Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tugsan75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 157
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,022
Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

....

kartepe48.jpg


kartepe49.jpg
 

Etiketler


Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Edindiginiz teçrübeleri liste halinde yayınlarsanız (az hava, cok hava MT - MTS -AT ) bizim içinde bir tecrube olur kafamda cok roru işareti var çünkü karda ilerlemek için en önemli olan lastikler şimdiden tesekkürler...
 

Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Bu tecrübeleri saygıdeğer abilerim Mustafa ve Uğur abilerim anlatsın.Çünkü resimlerden de anlaşılacağı gibi onlar ve Mehmet Becce ile Hüseyin Avşar abilerim yolları açtılar.
 






Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Bu akşamlık bukadar,akşam oğlum rahat bırakırsa evden devam ederim yüklemeye.Yorumlarınızı bekliyorum,diğer kamp resimlerinide yükleyeceğim,kendinize iyi bakın.
 

Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Merhabalar..Benimde büyük keyif aldığım güzel bir kar kampı ve gezisi oldu. Çoğu yerlerde kar kalınlığı 1mt.ve üzeriydi. Açıkçası bir hayli zor gezi oldu.
Kar kalınlığı çok olunca hareket kabiliyetiniz 30-35 cm de olduğu gibi kolay olmuyor.
Dolayısı ile zemini bulmanın imkansız. Kürekle kazdığımız zaman 60 cm.dipten sonra buz çıkıyor. Yani üst üste yağmış kar.

Tartışmaya açık olmakla beraber bu gezide edindiğim tecrübelerimi aktarayım :

MT lastiklerimizin olduğunu farzederek ;

1- 60 cm.kar kalınlığı ve altında buz ile karışık devam eden 1mt. karda ilerlemenin mantığı, yumuşak kumda ilerlemekle aynı olduğu kanısındayım.
2- Zemini bulup tutunmanızın imkansız olduğu yerde hafif araçlar daha avantajlı olduğunu düşünüyorum. ( Kumdaki gibi).
3- Eğer kar 30-35 cm olsaydı ve altından toprağı yakalamanın imkanı olsaydı ağır araçlar daha avantajlı diyecektim.
4- Derin karda geniş taban ve havası inmiş lastik daha avantajlı olabilir. Zemin yakalansa tam tersi.
5- İlk kalkışta kum mantığı gibi patinaja kalkmadan, en azından CJ de Low 2 ile kalkmanın avantajını gördüm. Biraz hızlandıktan sonra ( 20 km) Low 3 daha iyi yol tutuyor. (2.62 Ratio oranı arazi şanzımanı ile)
6- Önünüzdeki arkadaşlarınızın açmış olduğu tekerlek izi çamur kanalı gibi tutmadığı için, direksiyon hakimiyeti size kalmış. Kanaldan çıkıp kar yığınına saplanmak an meselesi.
7- Dik inişlerdede kaymayı frensiz engelleyecek vites seçimide size kalmış. Ben low 2-3 ile rahat ettim.
8- Eğer yolu ilk siz açıyorsanız üşenmeden mehter takımı gibi 1 ileri 2 geri yapmak zorundasınız. Zaten alta sıkışan kar sizi engellliyor.
9- -12 Dercede uyku tulumundan burnunuzu bile çıkaramıyosunuz :D

Akşama kamp alanındaki resimlerden yüklemeye çalışacağım.

Gezide bizi bilgilendiren ve fikir alışverişi yaptığımız üstat Mehmet Becce'yede Gezenbilir adına teşekkür ederim.
 



Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

harika bir gezi olmuş devamını dilerm :smiley:
Uğur abi verdiğin önemli bilgiler içinde teşekkürler
 

Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

bende bir izmit'li olarak karda gezen biri olarak nacizane fikirlerimi belirteyim istedim...

*bence kullandığımız araçların bir off-road aracı olduğu, kar paleti bile olsa karın üzerinde tutunamayacağı
*50- 60 cm kar kalınlığına kadar modifiyeli araçlarımız 1 ileri 2 geri şeklinde muhakkak yol alabileceği
*bu yüksekliği geçen karda ilerlemek pek mümkün olmamakla beraber aracın ön ızgaralarına kadar yükselmesinden duvar gibi engel oluşturması
*dağlık mevkilerde ilk karın üzeri buz olup üzerine düşen karda araç 30 cm karda bile mt lastiklerle çok zor gittiği
*bu sebeplede önlere mutlak olarak serme mahmuzlu zincir takmak gerektiği
*kar üzerinde motoru kuvvetli araca daimi olarak ihtiyaç duyulduğu
*zincir takmak veya kalan aracı kurtarmak için hi-jack kullanımı için mutlaka metal geniş tabanlı plaka yanınızda götürmeniz gerektiği
*sakin ve dengeli plotajın her zaman kar üzerinde avantaj olduğu, agrasif kullanımı asla kabul etmediğini
*rampa aşşağı en dengeli viteste inip bildiğiniz bütün dualara ihtiyac duyacağınızı
*yedek lastiğinizin mutlaka mevcutlarla aynı boyutta olması gerektiğini, karlı zeminde alt taraf gözükmediğinden çok basit lastik parçalanabildiğini

yaşayarak gördük... karda yürü iz bırakma derim... :smiley:
 

Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Geziniz çok güzel olmuş. Derin karda şasinin altına dolan kar tekerleri boşa çıkarıyor, ilerlemek çok zor oluyor. Uğur abi ön arka kilit karda çok farkediyor sanırım.
 

Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

İnsanı imrendiren görüntüler,hepinize teşekkürler.
 

Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak

tugsan75' Alıntı:
Öndercim, bu araçalar gırtlağına kadar dolu araçlar,önlerde kilit dahil.Bizim amacımız yolu farklı araçlarla ve tekniklerle çıkmayı deneyerek tecrübe sahibi olmak.Resimlerden belli oluyormu bilmiyorum ama kar kalınlıgı 1 metreni biraz üstünde ve araçlar geçdikce güce göre dahada gömülmeler yaşadık.

araçaların dolu olduğu muhakkak fakat ne olursa olsun yere basan teker. ve lastiklerde mt buzda kabak lastik gibi...
derin karda sert zemin bulunmuyor ve 30-50 cm sonra cıkan buz tabakasına mt tutmadığı için sıkıntı...
bu kadar dolu araçlara birde serme mahmuzlu zincir ekleseniz sizde ne demek istediğimi anlarsınız....
süper bir gezi olmuş... hem fikir hemde görsel paylaşım için teşekkürler...
 



Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

MT dışı lastik var mıydı?
en iyi en hafif araç mı ilerledi?
plotajın önemi de olabilir tabi....
bana göre çok iyi denemeler olmuş...
daha iyisi aynı araçlara farklı lastiklerle de deneme olabilir....
resimler ve bilgiler için çok teşekkürler....
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,776
Mesajlar
1,523,702
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst