Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?
Asc ve atc'ye gelirsek...
Anladığım kadarıyla bu makinalarda
Asc yazan düğme
Veya
SarhOş araç
resimli düğme
Veya
R/D lock yazan düğme
Veya türkiyede olmayan versiyonlarda ikisi birden var...
Ama ATC yazan bir düğme yok..
Atsc yazan düğmede yok... Sadece asc dugmesi var...
Atsc yazan dugme olsaydi traction kontrolda kapanirdi o dugmeyle...
Traction kontrol denilen guc keserek veya fren yaptirarak yapilan engellemenin iptal edilemedigi zaten kulanici kiavuzunda yaziyor...
Yukarda paylasilmis... (ama dizgi hatasi yapmislar, atc yerine gene asc yazmislar, cok dikkatli okursaniz faredeceksiniz)
Neyse bunun kapatilmadigini zaten hepimiz biliyoruz..
Bu ve bunun gibi araclar yari bellerine kadar camurdan ciksinlar, kum plajlarda fink atsinlar diye uretilmemistir...
Off road araci, arazi araci diye biz turkiyed isim takiyoruz...
Gavur humvee (hummer) lerlere bile tactical vehicle veya arazici kamyonlarina tactical truck demektedir...
L200 v.s. Makinar suv dur...special utulity vehicle...
Bu araclar asfalttan biraz daha zor YOL sartlari cin uretislerdir...
Bu araclarin l200 gibi bazilarinin cekis kontrol sistemleri ve fiziksel yapilari "ya bozuk olan yoldan yanlislikla cikarsa
" diye biraz daha -ama sadece biraz daha- yol disina uygun uretilmstir...
Uretimindeki amac yari belina kadar camura girsin, iki parmak baklavali lastikle kazyip ciksin degildir...
Bu nedenle araclar daha yusek uretilmiyor,
Bu nednle araclarin uzaklasma yakinlasma acilarina taviz veriliyor...
Bu sebeple...
Asc... Ebs nin dige adidir... Genelde araclarda elfreni civarnda olan aracin merkezinin donusunun g force unu olcen bi sensorden aracin
DONUT bilgisIni alir
Ve aracin spin atmasini engellemek icin geRekli tekerlege fren yaptirir...
mesela aracin sag arkasi saga aciliyorsa...
DONUT G FORCE olcen sensor saatin ters yonunde fazla hizli donus olcer ve sol arka tekerlege fren yaptirir...
Mesala
Dirksiyonu saga dondurulmus bir arac sol onden dısa kayiyorsa (over steering)
Bu sensor direksiyon acisina gore olmasi geekenden daha az bir DONUT G FORCE ölçer, aracın sola doğru oversteering de olduğunu anlar ve sağ on tekerlege fren yaptirir. Araci cizgiye sokar...
Esp aracın direksiyonun duz durdugu ve dorttekerlekten yana kaydigi zamanda hic bir sey hesaplayamaz, veya gec mudahale eder...
Bu bahsi gecen dugme, arac arazideyken kutur kutur yanal vurmalardan veya kurtulma sallanmalari dolayi bu sensor etkilenip frenleme yapmasin diye asc yi kapatir..
Atc ise...
(ilk turkiyede astra 2.0 lerde vardi, sonra vectra gt de oldu... Hemen ardndanda 3 kasa bmw de gorduk)
En yavas tekerlegin hizini abs sensorle sayar, cekis olan tekeregin fazla donmesini engellemek icin enjektorlere giden akimin hic kesilmemesini saglar...
Aslinda bir selenoid olan enjekTörede üzerine gelen akım kesilmediği icin açılmaz, yakıt işemez, güç düşer, patinaj engellenir...
Off Road'da -çoğu kez çamurdan çıkmak için- patinaj atmak, yumuşakta olsa zemini tırmalamak gerekir...
Bilinenin aksine
Bu aşırı gaz basmak aslında lastiklerin dişlerinin arasını santrifüj etkisiyle boşaltmak içindir...
Dışardan bilir bilmez insanların "oymaaa oymaaaa" diye bağırdığı yerden belki 15 saniye aralıksız gaz basarak çıktığımı bilirim...
Amerikada red necked denilen gerizekalıların çamur içinde o kadar gaz basmalarının sebebide dişlerin arasını boşaltmaktır....
Fakat arazi şartlarinda basılan bilinçsiz gaz aracın istenmeyen yerlere gitmesine sebep olabilir tabiki... L200 ureticileride aracin yari beline kadar camura girmesini degil bunu goz onune alip kontrol edilememe ihtimali olan gucun araci istenmeyen cizgiye sokmasini engellemisler...
Bence atc nin iptal edilerek bir cok yerde gürrr gürrrr gazbasılıp patinaj atılabilmesi dff lock kadar gereklidir...
Bu kadar pahali diff lock edinmeden once yukarida tarif edildigi gibi atc iptal edilmesi cok cok daha ekonomik bi modifikasyondur...
Ortayi kilitlediğiniz,
Asc yi kapattigıniz,
Atc yi kapattiğınız,
Baklava gibi disleri olan lastikler tatktiginiz l200 onde bir arkada bir teker cekisle ıssıra ıssıra tırmalaya tırmalaya bir çok yerden çıkacaktır...
Pedal To Metal
GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi