grkn-sa
Kamp II
Sayin maranga44; Biz de basindan beri bizi takip ettiginiz icin ve begenilerinizle bize destek verdiginiz icin tesekkur ederiz. Yunanistan gezimizde araba ile ilgili hic bir sorun yasamadik. Sadece karavanda buzdolabi sogutmamaya basladi. Buzluk kismi donduruyordu ama buzdolabi kismi sogutmuyordu. Buzlukta dondurdugumuz su siselerini buzdolabina koyarak idare etmeye calistik. Sonunda Turkiye'ye donunce buzdolabini degistirdik.
Araba sorunlarini Agustos-Eylul'deki Makedonya, Arnavutluk ve Karadag gezimizde yasadik. Karadag'a girdikten 10 km sonra motordaki ana kasnak kirildi. Sansimiza bir yerlesim merkezinin icinde bozuldu ve de 200m (!) otede bir parcaci vardi . Baskent Podgorica'ya da 25km uzakliktaydik ve parcayi 1 saat icerisinde getirdiler. Yeni kasnagi yolun kenarinda kendimiz taktik. 3 saat ve €116 sonra tekrar yoldaydik. Eger yerlesim merkezinde degil de sehir disinda basimiza gelseydi, kesinlikle cok daha fazla zamana ve paraya malolurdu. Bu nedenle cok sansliydik.
Ikinci sorunu Arnavutluk Llogara Tabiat Parki'nda, 1027m yukseklikteki Llogara gecidinden gecerken yasadik. Dimdik yokuslardan inerken fren balatalari yandi. (Sonradan, burada cok kisinin basina ayni olayin geldigini ogrendik). Yolun uygun bir yerinde 1 saat kadar durup, balatalarin sogumasini bekledik. Neyseki duzeldi. Fakat Yunanistan'da frenlerden ses gelmeye baslayinca, Thessaloniki'de on balatalari degistirttik. (birazdan bahsedecegiz).
Ucuncu sorunumuz mars motoru ile oldu. Onceleri araba zaman zaman bir kac denemeden sonra calisiyordu. Pek onemsemedik. Eylul ayinda, Arnavutluk'ta kimseciklerin olmadigi guzel bir sahilde durduk. Yakinimizda sezon bittigi icin kapali olan bir otelden baska bina yoktu. Gece arabanin yerini biraz degistirmek istedik ama motor calismadi!! Epey ugrasdik ama nafile. Bu issiz, dogru duzgun yolu bile olmayan yere nasil cekici cagiririz diye dusunerek geceyi gecirdik. Sabah, tamamen sans eseri olarak, motor bir kerede calisti. Hic vakit gecirmeden yakindaki Sarande'ye geldik. Daha saat 8:00 bile olmamisti. Bir otobus soforune tamirci sorduk. Adam bu isi bir tek Alexi yapar dedi. Bize yerini tarif etti ama Alexi 9:00'da gelir dedi. Bu arada bizim araba stop etti ve tabiki yine calismadi!. Neyseki otobus soforu ve baska bir soforun yardimlariyla calisti (Arnavutlar cok iyi insanlar. Turkler gibi hemen yardima geliyorlar).
Biz verilen adrese geldigimizde (N 39.87512 E19.99495) orada baska bir tamirci de vardi ve adam coktan ise koyulmustu. Bizi gorunce geldi ama biz Alexi deyince 9:00'da gelir deyip gitti. Anlasilan bu Alexi meshur oldugu kadar da ekabirdi! Dedikleri gibi Alexi 9:00'da geldi. Yunanca konusan bir Arnavut olan, 30 yaslarinda sempatik bir adamdi (Arnavutlugun bu bolgesinde daha cok Yunanca konusuluyordu). Ustelik Ingilizce de biliyordu. Boylece derdimizi anlatabildik. Arkadasi, oto elektrikci bir adamla beraber mars motorunu sokup temizlediler. Ikimize €20 verin, yeterli dediler. Araba sorunsuz calisti, bizim de keyfimiz yerine geldi. Bu keyfimiz sadece 1 hafta surdu. Turkiye'ye donerken son duragimiz olan Asprovalta'da araba yine calismadi . Ertesi gun yesil sigortamiz bitiyordu ve Turkiye'ye 12:00'den once girmemiz gerekiyordu. Ertesi sabah calisicakmi acaba diye dusunerek yine stresli bir gece gecirdik. Ne yazik ki bu sefer talih yuzumuze gulmedi. Araba calismadi. 1 saat kadar ugrastiktan sonra motorun tesadufen calismasiyla hemen yola ciktik. Motoru hic kapatmadan, 385km sonra Tekirdag Sanayi sitesine ulastik. Burada mars motorundaki bozuk disli degistirildi. (80 TL iscilik ve 75TL yeni disli takimi).
Bu yazi biraz uzun oldu galiba.. Ama Sayin maranga44, siz sordunuz, biz de anlattik .
Araba sorunlarini Agustos-Eylul'deki Makedonya, Arnavutluk ve Karadag gezimizde yasadik. Karadag'a girdikten 10 km sonra motordaki ana kasnak kirildi. Sansimiza bir yerlesim merkezinin icinde bozuldu ve de 200m (!) otede bir parcaci vardi . Baskent Podgorica'ya da 25km uzakliktaydik ve parcayi 1 saat icerisinde getirdiler. Yeni kasnagi yolun kenarinda kendimiz taktik. 3 saat ve €116 sonra tekrar yoldaydik. Eger yerlesim merkezinde degil de sehir disinda basimiza gelseydi, kesinlikle cok daha fazla zamana ve paraya malolurdu. Bu nedenle cok sansliydik.
Ikinci sorunu Arnavutluk Llogara Tabiat Parki'nda, 1027m yukseklikteki Llogara gecidinden gecerken yasadik. Dimdik yokuslardan inerken fren balatalari yandi. (Sonradan, burada cok kisinin basina ayni olayin geldigini ogrendik). Yolun uygun bir yerinde 1 saat kadar durup, balatalarin sogumasini bekledik. Neyseki duzeldi. Fakat Yunanistan'da frenlerden ses gelmeye baslayinca, Thessaloniki'de on balatalari degistirttik. (birazdan bahsedecegiz).
Ucuncu sorunumuz mars motoru ile oldu. Onceleri araba zaman zaman bir kac denemeden sonra calisiyordu. Pek onemsemedik. Eylul ayinda, Arnavutluk'ta kimseciklerin olmadigi guzel bir sahilde durduk. Yakinimizda sezon bittigi icin kapali olan bir otelden baska bina yoktu. Gece arabanin yerini biraz degistirmek istedik ama motor calismadi!! Epey ugrasdik ama nafile. Bu issiz, dogru duzgun yolu bile olmayan yere nasil cekici cagiririz diye dusunerek geceyi gecirdik. Sabah, tamamen sans eseri olarak, motor bir kerede calisti. Hic vakit gecirmeden yakindaki Sarande'ye geldik. Daha saat 8:00 bile olmamisti. Bir otobus soforune tamirci sorduk. Adam bu isi bir tek Alexi yapar dedi. Bize yerini tarif etti ama Alexi 9:00'da gelir dedi. Bu arada bizim araba stop etti ve tabiki yine calismadi!. Neyseki otobus soforu ve baska bir soforun yardimlariyla calisti (Arnavutlar cok iyi insanlar. Turkler gibi hemen yardima geliyorlar).
Biz verilen adrese geldigimizde (N 39.87512 E19.99495) orada baska bir tamirci de vardi ve adam coktan ise koyulmustu. Bizi gorunce geldi ama biz Alexi deyince 9:00'da gelir deyip gitti. Anlasilan bu Alexi meshur oldugu kadar da ekabirdi! Dedikleri gibi Alexi 9:00'da geldi. Yunanca konusan bir Arnavut olan, 30 yaslarinda sempatik bir adamdi (Arnavutlugun bu bolgesinde daha cok Yunanca konusuluyordu). Ustelik Ingilizce de biliyordu. Boylece derdimizi anlatabildik. Arkadasi, oto elektrikci bir adamla beraber mars motorunu sokup temizlediler. Ikimize €20 verin, yeterli dediler. Araba sorunsuz calisti, bizim de keyfimiz yerine geldi. Bu keyfimiz sadece 1 hafta surdu. Turkiye'ye donerken son duragimiz olan Asprovalta'da araba yine calismadi . Ertesi gun yesil sigortamiz bitiyordu ve Turkiye'ye 12:00'den once girmemiz gerekiyordu. Ertesi sabah calisicakmi acaba diye dusunerek yine stresli bir gece gecirdik. Ne yazik ki bu sefer talih yuzumuze gulmedi. Araba calismadi. 1 saat kadar ugrastiktan sonra motorun tesadufen calismasiyla hemen yola ciktik. Motoru hic kapatmadan, 385km sonra Tekirdag Sanayi sitesine ulastik. Burada mars motorundaki bozuk disli degistirildi. (80 TL iscilik ve 75TL yeni disli takimi).
Bu yazi biraz uzun oldu galiba.. Ama Sayin maranga44, siz sordunuz, biz de anlattik .