Karavanlarda Amaç Dişi Otogaz Kullanimi Yasal Deği̇ldi̇r

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ertunk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 684

ertunk

Kamp II
Mesajlar
280
Tepkime Puanı
412
Sertifikalı doldurulabilir LPG tanklarının “Karavanlarda ısıtma, soğutma, pişirme” amaçlı kullanımı yasal olmayıp can ve mal emniyeti açısından da tehlikelidir. (5307 sayılı Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Kanunu 7 nci maddesi 3 fıkrası)

LPG otogaz istasyonlarında sadece LPG ile çalışan motorlu araçlara LPG ikmali yapılır. LPG tüpü dolumu veya satışı 5307 sayılı kanun gereği yapılamaz.

Isıtma, soğutma, pişirme amacıyla karavana montajı yapılan LPG tanklarına otogaz istasyonlarında LPG ikmali yapılması 5307 sayılı kanuna aykırıdır.

LPG otogaz istasyonlarında tüp dolumu yapıldığının tespiti halinde 5307 sayılı Kanun kapsamında idari yaptırım uygulanır.

Sanayi Bakanlığınca yayınlanan;
Motorlu Araçlar Ve Römorkları İle Bunların Aksam, Sistem Ve Ayrı Teknik Ünitelerinin Tip Onayı Ve Piyasa Gözetimi Ve Denetimi Hakkında Yönetmelik (Ab/2018/858),
2025 yılında bu yönetmelikte de yapılması beklenen değişiklikler sonrası bu düzeneğe sahip karavanların araç muayenesine takılması söz konusu olabilir.

OTOGAZIN AMAÇ DIŞI KULLANIMINDAKİ SAKINCALAR

Otogaz ile çalışan araç motorları LPG (Likit Petrol Gazı) “Likit” yakıt tüketir. Bu nedenle yakıt tankları yataydır. Yakıt borusu yakıt tankının tabanından likit gazı çeker ve motor likit gazı yakar.

Isıtma, Soğutma ve Pişirme cihazları “Gaz” ile çalışır. Bu nedenle tüpler “Dik” kullanım konumunda imal edilir. Tüpteki LPG’nin ayrışan “Gazı” yukarı çıkar ve dedantör bu gazı ocağa gönderir. (Doldurulabilir LPG Tank satış ilanında "Dik Kullanılır" vurgusu bu nedenledir)

Otogaz bileşenindeki propan oranı yüksektir. Geç donar. Fakat yüksek oranlı propanın parlama ve patlama riski vardır.

Aygaz kış koşullarına daha uygun “Kış Karavan Tüpü” seçeneğini piyasaya sürmüştür. Kışlık seçeneğinde propan oranının biraz daha yüksek olduğu iddia edilmektedir.)

Likit kullanılan Otogaz içeriğinde yağ da bulunur.

Otogazı amaç dışı kullanımda gaz içeriğine geçen yağ ocak memesinde kurumlaşmaya neden olur. Gaz filtreden geçirilse de elektronik cihaz arızalandığında garanti kapsamında onarılmaz. (Ör;Truma kombi vs)

Bu konuda Tüketicinin doğru bilgilendirilmesi gerekir.

GEZENBİLİR GÖRSEL.jpg
 

Etiketler
Sertifikalı doldurulabilir LPG tanklarının “Karavanlarda ısıtma, soğutma, pişirme” amaçlı kullanımı yasal olmayıp can ve mal emniyeti açısından da tehlikelidir. (5307 sayılı Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Kanunu 7 nci maddesi 3 fıkrası)

LPG otogaz istasyonlarında sadece LPG ile çalışan motorlu araçlara LPG ikmali yapılır. LPG tüpü dolumu veya satışı 5307 sayılı kanun gereği yapılamaz.

Isıtma, soğutma, pişirme amacıyla karavana montajı yapılan LPG tanklarına otogaz istasyonlarında LPG ikmali yapılması 5307 sayılı kanuna aykırıdır.

LPG otogaz istasyonlarında tüp dolumu yapıldığının tespiti halinde 5307 sayılı Kanun kapsamında idari yaptırım uygulanır.

Sanayi Bakanlığınca yayınlanan;
Motorlu Araçlar Ve Römorkları İle Bunların Aksam, Sistem Ve Ayrı Teknik Ünitelerinin Tip Onayı Ve Piyasa Gözetimi Ve Denetimi Hakkında Yönetmelik (Ab/2018/858),
2025 yılında bu yönetmelikte de yapılması beklenen değişiklikler sonrası bu düzeneğe sahip karavanların araç muayenesine takılması söz konusu olabilir.

OTOGAZIN AMAÇ DIŞI KULLANIMINDAKİ SAKINCALAR

Otogaz ile çalışan araç motorları LPG (Likit Petrol Gazı) “Likit” yakıt tüketir. Bu nedenle yakıt tankları yataydır. Yakıt borusu yakıt tankının tabanından likit gazı çeker ve motor likit gazı yakar.

Isıtma, Soğutma ve Pişirme cihazları “Gaz” ile çalışır. Bu nedenle tüpler “Dik” kullanım konumunda imal edilir. Tüpteki LPG’nin ayrışan “Gazı” yukarı çıkar ve dedantör bu gazı ocağa gönderir. (Doldurulabilir LPG Tank satış ilanında "Dik Kullanılır" vurgusu bu nedenledir)

Otogaz bileşenindeki propan oranı yüksektir. Geç donar. Fakat yüksek oranlı propanın parlama ve patlama riski vardır.

Aygaz kış koşullarına daha uygun “Kış Karavan Tüpü” seçeneğini piyasaya sürmüştür. Kışlık seçeneğinde propan oranının biraz daha yüksek olduğu iddia edilmektedir.)

Likit kullanılan Otogaz içeriğinde yağ da bulunur.

Otogazı amaç dışı kullanımda gaz içeriğine geçen yağ ocak memesinde kurumlaşmaya neden olur. Gaz filtreden geçirilse de elektronik cihaz arızalandığında garanti kapsamında onarılmaz. (Ör;Truma kombi vs)

Bu konuda Tüketicinin doğru bilgilendirilmesi gerekir.

Ekli dosyayı görüntüle 645586
 

Sertifikalı doldurulabilir LPG tanklarının “Karavanlarda ısıtma, soğutma, pişirme” amaçlı kullanımı yasal olmayıp can ve mal emniyeti açısından da tehlikelidir. (5307 sayılı Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Kanunu 7 nci maddesi 3 fıkrası)

LPG otogaz istasyonlarında sadece LPG ile çalışan motorlu araçlara LPG ikmali yapılır. LPG tüpü dolumu veya satışı 5307 sayılı kanun gereği yapılamaz.

Isıtma, soğutma, pişirme amacıyla karavana montajı yapılan LPG tanklarına otogaz istasyonlarında LPG ikmali yapılması 5307 sayılı kanuna aykırıdır.

LPG otogaz istasyonlarında tüp dolumu yapıldığının tespiti halinde 5307 sayılı Kanun kapsamında idari yaptırım uygulanır.

Sanayi Bakanlığınca yayınlanan;
Motorlu Araçlar Ve Römorkları İle Bunların Aksam, Sistem Ve Ayrı Teknik Ünitelerinin Tip Onayı Ve Piyasa Gözetimi Ve Denetimi Hakkında Yönetmelik (Ab/2018/858),
2025 yılında bu yönetmelikte de yapılması beklenen değişiklikler sonrası bu düzeneğe sahip karavanların araç muayenesine takılması söz konusu olabilir.

OTOGAZIN AMAÇ DIŞI KULLANIMINDAKİ SAKINCALAR

Otogaz ile çalışan araç motorları LPG (Likit Petrol Gazı) “Likit” yakıt tüketir. Bu nedenle yakıt tankları yataydır. Yakıt borusu yakıt tankının tabanından likit gazı çeker ve motor likit gazı yakar.

Isıtma, Soğutma ve Pişirme cihazları “Gaz” ile çalışır. Bu nedenle tüpler “Dik” kullanım konumunda imal edilir. Tüpteki LPG’nin ayrışan “Gazı” yukarı çıkar ve dedantör bu gazı ocağa gönderir. (Doldurulabilir LPG Tank satış ilanında "Dik Kullanılır" vurgusu bu nedenledir)

Otogaz bileşenindeki propan oranı yüksektir. Geç donar. Fakat yüksek oranlı propanın parlama ve patlama riski vardır.

Aygaz kış koşullarına daha uygun “Kış Karavan Tüpü” seçeneğini piyasaya sürmüştür. Kışlık seçeneğinde propan oranının biraz daha yüksek olduğu iddia edilmektedir.)

Likit kullanılan Otogaz içeriğinde yağ da bulunur.

Otogazı amaç dışı kullanımda gaz içeriğine geçen yağ ocak memesinde kurumlaşmaya neden olur. Gaz filtreden geçirilse de elektronik cihaz arızalandığında garanti kapsamında onarılmaz. (Ör;Truma kombi vs)

Bu konuda Tüketicinin doğru bilgilendirilmesi gerekir.

Ekli dosyayı görüntüle 645586

Likit kullanılan Otogaz içeriğinde yağ da bulunur. Bu bilginin kaynagı nedir
 

Sertifikalı doldurulabilir LPG tanklarının “Karavanlarda ısıtma, soğutma, pişirme” amaçlı kullanımı yasal olmayıp can ve mal emniyeti açısından da tehlikelidir. (5307 sayılı Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Kanunu 7 nci maddesi 3 fıkrası)

LPG otogaz istasyonlarında sadece LPG ile çalışan motorlu araçlara LPG ikmali yapılır. LPG tüpü dolumu veya satışı 5307 sayılı kanun gereği yapılamaz.

Isıtma, soğutma, pişirme amacıyla karavana montajı yapılan LPG tanklarına otogaz istasyonlarında LPG ikmali yapılması 5307 sayılı kanuna aykırıdır.

LPG otogaz istasyonlarında tüp dolumu yapıldığının tespiti halinde 5307 sayılı Kanun kapsamında idari yaptırım uygulanır.

Sanayi Bakanlığınca yayınlanan;
Motorlu Araçlar Ve Römorkları İle Bunların Aksam, Sistem Ve Ayrı Teknik Ünitelerinin Tip Onayı Ve Piyasa Gözetimi Ve Denetimi Hakkında Yönetmelik (Ab/2018/858),
2025 yılında bu yönetmelikte de yapılması beklenen değişiklikler sonrası bu düzeneğe sahip karavanların araç muayenesine takılması söz konusu olabilir.

OTOGAZIN AMAÇ DIŞI KULLANIMINDAKİ SAKINCALAR

Otogaz ile çalışan araç motorları LPG (Likit Petrol Gazı) “Likit” yakıt tüketir. Bu nedenle yakıt tankları yataydır. Yakıt borusu yakıt tankının tabanından likit gazı çeker ve motor likit gazı yakar.

Isıtma, Soğutma ve Pişirme cihazları “Gaz” ile çalışır. Bu nedenle tüpler “Dik” kullanım konumunda imal edilir. Tüpteki LPG’nin ayrışan “Gazı” yukarı çıkar ve dedantör bu gazı ocağa gönderir. (Doldurulabilir LPG Tank satış ilanında "Dik Kullanılır" vurgusu bu nedenledir)

Otogaz bileşenindeki propan oranı yüksektir. Geç donar. Fakat yüksek oranlı propanın parlama ve patlama riski vardır.

Aygaz kış koşullarına daha uygun “Kış Karavan Tüpü” seçeneğini piyasaya sürmüştür. Kışlık seçeneğinde propan oranının biraz daha yüksek olduğu iddia edilmektedir.)

Likit kullanılan Otogaz içeriğinde yağ da bulunur.

Otogazı amaç dışı kullanımda gaz içeriğine geçen yağ ocak memesinde kurumlaşmaya neden olur. Gaz filtreden geçirilse de elektronik cihaz arızalandığında garanti kapsamında onarılmaz. (Ör;Truma kombi vs)

Bu konuda Tüketicinin doğru bilgilendirilmesi gerekir.

Ekli dosyayı görüntüle 645586

Likit kullanılan Otogaz içeriğinde yağ da bulunur. Bu bilginin kaynagı nedir
 

Likit kullanılan Otogaz içeriğinde yağ da bulunur. Bu bilginin kaynagı nedir
Motokaravanımda pişirmede LPG kullanacağımdan ısıtmada da LPG’li cihaz tercih ettim. Tercihte kararımı dizel ısıtıcıların gece sessizliğinde çalışma gürültüsünün kimi zaman rahatsız edici olduğu yönündeki paylaşımlar etkiledi. Belki buzdolabını da 3’lü sistem alırım düşüncesiyle LPG kullanmaya karar verdim.

Çift tüp taşıma, karavana özel dedantör sistemi, gaz kesici sistem vs maliyet ve bagajda kaplayacağı hacim beni otogaz çözümüne yöneltti.

Ducato stepnesi yerine simit tank koydurmayı planlamıştım bu tankın ısıtma ve pişirme cihaz kullanımına uygun olmadığını, otomobilin LPG’nin “likitini” tank dibinden çekerek yaktığını, ev tipi LPG’nin buharlaşan gazının ocakta yandığını bu nedenle ev tipi tüplerin dik imal edildiğini o anda öğrendim.

Termosa’ya LPG kombi sipariş vermeye gittiğimde dedantör, filtre, gaz kesme vs ekipmanlarını da listeye eklemek istediklerinde otogaz kullanacağımı belirttim ve o anda otogazın bu sistemlerde kullanılmasının uygun olmadığını cihazda kurumlaşma sonucu arızaya sebebiyet verdiğini ve garanti dışı kabul edildiğini öğrendim. (3 yıl önceki furyada Termosa combi yetiştiremiyordu Hollanda’dan getirtmek durumunda kalmıştım Truma kombimi)

Termosa’nın bu uyarısını komple sistem satma dayatması olabileceği düşüncesiyle araştırmaya karar verdim ve Otogaz sistemi dönüşümü yapan firmaya durumu anlattım. (Kalitesi kanıtlanmış marka)

Otogazın motorda sağlıklı yanması için hafif yağ içerdiğini, bu yağın filtrelerle ocak memelerine gitmesinin önlenebileceğini, elektronik cihazlar üzerinde ne gibi bir etkisi olabileceği hakkında yorum yapamayacaklarını, uygulama yaptıkları onlarca karavanda herhangi bir sorun yaşanmadığını belirtti.

Tereddütte kaldım, otogazın avantajlarını sayan karavancıların özellikle yüksek rakımlı kış kampında çok rahat ettiklerini zira propan oranının mutfak tüpüne göre daha yüksek olduğunu böylece çok soğuklarda performanslı kullandıklarını bu nedenle tavsiye ettiklerine tanık oldum.

Yoğurdu üfleyerek yiyen, tedbiri elden bırakmayan, güvenliği ön plana koyan karavancılardan da otogaz propan oranının kapalı ortamda kullanılan ocakta yakılmasının riskli olduğunu, daha kolay parladığını ve patlamaya neden olabildiğini öğrendim.

Ben LPG’ye karar verdiğim sene AYGAZ çift seçenekli Karavan Tüpü pazarlamasına başlamamıştı.

Kış tipi Karavan Tüpünde propan karışımının normal tüpe göre daha yüksek, otogazdaki propan oranından ise daha düşük olduğunu pazarlama dilinde kullanmaktalar. Ne derece doğru “sosyal medya dedektiflerinin işi”

Kısaca kaynağım yaşadıklarımdır. (Aygaz karavan tüp kullanmaktayım-Kış tipini denemedim)

Bu paylaşımda odaklanılması gereken LPG’deki yağın kaynağı mı olmalı?

Yasal olmayan, kullanımında risk barındıran, gelecekte mevzuat değişikliklerinde muhtemelen Otogaz sistemini amacı dışında kullanan karavancıların mağduriyet yaşamasına yol açacak bir sistemin doğru olmayan bir pazarlama diliyle pazarlanmasını sorgulamamanıza şaşırdığımı belirtmeliyim.
 



Motokaravanımda pişirmede LPG kullanacağımdan ısıtmada da LPG’li cihaz tercih ettim. Tercihte kararımı dizel ısıtıcıların gece sessizliğinde çalışma gürültüsünün kimi zaman rahatsız edici olduğu yönündeki paylaşımlar etkiledi. Belki buzdolabını da 3’lü sistem alırım düşüncesiyle LPG kullanmaya karar verdim.

Çift tüp taşıma, karavana özel dedantör sistemi, gaz kesici sistem vs maliyet ve bagajda kaplayacağı hacim beni otogaz çözümüne yöneltti.

Ducato stepnesi yerine simit tank koydurmayı planlamıştım bu tankın ısıtma ve pişirme cihaz kullanımına uygun olmadığını, otomobilin LPG’nin “likitini” tank dibinden çekerek yaktığını, ev tipi LPG’nin buharlaşan gazının ocakta yandığını bu nedenle ev tipi tüplerin dik imal edildiğini o anda öğrendim.

