XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ayhanayhan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 100,076

ZJ mi, XJ mi?

  • ZJ

    Kullanılan: 109 42.6%
  • XJ

    Kullanılan: 120 46.9%
  • İkiside değil

    Kullanılan: 27 10.5%

  • Kullanılan toplam oy
    256
Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

süper bir ofroad aracı olmuş özelikle farlarları çok yakıştırdım harika bir görüntü ortaya çıkmış.
 

Etiketler

Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

Herhalde bir esprisi vardır... Ben bir de yukardaki tüpleri çözemedim.
 

Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

biri araç ,paintball da tank görevi görüyor diye yazmıştı.
tüpler onu açıklar,ama mermiler gerçek gibi duruyor.
 

Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

zj & xj bana göre ıphone&blacberry gibi bişey:smiley: her ikiside farklı değerlerde güzel. xj yi yol dışında görmek daha keyifli. off road için herşekile girebilir. Arabam zj konforu seviyorum:smiley:bir de 5.200'ün kükremesi herşeye bedel:smiley:
 



Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

997799' Alıntı:
sitede kaç kişide modifiye edilmiş zj ve xj var acaba?
bu zj ler ve xj ler ne gibi sorunlar çıkarıyor. (defransiyel, şaft vs.vs)
amaç off-road olduğuna göre bunlar daha da ön plana çıkıyor bece. arazinin ortasında 2 tonluk bir yavrucuk la kalıdığınızı düşünsenize...

Land gibi sık sık aks kesmediği için avandalıkta yedek aks ile gezmek zorunda değilsinizdir mesala....

XJ mafsal bozarmış, 20 tl..... Oracıkta da değişirmiş.... :smiley:
 

Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

başlığa cevap veriyorum kesinlikle zj , nedenmi ? bende olduğu için ;D
karşılaştırdıkda aldık yoksa xj alırdık dimi ;D
 

Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

Alfonse' Alıntı:
XJ mafsal bozarmış, 20 tl..... Oracıkta da değişirmiş.... :smiley:

Yükseltilmiş olanlar belki, standart ya da 2" yükseltmeli XJ.ler de duymadım görmedim. 22 ay oldu sanırım ben arabayı alalı, aldığımda da hani yeni aldım komple bi bakım yapayım demedim, yağlarını değiştirip olduğu gibi bindim. Yolda bırakacak tek arızası krank devir sensörü bozulması oldu. Bunun dışında hatırladığım sorunlar Z-Rot bozması, ikisi 50 TL civarında, Termostad 10 TL, egzoz manifold çatlaması, kaynakla tamir, arka susturucu çürümüştü onu değiştirdim oda komik bi paraydı USO marka... Şu an aklıma gelen başka sorun yok. Fren balatası, V kayışı gibi bakım dahili şeyleri yazmıyorum. Bu araça sürekli hafif arazi şartlarında kullanıldı. Her halde daha az masraflısı ancak bir Japon olur.
 

Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

mirkan' Alıntı:
başlığa cevap veriyorum kesinlikle zj , nedenmi ? bende olduğu için ;D
karşılaştırdıkda aldık yoksa xj alırdık dimi ;D

Mirkan, hangi özellikleri karşılaştırdın ve karşılaştırma neticesinde hangi kriterler öne çıktı ve ZJ'ye karar kıldın?

Emekliliğe doğru bendeki konserve kutusundan modifiye off-road aracını daha konforlu birşeyle değiştirmeyi düşünürsem faydası olsun bana da.

Özellikle XJ ve ZJ arasındaki arazi şanzımanı ve 4X4 sürüş modlarını karşılaştırabilir misin?
Bir de hangi modelde Dif kilitler (standart hali) nasıl geliyor? Orta-arka LSD. Bu konuyu GC'lerde hala çözemedim, çok farklı bilgiler var ve bir sürü model varyasyonu belirtilmiş. Bir tablo vs var mı sizlerde?
 

Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

ZJ tabiki :D Valla , gerçekten ... ;D

Nejat hocam selamlar ,
Öğrendiğim , bildiğim kadarıyla yazayım .

ZJ de en önemli kriterlerden biri muazzam konforu . Bunun yanında arazide hiç arkada kalmayacaktır . Zaten sitede yükseltilmiş , vinçli ve aktif olarak arazide kullanılan ZJ ler mevcut . Yani offroad içinde gayet uygun olduğunu düşünüyorum . Tabi çok daha sert arazide gezmek sözkonu ise dedesini tavsiye edebilirim . Land Rover ı severim kızmayın :smiley:

XJ nin Otomatik 4.0 olarak iki tipi var . Command Track ve Select Track .

Command Track : 2 çeker - 4 çeker orta kilitli - boş - 4 çeker low
Select Track : 2 çeker - 4 çeker orta açık* - 4 çeker orta kilitli - boş - 4 çeker low
*bu konumda ortada viscous da devre sanırım yani kaymada kilitleniyor kendisi)

ZJ 5.2 v8 : Sürekli Dört çekerdir . Viscous kontrollü olarak patinaj halinde kilitler ortayı . Normalde %60arka, %40 ön dağılım vardır . Boş pozisyonu vardır . 4 çeker Low poziyonu vardır . bu poziyonda orta sürekli kilitlidir .

ZJ 4.0 : Motor XJ ile aynıdır . 5.2 ile aynı sistemi kullanları olduğu gibi , üstteki XJ nin iki seçeneğinden biri bulunur bu araçlarda .

Ön arka kilit olarak . ZJ ve XJ de bir standart yok . Bazılarında LSD oluyor bazılarında olmuyor . ABD üretimlerinde daha az AB üretimlerinde ise daha sık bulunuyor LSD .

Barış
 



Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

Select Track sanki daha iyi bir sistem gibi görünüyor. ister 2 çeker, ister 4, ister 4 kilit ve 4 kilit low. Herşey var. ZJ'de bu yok mu?
ZJ de (5.2 V8) sürekli 4 çeker ve 4L kilit var demişsiniz. Peki 4H Lock var mı?

ZJ 4.0 sanki en güzeli gibi algıladım. Hem Select Drive sistemi var hem de ZJ.

Doğru mu anladım?
 

Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

ZJ de select track var ama bazı 4.0 larda . 5.2 lerde yok .

Zj 5.2 de 4H lock manuel olarak yok . Viscous coupling kullanılarak bir patinaj durumu oluştuğunda kilitleniyor . Lowda sürekli mekanik olarak kilitli .

Zj 4.0 Bencede güzel bir seçenek . Ama diğer tarafta da v8 gümbür gümbür bir makinanın keyfi var .

Bu arada 4.0 Zj 5.2 ye göre hayli az var piyasada temizini bulmak zor olabiliyor .
 


Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

Yukarıda yazdığım gibi xj ile aynı 4.0 I6 . Bu motor jeep te çokca kullanılan(değişik varyasyonlarda) daha az elektronik içeren ve sorunsuz ve sağlam bir Düz Altı Silindir makinadır .
 

Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

Bu anlatılanlar doğrultusunda benim tercihim ZJ 4.0 Select Track olurdu. V8'in sesi güzel ama 6 silindir 4 litre motorun gücü ve torku yeterli olur, daha fazla beygir gücü yerine 2H, 4H ve 4L Lock ile beraber 4H Lock seçeneği olan arazi şanzımanını tercih ederdim.

ZJ 4.0 ilanlarını takibe alayım da biraz daha iyi öğreneyim donanımını vs. Çok teşekkür ederim bilgiler için.
 



Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

zj 4.0 temizini bulmak çok zor temize de çok para istiyorlar. onun yerine 5.2 daha yüksek model daha mantıklı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,350
Kayıtlı Üye Sayımız
166,635
Kaydolan Son Üyemiz
maslow1988

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst