Ynt: Land Rover Discovery I
4 L' Alıntı:
araç disco ı ve kolu orjinal.bildiğim ve anladıklarm da bunu onaylıyor: 4 vitesli manuel şanzımanın vites kolunu düşünün. 4. vitesin yerinde normal şehiriçi ve uzun yol kuru zemin vs deki yerde kol duruyor ve bu surekli dört çeker durumu(4H) . Şimdi bu kolu sola ( yani 2. vitesin yeri gibi) çekince 4H lock orta diff kilitli ; ve yine normal pozisyonundan (4. vites gibi olan pozisyondan) bir öne (N) ve bir öne daha 4L oluyor ve burada göstergede lamba yanıyor değilmi.Üstelik kolu buradan(3. vites gibi konumdan) sola çekince de 4L lock oluyor...Ancak ben : sola yani 1. ve 2. vitesin konumu gibi olan lock konumuna getiremiyorum. kol elimde kalacak diye korkuyorum.bu kadar zor olmamalı. Birde 4H den başka yöne yaptığım her harekette göştergede lamba ile bunu gösterir mi?
Daha önce aşağıdaki yazıyı yazmışım defender için ama disco ile arasında fark yok. Selamlar
Merhaba,
Defenderlerde ortada tek bir diferansiyel kilidi bulunur. Ayrıca sürekli 4 çekerdirler 4*2 olarak kullanılamazlar.
Arazi vitesi pozisyonlarını Kısaca açıklamaya çalışayım , Toplam 5 konumda kullanabilirsiniz.
1 - Nötr (boş) arazi vitesinin ortada olduğu konum , aracın çekileceği durumlarda kullanılır.
2- 4 H UnLock , Vites Sağda ve Geride , Orta Diferansiyel kilitsiz konumdadır, Normal yol sürüş pozisyonudur.
3- 4 L Unlock , Vites Sağda ve Önde , Orta Diferansiyel kilitsiz konumdadır, Sadece yüksek torka ve kompresyona ihtiyaç duyulduğunda kullanılır, Kaygan olmayan zeminde dik çıkış, römork çekme, kaygan olmayan engel aşma, Dik iniş vb. durumlarda kullanılır.
4- 4 H Lock , Vites Solda ve Geride , Orta Dif. Kilitli konumdadır, Kontrol panelinde sarı bir ikaz ışığı yanar, Torktan ziyade traksiyon gereken , ıslak çim, cakıl, ince kar vb. durumlarda kullanılır.
5- 4 L Lock, Vites solda ve İleride , Orta Dif. Kilitli konumdadır, Kontrol panelinde sarı bir ikaz ışığı yanar, Hem tork hem traksiyon gerektiren, derin kar, yumuşak kum, yoğun çamur, kaygan zeminde dik tırmanış vb. durumlarda kullanılır.
Hi ve low posizyonlarını aracın torkundaki değişiklikten farkedebilirsiniz (Low ile 5. vitesle bile aracın kalkış yapabilmesi gerekir), Orta diferansiyelin kilidinin çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için en basit yöntem, aracın bir tarafını (arka veya ön) havaya kaldırın, havada olan kısmın şaftını elinizle tam tur çevirebiliyorsanız kilit çalışmıyor demektir.