Termosa’ya LPG kombi sipariş vermeye gittiğimde dedantör, filtre, gaz kesme vs ekipmanlarını da listeye eklemek istediklerinde otogaz kullanacağımı belirttim ve o anda otogazın bu sistemlerde kullanılmasının uygun olmadığını cihazda kurumlaşma sonucu arızaya sebebiyet verdiğini ve garanti dışı kabul edildiğini öğrendim. (3 yıl önceki furyada Termosa combi yetiştiremiyordu Hollanda’dan getirtmek durumunda kalmıştım Truma kombimi)

Termosa’nın bu uyarısını komple sistem satma dayatması olabileceği düşüncesiyle araştırmaya karar verdim ve Otogaz sistemi dönüşümü yapan firmaya durumu anlattım. (Kalitesi kanıtlanmış marka)

Otogazın motorda sağlıklı yanması için hafif yağ içerdiğini, bu yağın filtrelerle ocak memelerine gitmesinin önlenebileceğini, elektronik cihazlar üzerinde ne gibi bir etkisi olabileceği hakkında yorum yapamayacaklarını, uygulama yaptıkları onlarca karavanda herhangi bir sorun yaşanmadığını belirtti.

Tereddütte kaldım, otogazın avantajlarını sayan karavancıların özellikle yüksek rakımlı kış kampında çok rahat ettiklerini zira propan oranının mutfak tüpüne göre daha yüksek olduğunu böylece çok soğuklarda performanslı kullandıklarını bu nedenle tavsiye ettiklerine tanık oldum.

Yoğurdu üfleyerek yiyen, tedbiri elden bırakmayan, güvenliği ön plana koyan karavancılardan da otogaz propan oranının kapalı ortamda kullanılan ocakta yakılmasının riskli olduğunu, daha kolay parladığını ve patlamaya neden olabildiğini öğrendim.

Ben LPG’ye karar verdiğim sene AYGAZ çift seçenekli Karavan Tüpü pazarlamasına başlamamıştı.

Kış tipi Karavan Tüpünde propan karışımının normal tüpe göre daha yüksek, otogazdaki propan oranından ise daha düşük olduğunu pazarlama dilinde kullanmaktalar. Ne derece doğru “sosyal medya dedektiflerinin işi”

Kısaca kaynağım yaşadıklarımdır. (Aygaz karavan tüp kullanmaktayım-Kış tipini denemedim)

Bu paylaşımda odaklanılması gereken LPG’deki yağın kaynağı mı olmalı?

Yasal olmayan, kullanımında risk barındıran, gelecekte mevzuat değişikliklerinde muhtemelen Otogaz sistemini amacı dışında kullanan karavancıların mağduriyet yaşamasına yol açacak bir sistemin doğru olmayan bir pazarlama diliyle pazarlanmasını sorgulamamanıza şaşırdığımı belirtmeliyim.

Benzin istasyonundaki pompacı vermiyorum dese vermez. Mecbur tutamazsınız. Bence pek tercih edilesi bir sistem de değil. Ben iki kglık piknik tüpü kullanıyorum yenisini bulmak köy bakkallarında bile mümkün. Bana anlamsız geliyor. Isınma da LPG li olsa, Buzdolabı da LPG ile çalışsa hadi olsun diyeyim. Sadece ocak için ben bu sistemi kurdurmam karavanıma.
 

( Yasal olmayan, kullanımında risk barındıran, gelecekte mevzuat değişikliklerinde muhtemelen Otogaz sistemini amacı dışında kullanan karavancıların mağduriyet yaşamasına yol açacak bir sistemin doğru olmayan bir pazarlama diliyle pazarlanmasını sorgulamamanıza şaşırdığımı belirtmeliyim. ) Ben konunun sadece teknik kısmı ile ilgileniyorum. Basınç ile sıvılaştırılan yanıcı gaz likidinin içinde yağın içine nasıl olmuşta karışmış karıştırmaktaki amaç nedir sorularına cevap bulamadım.
 

Karavanlarda ocaklarda gaz kullanıldığı için gazlı ısıtıcı da genellikle ilk akla gelen.

1992 yılından bu yana iki karavanımda da aynı gaz ocağını ve aynı gaz ısıtıcısını kullanırım. Cihazları eski karavandan yenisine takarken bakımdan geçirdim. Şimdiye kadar hiç sorun yaṣamadım. Sadece gas tüpleri kullanıyorum. Almanya’da karavanlarda kulanılan gri renkli tüplere propan gaz tüpü de deniliyor. Propan nedeniyle soğuk havalarda sorun olmuyor.

Lpg propan ve butan karıṣımından oluṣuyor . Parafinyağı ihtiva ettiği için, Lpg kullanıldığında sisteme bir filitre takmak tavsiye ediliyor.

Filitre konusu Alman Karavan Forumda devamlı tartıṣma konusu. Gereksiz bulanlar da var ama Lpg kullananların büyük bir çoğunluğu filitre kullanılıyor.

Karavanlarda gittikçe artan sayıda „Tüp Tank“ var. Bunları benzincilerde doldurmak mümkün. Bunlar karavanda dik duruyorlar. Avrupa gezilerinde gezdiğimiz ülkelere göre yanımızda adapter bulundurmamız lazım.

Ister Lpg ister gas tüpü kullanalım, aracımızdaki gazla çalıṣan cihazların basıncına uygun bir dedantör ṣart. Uzman bir eleman tarafından yapılan gas sistemi iki yılda bir sızdırmazlık kontrolu yapıldığında güvenilebilecek bir sistem.

Gaz ısıtıcıda (Truma) elektrik sarfiyatı yüksek olmadığı için gezilerimde hiç elektrik sorunu yaṣamadım.
 

Motokaravanımda pişirmede LPG kullanacağımdan ısıtmada da LPG’li cihaz tercih ettim. Tercihte kararımı dizel ısıtıcıların gece sessizliğinde çalışma gürültüsünün kimi zaman rahatsız edici olduğu yönündeki paylaşımlar etkiledi. Belki buzdolabını da 3’lü sistem alırım düşüncesiyle LPG kullanmaya karar verdim.

Çift tüp taşıma, karavana özel dedantör sistemi, gaz kesici sistem vs maliyet ve bagajda kaplayacağı hacim beni otogaz çözümüne yöneltti.

Ducato stepnesi yerine simit tank koydurmayı planlamıştım bu tankın ısıtma ve pişirme cihaz kullanımına uygun olmadığını, otomobilin LPG’nin “likitini” tank dibinden çekerek yaktığını, ev tipi LPG’nin buharlaşan gazının ocakta yandığını bu nedenle ev tipi tüplerin dik imal edildiğini o anda öğrendim.

Termosa’ya LPG kombi sipariş vermeye gittiğimde dedantör, filtre, gaz kesme vs ekipmanlarını da listeye eklemek istediklerinde otogaz kullanacağımı belirttim ve o anda otogazın bu sistemlerde kullanılmasının uygun olmadığını cihazda kurumlaşma sonucu arızaya sebebiyet verdiğini ve garanti dışı kabul edildiğini öğrendim. (3 yıl önceki furyada Termosa combi yetiştiremiyordu Hollanda’dan getirtmek durumunda kalmıştım Truma kombimi)

Termosa’nın bu uyarısını komple sistem satma dayatması olabileceği düşüncesiyle araştırmaya karar verdim ve Otogaz sistemi dönüşümü yapan firmaya durumu anlattım. (Kalitesi kanıtlanmış marka)

Otogazın motorda sağlıklı yanması için hafif yağ içerdiğini, bu yağın filtrelerle ocak memelerine gitmesinin önlenebileceğini, elektronik cihazlar üzerinde ne gibi bir etkisi olabileceği hakkında yorum yapamayacaklarını, uygulama yaptıkları onlarca karavanda herhangi bir sorun yaşanmadığını belirtti.

Tereddütte kaldım, otogazın avantajlarını sayan karavancıların özellikle yüksek rakımlı kış kampında çok rahat ettiklerini zira propan oranının mutfak tüpüne göre daha yüksek olduğunu böylece çok soğuklarda performanslı kullandıklarını bu nedenle tavsiye ettiklerine tanık oldum.

Yoğurdu üfleyerek yiyen, tedbiri elden bırakmayan, güvenliği ön plana koyan karavancılardan da otogaz propan oranının kapalı ortamda kullanılan ocakta yakılmasının riskli olduğunu, daha kolay parladığını ve patlamaya neden olabildiğini öğrendim.

Ben LPG’ye karar verdiğim sene AYGAZ çift seçenekli Karavan Tüpü pazarlamasına başlamamıştı.

Kış tipi Karavan Tüpünde propan karışımının normal tüpe göre daha yüksek, otogazdaki propan oranından ise daha düşük olduğunu pazarlama dilinde kullanmaktalar. Ne derece doğru “sosyal medya dedektiflerinin işi”

Kısaca kaynağım yaşadıklarımdır. (Aygaz karavan tüp kullanmaktayım-Kış tipini denemedim)

Bu paylaşımda odaklanılması gereken LPG’deki yağın kaynağı mı olmalı?

Yasal olmayan, kullanımında risk barındıran, gelecekte mevzuat değişikliklerinde muhtemelen Otogaz sistemini amacı dışında kullanan karavancıların mağduriyet yaşamasına yol açacak bir sistemin doğru olmayan bir pazarlama diliyle pazarlanmasını sorgulamamanıza şaşırdığımı belirtmeliyim.
dilinize sağlık, çok şık bir cevap olmuş teşekkürler.
 

Motokaravanımda pişirmede LPG kullanacağımdan ısıtmada da LPG’li cihaz tercih ettim. Tercihte kararımı dizel ısıtıcıların gece sessizliğinde çalışma gürültüsünün kimi zaman rahatsız edici olduğu yönündeki paylaşımlar etkiledi. Belki buzdolabını da 3’lü sistem alırım düşüncesiyle LPG kullanmaya karar verdim.

Çift tüp taşıma, karavana özel dedantör sistemi, gaz kesici sistem vs maliyet ve bagajda kaplayacağı hacim beni otogaz çözümüne yöneltti.

Ducato stepnesi yerine simit tank koydurmayı planlamıştım bu tankın ısıtma ve pişirme cihaz kullanımına uygun olmadığını, otomobilin LPG’nin “likitini” tank dibinden çekerek yaktığını, ev tipi LPG’nin buharlaşan gazının ocakta yandığını bu nedenle ev tipi tüplerin dik imal edildiğini o anda öğrendim.

Termosa’ya LPG kombi sipariş vermeye gittiğimde dedantör, filtre, gaz kesme vs ekipmanlarını da listeye eklemek istediklerinde otogaz kullanacağımı belirttim ve o anda otogazın bu sistemlerde kullanılmasının uygun olmadığını cihazda kurumlaşma sonucu arızaya sebebiyet verdiğini ve garanti dışı kabul edildiğini öğrendim. (3 yıl önceki furyada Termosa combi yetiştiremiyordu Hollanda’dan getirtmek durumunda kalmıştım Truma kombimi)

Termosa’nın bu uyarısını komple sistem satma dayatması olabileceği düşüncesiyle araştırmaya karar verdim ve Otogaz sistemi dönüşümü yapan firmaya durumu anlattım. (Kalitesi kanıtlanmış marka)

Otogazın motorda sağlıklı yanması için hafif yağ içerdiğini, bu yağın filtrelerle ocak memelerine gitmesinin önlenebileceğini, elektronik cihazlar üzerinde ne gibi bir etkisi olabileceği hakkında yorum yapamayacaklarını, uygulama yaptıkları onlarca karavanda herhangi bir sorun yaşanmadığını belirtti.

Tereddütte kaldım, otogazın avantajlarını sayan karavancıların özellikle yüksek rakımlı kış kampında çok rahat ettiklerini zira propan oranının mutfak tüpüne göre daha yüksek olduğunu böylece çok soğuklarda performanslı kullandıklarını bu nedenle tavsiye ettiklerine tanık oldum.

Yoğurdu üfleyerek yiyen, tedbiri elden bırakmayan, güvenliği ön plana koyan karavancılardan da otogaz propan oranının kapalı ortamda kullanılan ocakta yakılmasının riskli olduğunu, daha kolay parladığını ve patlamaya neden olabildiğini öğrendim.

Ben LPG’ye karar verdiğim sene AYGAZ çift seçenekli Karavan Tüpü pazarlamasına başlamamıştı.

Kış tipi Karavan Tüpünde propan karışımının normal tüpe göre daha yüksek, otogazdaki propan oranından ise daha düşük olduğunu pazarlama dilinde kullanmaktalar. Ne derece doğru “sosyal medya dedektiflerinin işi”

Kısaca kaynağım yaşadıklarımdır. (Aygaz karavan tüp kullanmaktayım-Kış tipini denemedim)

Bu paylaşımda odaklanılması gereken LPG’deki yağın kaynağı mı olmalı?

Yasal olmayan, kullanımında risk barındıran, gelecekte mevzuat değişikliklerinde muhtemelen Otogaz sistemini amacı dışında kullanan karavancıların mağduriyet yaşamasına yol açacak bir sistemin doğru olmayan bir pazarlama diliyle pazarlanmasını sorgulamamanıza şaşırdığımı belirtmeliyim.
İlk paylaşımınız ve bu mesajdaki detaylı açıklamanız için teşekkürler.
 



Motokaravanımda pişirmede LPG kullanacağımdan ısıtmada da LPG’li cihaz tercih ettim. Tercihte kararımı dizel ısıtıcıların gece sessizliğinde çalışma gürültüsünün kimi zaman rahatsız edici olduğu yönündeki paylaşımlar etkiledi. Belki buzdolabını da 3’lü sistem alırım düşüncesiyle LPG kullanmaya karar verdim.

Çift tüp taşıma, karavana özel dedantör sistemi, gaz kesici sistem vs maliyet ve bagajda kaplayacağı hacim beni otogaz çözümüne yöneltti.

Ducato stepnesi yerine simit tank koydurmayı planlamıştım bu tankın ısıtma ve pişirme cihaz kullanımına uygun olmadığını, otomobilin LPG’nin “likitini” tank dibinden çekerek yaktığını, ev tipi LPG’nin buharlaşan gazının ocakta yandığını bu nedenle ev tipi tüplerin dik imal edildiğini o anda öğrendim.

Termosa’ya LPG kombi sipariş vermeye gittiğimde dedantör, filtre, gaz kesme vs ekipmanlarını da listeye eklemek istediklerinde otogaz kullanacağımı belirttim ve o anda otogazın bu sistemlerde kullanılmasının uygun olmadığını cihazda kurumlaşma sonucu arızaya sebebiyet verdiğini ve garanti dışı kabul edildiğini öğrendim. (3 yıl önceki furyada Termosa combi yetiştiremiyordu Hollanda’dan getirtmek durumunda kalmıştım Truma kombimi)

Termosa’nın bu uyarısını komple sistem satma dayatması olabileceği düşüncesiyle araştırmaya karar verdim ve Otogaz sistemi dönüşümü yapan firmaya durumu anlattım. (Kalitesi kanıtlanmış marka)

Otogazın motorda sağlıklı yanması için hafif yağ içerdiğini, bu yağın filtrelerle ocak memelerine gitmesinin önlenebileceğini, elektronik cihazlar üzerinde ne gibi bir etkisi olabileceği hakkında yorum yapamayacaklarını, uygulama yaptıkları onlarca karavanda herhangi bir sorun yaşanmadığını belirtti.

Tereddütte kaldım, otogazın avantajlarını sayan karavancıların özellikle yüksek rakımlı kış kampında çok rahat ettiklerini zira propan oranının mutfak tüpüne göre daha yüksek olduğunu böylece çok soğuklarda performanslı kullandıklarını bu nedenle tavsiye ettiklerine tanık oldum.

Yoğurdu üfleyerek yiyen, tedbiri elden bırakmayan, güvenliği ön plana koyan karavancılardan da otogaz propan oranının kapalı ortamda kullanılan ocakta yakılmasının riskli olduğunu, daha kolay parladığını ve patlamaya neden olabildiğini öğrendim.

Ben LPG’ye karar verdiğim sene AYGAZ çift seçenekli Karavan Tüpü pazarlamasına başlamamıştı.

Kış tipi Karavan Tüpünde propan karışımının normal tüpe göre daha yüksek, otogazdaki propan oranından ise daha düşük olduğunu pazarlama dilinde kullanmaktalar. Ne derece doğru “sosyal medya dedektiflerinin işi”

Kısaca kaynağım yaşadıklarımdır. (Aygaz karavan tüp kullanmaktayım-Kış tipini denemedim)

Bu paylaşımda odaklanılması gereken LPG’deki yağın kaynağı mı olmalı?

Yasal olmayan, kullanımında risk barındıran, gelecekte mevzuat değişikliklerinde muhtemelen Otogaz sistemini amacı dışında kullanan karavancıların mağduriyet yaşamasına yol açacak bir sistemin doğru olmayan bir pazarlama diliyle pazarlanmasını sorgulamamanıza şaşırdığımı belirtmeliyim.
İlk paylaşımınız ve bu mesajdaki detaylı açıklamanız için teşekkürler.
 

Piknik tüpü kullanıyorum karavanda.. Sebebine gelince hem hafif hem de her yerde bulabilirsiniz.. Hem de daha az tehlikeli sadece 2kg gaz taşıyorsunuz..

Bir de sistem olarak en ucuz, maliyetsiz oluyor..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,771
Mesajlar
1,523,637
Kayıtlı Üye Sayımız
166,593
Kaydolan Son Üyemiz
Ömer Deniz Önder

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst