R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan [TR]BOZO Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 167
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 150,879
Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
ATSC devreden çıkarılınca çıkmış demektir, kısmen çıkmaz

çalışma aralığı vardır çekiş kaybı olan tekerleği tespit ettiği zaman hemen devreye girmez yoksa normal hızda giderken bile her virajda her dönüşte devreye girerdi

araç askıda kaldığı durumlarda yada çamurda patinaja düştüğü durumlarda gaza yüklenirseniz tam gaz yaparsanız uyarı ışığı yakar motor koruma için ikazdır

arka difte % 100 kilit olduğu ve devreye alındığı durumda her iki teker aynı döneceğinden zaten ATSC yi devreye sokmaz önleri ayrı düşünün

derin çamurda ABS sensörleri kirlendiğinde ABS ikaz lambası yakar ve devreden çıkar

L200 de 100 % kilit kullanma motoru aşırı zorlama durumlarında kalınca motoru ve aksları düşünün ATSC nin uğratacağı güç kaybını değil bazen çekilmek en güzel tercihtir aksları ve motoru kurtarır

Sn.Bozo,

ASTC iki ayri sistemden olusuyor. Aktif Stabilite ve Cekis Kontrolu.
Asagida kullanim klavuzunun ilgili sayfalarini gorebilirsiniz.
Dugmeye basip devreden cikarttigimiz sey "ASC" yani Aktif Stabilite Kontrol'dur. Hatta o dugme ASC OFF dugmesi olarak anilir. Lakin bu durumda dahi Aktif Cekis Kontrol devredir. Bunu, arka tekerlerden birini ya da ikisini krikoya alip vitesi otomatikte "D" veya manuelde 1. veya 2. vitese alip gaz vererek net olarak gorebiliriz. Arac cok kisa bir sure sonra gaz kesip tekerleklerin donusunu yavaslatmaya calisacaktir.

Tabi bu asiri zorlama kisminda %100 hak veriyorum size. Ama bu zorlamanin engellemesini arac degil de kendim yapsam daha bir mutlu olurum sahsen. Yakin zamanda on difransiyeli de ARB Kilitli dif. ile degistirmeyi planliyorum. On+arka+orta kilit devredeyken, zaten 4 teker de esit donmek zorunda kalacagi icin teorik olarak Aktif Cekis Kontrol'unun devreye girmesi zaten mumkun olmayacaktir.

Mustafa.[/td][/tr][/table]

atsc1.jpg


atsc.jpg
 

Etiketler
Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

Çok güzel açıklamalar teşekkürler

ATSC müdahalesi üzerine bir kaç ekleme yapıym

1- ön arka %100 kilit takınca ön arka diff oranları farklı olduğu için yine tekerlek devir farkı ortaya çıkacak
2- Mitsubishinin orjinal kilit sistemi var ve isteyen müşteri taktırıyor ama bazı yetkili servislerin bundan haberi yok araştırın
3-bütün bunları yapıp araca 35" üstü lastik takarsanız aks kesme problemi olacak
4-saadece yükseltme yapıp aracın altına müdahale etmezseniz salıncaklar değişmezse ve aks açıları bozulursa sıkıntı çıkacak
5- hepsini yaptınız diyelim 33" lastik jant hariç 28 - 30 kilo 33" üstü lastikler çap arttıkça ağırlıkta artacak bu lastikleri L200 motoru çevirmekte arabayı taşımakta tırmandırmakta çok zorlanacak büyük ihtimalle istenen verim alınamayacak

diğer yandan

33" maximum 35" ( 35" lastik riskli farklı uygulamalar lazım ) lastikle
bilinçli bir yükseltme ile
arka diff kilidi ile ( illede şart değil ama faydalı ve bazen gerekli )
ve öne bilinçli takılacak vinç tamponu ve vinç ile
yine mantıklı ve hesapla yapılacak bir alt muhafaza ile
L 200 ün geçemiyeceği yer yok

unutmayın kalmıyacak araba daha yapılamadı
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

Rica ederim, bildiklerimi paylaşmak benim için bir zevktir.

Fakat 1. eklemenizde bahsettiğiniz ön/arka oran farkı konusu pek mantıklı gelmiyor kulağa. Eğer öyle olsaydı, orta difransiyeli kilitlediğimiz zaman (4LLC konumu), düz çizgide ilerlerken ön ya da arka tekerlerden birisi sürekli patinajda kalırdı. Yani -atıyorum- ön tekerler 10 tur attığında arka tekerlerin 8 tur atması ya da tam tersi gibi bir durum ortaya çıkardı ve orta difransiyel de kilitli halde ön/arka tur farkını tolere edemeyeceğinden aracın ilerlemesi imkansız hale gelirdi. Bu senaryoyu ön+arka+orta kilit devredeyken düşünün; aracın 1-2 metre ilerleyebilmesi mucize olurdu...

Bu arada aracimin bir fotosunu da paylaşmak isterim;
66982_10151539381312474_1236282303__zps63d91a6d.jpg
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

Camelius' Alıntı:
Rica ederim, bildiklerimi paylaşmak benim için bir zevktir.

Fakat 1. eklemenizde bahsettiğiniz ön/arka oran farkı konusu pek mantıklı gelmiyor kulağa. Eğer öyle olsaydı, orta difransiyeli kilitlediğimiz zaman (4LLC konumu), düz çizgide ilerlerken ön ya da arka tekerlerden birisi sürekli patinajda kalırdı. Yani -atıyorum- ön tekerler 10 tur attığında arka tekerlerin 8 tur atması ya da tam tersi gibi bir durum ortaya çıkardı ve orta difransiyel de kilitli halde ön/arka tur farkını tolere edemeyeceğinden aracın ilerlemesi imkansız hale gelirdi. Bu senaryoyu ön+arka+orta kilit devredeyken düşünün; aracın 1-2 metre ilerleyebilmesi mucize olurdu...

Bu arada aracimin bir fotosunu da paylaşmak isterim;


ön arka dif farkı dişli tur oranını arazi şanzımanı ayarlar mesela L 200 de tam bilmediğim için jeep cherokee xj için yazıyorum önler dana 35 arkalar dana 40 kullanılır ön dişli ( spline ) 27 arka dişli 29 dur ( model yıllarına göre farklılık olabilir )
L 200 arka diff bende 4:10 oranındadır önü bilmiyorum ve bu dişli ve tur farkı oranını arazi şanzımanı düzenler arazi şanzımanı aslında bir şanzıman değil bir tork düzenleyicisi ve tork dağıtıcısı olarak çalışır


66982_10151539381312474_1236282303__zps63d91a6d.jpg
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?


Camelius' Alıntı:
Emre Bey,
Sizin de belirttiginiz üzere ASTC( Active Stability and Traction Control ) düğmesine basarak sistemin yarısını yani sadece Stabilite kontrol kismini devreden cikartabiliyoruz. Traction Control halen devrede kaliyor. Ve dediginiz gibi bu da kimi durumlarda motor gücünü kısarak engeli aşmanızda zorluk yaratıyor. Siz aracinizin icinde dip gaz mucadele verirken, disaridaki arkadaşlarınız da size 'bas gaza, bas... neden gazdan ayagini cekiyorsun?' diye uyarılarda bulunuyorlar haliyle :smiley:

Elektrik şemaları üzerinde çalışıyorum şu sıralar. Ben de bir sonuca ulaşırsam sizinle paylaşacagim.

Sayın Camelius,
Yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum. Aracımda ki yığılmadan ben de rahatsızım, özellikle arazide keşke R/D lock (intense) modelini alsaydım dediğim çok oldu ancak atsc asfaltta da bir çok kez savrulmaktan (ıslak çukurlu çıkıntılı asfalt) kurtardı. Bu sorunun çözümünü bulursak dadından yenmez :smiley: veya pajeroya geçicez. Selamlar Emre.



[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
Çok güzel açıklamalar teşekkürler

ATSC müdahalesi üzerine bir kaç ekleme yapıym

2- Mitsubishinin orjinal kilit sistemi var ve isteyen müşteri taktırıyor ama bazı yetkili servislerin bundan haberi yok araştırın

Sayın Bozo,
2. maddede bahsettiğiniz konudan benim haberim yoktu. Bunu servise sormak lazım. Eğer yapabilirlerse uğraşmaya gerek kalmayacak gibi gözüküyor.

Lastik ebatları konusunda size katılıyorum. Ben 265-70-17 cooper stt kullanıyorum bu lastik bile (33 inçe yakın) aracımın performansını olumsuz etkiliyor. Bence 35" ve üzeri ebatları yalnızca çok ağır arazide kullanmak için takmak lazım ve gerekli modifikasyonları da yaparak. Aksi taktirde sizin de dediğiniz gibi akis kesebilir hatta kıra da bilir. Selamlar Emre.[/td][/tr][/table]
 



Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

Bu arada Sn Camelius aracınız çok yakışıklı olmuş iyi günlerde, kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Selamlar
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

Emre Bey,

Oncelikle tesekkur ederim.
Ben de ASTC'nin hayat kurtardigi konusunda hemfikirim sizinle. O nedenle arac secimi yaparken ASTC'li tercih edip bir de ARB kilit taktim. Fakat ASTC ve ABS'yi kokten iptal eden bir dugme o kadar da zor bir is degil. Kaputun altinda yolcu tarafi kosesine yakin yerde 2 tane role var. Roleleri cikarttiginiz zaman hepsi devre disi. Geri taktiginizda da uyari isiklari sonuyor. Dedigim gibi elektrik semasi uzerinde calisiyorum. Vakit bulup bu isi ilave 2 switch ile cozdugumuz zaman kontrolu ele almis oluruz :smiley: Pajero'ya da gerek kalmaz :smiley: Kiyamaz insan Pajero'yu L200 gibi kullanmaya...

Saygilarimla,

Mustafa.
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

iki rölenin 12V beslemesine bir röle ve on/off anahtar sistemi tüm abs ve astc sistemini devre dışı bırakıyor. OFF durumda göstergede ne kadar uyarı varsa hepsi yanıyor. kontak anahtarını kapatıp, anahtarı on pozisyonuna alıp tekrar çalıştırınca herşey normale dönüyor. yani servise filan gitmeye gerek yok. arıza kaydıda bırakmıyor. arazide işe yarıyor. aracın kontrolü tamamen kullanıcının becerisinde. istem dışı fren yapma veya devir düşümesi istenmiyorsa özellikle sonradan takma diff. kilitli araçlara öneririm.

ARAZİYE GİRMEYECEK ARAÇLAR KESİNLİKLE YAPTIRMASIN. L200'ÜN ASTC SİSTEMİ HAYAT KURTARAN ÖNEMLİ BİR GÜVENLİK SİSTEMİ.
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

merhaba, konuyu baştan aşşağıya okudum, benim yaşadığım problemleri yaşan arkadaşlarda var acaba bu kumda yığılma gaza sonuna kadar bassanda fayda etmeme durumuna çözüm bulan oldumu acaba..?
(aracım 2007 atscli otomatik l200 + kilit yok) onun haricinde aracımdan çooook memnunum..
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

hasanbasrib' Alıntı:
merhaba, konuyu baştan aşşağıya okudum, benim yaşadığım problemleri yaşan arkadaşlarda var acaba bu kumda yığılma gaza sonuna kadar bassanda fayda etmeme durumuna çözüm bulan oldumu acaba..?
(aracım 2007 atscli otomatik l200 + kilit yok) onun haricinde aracımdan çooook memnunum..

Selamlar

Kum çok farklıdır ben L200 ile incirboğazda yada gömeç karaağaç sahilde kumda oynarken başka yerlerde öyle battımki arkadaşlarım çekerken çeki demiri eğrildi yine çıkamadım traktör çıkardı kumun ıslaklığı inceliği vs. çok önemli çamurda öyle sakız gibi yapışkan bir çamura girince extrem M/T bile zorlanıyor yada iş yapmıyor,
en güzel çözüm aracı zorlayıp karın üstü oturtacak kadar batırmamak ve kesinlikle kürek taşımak çünki tekerlekler yerden kesildimi iş çok meşakkatli şahsen biliyorum :D
 



Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
Selamlar

Kum çok farklıdır ben L200 ile incirboğazda yada gömeç karaağaç sahilde kumda oynarken başka yerlerde öyle battımki arkadaşlarım çekerken çeki demiri eğrildi yine çıkamadım traktör çıkardı kumun ıslaklığı inceliği vs. çok önemli çamurda öyle sakız gibi yapışkan bir çamura girince extrem M/T bile zorlanıyor yada iş yapmıyor,
en güzel çözüm aracı zorlayıp karın üstü oturtacak kadar batırmamak ve kesinlikle kürek taşımak çünki tekerlekler yerden kesildimi iş çok meşakkatli şahsen biliyorum :D

Ahmet bey merhaba, dediğiniz gibi kumun çeşidi veya haline göre değişiklik göstermekte bende birçok yerde kuma girdim, hiç zorlanmadan gittiğim yerlerde var, 5 metre sonra battığım yerde, genelde gevşek zeminli iri taneli kum olduğunda kesin kalıyorum, yani şunu söyleyeyim araçın göğüsü yere deymeyi bırakın, lastiğin önüne birazcık kum biriktiğinde aracın çekişi bitiyor, gaz yemiyo sürekli basılı tuttuğunda da kesiciler otomatik olarak kesiyor... ben aracımın debelenmesini patinaj çekmesini hatta bağırmasını istiyorum ama olmuyor.. hatta aracım bunu bazen arazide yokuşta veya lastiğin önünde bir engel varkende yapıyor ama gaza basılı tutuyorum ve 5-10 saniye felan sonra engeli aşıyor.. sanki arkasında tutan var sanki üzerinde 3-5 ton yük var.. bunu chip veya pedal box ile çözmeye çalıştım ama olmadı malesef.. hatta dikkat ettim devir göstergesi 1000-2000 arası bunu yapıyor 2000 den sonra altımdaki araç bir anda canavara dönüşüyor zaten.. tek sıkıntım bu :smiley:

bu arada alttaki vidyoda aracımı daha iyi anlayabiliceksiniz, mesela 1.10. saniyedeki yerde geçen sene daha küçük bf goodrich all terrain lastiklerle kalmıştım, tabi o zaman hem yükseltme kiti yoktu hemde lastik havalarını indirmemiştim..
http://www.youtube.com/watch?v=50bXTaJibkM

saygılarımla..
[/td][/tr][/table]
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

hasanbasrib' Alıntı:
Ahmet bey merhaba, dediğiniz gibi kumun çeşidi veya haline göre değişiklik göstermekte bende birçok yerde kuma girdim, hiç zorlanmadan gittiğim yerlerde var, 5 metre sonra battığım yerde, genelde gevşek zeminli iri taneli kum olduğunda kesin kalıyorum, yani şunu söyleyeyim araçın göğüsü yere deymeyi bırakın, lastiğin önüne birazcık kum biriktiğinde aracın çekişi bitiyor, gaz yemiyo sürekli basılı tuttuğunda da kesiciler otomatik olarak kesiyor... ben aracımın debelenmesini patinaj çekmesini hatta bağırmasını istiyorum ama olmuyor.. hatta aracım bunu bazen arazide yokuşta veya lastiğin önünde bir engel varkende yapıyor ama gaza basılı tutuyorum ve 5-10 saniye felan sonra engeli aşıyor.. sanki arkasında tutan var sanki üzerinde 3-5 ton yük var.. bunu chip veya pedal box ile çözmeye çalıştım ama olmadı malesef.. hatta dikkat ettim devir göstergesi 1000-2000 arası bunu yapıyor 2000 den sonra altımdaki araç bir anda canavara dönüşüyor zaten.. tek sıkıntım bu :smiley:

bu arada alttaki vidyoda aracımı daha iyi anlayabiliceksiniz, mesela 1.10. saniyedeki yerde geçen sene daha küçük bf goodrich all terrain lastiklerle kalmıştım, tabi o zaman hem yükseltme kiti yoktu hemde lastik havalarını indirmemiştim..
http://www.youtube.com/watch?v=50bXTaJibkM

saygılarımla..

sizin aracı İlferde görmüştüm zannedersem Allah nazardan saklasın çok güzel olmuş İlyas ustayla acil görüşmem lazım benim L200 sizinkinin kdv. si gibi kalıyor asvaltta yol tutuşuda düzelmiştir ön alt muhafazaya da takviye yapmıştır 2000 devirden sonra canavarlaşmasına gelince turboyu iptal edin geçer ;D
İlyas ustayla acil görüşmem lazım :D
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
sizin aracı İlferde görmüştüm zannedersem Allah nazardan saklasın çok güzel olmuş İlyas ustayla acil görüşmem lazım benim L200 sizinkinin kdv. si gibi kalıyor asvaltta yol tutuşuda düzelmiştir ön alt muhafazaya da takviye yapmıştır 2000 devirden sonra canavarlaşmasına gelince turboyu iptal edin geçer ;D
İlyas ustayla acil görüşmem lazım :D

:smiley: teşekkür ederim, evet aracım ilyas ustanın eseri, ama bu 1000-2000 devir arasındaki zayıf gücü malesef çözemedik..
bu arada yol tutuşunda en ufak sıkıntım yok çok şükür ve içindeki canavarı öldürmeye hiç niyetli değilim :smiley: ;) [/td][/tr][/table]
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

ATSC li araçlarda;

4LLC modunda, ATSC yi devre dışı bıraktığınızda da Devir kesme ve ABS de farklılık olmuyor mu?
Gaz kesme işlemi için mutlaka bypass sistemi koymuş olmalı i bu 4LLC olan mod olabilir,

VW Amorok da ESP kapandımı çekiş kontrolü ve patinaj önlemi devre dışı,
4L de ise ABS de hız sınırı koyuyor, yanlış değilsem 30km altında devre dışı.

4LLC de denemişliği olan varsa sonucu yazabilir mi?
 

Ynt: R/d Lock Mu Atsc Mi Tercih Edilmeli Hangisi Daha İyi ?

freelander99' Alıntı:
ATSC li araçlarda;

4LLC modunda, ATSC yi devre dışı bıraktığınızda da Devir kesme ve ABS de farklılık olmuyor mu?
Gaz kesme işlemi için mutlaka bypass sistemi koymuş olmalı i bu 4LLC olan mod olabilir,

VW Amorok da ESP kapandımı çekiş kontrolü ve patinaj önlemi devre dışı,
4L de ise ABS de hız sınırı koyuyor, yanlış değilsem 30km altında devre dışı.

4LLC de denemişliği olan varsa sonucu yazabilir mi?

L200 ASTC'li araclarda 4LLC modunda ATSC devre disi birakildiginda - ki bu sistemi tamamen devreden cikarmiyor - ABS'de hicbir degisiklik olmuyor. Gaz kesme olayi da devam ediyor.

isin daha ilginc bir tarafini anlatayim.
Benim aracimda on ve arka difransiyel kilidi var. Orta dif. kilidi zaten standart.
Simdi teorik olarak; 4HLC veya 4LLC konumunda orta difransiyel kilitli haldeyken, on ve arka difrasiyeli de kilitledigimizde 4 tekerlegin de birbirine kaynakli gibi donuyor olmasi gerekir.
Fakat gecenlerde buza kesmis karli dik bir tepeyi zorlarken, ASTC lambasinin kisa bir sureligine yanip sondugunu gordum. ASTC sistemi tekerlerde tur farki olmadan aracin patinajda oldugunu nasil algilamis olabilir? "Yaw Sensor" denen ve merkezkac kuvvetini analiz eden sensorun bu iste bir parmagi olabilir mi? Veya direksiyonu biraz cevirmis oldugum sirada on tekerlerde olusmasi gereken tur farki olmadigi icin patinaj veya tutunma kaybi olarak sezinlemis olabilir mi?
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,521,974
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst