Land Rover Discovery I

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 296
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 123,215
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Land Rover Discovery I

Ah ne yapacağıma bir karar verebilsem..ama doğruyu mutlaka bulucam...Teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: Land Rover Discovery I

lrfaq.org sitesinde karşılaştığım ekteki yazı için burası uygun bir yer gibime geldi.

Discovery
Discovery (1989 to present): Looks more like a normal car than most other Rovers (excepting the Range Rover mk2). The leading edge of the bonnet has "Land Rover" written on it. The bonnet itself is like normal cars--it just fits inside the fenders. The spare is carried on the rear door. The most distinctive feature is the stepped roof. The roof is steps up about 6 inches just behind the driver, giving more headroom for the seats behind the driver. The VIN number begins with either "SALLJ" or "SALJ".

Identifying Characteristics
If it is a 5-door, it is post August 1990
If it is an automatic, it is post August 1992
If the interior is Sonor Blue is was built from 1989 to March 1994
If the interior is not Sonor Blue, is was built after August 1990
If it is a 5-door and has side rubbing strips (halfway down the door), it was built after August 1991
If it has anti-roll bars (anti-sway), it was built after August 1992
If it doesn't have anti-roll bars (anti-sway), it was built before March 1994 If it has ABS [Anti-lock Brake System], it was built after March 1994
If it has airbags, it was built after March 1994
After March 1994 (1995 models) the dash was redesigned and different side mirrors were used
Alloy wheels were introduced in autumn 1992
If it is a automatic and has a Tdi engine, it was built after August 1993
If it has a high mounted 3rd rear stop light, side marker lamps in front and rear bumper ends, it was built after March 1994.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Arkadaşlar bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıpmış ya...discoveryden önce kullandığım araç V6 -2000 cc vitaraydı. O normalde arkadan itişli bir araç olduğundan arazi vitesindeki arkadan öne doğru sıralanışına göre 4 H -N-4L pozisyonlarından birine almak için :
1-) araç durdurulur
2-)direksiyon düz duruma getirilir
3-) debriyaja basıp 4H ye alınır ve hareket edilir.
Yada 4H yetmedi 4L gerekli yine 1 ve 2. adımdan sonra 4L ye alınır .4 çeker ile işimiz bitip iki çeker yeterli hale geldiğinde Dur -direksiyonu düzelt-debriyaja bas-2H ye al - sonra aracı geri vitese takıp yarım metre geri hareket ettirip auto hub kilitlerini çöz DİYE BİR TAKIM İŞLEMLER VARDI.
Otomatik discovery süerkli dört tekerden çeker bir araç , bu işlemleri yaparken hereket şekli nasıldır özel bir durum varmı. Birde arazi vitesi düz bir hat üzerinde mi hareket ediyor.Çünkü 4 L ye bazen çok zor geçiyor.Bazende vites 4L de gibi duruyor ama ekranda 4x4 lambası yanmıyor ve kalkarken de 4L de ki gibi atlamıyor.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Normal kosullarda (patinaj yok, hareket duz hatta, lastikler tamamen birbirinin esi oldugu surece) 2H den 4H ye gecmek icin durmak veya debriyaja basmak gerekmeyecektir.

Disco da L ye almak icin durmak gerekiyor; Orta Diff Lock icin yukaridaki kosullar gecerli. (yani tekerlekler arasinda hiz farki olmamali)

Land Rover owners manual, L den H ya almak icin durmayi onerse de, yine LR yayini "Arazi Surus Teknikleri" kitabinda uygun hiz tutturulur ise, 2inci veya 3 uncu viteste cift debriyaj yaparak L den H ye (takviyeden normale) gecilebilecegini soyluyor.

Mercedes G-Wagen ve Opel Frontera da L ve H arasi da senkromecli oldugu icin, normal vites gibi davranilabilir, (ki agir romork cekerken cok faydali oluyor).

Discovery belli yillar arasinda elektronik Traction Control a guvenerek orta difransiyelden kilit pozisyonunu kaldirdi. Boyle bir Disconuz var ise, arazi kolu sadece ileri ve geri hareletle, Low, Natural ve High posizyonlarina haizdir. Ancak bu araclarda da orta kilit tarnsfercase icinde mevcuttur, istenir ise kontrol kolu modifiye edilip orta kilit kullanima alinabilir.

umarim faydam olmustur...

E
 

Ynt: Land Rover Discovery I

teşekkür ederim.
yani aracın otomatik vites olduğunu ve zaten sürkli 4 H olarak ilerlediğini göz önünde bulundurursak ve artık 4 H 'nin yetmediği ağır tahrike ihtiyaç olduğunu varsayarsak : 4L ye geçmek için durmak direksiyonu düzlemek otomatik vitesi N konumuna almak sonrada arazi vitesini düz bir hat üzerinde ,bulunduğu 4H den 4L ye almak... Olay budur doğru mu ?
Birede arazi vitesinin önündeki plakada konumlarını gösterip (arkadan öne) 4H - N - 4L yazıyor sol tarafında da Diff lock yazıyor.Bu 4 L ye geçtiğinde orta kilitlenir anlamında mı ve arka da kilit yok biliyorum doğrumu ?
 



Ynt: Land Rover Discovery I

arkada kilit yok, ortada var, eğer sadece 4L yaparsanız zorlu, batak bir yerde çekiş tek tekere düşer, diff lock 4L yaparsanız, dashboard da kilit ikonu yanar ve önden 1 arkadan 1 teker her şekilde döner, ayrıca manuel viteste bazen L ye geçişte zorlanabilir, biraz ileri veya geri doğru hareket vererek kolu itin yerine oturacaktır, muhtemelen otomatikte de durum aynıdır, D ye alıp frenden çekerek kolu iterseniz L ye geçecektir
 

Ynt: Land Rover Discovery I

eğer sadece 4L yaparsanız zorlu, batak bir yerde çekiş tek tekere düşer, diff lock 4L yaparsanız, dashboard da kilit ikonu yanar ve önden 1 arkadan 1 teker her şekilde döner
işte bu dediğinizi anlamıyorum benim arazi vitesi düz bir çizgi düşünün : arkada (bulunduğu yer) 4H var, önünde N var , en önde de 4L var .
diff lock 4L ve yanlızca 4L yapmak gibi ayrı iki durum mu var.
birde 4L ile işimiz bitince vitarada olduğu gibi arabayı yarım metre geri sürüp hub'ın çözülmesi gibi bir incelik falan varmı
 

Ynt: Land Rover Discovery I

evet, muhtemelen sizin Disco'da orta kilit yok. daha dogrusu sanzimanda var ancak kontrol kolunda o pozisyon yok.

Orta kilit icin arazi kolu modifiye edilebilir veya diger bir land rover den alinabilir. Tabi bir olasilikta hazir kitini almak...

bakiniz: <http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_17.html>

"The early Disco II"s were not supplied with a centre diff lock function for the LT 230 transfer case but this has recently become an option when ordering a new vehicle.

The first Disco II"s had the diff lock capability on the transfer case but this was then phased out on the later ones.

We are able to supply both the factory linkage assembly and the parts to convert the transfer case if required.

The linkage is easy to fit, cable operated and very neat.

If you have the diff lock stud on your unit you will only require the linkage parts, to determine this you will need to find the transfer case serial number and check it starts with either 41D or 42D."

E
 


Ynt: Land Rover Discovery I

Aracınız Discovery I ise orta kilit olmak zorunda, belki de Disco 2 kolu takıldı, onlarda 2 yol var, sizinkinde 4 yol yok mu? sağ ve sol çaprazları denediniz mi araca hafifçe yol vererek?
 



Ynt: Land Rover Discovery I

araç disco ı ve kolu orjinal.bildiğim ve anladıklarm da bunu onaylıyor: 4 vitesli manuel şanzımanın vites kolunu düşünün. 4. vitesin yerinde normal şehiriçi ve uzun yol kuru zemin vs deki yerde kol duruyor ve bu surekli dört çeker durumu(4H) . Şimdi bu kolu sola ( yani 2. vitesin yeri gibi) çekince 4H lock orta diff kilitli ; ve yine normal pozisyonundan (4. vites gibi olan pozisyondan) bir öne (N) ve bir öne daha 4L oluyor ve burada göstergede lamba yanıyor değilmi.Üstelik kolu buradan(3. vites gibi konumdan) sola çekince de 4L lock oluyor...Ancak ben : sola yani 1. ve 2. vitesin konumu gibi olan lock konumuna getiremiyorum. kol elimde kalacak diye korkuyorum.bu kadar zor olmamalı. Birde 4H den başka yöne yaptığım her harekette göştergede lamba ile bunu gösterir mi?
 

Ynt: Land Rover Discovery I

4H dan ileriye yani sizin tabirinizle 3. vitesin olduğu yöne yaptığınız harkette göstergede lamba yanmaz. Lamba solda yanar.

Konu ile ilgili aşağıdaki linki okursanız sanırım daha da aydınlanmış olacaksınız.
selamlar.

http://www.gezenbilir.com/index.php/topic,1530.0.html
 


Ynt: Land Rover Discovery I

4 L' Alıntı:
araç disco ı ve kolu orjinal.bildiğim ve anladıklarm da bunu onaylıyor: 4 vitesli manuel şanzımanın vites kolunu düşünün. 4. vitesin yerinde normal şehiriçi ve uzun yol kuru zemin vs deki yerde kol duruyor ve bu surekli dört çeker durumu(4H) . Şimdi bu kolu sola ( yani 2. vitesin yeri gibi) çekince 4H lock orta diff kilitli ; ve yine normal pozisyonundan (4. vites gibi olan pozisyondan) bir öne (N) ve bir öne daha 4L oluyor ve burada göstergede lamba yanıyor değilmi.Üstelik kolu buradan(3. vites gibi konumdan) sola çekince de 4L lock oluyor...Ancak ben : sola yani 1. ve 2. vitesin konumu gibi olan lock konumuna getiremiyorum. kol elimde kalacak diye korkuyorum.bu kadar zor olmamalı. Birde 4H den başka yöne yaptığım her harekette göştergede lamba ile bunu gösterir mi?

Daha önce aşağıdaki yazıyı yazmışım defender için ama disco ile arasında fark yok. Selamlar

Merhaba,

Defenderlerde ortada tek bir diferansiyel kilidi bulunur. Ayrıca sürekli 4 çekerdirler 4*2 olarak kullanılamazlar.

Arazi vitesi pozisyonlarını Kısaca açıklamaya çalışayım , Toplam 5 konumda kullanabilirsiniz.

1 - Nötr (boş) arazi vitesinin ortada olduğu konum , aracın çekileceği durumlarda kullanılır.

2- 4 H UnLock , Vites Sağda ve Geride , Orta Diferansiyel kilitsiz konumdadır, Normal yol sürüş pozisyonudur.

3- 4 L Unlock , Vites Sağda ve Önde , Orta Diferansiyel kilitsiz konumdadır, Sadece yüksek torka ve kompresyona ihtiyaç duyulduğunda kullanılır, Kaygan olmayan zeminde dik çıkış, römork çekme, kaygan olmayan engel aşma, Dik iniş vb. durumlarda kullanılır.

4- 4 H Lock , Vites Solda ve Geride , Orta Dif. Kilitli konumdadır, Kontrol panelinde sarı bir ikaz ışığı yanar, Torktan ziyade traksiyon gereken , ıslak çim, cakıl, ince kar vb. durumlarda kullanılır.

5- 4 L Lock, Vites solda ve İleride , Orta Dif. Kilitli konumdadır, Kontrol panelinde sarı bir ikaz ışığı yanar, Hem tork hem traksiyon gerektiren, derin kar, yumuşak kum, yoğun çamur, kaygan zeminde dik tırmanış vb. durumlarda kullanılır.


Hi ve low posizyonlarını aracın torkundaki değişiklikten farkedebilirsiniz (Low ile 5. vitesle bile aracın kalkış yapabilmesi gerekir), Orta diferansiyelin kilidinin çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için en basit yöntem, aracın bir tarafını (arka veya ön) havaya kaldırın, havada olan kısmın şaftını elinizle tam tur çevirebiliyorsanız kilit çalışmıyor demektir.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Bir iki kelimede Disco ile ilgili ben yazayım ,

Discovery lerin 3.9 v8 vergileri 670 ytl gibi bir rakam, yıl farketmiyor 1994-1998 arası hepsinde aynı, sebep kasko bedellerinin 24-26000 ytl ye düşmesi buda yaş avantajını sıfırlıyor,her yıl düşen vergim bu sene arttı, Disco II (1999) 4.0 vergisi 4000 ytl civarı. Vergi miktarı çizelgede farklı çıkabilir ama önemli olan sigortacılar birliğinden alacağınız kasko bedeli bildirim formunu maliyeye verince netleşiyor.

LPg ve Yakıt konusu , 1994 ve üzeri Discolara normal LPG sistemi takılmıyor , enjektörlü olması ve akışmetre kullanması buna engel oluyor ama yinde takarım diyorsanız çok dikkatli kullanmanız gerekir, motor çalışırken benzinden lpg ye yeya tersini yaparsanız blow-back denen problem oluşuyor ve akışmetre sizlere ömür. Akışmetrenin ölmesi hem maddi hem manevi olarak ciddi problem oluşturuyor. sürekli stop eden yada yüksek devirde çalışan bişey oluyor. yeni bir akışmetrede yaklaşık 600 usd civarlarında. iyi bir lpg sistemide yaklaşık 1500-2000 euro civarında ki bunun yarısı 8 adet enjektörün bedeli.

Özellikle v8 disco larda kesinlikle düz vitesi tercih etmenizi öneririm (bulması çok zordur, aylarca arayan biri olarak iyi biliyorum, sadece düz vites olduğu için 2000 usd kadar fazla ödemeye razı olmuştum.) otomatiklerde aşırı yakıt tüketimi ve motorun erken bittiğine şahit oldum. LPG ile düz bir v8 ortalama 0.24 ytl ile 0.29 ytl arası yakıt harcıyorken otomatikte neredeyse bundan %40 kadar fazla harcama söz konusu. Benzinde ise harcama 13.5/100 km ile 16-17/lt 100 km arasında değişiyor.

Gelelim disco nun dezavantajlarına , manevra berbat , geçen yıl bodrumun meşhur dar sokaklarında sıkışınca sinirden direksiyonu ısırıyordum, park etmesi çok zor , sehir içinde kullanması özellikle bayanlar için çok zor, hele modifiye edip yukseltme falan yaptıysanız normalde 2 metre yukseklikte olan bir arac yükseltme , telsiz anteni, portbgajla 2.5 metrelere bile sığmadığı oluyor yani kapalı otopark olayı hayal. Bagaj enine sanıldığı kadar büyük değil dikine oldukça yüksek. Aslında snıldığı kadar büyük bir araçta sayılmaz wheel base 100 inch (2.54 metre) bugün mini sınıfındaki araçlar kategorisinde ama enine oldukça geniş. Fren konusuna hiç girmeyeyim 4 frenide disk olmasına rağmen yüksek ağırlık merkezi ve 2 tonun üzerindeki ağırlık sebebiyle herzaman öndeki araçlarla takip mesafenizi korumanız şart .

Selamlar

Yavuz bey öncelikle selamlar formda gezinirken yukarıdaki yazınızı okudum.Vergi ile ilgili kısım aklıma takıldı.Kanun; vergi kasko bedelinin %5 ini aşarsa aynı yaştan bir alt motor hacminden (3500-4000 yerine 3000-3500 ) işlem görür diyor.Yani 2008 çizelgeye bakınca 98 11 yaş disco 2677 ytl 95-96-97 disco 1338 ytl görünüyor.Anladığım kadarıyle kanun %5 ini geçemez demiyor,sadece bir alt motor hacminden işlem görör diyor.Bu konuda açıklamalarınızla beni aydınlatırsanız çok sevinirim.Az kaldı 96 düz vites bir v8 disco buldum gibi sahibi perşembe günü yurtdışından dönünce resimlerini gönderecek.Kısmetse bende aranıza katılacağım. Saygılar
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Alıntı yapamadığım için ilk başta benim yazım gibi çıkmış kusura bakmayın Yavuz Bey..
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,854
Mesajlar
1,524,692
Kayıtlı Üye Sayımız
166,648
Kaydolan Son Üyemiz
Kasim_Sabbag

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst