Selamlar,
foruma giremediğim için hemen cevap veremedim. aracım 2007 model astc'li. sonradan takma havalı arka diferansiyel kilidi mevcut. Yani standart bir L 200 modeli değil. Diferansiyel %100 kilitli iken zaten astc'nin çalışmasına imkan yok. dolayısıyla iki sistemin beraber çalışması diye bir durum söz konusu değil. Ama, emniyet için astc'yi devre dışı bırakabilirsiniz. astc'nin araca katkısı ihmal edilemeyecek kadar önemli. Tek teker patinajda iken otomatik olarak patinajda olan tekerin fren sistemini aralıklı olarak devreye sokarak gücün her iki tekere dağıtılmasına katkıda bulunuyor. ama, bir kilit sistemi alternatifi gibi de algılanmamalı. bozo'nun dediği gibi astc'yi ayrı, kilidi ayrı değerlendirmeli. 1 aralık tarihinde yazdığımda bunu anlatmak istemiştim. Önerim astc'li bir L 200 ve arkada %100 bir kilid olacaktır. Ön kilit faydalı olur ancak, kullanımında oluşacak sıkıntıları iyi düşünmek lazım.
Tekrar selamlar, bu konuda en son yukarıdaki yazıyı yazmıştım. Bir noktada deneyim sonrası düzeltme yapmak istiyorum. astc ve arka diff. kiliti beraber kullanılınca (özellikle çamurda sürekli patinajda kalındığında) verimli olmuyor. astc off yapılması ve sadece diff. kilit kullanılması daha doğru oluyor. Aşağıdaki video'da (benim aracım) görülen zeminlerde astc'nin çok ciddi faydası oluyor. bir arkadaşım daha önce arb'nin havalı kilit sisteminin astc'yi devre dışı bıraktığını yazmıştı. Bu sonradan takılanlarda mevcut bir sistem değil. ancak ingiltere'de triton 3.2L olarak astc ve arka %100 kilit bulunan versiyonunda var. Yani arkaya kilit taktıracakların manuel olarak her iki sistemi de kullanmayı düşünmeleri gerekir.
http://www.youtube.com/watch?v=MeyaKXk81VE
saygılar,