart halde asfalt ağırlıklı kullanacaksanız ve kullanırken tüketim maliyeti, satarken değer kaybetmesi ve benzeri endişeleriniz varsa bence tdi alın... alacağınız araç tek aracınız olacak ise 206 sw dan sonra eliniz belli bir süre üzerinde olacak ister istemez... birbirinizi tanımanız zaman alabilir :smiley:

LPG konusunda güvenlik kaygılarınız olmasın, yeni sistem sıralı enjeksiyon sistemi benzinden daha güvenli ve performansı ayırt edemezsiniz...

V8 şehir içi ve Low devirde 16-35 lt / 100 km arası kullanıma göre değişen miktarlarda yakabilir... alacağınız aracın motorunun durum çok önemli... ama bir kere masraf edip aracın motor ve yürüyenini toparladıktan sonra gerisi kolay...
 

Ynt: Land Rover Discovery I

206 icin 50 bin standart bakiminda 700 ytl yi gorunce 150-200 binde bir TDI nin ne kadar masraf cikarabilecegini dusunemiyorum dogrusu. LPG ile yakis degerleri birbirine yakinsa sanirim benzinli bir motor insani daha az uzebilir. Hakilimiyim bilmiyorum tabi, Yanliz ca fikir
 

Ynt: Land Rover Discovery I

700 YTL'nin içinde neler var? benzeri bir işlemin kendi aracımda ne kadar tuttuğunu size söyleyebilirim. TDI konusunda Mert en uygun bilgiyi verir diye düşünüyorum.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

önceki mailimde bahsettiğim gibi önce amacı belirleyip ona göre araç almak en doğru hareket olacaktır...
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Discoda manuel ve otomatik arasında ciddi bir yakıt tüketimi farkı var, ayrıca lastik boyutu ve yükseltme kiti tüketim değerlerini alt üst eder, Yavuz abinin aracı V8 manuel, bu araçta bildiğim kadarıyla 3" yükseltme ve 32" lastik var, 28-30 krş. civarı yakıyordu sanırım, standart bir manuel V8, üzerindeki 28.5" lastik ile 22-23 krş. falan yakar tahminimce
kendi aracımdan biliyorum (Disco TDI) standart haliyle 10 lt. civarı mazot harcardı üstelik motor bitmeye yakındı, şu an motor sıfır 31" çamur lastiği ile 12lt. yakıyor
demek istediğim burda yakıt tüketim verisi yazan arkadaşların araçları hep offroad modifi görmüş araçlar, sizin düşündüğünüz standart araçtan çok farklı verilere sahipler
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,855
Mesajlar
1,524,699
Kayıtlı Üye Sayımız
166,649
Kaydolan Son Üyemiz
kendinibilmez

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst