R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan [TR]BOZO Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 167
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 150,885
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

l200 lerde on kılıt varmı b ıarkadastan duymustun önde de kılıt var dıye ?
 

Etiketler
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

şu arabanın sırrını siz bi çözün , bende alıcam inşl.

;D ;D ;D ;D

saygılar bilgi paylaşanlara teşekürler...
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Cumartesi gunu kumda kumlu ve milli arazide kaldik, abs ve tc sensorleri kumla kirlenince ASTC kesinlikle calismiyor, agir arazi icin R/D lock.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

desdes' Alıntı:
Selamlar,
foruma giremediğim için hemen cevap veremedim. aracım 2007 model astc'li. sonradan takma havalı arka diferansiyel kilidi mevcut. Yani standart bir L 200 modeli değil. Diferansiyel %100 kilitli iken zaten astc'nin çalışmasına imkan yok. dolayısıyla iki sistemin beraber çalışması diye bir durum söz konusu değil. Ama, emniyet için astc'yi devre dışı bırakabilirsiniz. astc'nin araca katkısı ihmal edilemeyecek kadar önemli. Tek teker patinajda iken otomatik olarak patinajda olan tekerin fren sistemini aralıklı olarak devreye sokarak gücün her iki tekere dağıtılmasına katkıda bulunuyor. ama, bir kilit sistemi alternatifi gibi de algılanmamalı. bozo'nun dediği gibi astc'yi ayrı, kilidi ayrı değerlendirmeli. 1 aralık tarihinde yazdığımda bunu anlatmak istemiştim. Önerim astc'li bir L 200 ve arkada %100 bir kilid olacaktır. Ön kilit faydalı olur ancak, kullanımında oluşacak sıkıntıları iyi düşünmek lazım.

Tekrar selamlar, bu konuda en son yukarıdaki yazıyı yazmıştım. Bir noktada deneyim sonrası düzeltme yapmak istiyorum. astc ve arka diff. kiliti beraber kullanılınca (özellikle çamurda sürekli patinajda kalındığında) verimli olmuyor. astc off yapılması ve sadece diff. kilit kullanılması daha doğru oluyor. Aşağıdaki video'da (benim aracım) görülen zeminlerde astc'nin çok ciddi faydası oluyor. bir arkadaşım daha önce arb'nin havalı kilit sisteminin astc'yi devre dışı bıraktığını yazmıştı. Bu sonradan takılanlarda mevcut bir sistem değil. ancak ingiltere'de triton 3.2L olarak astc ve arka %100 kilit bulunan versiyonunda var. Yani arkaya kilit taktıracakların manuel olarak her iki sistemi de kullanmayı düşünmeleri gerekir.

http://www.youtube.com/watch?v=MeyaKXk81VE

saygılar,
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Aslında L200 için bir sayfa hazırlansa iyi olur :smiley: akıldaki cevapsız soruları eritmek için... :=)
 



Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

MERHABA, ARKADAŞLAR
ARAZİ ARACIYLA TANIŞALI 4-5 AY OLDU. BENDE 2008 L200 4X4 VAR. BİR SORUNLA KARŞILAŞTIM VE BU SİTEDE ÇOK DENEYİMLİ SÜRÜCÜLERLE KARŞILAŞTIM BELKİ KAFAMDAKİ SORU İŞARETİ HALLOLUR. DÜN KARA BATTIM ARAÇ ZATEN KIŞ GELDİĞİNDEN BERİ 4H KONUMUNDA. BAKTIM ÇIKMIYOR SIRAYLA 4HLLC O DA OLMADI 4LLC GENE ÇIKMADI İNDİM BAKTIM SOL ARKA TEKER HAVADA KALMIŞ. BENDE R/D LOCK'U DEVREYE SOKTUM BU SEFERDE ÇIKMADI MEĞER SAĞ ARKA TEKERDE BUZDA KALMIŞ VE ÖN TEKERLER HİÇ DÖNMÜYRDU .KAFAMDAKİ KURUNTU ŞU : NEDEN ÖN TEKERLEKLERDE ÇEKİŞ YOKTU BU NORMAL Mİ ? ÇÜNKÜ ÖN TEKERLER ÇOK RAHAT KONUMDAYDI BENİ NEDEN KURTARMADILAR :'( [SIZE=78%]. [/SIZE]
MECBUR ARKA SAĞ TEKERLEĞE BİRAZ KÜL DÖKTÜM ÇIKTIM.
SAYGILARIMLA
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

aracın altına eğilip ön şaftın dönüp dönmediğine bakmanız gerek eğer ortaşanzıman kilidi kilitli ve arka defransiyel kilidide kilitli ise o aracın ön tekerlerinden muhakkak birtanesinin dönmesi gerek...
dönmüyor ise aracın in poryalarını kilitliyen mekanizma valf var ön defransiyelin altında ve siz farkında olmadan aracın öndefransyelini vurduysanız onun arızalanmış ve 4x4 sisteme geçişini sağlayamamış olabilir ...
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

oky' Alıntı:
l200 lerde on kılıt varmı b ıarkadastan duymustun önde de kılıt var dıye ?

Orjinal fabrika çıkışlı L200 lerin ön differansiyelinde kilit yok.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

SabriARIKAN' Alıntı:
Cumartesi gunu kumda kumlu ve milli arazide kaldik, abs ve tc sensorleri kumla kirlenince ASTC kesinlikle calismiyor, agir arazi icin R/D lock.

L200 yada hangi 4*4 olursa olsun karın oturup tekerler yere tutunamayıp, temas etmeyip yukarıda kaldımı her yeri kilitli olsa çıkamaz
ben L200 le hem ince kumda hemde göletin içinde batmadan çok rahat dolaştım sitede resim ve videoları var.
benim dolaştığım yerde kalan batan arkadaşlarımda oldu,
işin püf noktası tekerlerin batmaya başladığını hissetiğin an durup geri çıkmak ( araç tam batıp karın yada difflerin üstüne oturmadan ), sonra devam etmek. bunu 1 - 2 defa yaptım ve kumda hiç batmadım,
Bunları yaparken bende ATSC devrede değildi ATSC yi o gün hiç devreye almadım, ATSC düğmesine basınca göstergede ATSC OFF ışığı yanar ATSC bir yada bir kaç teker kayma eğilimi yada patinaj eğilimi gösterince o teker yada tekerlere ABS yi devreye sokar durum düzelene kadar fren yaptırır araç kaldıktan sonra çalıştırılırsa pek yararı olmaz, bunun yerine el frenini 1 yada bir kaç tık kaldırıp ( araçın el freni ayarına göre ) o şekilde kurtulmayı denemek daha faydalı olabilir.
ATSC hiç bir zaman diff. kilitle aynı işi yapmaz
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Arkadaşlar;
Bu parçalar 2011 Model 178 Hp Uzun Kasa ATSC li L200 ün Ön difransiyelinden
Bu Kilit Sisteminin Ne olduğunu Bilen Var mı ?

fotoğraf1.JPG


fotoğraf3.JPG


fotoğraf5.JPG


fotoğraf.JPG
 





Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

ATSC li L200 e ARB air locker ön arka uygulayan arkadaş varmı aceba?Sonuç arazide nasıl olur?
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Selamlar

Resimdeki 2011 L200 ön diff. kilit durumunu anlamadım, işin kötüsü sormaya gittiğimde teşhirde 2012 L200 4*2 vardı inceledim, bir tek kenwood multi media sistemini tanıttılar ve geri vites kamerası renkli görüntü veriyor, ;D
ama teknik mevzuata girince temsa ya e - mail atıp sormak daha mantıklı mutlaka geri dönüyorlar ve telefonla da irtibat kuruyorlar,
ama temsa nın araçlarıyla satış öncesi ve sonrası ilgisi araca sahip çıkması hiç iyi değil.
örnek ; temsanın ( fazla açıklama yapmak istemiyorum ) yetkilisine mitsubishi serviste rastladım ve bazı gezilere beraber gittiğimiz mitsubishi delica L 300 ün cep telefonumdaki resmini gösterdim bu Hyundai mi dedi yani durum kısaca bu şekilde.

saygılar.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Tunjimny' Alıntı:
ATSC li L200 e ARB air locker ön arka uygulayan arkadaş varmı aceba?Sonuç arazide nasıl olur?

Kullanmadım ama durum kısaca muhteşem olur, ama özellikle ön arka diff. kilitte iken direksiyonu fazla turla çevirirseniz, ve bu durumda kilitlerin otomatik açılma sistemi yoksa, durum akslar, diffler, (ayna, mahruti başta ) arazi şanzımanı için felaket olur,
direksiyonu tekerler düz konumda iken tutup gitmenin sıkıntısı yok,
ama hiç diff. kilit olmasa bile direksiyon tam turda, sağa yada sola arazi şanzımanı kilitliyken dönmeyi denerseniz ( ZorlamayıN ) ne demek istediğimi anlarsınız,
birde ön arka diff. kilit devrede olsa ne olur cevabı kendinizde bulursunuz.
 



Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Tunjimny' Alıntı:
ATSC li L200 e ARB air locker ön arka uygulayan arkadaş varmı aceba?Sonuç arazide nasıl olur?

sayfanın biraz yukarısında bu konuda tecrübemi paylaştım. daha önceki sayfalarda da R/D lock ve astc konusunda birşeyler yazmıştım.
2007 astc'li L200'de arkada havalı kilt kullanıyorum. "Önde de olsaydı keşke dediğim durum olmadı". arka'da son derece memnunum. astc ile beraber kullanmak veya sadece kilit kullanmakta mümkün. bu sistemle beraber 33" lastik rahatlıkla kullanılabiliyor.

selamlar,
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,001
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

SON KONULAR



Geri
Üst