06kalıpçı57
06kalıpçı57,
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?
.... .... ..... ... : hııııııı
.... .... ..... ... : hııııııı
desdes' Alıntı:sayfanın biraz yukarısında bu konuda tecrübemi paylaştım. daha önceki sayfalarda da R/D lock ve astc konusunda birşeyler yazmıştım.
2007 astc'li L200'de arkada havalı kilt kullanıyorum. "Önde de olsaydı keşke dediğim durum olmadı". arka'da son derece memnunum. astc ile beraber kullanmak veya sadece kilit kullanmakta mümkün. bu sistemle beraber 33" lastik rahatlıkla kullanılabiliyor.
selamlar,
BlackLuv' Alıntı:ASTC ve ARB Arka Kilit kombinasyonunu ben de deneyecegim. Kompresor ve arka kilidi aldim, haftasonuna kadar montaji tamamlanmis olur umarim. Fakat konsoldaki ASTC dugmesine bastigimizda sadece ASC devreden cikiyor ve TCS halen devrede kaliyor. Bu da bazi hallerde gazi kesip torku azaltarak istenmeyen durumlar ortaya cikariyor. Ozellikle kumda. Tabi bu yazdiklarim arka kilit takildiktan sonra pratikte de gecerli mi henuz bilemiyorum. Ayrica bir switch daha ekleyip, ASC/TCS ve ABS'yi tamamen devreden cikartabilmek mumkun mu? Kaputun altinda bu sistemlere ait roleleri cikartarak mumkun bu islem fakat bu sok tak isi pek pratik degil.
astc'li L200'le havalı kilit kullanımını "teorik" anlatan bir yazı paylaşıyorum.BlackLuv' Alıntı:ASTC ve ARB Arka Kilit kombinasyonunu ben de deneyecegim. Kompresor ve arka kilidi aldim, haftasonuna kadar montaji tamamlanmis olur umarim. Fakat konsoldaki ASTC dugmesine bastigimizda sadece ASC devreden cikiyor ve TCS halen devrede kaliyor. Bu da bazi hallerde gazi kesip torku azaltarak istenmeyen durumlar ortaya cikariyor. Ozellikle kumda. Tabi bu yazdiklarim arka kilit takildiktan sonra pratikte de gecerli mi henuz bilemiyorum. Ayrica bir switch daha ekleyip, ASC/TCS ve ABS'yi tamamen devreden cikartabilmek mumkun mu? Kaputun altinda bu sistemlere ait roleleri cikartarak mumkun bu islem fakat bu sok tak isi pek pratik degil.
desdes' Alıntı:astc'li L200'le havalı kilit kullanımını "teorik" anlatan bir yazı paylaşıyorum.
Pratikte;
Dediğiniz gibi astc'li araçta gazın kontrolünüz dışında kesilip torkun azalması kilit olmasada her zaman karşılacağınız bir durum. ASTC sistemin bir özelliği üzerinde yol olan veya belli bir hızla yürüyen aracın kaygan veya tekerleklerinin birbirinden farklı zemin koşullarına (bir teker kuru diğer teker çamur) maruz kaldığında yol tutuşunu kararlı hale getirmeye çalışmak. Yani kullanıcının kontrolü dışında devreye giren bir "güvenlik" sistemi. Bence, bir araçta güvenlik sistemini bozmak büyük hata olur..
selamlar,
Camelius' Alıntı:Sn.Desdes,
ARB Kilit + ASTC mevcut aracimda. Fakat ASTC'yi tumuyle devreden cikarabilen bir on/off switch'in ise yarayacagini tahmin ediyorum. Ornegin ASTC(ayna ayarinin yanindaki dugmeden kapatsanizda); deniz kiyisi gibi gevsek kumdaki kullanimda, arac gitmek istese de sanki birisi arkadan tutuyor gibi bir "bayilma" olusuyor ve bir turlu yuksek hizlara cikamiyorsunuz. Ya da uzun sureli patinajla asabileceginiz bir engel karsisinda da gucu kesip yarida birakabiliyor.
Hatta ABS bile kimi durumlarda korkutuyor. Cok gevsek ve taslik bir zemin dusunun. Epeycede egimli olsun bu yol. Frene bastiginizda sanki arac daha dahizlaniyor gibi olmadi mi hic sizlere de?
Sartlar boyle olunca, sadece yol disinda ve gerektigi hallerde kullanilmak uzere ASTC ve ABS'yi tamamen kapatacak, yanlislikla el/ayak degmeyecek bir yere 2 ayri switch takmak istiyorum. Hos L200'de bu tip dugmeleri takacak yer de ayri bir problem
Bakalim, bir deneme yapayim, sonrasinda sizlerle paylasirim.
[table][tr][td]BOZO' Alıntı:ATC yi düğmeden kapattığınız zaman ATC OFF yazısı yanar ve devreden çıkar, ABS ise fren yaptığınız zaman lastikler kızaklama pozisyonuna gelmeden yani fren pedalına basılmadan devreye girmez
kumda kumun yapısı yani incelik ve kalınlık + ıslaklık durumu bile çok fark yaratır tekerleklerin çok hızzlı dönüp aracın çok yavaş ilerlemesi bu farklılıktandır bir gezimizde kumun üzerinde asfaltta gezer gibi gittiğimi başka bir gezide 3 metre sonra battığımı bilirim ve bu olayın ATSC ve ABS ile ilgili olduğunu düşünmüyorum 2 durumdada ATC açıktı en güzeli araç batma eğilimi gösterdiğinde geriye takıp çıkmaktır
diğer yandan arzide ABS sensörleri çamurlanıp ikaz ışığı yandıktan sonra devreden çıkıyor aracı arazide kullanırken zaten pek farkı anlaşılmıyor
eğer %100 kilit takarsanız bunu devreye sokan düğmeye basınca ATSC yi devreden çıkaran düğmeyede basmak yeterli
Camelius' Alıntı:Sn.Bozo,
Bildigim kadariyla ASTC'siz L200'lerde orjinal kilidi aktive ettiginizde ABS devreden cikiyor.
Benim de halihazirda kullandigim aracimda ASTC varken bir de ARB kilit takmistim. Fakat elektronik guvenlik ve surus destek sistemleri, kimi zaman kontrolu ele aliyor. Gerektiginde tum kontrolun bende olabilmesi icin bu sistemleri de diledigimde devre disi birakabilecek bir opsiyonum olsun istiyorum.
Camelius' Alıntı:Sn.Bozo,
Bildigim kadariyla ASTC'siz L200'lerde orjinal kilidi aktive ettiginizde ABS devreden cikiyor.
Benim de halihazirda kullandigim aracimda ASTC varken bir de ARB kilit takmistim. Fakat elektronik guvenlik ve surus destek sistemleri, kimi zaman kontrolu ele aliyor. Gerektiginde tum kontrolun bende olabilmesi icin bu sistemleri de diledigimde devre disi birakabilecek bir opsiyonum olsun istiyorum.
[table][tr][td]BOZO' Alıntı:ABS fren anti blokaj sistemidir tek başına ( ATSC ) devrede değilken diff. kiliide yada bir tekerin kızaklamasına göre kendi başına devreye girmez ABS tek başına sadece frene basınca çalışır oda tekerlekler kilitlerse yada kızaklarsa
huntertmt' Alıntı:Sayın Camelius
Ben de size katılıyorum atsc devre dışı kalsa dahi motordaki küçük plastik hınzır bir sensör gaz kesmeye devam ediyor. Bunu engellemenin tek yolu sizin de dediğiniz gibi sistemi tamamen kesecek olan bir anahtar yaptırmaktır ve duyduğum kadarıyla yaptıran da olmuş. Ancak atsc devre dışı bırakıldıktan sonra atsc arıza lambası yakıyormuş ve tekrar devreye alınınca da ikaz lambası ancak serviste bilgisayar ile söndürülüyormuş. Bu konuyla ben de ilgileniyorum ve l200'ün orjinal arka kilidini alıp, atsc'li aracıma sorunsuz (lambasız gaz kesintisiz) uygulamanın yolunu arıyorum. Bir gelişme katedersem burada paylaşırım. Selamlar Emre.