R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan [TR]BOZO Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 167
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 150,883
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

desdes' Alıntı:
sayfanın biraz yukarısında bu konuda tecrübemi paylaştım. daha önceki sayfalarda da R/D lock ve astc konusunda birşeyler yazmıştım.
2007 astc'li L200'de arkada havalı kilt kullanıyorum. "Önde de olsaydı keşke dediğim durum olmadı". arka'da son derece memnunum. astc ile beraber kullanmak veya sadece kilit kullanmakta mümkün. bu sistemle beraber 33" lastik rahatlıkla kullanılabiliyor.

selamlar,

peki şimdiye kadar L 200 de başınıza akis sorunu geldimi?
 

Etiketler
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Arkadaşlar yukarda ki resimde gönderdiğim kilit sisteminin ne olduğunu söyleyebilen yokmu ?
Bu kilit havalı bir sistem ve Ön aksı kilitliyor görünüyor.

Benim Anladığım kadarı ile
Önde Havalı %100 Kilit
Ortada Arazi vitesli Kilit
Arkada da LSD Kilit var diye düşünüyorum
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Olmadı... 2007'den beri kullandığım aracımla ilgili tecrübelerime dayanarak, problemsiz ve sağlam olarak araçta arazi performansını arttırmak için yapılacaklar listesinin sırasının şu şekilde olmasını öneririm. Bunlar mümkün olduğunca aracın orjinalliğini bozmadan yapılabileceklerdir..benim aracım 2007 model, 4X4, otomatik ve astc'lidir.

1. güçlendirilmiş yaylar-makaslar ve amortisörler (kitte olabilir araca uygun farklı ürünlerde olabilir). aracın orjinal haline civata civata montaj yapılması, modifikasyon yerine arkaya orjinal uzun amortisörler takılması daha iyi olur.
2. arkada diff. kilit (gerekli değil, ama takılacaksa 2. sırada olmalı)
3. 33" çamur lastik (33x10.5x16 veya 255x85x16) bu arka diff. karbuzunun alt ucunu yerden 24 cm'e taşıyacaktır. 17" jantlar içinde farklı ölçüler olabilir. Araçların 4X4 jantları bulabileceğimiz en sağlam offroad jantlardır. Mümkün olduğunca orjinal janttı kullanmaya çalışmak iyi olur. Araca orjinalliği (diff. ayna-mahruti vs.) bozmadan takılabilecek en büyük lastik ebadı olarak yerli yabancı forumlarda defalarca yazılmıştır.
4. bu lastik için mecburiyetten yükseltme (1 inç yükseltme: 2.5 cm yay-amortisör üzerine takoz ve makasta 5 cm takoz vb. uygulamalar). Bu sayede aracın jant alt ucu ile çamurluk kenarı arası 78-80 cm'e ulaşır. Bence, sorunsuz yapılabilecek max. yükseltmedir.
5. yoksa araçta, çip takılması. düşük devirde tork attırmak ve 33" lastiği daha rahat çevirmek için iyi olacaktır.

Bu sırada ve şekilde yapılırsa mümkün olduğunca az sorunla karşılaşılacaktır. Forumun başlığına uygun olarak, Diff. kilit'te bir aksesuar değil, arazide ek donanım olarak işe yarayacaktır.

Önce lastikleri büyütürseniz, aracı yükseltmezseniz çamurlukları tıraşlamak hatta kesmek zorunda kalırsınız. yetmez, davlumbazları arazide bırakırsınız.
amortisör,yay ve makas güçlendirmesi yapmaz, 33 lastik takarsanız, aks veya diferansiyelde sorun yaşarsınız.
orjinal jantları değiştirirseniz, bijon ve offset sorunları hatta yedek lastik sorunu yaşarsınız.
Ben önde kilit konusunda henüz kendimi ikna edemedim. Şimdilik takılmasa daha iyi olur diye düşünüyorum. Ama, L200 için ön kilit bulmak mümkün..

R/D lock mu ASTC mi tercih edilmeli? başlığı ile ilgilenen tüm arkadaşlarının offroad amaçlı olduklarını düşünerek yukarıdakileri paylaştım...

selamlar,
 





Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

42m4z.jpg
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

http://www.mitsubishi-motors.com/en/spirit/technology/library/4wd.html

burda detaylı olarak anlatılmış.hatta karda çamurda mıcırda hangilerinin kullanılacağına kadar .

fakat şurda hem arkada kilit hemde lsd yazmışlar bende bunu anlayamadım.bu invite donanım.arkadaki kilit denieln lsd mi acaba.

her tekerleğe eşit torq gönderme teoriktemi mümkün yoksa gerçektede bu mümkünmü.tek teker yere bastığında bu araç gidermi ben subaru dışında bunu yapan araç görmedim kilitsiz.ss4 bunumu yapiyor ilk sayfalarda öyle yazılmış .



42mst.jpg
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

6005016' Alıntı:
http://www.mitsubishi-motors.com/en/spirit/technology/library/4wd.html

burda detaylı olarak anlatılmış.hatta karda çamurda mıcırda hangilerinin kullanılacağına kadar .

fakat şurda hem arkada kilit hemde lsd yazmışlar bende bunu anlayamadım.bu invite donanım.arkadaki kilit denieln lsd mi acaba.

her tekerleğe eşit torq gönderme teoriktemi mümkün yoksa gerçektede bu mümkünmü.tek teker yere bastığında bu araç gidermi ben subaru dışında bunu yapan araç görmedim kilitsiz.ss4 bunumu yapiyor ilk sayfalarda öyle yazılmış .



42mst.jpg


Sizden ricam sadece tek tekerleğin yere bastığı bir pozisyon gösterebilirmisiniz lütfen?Buna göre yorumda bulunmak istiyorum.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

http://www.youtube.com/watch?v=FOmZIu_y1js

buyruz size pozisyon.
 




Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Jeomad kardeşim geçmiş olsun
o resimdeki parça 4x2 den 4x4 geçiş sağlayan parça
söktürmüş oldugun ustanın bilmesi lazım :smiley:
parça ihtiyacın olurs yardımcı olmaya çalışırım
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Selamlar

Beyler mitsubishi konusu biraz enteresan :D
Bazı modellerde easy select bazı modellerde super select şanzıman var
Bazı modellerde atsc bazı modellerde R/D lock var
ama bir modelinde hem atsc hem de R/D lock var şanzıman super select mi bilmiyorum ;D
arka diff. te LSD kilit te olması söz konusu,
Son gezimizde arabayı eskiden 4hllc yada 4llc kullandığım yerde hiç sorunsuz 4*2 kullandım
bazen 4*4 e aldım biliyorsunuz arabayı durdurmadan 4*4 e almak mümkün 4llc de iken arabayı 4*4 te sanıp ;D çıkartmaya çalışırken feci ses çıktı siz yapmayın ;D bazen atsc yi çalıştırıp 4*2 de gittim, sonuç çok güzel,
bir kanaldan çıkarken yan basamağın kenarı hafif egildi ya söktürücem ya düzeltiricem ;D
bu aracın eksikleri : çamur lastiği alt koruma yükseltme ve arkada kilit yoksa 100 % kilit, bazı durumlarda kasanın uzunluğu
avantajları : diğer markalara göre daha avantaj sağlayan şanzıman sistemi, daha az problem çıkaran motor, hem araziye hem yola uygun alt yapı,
tercih kriteri bence super select şanzımanlı hem atsc li hemde r/d lock lu ve mümkünse kısa kasa olanı olmalı ve ralli art sistemide eksik olmamalı düşüncem bu şekilde,


saygılar
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

jeonard kardeşim herhalde o parça aks kilidi gibi l200lerde lsd yok belki orta diferansiyelde kilit yerine kullanmışlardır
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

tiskeli' Alıntı:
jeonard kardeşim herhalde o parça aks kilidi gibi l200lerde lsd yok belki orta diferansiyelde kilit yerine kullanmışlardır

o parça hem vakumla hem elektirkle çalışıyor ve önleri 4*4 e geçiriyor ön diff' i yere sert vurursan kırılıyor ve artık araba önleri 4*4 e geçiremiyor servise gidiyorsun 800 Tl. gibi bir paranı alıyorlar, sonra bir o kadar para ödeyip alt muhafazayı sağlamıyla değiştiriyorsun ;D tabii yanlış bilmiyorsam,
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,521,980
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst