selamlar,
bu konuda yorum yapıp yapmama konusunda kendi kendimle çok savaştım ama sonunda Disco sevgim baskın çıktı ve kendi yorumlarımı ekliyorum...
2 senedir 1996 V8 3,9 lt benzinli Discovery 1 kullanıyorum, hem gündelik olarak hemde arazide... aracı aldığımdan beri yaptığım modifikasyonların listesi aşağıda...
- 1996 Model Discovery 1, 3,9 lt V8 - SE edition, otomatik ZF şanzıman
- deri, elektrikli koltuklar - hafıza ve ısıtma yoktur
- manuel klima
- yaz mevsiminde olası hararet sorununa karşı klima fanlarını istenildiğinde devreye alabilen tesisat yapılmıştır
- elektrikli çift sunroof (koyu film kaplanmıştır)
- LR orjinal iç perdeler
- abs
- elektrikli ısıtmalı aynalar
- orjinal LR radyo teyp, 5li cd changer
- yeni kalorifer radyatörü
- yeni ön cam ( 2007 yılında değiştirildi)
- motor ve şanzıman sıfırlanmıştır, motor 1100 km şanzıman 2000 km dedir
- RP4 dereceli egzantrik mili +18 hp (duration 260 derece - valve lift 0,432" - full lift 112 derece)
- superchips marka ecu chip + 20 hp (benzin kullanımı için)
- bir takım günlük kullanım lastiği 235/85/16 bfg at (5 adet)
- bir takım çamur lastiği 235/85/16 Federal Couragia (4 adet jant ile beraber)
- transfer case (High) dişli oranı 1,22 den 1,41 e yükseltilmiştir, low oranları değişmemiştir ( % 13,33 )
- arka çamurluklar sürtmeyi engellemek için kestirilmiştir
- polybush comfort (mavi) burç seti
- çift direksiyon amortisörü (zırhlı defender)
- Bearmach ön koruma
- Bearmach yaylar +2" önler 16,5 arkalar 18 mm - yayların üstten atmaması için düzenek yapılmıştır
- önde procomp es9000 - arkada rancho 5000 gazlı amortisörler, +2"
- bearmach rock sliders - sliderların gövde ile birleşen yerleri baklava aliminyum ile kaplanmış, siyaha boyanmıştır
- bearmach difransiyel koruma
- ön arka Detroit kilitler ( arkalar TT Nospin - önler TT lsd)
- BRC sıralı ejeksiyon LPG sistemi, 90 lt tank, ruhsata işlenmiştir
- RPI Advance by Retard power amplifier ( LPG ve Benzin kullanımı için avansı ayarlayan ve distribütör ateşleme
modülünün yerine kullanılan bir cihaz)
- Magnecor 8 mm buji kabloları
- NGK bujiler
- K&N hava filtresi
- Safari Snorkel
- tamamen yenilenmiş cam fitilleri, kaput izolesi, tavan döşemesi, direksiyon simidi kaplaması
- bearmachtan kopyalanmış vinç tamponu, A bar
- Warn 8000 vinç
- 3 cm wheel spacer
- Orjinal Çeki demiri sistemi iptal edilmiş ve ayrılma açısını yükseltecek şekilde yeniden monte edilmiştir
- LR orjinal merdiven, yarım portbagaj, önfar korumalar (arka far korumalar özellikle çıkartılmıştır)
- Tmax Hi-Lift - stepne üzerinde taşınacak şekilde aparat yaptırılmıştır
- arka viraj demiri +2" yükseltmeye uygun olarak özel aparatla yeniden takılmıştır
- çelik uzatılmış ön fren hortumları
- A Bar üzerinde 2 adet kare, tavanda özel bar üzerinde 4 adet oval sis lambası
- kaput yansımayı engellemek için mat siyah boyanmıştır
- özel röle tertibatlı farlar (yağmurda renk değiştirir vs)
- şöför koltuğunda arazide kullanmak için 3 kollu emniyet kemeri ( standart emniyet kemeri de mevcuttur)
- am/fm 40 kanal cb telsiz
- lokma bijon anahtarı
- egzost sistemi komple yenilenmiş olup orta sustucu çıkartılarak yerine boru takılmıştır