R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan [TR]BOZO Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 167
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 150,879
Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

Camelius' Alıntı:
Ve sonunda o buton :smiley:

IMG_5109_zpsd89a1523.jpg

güzel bir çalışma arazide deneme şansınız oldu mu acaba

ayrıca bu düğme sistemi nasıl bir bağlantı ile kesiyor

saygılar barbaros
 

Etiketler
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?


murat067' Alıntı:
bildiğim kadarıyla lsd olan bir araçta arka tekerler havada iken tekerlerin birini elimizle çevirdiğimizde diğer teker çevirdiğimiz tekerle aynı yönde dönüyorsa lsd vardemektir eğer ters yönde dönüyorsa kilit yok demektir sıtandart bir defransiyel mevcuttur... ;)
lsd bu sekilde anlasilmaz.grand cherokee de kendim lsd kilit taktim yine de sizin anlattiginiz durum var.limitli kaydirmali sistem lastikleriniz zorda kaldigi zaman bir sure bostaki lastige aktarma yapar sonradan yukte olan lastige altarma yapar eger yukte olan lastik cok zorda ise donmuyor ise dondurmeye calismaz bu sebeple safti kirmaSiniz diye biliyorum.normal yuzde yuz kilite gore daha iyidir deniliyor heavy duty degilse saftiniz vs
 



Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

burakuysal' Alıntı:
Ar ilanlarına bakarken 2011 model Aracın resminde gördüm bunu. Asc off yazıyor ama?



Sent from my iPhone using Tapatalk

astc kapanıtor ama abs devrede kalıyor fazla patinaj edince araç abs sensörleri atsc yi müdahale etmesi için devreye sokuyor buda sizin çamur içinden çıkışınızı zorlaştırıyor o yüzden sistemi yalnız arazide iptal etmek gerekiyor ki araç frenleme yapmasın

atsc abs ile beraber çalışıyor fazla dönen lastiğe fren yapma şeklinde aracı dengede tutuyor
 



Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Ben kilitli modele dönüyorum dostum. Otomatiklerin Yakıt tüketimi de %30 fazlaymış manuelden. Bir de arazide böyle uğraşacağız...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

arkadaşlar baktığım araçta R/L lock tuşu var bu demektir arkada limitli difransıyelmi var ve orta difransiyel kilidi mevcutmu bu araçta bu şekilde önlerede kilit takılabilirmi yada kilit gereklimidir bu şekilde de arazıde bizi zor durumda bırakırmı cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar araç 2007 model
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

foremost' Alıntı:
arkadaşlar baktığım araçta R/L lock tuşu var bu demektir arkada limitli difransıyelmi var ve orta difransiyel kilidi mevcutmu bu araçta bu şekilde önlerede kilit takılabilirmi yada kilit gereklimidir bu şekilde de arazıde bizi zor durumda bırakırmı cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar araç 2007 model

arka kilitli differansiyel var araçta
o senelerde gelen araçlar çeşitli arazi şanzımanı 3 kademe (easy select) ise veya 4 kademe (super select) ise 4x4 modunda %50 öne %50 arkaya dağıtım yapar yalnızca super select modelinde 4H seçeneği normal yolda kullanım için dizayn edilmiştir easy select modelinde böyle seçenek yok

fakat
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

Öncelikle herkese selamlar...
Ben aranıza yeni katılıyorum.

Pikaplar ilgi alanım 4x2 d max imiz var.4x4 alalım diyorum ama ikna edemiyorum babamı :smiley:.

Benim gönlüm l 200 e kaydı o sebeple bi hesap açayım dedim hemde sizlerin bilgilerinizden yararlanmak için.
Benimde kafama takılan R/D Lock,ESP işaretli düğme ve ASTC.
Bildiğim kadarıyla R/D Lock %100 arka difflock,videolarda da öyle gördüm.
ESP işaretli düğme ise tek basışla ESP yi İPTAL ediyor.2007-2010 yani düğmenin üstünde (KAYAN ARABA simgesi olanlar da) ESP iptal edile biliyor ama ASTC yani OTOMATİK ÇEKİŞ KONTROL SİSTEMİNİ iptal edemiyoz (2007-2010 modellerde.)
(onuda şu yüzden biliyorum biz burda bi abide 2007 OV 178 HP L 200 VAR.Yaklaşık 50 cm karda ilerliyorduk ama hevesli olduğum için ben sörüyordum.Sonra araba gaz kesmeye başladı durup ESP Yİ devreden çıkardım.Araba artık daha iyi gaz yemeye başladı,arada kesti ama önceki kadar değil ve takılma olmadan çıktık gittik.Sonra zaten pikap hastası olduğumu biliyo dedim bi çapraza vuralım (askıda kalma meselesi işte orada arabaya bir kez daha ısındım.Attım arazi vitesini 4Llc a, yolun üst tarafına çapraz bi şekilde sürdüm askıda kalan ön ve arka 2 teker patinaj etmeye başladı tekerler boşa dönerken gaz yine kesildi ve yere tutunan tekerler dönmeye başladı ve oradan kurtulduk ASTC NİN SAYESİNDE. Yani gayet başarılı bi araç.)bunları niye yazdım;
bence ASTC , R/D Lock dan daha iyi. neden?
R/D LOCK sadece arka tekerlere hareket veriyor.(hatta bu forumun bi sayfasında bi abimiz de bu durumla karşılaşmış adını hatırlayamadım kusura bakmasın.)ASTC ise gaz kesip,abs yardımıyla ve yakıt kısma valfi yardımıyla patinaj eden tekeri tesbit edip onun dönmesini engelleyerek torku düzgün bi şekilde dağıtıp aracı ordan kurtaryor.Ben böyle düşünüyorum.

BİLGİLERİNİZİ PAYLAŞIRSANIZ SEVİNİRİM.

SAYGILARIMLA...
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

2008 4x4 Intense satan bir arkadaşa aracında R/D LOCK ya da ASTC düğmelerinden hangisi olduğunu sordum, cevap "Bitek dengeleyeci esp yani viraj dengeleyici var" düğme falan yok cevabı geldi. Ne dersiniz?
 



Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

Ne diyelim bildiğim kadarı ile düğme olması lazım

diğer yandan araçta ATSC varsa arkaya yada öne veya her ikisine kilit taktırabilirsiniz ATSC yoksa uygulaması taktırması çok zor yapanıda bilmiyorum
ABS artık standart sayılır
kilit var veya yok açık yada kapalı hiç fark etmez tekerlek yada tekerleklerin devri belirli bir turun üzerine çıkarsa ATSC ABS yi devreye sokar ATSC kapalı olsa bile çalışır bazen senörlere çamur bulaşınca ABS ışığı yanar arıza uyarısı verir bir dere yada geniş bir su birikintisinden geçerseniz söner normale döner olmadı altını yıkatınca yine sensörler temizlenir normale döner
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Belki yıllar/aylar sonra ilk kez yazıyorum...
:smiley: hortladım :smiley:
Bir daha nezaman online olurum bende merak ediyorum... :smiley:

Tüm :smiley: gezenlere bilenlere :smiley: selamlar,
Paylaşımlarınızı gene keyifle okudum...
Çok teşekkürler...

Naçizane fikir ve bilgimin paylaşımıdır...

Abs araçları daha kısa mesafede durdurmak için değil,
kızaklayacak zeminlerde/kızaklayacak kadar frene basıldığında
aracın dönüş yapabilmesini sağlayan bir sistemdir...

Balataların diski hızlı bir şekilde sıkıp bırakmasını sağlar, böylelikle lastikler zeminde kızaklar döner kızaklar döner...
Sola veya sağa dönmüş tekerlekler kızakladığı anlarda arac düz gider, sistemin freni bıraktığı anlarda araç dönüş yapar...
Böylelikle araç fren yapılmadığındakinden biraz daha geniş bir açıylada olsa önündeki engelden kaçabilir... (geyik testi tabir edilir)

-abs durmak için değil, kazık fren anında dönebilmek içindir-

Yapılan testlerde -pratikte- DÜZ GiDİŞTE (kaçış yapmayacaksak), KURU ASFALTTA en kısa fren mesafesi sürekli kazık frendir...
Kuru asfaltta düz duruşta abs fren mesafesini uzatABİLİR...

-Teoride- Lastiklerin en iyi frenleme anı kazıklamanın hemen öncesidir...
Fakat içinde bilmemkaçmilyon bit hızında chip olmayan insanoğlu bu anı yakalayamaz... Dolayısı ile düz olarak duracaksanız, kuru asfalttaysınız abssiz daha kIsa mesafede durursunuz...

Bunlara anlatarak off road ile ilgili biryere geleceğim... Sabrediniz :smiley:

Yağmurda ise zemin kaygan olduğu için ve
-buraya dikkat-
"tekerlek kazıkladığında önünde kendini tutacak sudan daha sert bir şey biriktiremediği için"
abs ıslak afsaltta daha kısa mesafede dUrUş sağlayacaktır...

Oynak :smiley: zeminli arazi sürüşlerinde abs özellikle düz duruşta çok tehlikelidir...
Çim veya çamur bir inişte lastik bir dönüp bir duracağı için önünde biriktirme yapmaz... Ve aracınız asla durmaz...

Bunu düşünen bazı üreticier arazi sürüşlerinde absini kapatılmasıni otomatik olarak sağlamıştır...
Mesala land cruiserde low a alındığında abs kendiliğinden kapanır ve abs ışığı yanar...

Ben grand cherokeede yaşadığım bir kaç tehlikeden sonra bunun önemini anladım ve sigortasıni söküyordum...
Şimdi yapamıyorum çünki cheorokee felan yok. Yalan oldu hepsi :smiley:

Röle felan dışında (rölede vardır) her araçta ayrı bir abs sigortası vardır...
Araziye her çıktığınızda -tcsbs : v.s. kapatmasınız bile- abs yi bu sigortayı sökerek veya sigortanın bacaklarından iceriye basit bir switch aküple ederek iptal etmeniz hem sizin hem çevrenizdekilerin canını malını koruyacaktır...

-Gidebilmek Çok Önemlidir Ama Durabilmek Herşeydir-

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Asc ve atc'ye gelirsek...

Anladığım kadarıyla bu makinalarda
Asc yazan düğme
Veya
SarhOş araç :smiley: resimli düğme
Veya
R/D lock yazan düğme
Veya türkiyede olmayan versiyonlarda ikisi birden var...

Ama ATC yazan bir düğme yok..
Atsc yazan düğmede yok... Sadece asc dugmesi var...
Atsc yazan dugme olsaydi traction kontrolda kapanirdi o dugmeyle...

Traction kontrol denilen guc keserek veya fren yaptirarak yapilan engellemenin iptal edilemedigi zaten kulanici kiavuzunda yaziyor...
Yukarda paylasilmis... (ama dizgi hatasi yapmislar, atc yerine gene asc yazmislar, cok dikkatli okursaniz faredeceksiniz)

Neyse bunun kapatilmadigini zaten hepimiz biliyoruz..

Bu ve bunun gibi araclar yari bellerine kadar camurdan ciksinlar, kum plajlarda fink atsinlar diye uretilmemistir...
Off road araci, arazi araci diye biz turkiyed isim takiyoruz...
Gavur humvee (hummer) lerlere bile tactical vehicle veya arazici kamyonlarina tactical truck demektedir...
L200 v.s. Makinar suv dur...special utulity vehicle...
Bu araclar asfalttan biraz daha zor YOL sartlari cin uretislerdir...
Bu araclarin l200 gibi bazilarinin cekis kontrol sistemleri ve fiziksel yapilari "ya bozuk olan yoldan yanlislikla cikarsa :smiley: " diye biraz daha -ama sadece biraz daha- yol disina uygun uretilmstir...

Uretimindeki amac yari belina kadar camura girsin, iki parmak baklavali lastikle kazyip ciksin degildir...

Bu nedenle araclar daha yusek uretilmiyor,
Bu nednle araclarin uzaklasma yakinlasma acilarina taviz veriliyor...

Bu sebeple...

Asc... Ebs nin dige adidir... Genelde araclarda elfreni civarnda olan aracin merkezinin donusunun g force unu olcen bi sensorden aracin
DONUT bilgisIni alir
Ve aracin spin atmasini engellemek icin geRekli tekerlege fren yaptirir...

mesela aracin sag arkasi saga aciliyorsa...
DONUT G FORCE olcen sensor saatin ters yonunde fazla hizli donus olcer ve sol arka tekerlege fren yaptirir...
Mesala
Dirksiyonu saga dondurulmus bir arac sol onden dısa kayiyorsa (over steering)
Bu sensor direksiyon acisina gore olmasi geekenden daha az bir DONUT G FORCE ölçer, aracın sola doğru oversteering de olduğunu anlar ve sağ on tekerlege fren yaptirir. Araci cizgiye sokar...

Esp aracın direksiyonun duz durdugu ve dorttekerlekten yana kaydigi zamanda hic bir sey hesaplayamaz, veya gec mudahale eder...

Bu bahsi gecen dugme, arac arazideyken kutur kutur yanal vurmalardan veya kurtulma sallanmalari dolayi bu sensor etkilenip frenleme yapmasin diye asc yi kapatir..

Atc ise...
(ilk turkiyede astra 2.0 lerde vardi, sonra vectra gt de oldu... Hemen ardndanda 3 kasa bmw de gorduk)
En yavas tekerlegin hizini abs sensorle sayar, cekis olan tekeregin fazla donmesini engellemek icin enjektorlere giden akimin hic kesilmemesini saglar...
Aslinda bir selenoid olan enjekTörede üzerine gelen akım kesilmediği icin açılmaz, yakıt işemez, güç düşer, patinaj engellenir...

Off Road'da -çoğu kez çamurdan çıkmak için- patinaj atmak, yumuşakta olsa zemini tırmalamak gerekir...
Bilinenin aksine
Bu aşırı gaz basmak aslında lastiklerin dişlerinin arasını santrifüj etkisiyle boşaltmak içindir...
Dışardan bilir bilmez insanların "oymaaa oymaaaa" diye bağırdığı yerden belki 15 saniye aralıksız gaz basarak çıktığımı bilirim...
Amerikada red necked denilen gerizekalıların çamur içinde o kadar gaz basmalarının sebebide dişlerin arasını boşaltmaktır....

Fakat arazi şartlarinda basılan bilinçsiz gaz aracın istenmeyen yerlere gitmesine sebep olabilir tabiki... L200 ureticileride aracin yari beline kadar camura girmesini degil bunu goz onune alip kontrol edilememe ihtimali olan gucun araci istenmeyen cizgiye sokmasini engellemisler...

Bence atc nin iptal edilerek bir cok yerde gürrr gürrrr gazbasılıp patinaj atılabilmesi dff lock kadar gereklidir...

Bu kadar pahali diff lock edinmeden once yukarida tarif edildigi gibi atc iptal edilmesi cok cok daha ekonomik bi modifikasyondur...

Ortayi kilitlediğiniz,
Asc yi kapattigıniz,
Atc yi kapattiğınız,
Baklava gibi disleri olan lastikler tatktiginiz l200 onde bir arkada bir teker cekisle ıssıra ıssıra tırmalaya tırmalaya bir çok yerden çıkacaktır...

:smiley: Pedal To Metal :smiley:

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

basit olarak açıklamak gerekirse
ABS bir fren sistemi değildir fren sistemine sürücüden bağımsız kontrol eden duruma göre freni devreye sokan yada çıkartan bir sistemdir
normal şürüşte devreye girmez
normal fren yapınca devreye girmez
ani frende eğer tekerlekler yada tekerleklerden biri kilitlerse bloke olursa devreye girer frene müdahale eder freni açar teker yada tekerlek tekrar dönmeye yere tutunmaya başlar ve abs tekrar devreye girer frene müdahale eder freni kapatır böylece aracın kızaklamasını önler fren mesafesine kısaltmak gibi bir katkısı yoktur fakat bazı markalarda fren mesafesini uzattığı yada kısaltığı gözlemlenmesine rağmen her marka araç ve her yol durumunda fren mesafesini uazattığı yada kısalttığı söylenemez yüksek hızda yada ani frende abs li araç frenden sonra devreye girdiği için 30 - 50 cm. +/- fren izi bırakır trafik kazalarında polis aracın hızını sorar mesela 40 km/h ise 18 - 20 metre geride fren izi arar resim çeker abs olmayan araçlardaki gibi metrelerrce fren izi olmaz
ATSC ise aracın yüksek hızlarda viraja girildiğinde aracın teker yada tekerlerinin tutunamadığını ve dışa savrulmasını algılar savrulan teker yada tekerlere müdahale etmesi için abs ye sinyal gönderir abs fren sistemini devreye sokar savrulan savrulma eğilimine giren tekerlere fren yaptırır ve aracı virajın içinde tutar tekerlerin tekrar yere tutunmasını sağlar arazide patinaj çeken askıda kalan batan aracı kurtarmak için yapılmamıştır ama arazide tutunamayan yada savrulma durumunun algılanması ilede devreye girer
saniyede +/- 70 defa freni açıp kapama özelliğine sahip abs atcs ve dolayısı ile ecu ile ortak çalışır asıl komut sistemi ecu dur gaza yakıt sistemine hava sistemine müdahale eder siz abs - atcs yi kapatsanız bile ecu tehlike algıladımı bunları devreye sokar sigorta müdahalesini tavsiye etmem
kilit ise L200 lerde kompresörlü % 100 kilit vardır kilit devredeyken arac normal kullanılamaz yoksa akslar vs. kırılır + modifiyeler teknik bilgi ve tecrübe gerekir
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

yukarıda örneği resim ile verilmiş işlemi merak ediyorum hala ben

günlük kullanımda astc nin ne faydalı bir ürün olduğu aşikar hrgün arazide olmadığımız içinde arazide performansı artırabileceğini düşündüğüm uygulama için araştırmam devam ediyor aslında uygulayan arkadaşımız bir yorum da bulunsa fena olmaz fakat çok online olan bir üyemiz değil galiba

ben hala astc li super select arazi sistemine sahip olan modelin bu segmentte en iyi seçenek olduğunu düşünüyorum tabi kullanıcıya göre değişir
 



Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

Alfonse'nin detayli aciklamalarindan dolayi tesekkur ediyor ve tum soylediklerine katiliyorum. Arazide kimi zaman ABS ve ASTC bizi zor durumlara sokabiliyor. O yuzden onceki aracimda bir on/off switch yardimiyla istedigimde ya da gerektiginde her iki sistemi de tamamen devre disi birakabiliyor ve kontrolu ele alabiliyordum. Haliyle takildiginiz yerde patinajla tam cikacakken ASTC'nin devreye girip sizi tekrar oldugunuz yerde birakmasini da engellemis olabiliyorsunuz.

Sigortayi sokmek de bir cozum olsa da, aractan inmeden, sadece herhangi bir ABS sensorune giden kabloyu kabin icine yerlestirebileceginiz basit ama kaliteli bir dugme ile keserek ayni isi yapabilirsiniz. Tek sorun; ABS+ASTC'yi tekrar devreye almak istediginizde dugmeyi eski konuma getirseniz bile kontagi kapatip acmaniz gerekmesidir.

Onemle belirtmem gereken asil nokta ise, bu sistemler guvenlik amaclidir. Bunlari devre disi birakarak veya bu sistemlere herhangi bir sekilde mudahale ederek hayati risk almis olursunuz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,521,974
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst