Land Rover Discovery I

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 296
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 123,215
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Land Rover Discovery I

Mert hocam,
Şehiriçi testini nasıl yaptıklarını aşağıda belirtmişler.
Teste soğuk motorla başladıklarını, hızlanma, yavaşlama ve sabit hızda gitme, bir de rölantide bekleme periyotları içerdiğini yazmışlar.
Test esnasında en fazla 50km/s, avaraj olarak ta 19km/s hız yapmışlar.
 

Etiketler
Ynt: Land Rover Discovery I

otomatik her koşulda şehir içinde manuelden çok yakar uzun yolda makas daralır, yeni nesil otomatiklerde bu fark azalmıştır, kullanıcı verilerine göre o tablo yanlış zaten
 


Ynt: Land Rover Discovery I

10032008008.jpg


benim disconun 285 75 16 R lastik sonrası görüntüsü, 30mm. de spacer var, biraz yükseltme istiyor ancak piyasada 4" yay yok malesef
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Maşallah diyorum başka da bir şey demiyorum. :smiley:
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Deep' Alıntı:
10032008008.jpg


benim disconun 285 75 16 R lastik sonrası görüntüsü, 30mm. de spacer var, biraz yükseltme istiyor ancak piyasada 4" yay yok malesef

Mert,

RR jantları takmışsın. standard Disco jantlarından genişlik farkı var mı? disco jantına 285 lastik geniş olmaz mı? ve lastiklerini bi yorumlar mısın? fiyatı nedir?
 

Ynt: Land Rover Discovery I

jant değişmedi, 7.2" lik orjinal disco jantı, janta gayet iyi oturuyor problem yok, lastik marshal fiyat 250ytl, hem çamurda hem asfaltta çok başarılı, yumuşak hamurlu, sessiz, kar performansı da çok iyi
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Arazide sürtme yapıyor mu? Arch'larda traşlama yapacak mısın? bir de lastik için URL var mı elinde? Google'da aratınca alakasız şeyler buldum, pek bir işime yaramadı.
 


Ynt: Land Rover Discovery I

Evet Engin, lastik bu
Kumho, Marshal tamamen aynı lastik, Pirelli'nin deseni aynı, BF MT nin de çok benzer
Bayağı tıraşlama yaptık, şu an çok hafif sürtme var, yay değişimi düşünüyorum, belki Defender yayı koyarız, bende fren hortumları ve açılı kol sorunu da yok yalnız Defender yaylarının yuvalardan oturması için biraz torna işi var


edaghan' Alıntı:
Şu mu: http://www.kumhotires.com/tire/tire_detail.jsp?prdt_id=53
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Kartepe civarı gezide kar zeminde Kumho MT lastiği ve arka %100 kilidi olan bir arkadaşımız normal MT ve Insa Turbo lastikli araçların hatta BF Goodrich TA takılı kilitsiz bir RR'nin çıktığı etabı vinçleyerek bitirmişti. Aynı yerde sert hamurlu OK takılı Niva'da kalmıştı. Ben Kumho lastiğin kötü performansını lastiğin beklemiş ve hamurunun sertleşmiş olmasına bağlıyorum.
Fiyatı da gayet uygun bu lastiğin testini yapmışsın artık Mert. Hayırlı olsun. MT'ler arasında çamuru en kolay boşaltan desenlerden bu lastik.
Benim 32'' lastiklerden yanlış hesaplamadıysam 9 santim daha yüksek bir lastik bu. Yani 35'' civarı. Yayları kısa sürede temin edebilmen dileğiyle.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Mert bahsettiğin Disco için yayların hareket mesafesi nedir? Belki aktarma oranlarını değiştirebilirsem çamurluk ve çekiş sebepli dar yanaklı 33'' veya 34'' arayışına gireceğim.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Onur Merhaba,

2 inchten sonra

3 veya 4 inch lik yaylar var , hareket 7.5 cm ile 10 cm arasında, ama tavsiyem maliyeti arttırmamak için , 2 inc yay + 2 inch sabit parça+ Bump stop ları 2 inch uzatmak olabilir.

Bump stopların + 4 inch poly bush cinsleri var.

Tabi bu arada 4 inch yükseltmenin bozduğu caster için 6 derece eğimli ön ve arka kol alman gerekecek. Buna ek olarak King pin açısıda bozulacağı için off-set jant veya spacer kullanman lazım, yaklaşık maliyet 2000 ytl yi bulur.

Tabiki bunlar güvenli sürüş için yoksa en fazla 80 yaparım oda bana yeter, ani fren yapmam, hız yapmam temkinli kullanırım dersen o başka.

Selamlar
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Yavuz abi, sen bu reçeteyi Disco için yazdın galiba, Onur'un aracı Vitara
Bump stop ve sabit parça demişsin, takozdan mı bahsediyorsun? yoksa Bearmachta veya başka bir markada takoz yerine geçecek orjinal bir parça mı var? Discolar için sunulan yayların hepsi 38-44 cm. arası değişiyor, LRO magazinlerde de 4" yükselten yay göremedim hiç, 50cm falan olması lazım yayın, ciddi yükseltme için Discolar hep takoz mu kullanır?
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Pardon , disco ,Def, RR için yazmıştım. Vitarada ön aks sabir degil onda olmaz.

4 inch yükseltme , scorpionda var, Birde aratırsan LRS-Offroad gibi bişeydi onlarda var, yaylar uzun ama çok kalın araba traktör gibi olabiir. Fiyatlarıda süper uçuk , extreme lift kit 3500 euro muydu neydi .

Takoz 2 inch ten sonra en ucuz yollu çözüm , ama kolları değiştirmek şart hemde 6 derece ile. 3 kurtarmıyor. Takozun hazır yapılmışıda vardır ama tornada alüminyumdan veya demirden daha kolay ve ucuza malolur.

Bump stop un extra large ve poly bush olanları heryerde var , kendinde yapabilirsin esas sürtmeyi engelleyecek olan parçada bu ,lastiği aşağı salacak ama yukarıya fazla çıkmasını engelleyecek.

Selamlar
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Mert sen en iyisi body kit yap..
Sürtmeyi de keser. Hem de araba iyice panzer olmaz.
Şasiden ayır kabini, araya takozları koy. Sonra oturttur. Panhard Rod Adjustable yapıyor Oktay,
oda pek çok sorunu çözer. Şasiyi mümkünse daha fazla kaldırmamayı tavsiye edeceğim..
:smiley:
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,854
Mesajlar
1,524,690
Kayıtlı Üye Sayımız
166,648
Kaydolan Son Üyemiz
Kasim_Sabbag

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst