Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?
Sn.Bozo,
ASTC iki ayri sistemden olusuyor. Aktif Stabilite ve Cekis Kontrolu.
Asagida kullanim klavuzunun ilgili sayfalarini gorebilirsiniz.
Dugmeye basip devreden cikarttigimiz sey "ASC" yani Aktif Stabilite Kontrol'dur. Hatta o dugme ASC OFF dugmesi olarak anilir. Lakin bu durumda dahi Aktif Cekis Kontrol devredir. Bunu, arka tekerlerden birini ya da ikisini krikoya alip vitesi otomatikte "D" veya manuelde 1. veya 2. vitese alip gaz vererek net olarak gorebiliriz. Arac cok kisa bir sure sonra gaz kesip tekerleklerin donusunu yavaslatmaya calisacaktir.
Tabi bu asiri zorlama kisminda %100 hak veriyorum size. Ama bu zorlamanin engellemesini arac degil de kendim yapsam daha bir mutlu olurum sahsen. Yakin zamanda on difransiyeli de ARB Kilitli dif. ile degistirmeyi planliyorum. On+arka+orta kilit devredeyken, zaten 4 teker de esit donmek zorunda kalacagi icin teorik olarak Aktif Cekis Kontrol'unun devreye girmesi zaten mumkun olmayacaktir.
Mustafa.[/td][/tr][/table]
[table][tr][td]BOZO' Alıntı:ATSC devreden çıkarılınca çıkmış demektir, kısmen çıkmaz
çalışma aralığı vardır çekiş kaybı olan tekerleği tespit ettiği zaman hemen devreye girmez yoksa normal hızda giderken bile her virajda her dönüşte devreye girerdi
araç askıda kaldığı durumlarda yada çamurda patinaja düştüğü durumlarda gaza yüklenirseniz tam gaz yaparsanız uyarı ışığı yakar motor koruma için ikazdır
arka difte % 100 kilit olduğu ve devreye alındığı durumda her iki teker aynı döneceğinden zaten ATSC yi devreye sokmaz önleri ayrı düşünün
derin çamurda ABS sensörleri kirlendiğinde ABS ikaz lambası yakar ve devreden çıkar
L200 de 100 % kilit kullanma motoru aşırı zorlama durumlarında kalınca motoru ve aksları düşünün ATSC nin uğratacağı güç kaybını değil bazen çekilmek en güzel tercihtir aksları ve motoru kurtarır
Sn.Bozo,
ASTC iki ayri sistemden olusuyor. Aktif Stabilite ve Cekis Kontrolu.
Asagida kullanim klavuzunun ilgili sayfalarini gorebilirsiniz.
Dugmeye basip devreden cikarttigimiz sey "ASC" yani Aktif Stabilite Kontrol'dur. Hatta o dugme ASC OFF dugmesi olarak anilir. Lakin bu durumda dahi Aktif Cekis Kontrol devredir. Bunu, arka tekerlerden birini ya da ikisini krikoya alip vitesi otomatikte "D" veya manuelde 1. veya 2. vitese alip gaz vererek net olarak gorebiliriz. Arac cok kisa bir sure sonra gaz kesip tekerleklerin donusunu yavaslatmaya calisacaktir.
Tabi bu asiri zorlama kisminda %100 hak veriyorum size. Ama bu zorlamanin engellemesini arac degil de kendim yapsam daha bir mutlu olurum sahsen. Yakin zamanda on difransiyeli de ARB Kilitli dif. ile degistirmeyi planliyorum. On+arka+orta kilit devredeyken, zaten 4 teker de esit donmek zorunda kalacagi icin teorik olarak Aktif Cekis Kontrol'unun devreye girmesi zaten mumkun olmayacaktir.
Mustafa.[/td][/tr][/table]