Land Rover Discovery I

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 296
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 123,220
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Land Rover Discovery I

Şenol Bey;

Discovery I'lerin iç yapısı ve konfor seviyeleri model bazında değişiklik gösterebilir. TR'de satılan 1995-1998 arası tüm DSI'ler 7 koltuklu diye biliyorum. Standart modeli ve ES modeli arasındaki farklar şu şekilde sıralanabilir:

- ES'lerde deri döşeme (koltuk ısıtma deri döşemelerde opsiyondu)
- ES'lerde elektrikli, standartta manuel ön ve arka sunroof
- ES'lerde elektrikli, standartta manuel ayarlanır ön koltuklar
- ES'lerde Cruise Control
- ES'lerde otomatik kararan ayna
- ES'lerde 6'lı CD Changer
- ES'lerde güneşlik her iki tarafta ışıklı aynaya sahip

bunların haricinde bir iki farkı daha olabilir. Seri 1'lerde iç döşeme koltuk rengi farklı olabilir ancak plastik trimler beyaza yakın buz grisi, orta konsol siyahtır.

Ben 1998 model MPI kullanıyorum. Aracın orjinalinde ABS, ısıtmalı elektrikli yan aynalar, çift bölgeli manuel klima, yükseklik ayarlı far ve far yıkama sistemi, kumaş döşeme, manuel açılır iki sunroof, bagajda iki dickie koltuk mevcut. Aracın kendi immobilizer sistemine bağlı ve hareket sensörlü standart alarmı var. Aracın müzik tesisatı ISO bağlantılı, kapılarda mid, arka bagaj kapısında sub mevcut. Bakacağınız MPI'larda bunlar olacaktır.

LPG konusuna gelince, Lovato marka eski tip LPG sistemi ile 60lt'lik bir tank kullanıyorum, bagajda duruyor. Sanırım Mak.Müh.Odası aracın altına uygulanacak tanklara izin vermiyor. LPG tankı 45lt'de şamandıralı. Bu 45lt ile ideal şartlarda 250-300km yol alıyorum. Tüketim oranları, aracın yapısına, motorun durumuna, aracın yüksekliğine ve de kullanılan lastiğe bağlı olarak değişiklik gösterecektir.

V8 veya MPI, alacağınız aracı iyi günlerde kullanın.
 

Etiketler
Ynt: Land Rover Discovery I

o yazıyı okudum, direksiyon kilitlenmesi ile sonuçlanacak bir rot kolu bağlantı hatasından bahsediyor da, benim araç 96 model, o kadar arazide zorladım standart rot ve rotillerle herhangi bi sorun yaşamadım, şu an zaten heavy duty rot kolu var üzerinde
96-97 lerde malzeme kalitesi zayıf demiş ancak hiç bir Disco I yedek parçası 97 öncesi ve sonrası diye satılmıyor, kokpitten bahsediyor olamaz, kokpit malzemesi kalite olarak iyi ve tüm modellerde aynı, bu tezi destekleyecek çok fazla somut şey yok o yazıda
tabii ben herşeyini değitirdiğim için neresi çürük neresi sağlam pek ayırt edemiyor da olabilirim :smiley: ama orjinal LR parçası kesinlikle sağlam, otokar parçalarına dikkat etmek lazım, mesela şaft değiştirmiştim, otokar ürünü aldım, ucuz masfal kullanmışlar ilk arazide dağıldı masfal, orjinal LR masfalı aldık sorun yok
 


Ynt: Land Rover Discovery I

o yazıda bazı hatalar var , özellikle v8 için yağ sızdırır demiş lr nin heryeri yağ sızdırıyor ama motorda göremedim ;D

özellikler hemen hepsinde aynı, bendeki ES ama bazı özellikler bende yok çift gölgelik aynası elektrikli koltuk gibi 95 olmasından kaynaklanıyor sanırım. ayrıca 95 lerde abs, immubilizer, airbag,cd changer de yok, bunlar avrupa pazarına 96 dan itibaren eklenmiş, NAS türkiyede varmı bilmiyorum ama bunlar en yüksek donanım seiyesine sahip. 95 lerin düz vites olma ihtimalide fazla 96 dan itibaren sadece özel siparişle getirilmiş düz vitesler.

onun haricinde deri koltuk, elektrikli cift sunroof, 6 ve 7 ci kotuklar sub woofer var.

Yeri gelmişken disco II td5 lerde düz vites konusu vardı yerini bulamadım , tek modelde "1999 disco II td5 pursuit" modelinde r380 düz vites seçenek olarak varmış sonrdan kaldırılmış.

Selamlar
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Açıklayıcı bilgiler için çok teşekkür ediyorum.
Km bazında MPI ve V8 için ayrı ayrı, şu rakamın üzerinde km katetmiş araçtan uzak dur şeklinde bir yaklaşım söz konusu mudur?
Ve en kapsamlı bakım kaç km'de yapılır?
Bu hususlarda bilgisi olan var mıdır yoksa kullanıcıdan kullanıcıya aracın durumunun değişkenlik göstereceği kabulüyle çok mu absürd soru oldu?
 



Ynt: Land Rover Discovery I

eski bir LR her zaman kapsamlı bakım ister Şenol bey, malesef gerçekler acıdır :smiley: sonuçta sürekli 4 çeker bir arazi aracı bir sürü komponent var, aldığınız gibi özellikle arazi şanzumanını ve differansiyelleri bi elden geçirmek faydalı olur
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Şenol Bey ben aracımı 250.000'de aldım, 235.000'de rektifiye olmuştu. Şu an ise 279.000'de. Eski sahibi araçla Moğolistan'a kadar gitmiş, fakat çok temiz bir araçtı. Şu an da bu temizlik sürüyor. Yemini suyunu usulüne uygun verdiğiniz ve doğru düzgün bindiğiniz sürece İngiliz kısrağı yolda bırakmaz ;D ;D ;D
 

Ynt: Land Rover Discovery I

araç alırken düzeltemeyeceğiniz veya çok uğraş masraf gerektiren örneğin ana şase yarıkları dashboard yırtikları ana kaideyi bozan arızalar dışında bence tamirat masraflarını iyi hesaplayıp fiyatını ayarlamak kaydıyla eski model her araç alınır.benim fikrim kimin nasıl yaptığından emin olmadığım bir rektifiyeli araç yerine motoru hiç açılmamış bitmiş motorlu aracı tercih ederim.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

bu arada bagaj altı depo takılınca 22 cm yükseklik şartı kurtarılması halinde mühendisler odası onay veriyor bir ahbabın grand voyagerına 55ltlik brc merkez servisinde geçen ay taktıklar onayın ardında birde muhafaza yaptırdı.süper oldu ama arka yaklaşma açısını düşürür.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Bagaj altı lpg uygulaması çok mantıklı. Ama benim aracın modifikasyonu gereği varolan boşluk bu işe elverişli değil. Bir seneye bagaj altı uygulamalar çoğalacak ve sıralı sistemde fahiş fiyatlar düşecek bence.
Siralı sistem geçen sene yeni çıktığında 2000-2500 YTL arasıydı. Şimdi 1600 YTL.
 



Ynt: Land Rover Discovery I

zaten dışarıdan askı sistemi uyguluyorlar.deponunda şamandırası yandan farklı dayanıklılıkstandartlarıda daha yüksekmiş. v8 de sorun silindir adedinde 8 gaz enjektörü 2 rail var rail 90ytl enjektörler yaklaşık 100 euro beygirden kaynaklı regülatörde büyük benim 220turbo 1900ytl tuttu.v8 2500 normal gibi.önemli olan 3 kuruş fazla olsun uzun süre sorunsuz ve aynı randımanda çalışsın
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Konuyu dağıtıyorum ama...
Ben de uzun süre randıman alabilmek için araca BRC sistemi taktıracaktım. Fakat aracında 94 model olduğunu da hesaba katarak makina mühendisi bir Abim, beyin sisteminin yurtdışından geldiğini öğrendiği Atiker'i takmamı tavsiye etti. Vinç vb. gibi harcamalar sebebiyle daralan bütçe durumunda 400 YTL daha ucuz ürün taktırmak mantıklı geldi. Bakalım sonuçlarına.
Umarım ünlü İngiliz atasözü işlemez.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

tek keliyle prins taktır. araştırırsan dünyada 1 numara olduğunu göreceksin. Fiyatı yüksektir.

Selamlar
 

Ynt: Land Rover Discovery I

fiyata takılmamak lazım 10000 de amorti edeceğine 13000 de eder
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Discovery modelleri için fabrika çıkış yakıt tüketim değerleri.
Otomatik ile manuel V8'lerin arası herhalde kullandıkça açılıyor.
Fuelconsumption.jpg

Çözünürlük yüzünden okunamama ihtimaline karşı rar dosyası olarakta eklenmiştir.
 

Ekli dosyalar

  • Fuel consumption.rar
    82.6 KB · Görüntüleme: 196



Ynt: Land Rover Discovery I

manuel V8 nasıl olur da otomatik V8 den şehir içinde daha çok yakar çözemedim
benim Disco I 300TDI üzerinde 285 75 16R (33") lastik, 1.41 oranlı Defender arazi şanzumanı ile şehir içinde 10lt. civarı yakıyor, bu rakam gerçekten şaşırtıcı, standart lastik ve standart şanzumanı ile de bu civarda yakıyordu
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,854
Mesajlar
1,524,692
Kayıtlı Üye Sayımız
166,648
Kaydolan Son Üyemiz
Kasim_Sabbag

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst