Land Rover Discovery I

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 296
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 123,207
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Land Rover Discovery I

He he belki de araban narin narin basıyordur yere ondan gürültü yapmıyordur.
:smiley:
Gerçekten başarılı lastik ben yol boyunca izledim Mert'i savrulma filan yok... Bol karda coşuyor...

Lastik havaları konusu sessizliğin sebebi olabilir. Karda bıraktığın iz bayağı dardı...
 

Etiketler
Ynt: Land Rover Discovery I

Bu arada gps tespitime göre ebat farkı yüzünden gösterge 100 yerine 90 gösteriyor yani bu durumda şu ana kadar araç sandığımdan daha hızlı alıyormuş virajları :smiley: ama unutup ta radara girersek sakat :smiley:
OK144 ilginç bir lastik, ince karda sadece ortadaki sırt deseni basıyor, bol karda ise lastiğin tamamı basıyor ve kalın kenar dişleri çok iyi iş görüyor
 

Ynt: Land Rover Discovery I

unimog-cu in mystery' Alıntı:
Mekanik Anadolu Kaplanı.
:D

Arkadaşlar merhaba , işlerin yoğunluğundan arasıra forma bakalbiliyorum

Yavuz abinin aracına Ankarada binme şerefine ulaştım nazar değmesin çok güzel olmuş kazasız belesız kullan Yavuz abi
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Macera' Alıntı:
Arkadaşlar merhaba , işlerin yoğunluğundan arasıra forma bakalbiliyorum

Yavuz abinin aracına Ankarada binme şerefine ulaştım nazar değmesin çok güzel olmuş kazasız belesız kullan Yavuz abi

O şeref bana ait , hala ani buluşma hazırlıksız yakalanma sebebiyle seninle yeterince ilgilenemediğime üzülüyorum.

Senin araçta çok güzeldi sende iyi günlerde kullan , hayatımda ilk defa 300 tdi otomatik kullanmdım ve çok hoşuma gitti.

Selamlar
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Benim aracın en son hali, üst sisler Alpine marka, internette hepsiburada.com da bulunabilir çok hesaplı ve çok şık aydınlatması da gayet iyi, 18.5 YTL çifti arazide kırdıkça değiştir :smiley:

Resim0025.jpg
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Tekrar çamura girmek için yapılması gereken çok önemli bir modif daha var tabii ki o da şnorkel. Şnorkelsiz çamura girdiğinizde ne mi oluyor buyrun şekil 1 a :smiley:

Resim0018.jpg


motor ve manifoldta da bolca çamur vardı, ayrıca araç çamurun büyük kısmını motora differansiyel hizasındaki açıklıktan alıyor, orayı da Onuş Oto bir plastik malzeme ile kapatacak. Motor sıfırlandı, turbo, mazot pompası ve dinamo revize edildi, Onuş Otomotiv çok başarılı bir iş çıkardı, burdan tüm çalışanlarına ve Oktay' a teşekkür ediyorum :smiley:
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Abi sen ne zaman vinç taktırmıştın yav? Çok güzel olmuş güle güle kullan :D
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Deep' Alıntı:
Tekrar çamura girmek için yapılması gereken çok önemli bir modif daha var tabii ki o da şnorkel. Şnorkelsiz çamura girdiğinizde ne mi oluyor buyrun şekil 1 a :smiley:


motor ve manifoldta da bolca çamur vardı, ayrıca araç çamurun büyük kısmını motora differansiyel hizasındaki açıklıktan alıyor, orayı da Onuş Oto bir plastik malzeme ile kapatacak. Motor sıfırlandı, turbo, mazot pompası ve dinamo revize edildi, Onuş Otomotiv çok başarılı bir iş çıkardı, burdan tüm çalışanlarına ve Oktay' a teşekkür ediyorum :smiley:

Naaptın baba motoru ööle ;D

Acil bir snorkel alman lazım gibi göründü bana, onuda adamakıllı taktır sadece bağlantısını yapmasınlar yine heryer çamur ve su dolar, eskiden kalan filtre kutusu üzerinde 6 tane kadar su boşaltma delikleri var hepsini (epoxy) tıka, suyu boşaltmak yerine emmeye başlıyor aksi taktirde. Kaliteli bir filtre ile Snorkel birleşince yüksek hızlarda yakıt ve performans bile % 10 artıyor.

Birde farları bir portbagaja monte edersen ormanda kırılmaları imkansız olur, ama kapalı otoparklar hayal olur .

Bende özel dizayn bir port bagaja başladım hafta sonuna bitecek foto yollarım .

vinç ve tampon süper olmuş iyi günlerde kullan.

Selamlar
 



Ynt: Land Rover Discovery I

Çok teşekkür ederim Sedat ve Yavuz abi :smiley:

Şnorkel aynen dediğin gibi takılacak Yavuz abi, ayrıca diff karpuzu üzerine motora çamur girişini kesecek plastik parçayı yerleştirebilirsek çamur girişi bayağı kesilecek ve özellikle şarj dinamosunu korumuş olacaz. En son yaptığımız offroadta dinamo WD40 a rağmen dağılmış, girdik mi çok ekstrem çamura giriyoruz bu sorunu çözmek şart.
Kaliteli filtre dediğin özel bir filtre markası mı var abi? KN filtreden bahsetmiyoruz di mi? KN çamura kesinlikle gelmez de

abi, senin araçta portbagaj zaten vardı :smiley: bu portbagaj projesinin fotolarını merakla bekliyoruz o halde :smiley:
 

Ynt: Land Rover Discovery I

port bagaj üzerine çadır kurulabilsin diye düz zeminliydi ama 140 km nin üzerinde özellikle ön bacaklar fazla uzun kaldığı için beni terk etme eğilimine giriyordu ;D

Şimdi disco tavanı seklinde eğimli ve fransız bacaklar kullanarak çok sağlam bir dizayn çıkarttık, en arka kısma jerry can icin cepler , kum palatleri ve montaj aparatları ayrıca arka orta kısmada 80x50 bir kapalı alet edevat kutusu ekledik , bagajdaki takım çantası, mapalar , straplar , krikolar dan iyice sıkılmıştım , şimdi bagaj bal dök yala olacak ;D tip olarak camel trophy nin biraz genişi şeklinde bitince fotoları yollarım.

Selam
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Mert abi vinç ve tampon tam puan. Sisler ve portbagajsız bir tavan yarım puan. :D
Evet bu şakayla karışık cümlenin içinde gerçekler yatmıyor değil. Sislerinin arkasına yarım bir portbagaj süper gider kanımca. :smiley:

Abi yeni motor hayırlı olsun. Güle bata- çıka güle kullan. Araç hard off-road seviyesine ulaştı sanırım.
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Teşekkür ederim Serdar ancak bu portbagaj konusunu pek düşünmüyorum çünkü portbagaja şu an için ihtiyacım yok ilerde ihtiyaç olursa düşünülür, sonuçta sırf görüntü olsun diye de portbagaj yaptırılmaz, ayrıca görüntü olarak bence portbagajsız sisler de şık duruyor, herkesin zevki farklı tabi ama bir gerçek var ki nikelaj sisler rezaletti :smiley: en azından Discoda nikelaj hiç olmadığı için uyum sağlamıyordu, pek bi piyasa olmadığı için ülkemizde yakışan sis farını bulmak ta dert malesef
 

Ynt: Land Rover Discovery I

Deep' Alıntı:
Çok teşekkür ederim Sedat ve Yavuz abi :smiley:

Şnorkel aynen dediğin gibi takılacak Yavuz abi, ayrıca diff karpuzu üzerine motora çamur girişini kesecek plastik parçayı yerleştirebilirsek çamur girişi bayağı kesilecek ve özellikle şarj dinamosunu korumuş olacaz. En son yaptığımız offroadta dinamo WD40 a rağmen dağılmış, girdik mi çok ekstrem çamura giriyoruz bu sorunu çözmek şart.
Kaliteli filtre dediğin özel bir filtre markası mı var abi? KN filtreden bahsetmiyoruz di mi? KN çamura kesinlikle gelmez de

abi, senin araçta portbagaj zaten vardı :smiley: bu portbagaj projesinin fotolarını merakla bekliyoruz o halde :smiley:

Filtreyi atlamışım özür dilerim , kaliteli filtre derken kn vs demek istemedim, ama yerli filtreler ebatı pek tutturamamışlar, kutunun icine tam oturmuyor, hafif ezilince yanlardan gelene gidene geç demeye başlıyorlar, ya orjinal filtre yada sanıyorum vw passat ın filtresiydi biraz pahalıca ama kutuya cok guzel oturuyor, boruların icinde hiç toz zerrelerine rastlamadım.

motora çamur girmesin diye fazla ugrasma cunku mutlaka girecektir en azından radyatörün içinden geçip girecektir ama bunun motora pek zararı olmaz volanın altındaki tapayı ve varsa time belt tapasını kapamalısın veya otomatik açılıp kapanan tapa kullanmalısın, birde iki difransiyel ve şanzımanın havaladırma hatları açık ve mümkün oldugunca yüksekte olmalı , eğer tıkalı olurlarsa basınç sebebiyle contalardan yağ sızdırmaya başlıyorlar.

geri bir tek alternatör kalıyor oda allah kerim onu yalıtmanın yolu yok (yanılyor olabilirim belki bir yolu vardır, sudan etkilenmiyor kendim denedim ama camur bambaşka bişey) soğuması icin hava almalı.

Selamlar
 



Ynt: Land Rover Discovery I

teşekkür ederim Yavuz abi bilgiler için, çamura girene kadar iyi bir hazırlık yapıcaz zaten bunları da göz önünde bulundururum :smiley:
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,854
Mesajlar
1,524,680
Kayıtlı Üye Sayımız
166,648
Kaydolan Son Üyemiz
Kasim_Sabbag

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst