R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan [TR]BOZO Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 167
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 151,123

Etiketler
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

desdes' Alıntı:
sayfanın biraz yukarısında bu konuda tecrübemi paylaştım. daha önceki sayfalarda da R/D lock ve astc konusunda birşeyler yazmıştım.
2007 astc'li L200'de arkada havalı kilt kullanıyorum. "Önde de olsaydı keşke dediğim durum olmadı". arka'da son derece memnunum. astc ile beraber kullanmak veya sadece kilit kullanmakta mümkün. bu sistemle beraber 33" lastik rahatlıkla kullanılabiliyor.

selamlar,

ASTC ve ARB Arka Kilit kombinasyonunu ben de deneyecegim. Kompresor ve arka kilidi aldim, haftasonuna kadar montaji tamamlanmis olur umarim. Fakat konsoldaki ASTC dugmesine bastigimizda sadece ASC devreden cikiyor ve TCS halen devrede kaliyor. Bu da bazi hallerde gazi kesip torku azaltarak istenmeyen durumlar ortaya cikariyor. Ozellikle kumda. Tabi bu yazdiklarim arka kilit takildiktan sonra pratikte de gecerli mi henuz bilemiyorum. Ayrica bir switch daha ekleyip, ASC/TCS ve ABS'yi tamamen devreden cikartabilmek mumkun mu? Kaputun altinda bu sistemlere ait roleleri cikartarak mumkun bu islem fakat bu sok tak isi pek pratik degil.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

abs rölelerini çıkarınca tamamen sistem devre dışı kalıyor.... tecrübe ettmiştik ...
;)
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

BlackLuv' Alıntı:
ASTC ve ARB Arka Kilit kombinasyonunu ben de deneyecegim. Kompresor ve arka kilidi aldim, haftasonuna kadar montaji tamamlanmis olur umarim. Fakat konsoldaki ASTC dugmesine bastigimizda sadece ASC devreden cikiyor ve TCS halen devrede kaliyor. Bu da bazi hallerde gazi kesip torku azaltarak istenmeyen durumlar ortaya cikariyor. Ozellikle kumda. Tabi bu yazdiklarim arka kilit takildiktan sonra pratikte de gecerli mi henuz bilemiyorum. Ayrica bir switch daha ekleyip, ASC/TCS ve ABS'yi tamamen devreden cikartabilmek mumkun mu? Kaputun altinda bu sistemlere ait roleleri cikartarak mumkun bu islem fakat bu sok tak isi pek pratik degil.

atsc yada kayan araba işaretli düğmeye aracı hareket ettirmeden basınca devreye giriyor ve km saatinin altında atsc off ışığı yanıyor aracı stop edip tekrar marşa basınca otomatik devreye girmiyor,
bu elektronik sisteme müdahale ecu yu da etkiliyebileceği için çok sakıncalı çünki hepsi birbirine bağlı,
arb kilit için zaten içeri düğme konulacak, kilit devrede iken hız ve dönüşler söz konusu olmayacağına göre sorun yok yani hem arb yi hem atsc yi aynı anda devreye almazsanız problem olmaz ama bütünlük içindeki elektronik sistemin hangi bölümüne müdahale ederseniz bütününde sıkıntı olabilir.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

BlackLuv' Alıntı:
ASTC ve ARB Arka Kilit kombinasyonunu ben de deneyecegim. Kompresor ve arka kilidi aldim, haftasonuna kadar montaji tamamlanmis olur umarim. Fakat konsoldaki ASTC dugmesine bastigimizda sadece ASC devreden cikiyor ve TCS halen devrede kaliyor. Bu da bazi hallerde gazi kesip torku azaltarak istenmeyen durumlar ortaya cikariyor. Ozellikle kumda. Tabi bu yazdiklarim arka kilit takildiktan sonra pratikte de gecerli mi henuz bilemiyorum. Ayrica bir switch daha ekleyip, ASC/TCS ve ABS'yi tamamen devreden cikartabilmek mumkun mu? Kaputun altinda bu sistemlere ait roleleri cikartarak mumkun bu islem fakat bu sok tak isi pek pratik degil.
astc'li L200'le havalı kilit kullanımını "teorik" anlatan bir yazı paylaşıyorum.
Pratikte;
Dediğiniz gibi astc'li araçta gazın kontrolünüz dışında kesilip torkun azalması kilit olmasada her zaman karşılacağınız bir durum. ASTC sistemin bir özelliği üzerinde yol olan veya belli bir hızla yürüyen aracın kaygan veya tekerleklerinin birbirinden farklı zemin koşullarına (bir teker kuru diğer teker çamur) maruz kaldığında yol tutuşunu kararlı hale getirmeye çalışmak. Yani kullanıcının kontrolü dışında devreye giren bir "güvenlik" sistemi. Bence, bir araçta güvenlik sistemini bozmak büyük hata olur..
selamlar,
 



Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Tarif ve açıklama çok güzel, teşekkürler.
 


Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

konuya tekrar güncellik kazandırıym

duyduğum kadarıyla Mitsubishi kendi markasıyla diff. kilit üretmiş ve bunu kilitsiz sattığı arabalarına taktırıyormuş
ama bizde temsa nın satış sonrası müşteri desteği ve servis durumu malum her parça ve işçilik pahalı bilgiye ulaşmak zor en azından benim serviste
kilidin özelliği yine kompresörle çalışıp %100 kilitliyor ama kilit açıldığı zamanda LSD devreye giriyor
araçta hem %100 kilit hemde LSD oluyor
sizlerinde duyum yada bilgisi varsa yada deneyen varsa paylaşımda bulunması hepimiz için yararlı olur
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

desdes' Alıntı:
astc'li L200'le havalı kilit kullanımını "teorik" anlatan bir yazı paylaşıyorum.
Pratikte;
Dediğiniz gibi astc'li araçta gazın kontrolünüz dışında kesilip torkun azalması kilit olmasada her zaman karşılacağınız bir durum. ASTC sistemin bir özelliği üzerinde yol olan veya belli bir hızla yürüyen aracın kaygan veya tekerleklerinin birbirinden farklı zemin koşullarına (bir teker kuru diğer teker çamur) maruz kaldığında yol tutuşunu kararlı hale getirmeye çalışmak. Yani kullanıcının kontrolü dışında devreye giren bir "güvenlik" sistemi. Bence, bir araçta güvenlik sistemini bozmak büyük hata olur..
selamlar,

Sn.Desdes,
ARB Kilit + ASTC mevcut aracimda. Fakat ASTC'yi tumuyle devreden cikarabilen bir on/off switch'in ise yarayacagini tahmin ediyorum. Ornegin ASTC(ayna ayarinin yanindaki dugmeden kapatsanizda); deniz kiyisi gibi gevsek kumdaki kullanimda, arac gitmek istese de sanki birisi arkadan tutuyor gibi bir "bayilma" olusuyor ve bir turlu yuksek hizlara cikamiyorsunuz. Ya da uzun sureli patinajla asabileceginiz bir engel karsisinda da gucu kesip yarida birakabiliyor.

Hatta ABS bile kimi durumlarda korkutuyor. Cok gevsek ve taslik bir zemin dusunun. Epeycede egimli olsun bu yol. Frene bastiginizda sanki arac daha dahizlaniyor gibi olmadi mi hic sizlere de? :smiley:

Sartlar boyle olunca, sadece yol disinda ve gerektigi hallerde kullanilmak uzere ASTC ve ABS'yi tamamen kapatacak, yanlislikla el/ayak degmeyecek bir yere 2 ayri switch takmak istiyorum. Hos L200'de bu tip dugmeleri takacak yer de ayri bir problem :smiley:

Bakalim, bir deneme yapayim, sonrasinda sizlerle paylasirim.
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

Camelius' Alıntı:
Sn.Desdes,
ARB Kilit + ASTC mevcut aracimda. Fakat ASTC'yi tumuyle devreden cikarabilen bir on/off switch'in ise yarayacagini tahmin ediyorum. Ornegin ASTC(ayna ayarinin yanindaki dugmeden kapatsanizda); deniz kiyisi gibi gevsek kumdaki kullanimda, arac gitmek istese de sanki birisi arkadan tutuyor gibi bir "bayilma" olusuyor ve bir turlu yuksek hizlara cikamiyorsunuz. Ya da uzun sureli patinajla asabileceginiz bir engel karsisinda da gucu kesip yarida birakabiliyor.

Hatta ABS bile kimi durumlarda korkutuyor. Cok gevsek ve taslik bir zemin dusunun. Epeycede egimli olsun bu yol. Frene bastiginizda sanki arac daha dahizlaniyor gibi olmadi mi hic sizlere de? :smiley:

Sartlar boyle olunca, sadece yol disinda ve gerektigi hallerde kullanilmak uzere ASTC ve ABS'yi tamamen kapatacak, yanlislikla el/ayak degmeyecek bir yere 2 ayri switch takmak istiyorum. Hos L200'de bu tip dugmeleri takacak yer de ayri bir problem :smiley:

Bakalim, bir deneme yapayim, sonrasinda sizlerle paylasirim.

ATC yi düğmeden kapattığınız zaman ATC OFF yazısı yanar ve devreden çıkar, ABS ise fren yaptığınız zaman lastikler kızaklama pozisyonuna gelmeden yani fren pedalına basılmadan devreye girmez
kumda kumun yapısı yani incelik ve kalınlık + ıslaklık durumu bile çok fark yaratır tekerleklerin çok hızzlı dönüp aracın çok yavaş ilerlemesi bu farklılıktandır bir gezimizde kumun üzerinde asfaltta gezer gibi gittiğimi başka bir gezide 3 metre sonra battığımı bilirim ve bu olayın ATSC ve ABS ile ilgili olduğunu düşünmüyorum 2 durumdada ATC açıktı en güzeli araç batma eğilimi gösterdiğinde geriye takıp çıkmaktır
diğer yandan arzide ABS sensörleri çamurlanıp ikaz ışığı yandıktan sonra devreden çıkıyor aracı arazide kullanırken zaten pek farkı anlaşılmıyor
eğer %100 kilit takarsanız bunu devreye sokan düğmeye basınca ATSC yi devreden çıkaran düğmeyede basmak yeterli
 



Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
ATC yi düğmeden kapattığınız zaman ATC OFF yazısı yanar ve devreden çıkar, ABS ise fren yaptığınız zaman lastikler kızaklama pozisyonuna gelmeden yani fren pedalına basılmadan devreye girmez
kumda kumun yapısı yani incelik ve kalınlık + ıslaklık durumu bile çok fark yaratır tekerleklerin çok hızzlı dönüp aracın çok yavaş ilerlemesi bu farklılıktandır bir gezimizde kumun üzerinde asfaltta gezer gibi gittiğimi başka bir gezide 3 metre sonra battığımı bilirim ve bu olayın ATSC ve ABS ile ilgili olduğunu düşünmüyorum 2 durumdada ATC açıktı en güzeli araç batma eğilimi gösterdiğinde geriye takıp çıkmaktır
diğer yandan arzide ABS sensörleri çamurlanıp ikaz ışığı yandıktan sonra devreden çıkıyor aracı arazide kullanırken zaten pek farkı anlaşılmıyor
eğer %100 kilit takarsanız bunu devreye sokan düğmeye basınca ATSC yi devreden çıkaran düğmeyede basmak yeterli

Sn.Bozo,
Bildigim kadariyla ASTC'siz L200'lerde orjinal kilidi aktive ettiginizde ABS devreden cikiyor.
Benim de halihazirda kullandigim aracimda ASTC varken bir de ARB kilit takmistim. Fakat elektronik guvenlik ve surus destek sistemleri, kimi zaman kontrolu ele aliyor. Gerektiginde tum kontrolun bende olabilmesi icin bu sistemleri de diledigimde devre disi birakabilecek bir opsiyonum olsun istiyorum.[/td][/tr][/table]
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

Camelius' Alıntı:
Sn.Bozo,
Bildigim kadariyla ASTC'siz L200'lerde orjinal kilidi aktive ettiginizde ABS devreden cikiyor.
Benim de halihazirda kullandigim aracimda ASTC varken bir de ARB kilit takmistim. Fakat elektronik guvenlik ve surus destek sistemleri, kimi zaman kontrolu ele aliyor. Gerektiginde tum kontrolun bende olabilmesi icin bu sistemleri de diledigimde devre disi birakabilecek bir opsiyonum olsun istiyorum.

ABS fren anti blokaj sistemidir tek başına ( ATSC ) devrede değilken diff. kiliide yada bir tekerin kızaklamasına göre kendi başına devreye girmez ABS tek başına sadece frene basınca çalışır oda tekerlekler kilitlerse yada kızaklarsa
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

Camelius' Alıntı:
Sn.Bozo,
Bildigim kadariyla ASTC'siz L200'lerde orjinal kilidi aktive ettiginizde ABS devreden cikiyor.
Benim de halihazirda kullandigim aracimda ASTC varken bir de ARB kilit takmistim. Fakat elektronik guvenlik ve surus destek sistemleri, kimi zaman kontrolu ele aliyor. Gerektiginde tum kontrolun bende olabilmesi icin bu sistemleri de diledigimde devre disi birakabilecek bir opsiyonum olsun istiyorum.

Sayın Camelius
Ben de size katılıyorum atsc devre dışı kalsa dahi motordaki küçük plastik hınzır bir sensör :smiley: gaz kesmeye devam ediyor. Bunu engellemenin tek yolu sizin de dediğiniz gibi sistemi tamamen kesecek olan bir anahtar yaptırmaktır ve duyduğum kadarıyla yaptıran da olmuş. Ancak atsc devre dışı bırakıldıktan sonra atsc arıza lambası yakıyormuş ve tekrar devreye alınınca da ikaz lambası ancak serviste bilgisayar ile söndürülüyormuş. Bu konuyla ben de ilgileniyorum ve l200'ün orjinal arka kilidini alıp, atsc'li aracıma sorunsuz (lambasız gaz kesintisiz) uygulamanın yolunu arıyorum. Bir gelişme katedersem burada paylaşırım. Selamlar Emre.
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
ABS fren anti blokaj sistemidir tek başına ( ATSC ) devrede değilken diff. kiliide yada bir tekerin kızaklamasına göre kendi başına devreye girmez ABS tek başına sadece frene basınca çalışır oda tekerlekler kilitlerse yada kızaklarsa

Sn.Bozo,
ABS'nin yarattiğı sıkıntılar ASTC'den ayrı olarak, daha önce de bahsettiğim senaryoda gerçekleşiyor. Hiç başınıza geldi mi bilmiyorum ama ben çok defa yaşadım. Gercekten korkutucu bir sekilde tekerlekleri bloke etmemek amacıyla fren etkisini azaltiyor. Tabi bu istisnai bir durum. Trafikte ya da gunluk kullanımda ABS devre dışı bırakmak son derece tehlikeli olacaktır. Ama 30 derece egimli, sert dönüşleri olan ve gevşek cakıl/taşlık zeminli bir inişteki frenlemelerde sıkıntı yarattığını net olarak tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim.[/td][/tr][/table]
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

huntertmt' Alıntı:
Sayın Camelius
Ben de size katılıyorum atsc devre dışı kalsa dahi motordaki küçük plastik hınzır bir sensör :smiley: gaz kesmeye devam ediyor. Bunu engellemenin tek yolu sizin de dediğiniz gibi sistemi tamamen kesecek olan bir anahtar yaptırmaktır ve duyduğum kadarıyla yaptıran da olmuş. Ancak atsc devre dışı bırakıldıktan sonra atsc arıza lambası yakıyormuş ve tekrar devreye alınınca da ikaz lambası ancak serviste bilgisayar ile söndürülüyormuş. Bu konuyla ben de ilgileniyorum ve l200'ün orjinal arka kilidini alıp, atsc'li aracıma sorunsuz (lambasız gaz kesintisiz) uygulamanın yolunu arıyorum. Bir gelişme katedersem burada paylaşırım. Selamlar Emre.

Emre Bey,
Sizin de belirttiginiz üzere ASTC( Active Stability and Traction Control ) düğmesine basarak sistemin yarısını yani sadece Stabilite kontrol kismini devreden cikartabiliyoruz. Traction Control halen devrede kaliyor. Ve dediginiz gibi bu da kimi durumlarda motor gücünü kısarak engeli aşmanızda zorluk yaratıyor. Siz aracinizin icinde dip gaz mucadele verirken, disaridaki arkadaşlarınız da size 'bas gaza, bas... neden gazdan ayagini cekiyorsun?' diye uyarılarda bulunuyorlar haliyle :smiley:

Elektrik şemaları üzerinde çalışıyorum şu sıralar. Ben de bir sonuca ulaşırsam sizinle paylaşacagim.
 



Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

ATSC devreden çıkarılınca çıkmış demektir, kısmen çıkmaz

çalışma aralığı vardır çekiş kaybı olan tekerleği tespit ettiği zaman hemen devreye girmez yoksa normal hızda giderken bile her virajda her dönüşte devreye girerdi

araç askıda kaldığı durumlarda yada çamurda patinaja düştüğü durumlarda gaza yüklenirseniz tam gaz yaparsanız uyarı ışığı yakar motor koruma için ikazdır

arka difte % 100 kilit olduğu ve devreye alındığı durumda her iki teker aynı döneceğinden zaten ATSC yi devreye sokmaz önleri ayrı düşünün

derin çamurda ABS sensörleri kirlendiğinde ABS ikaz lambası yakar ve devreden çıkar

L200 de 100 % kilit kullanma motoru aşırı zorlama durumlarında kalınca motoru ve aksları düşünün ATSC nin uğratacağı güç kaybını değil bazen çekilmek en güzel tercihtir aksları ve motoru kurtarır
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,052
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst