R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan [TR]BOZO Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 167
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 150,885
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Selamlar,
foruma giremediğim için hemen cevap veremedim. aracım 2007 model astc'li. sonradan takma havalı arka diferansiyel kilidi mevcut. Yani standart bir L 200 modeli değil. Diferansiyel %100 kilitli iken zaten astc'nin çalışmasına imkan yok. dolayısıyla iki sistemin beraber çalışması diye bir durum söz konusu değil. Ama, emniyet için astc'yi devre dışı bırakabilirsiniz. astc'nin araca katkısı ihmal edilemeyecek kadar önemli. Tek teker patinajda iken otomatik olarak patinajda olan tekerin fren sistemini aralıklı olarak devreye sokarak gücün her iki tekere dağıtılmasına katkıda bulunuyor. ama, bir kilit sistemi alternatifi gibi de algılanmamalı. bozo'nun dediği gibi astc'yi ayrı, kilidi ayrı değerlendirmeli. 1 aralık tarihinde yazdığımda bunu anlatmak istemiştim. Önerim astc'li bir L 200 ve arkada %100 bir kilid olacaktır. Ön kilit faydalı olur ancak, kullanımında oluşacak sıkıntıları iyi düşünmek lazım.

saygılar,



merhabalar bu havalı kilitle ilgili biraz daha detaylı bilgi verirmisiniz kaca taktırdınız nasıl calısıyor ne marka gibi tesekkurler
 

Etiketler
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Merhaba, havalı kilit sisteminin nasıl çalıştığını anlatmak zor olacak. youtube'da "airlocker" diye arama yaparak videolara bakarsanız bulabilirsiniz. Bendeki biraz modifikasyonla takıldı, kilid geldi ama, araç garantideyken takamadım. İngilterede triton adıyla satılan bir modele uygundu. mesala o modelde arkada disk fren vardı, akslar biraz farklıydı. şimdi her araca ve modele birebir uygunu var sanıyorum.

soran arkadaşlarım için; aracımın modeli ruhsatında ve faturasında Temsa ocak çıkışlı 2007 model L200 4X4 OV 2.5 CDI Lux olarak yazılı. aracın TR'ye ilk geldiği yıldı. Magnum veya intense diye bir modellemesi yoktu. temsa'dan araca uygun kilit talebinde bulunmuştum ama, o zaman kimse pek fazla bilmiyordu ve ilgilenmedi. Sonra bir dönem R/D kilitli (elektrikle çalışan) bir sistemi olan modellerin geldiğini gördüm. Bildiğim kadarıyla astc ve bu kilit beraber olan model TR'de yok.

Bu araçtan önce 93 model 5.8 grand cherokee, 92 model kare kasa dedikleri cherokee, 2001 nissan terrano ve 98 ford explorer kullandım.

her türlü arazi koşulunda offroad'da (yarış hariç) kilitsiz olarak 4X4 ve astc ile kullanmaktan memnunum. ancak uzun şase olması, güç ve tork zayıflığı (2007'den sonra yeni modeller bu konuda geliştirildi) nedeniyle çok zor koşullar ve yarış amaçlı kullanmak için ben bu aracı uygun bulmuyorum. arkada bir kilitli diferansiyel desteği ise özellikle tırmanma ve inişlerde farkedilir derecede aracı olumlu etkiliyor. tabi kullandığımız lastik, süspansiyon vb. diğer donanımında uyumlu olması kaydıyla. gereksiz yükseltmelerle araç yere sağlam basamıyorsa, kum ve kaya üzerinde kullanılacak geniş taban lastiklerin yumuşak zeminde ön takımlara baskısı için önlem alınmadıysa vb. kilidinde faydası olmayacaktır.

selamlar,
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

yaman06' Alıntı:
bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler yani astcli bir l200 alıp kilit taktıra biliriz fakat ikisini birden kullanamayız astc nin yetmediği yerde astc yi devreden çıkarıp kiliti devreye sokarız aracada zarar vermemiş oluruz

peki astc li l200 ilk kaç yılında tr de satışa sunuldu ve hangi modelinde var misal 2007 magnum larda varmı

şimdiden teşekkürler

Selamlar

Bu L200 versiyon konusu çok karışık temsa iyice karıştırmış. Eger direksiyonun sol tarafında ayna ayar düğmelerinin yakınında R/D yada R/D LOCK yazılı tuş varsa arka kilitte 100% havalı kilit var . Eğer kayan araba işareti yada ATSC, TSC, vs. gibi yazılar varsa atsc var.
Diğer önemli bir husus var EĞER YANLIŞ BİLMİYORSAM bazı modellerde şanzıman kilidide yok bu da arazide önemli bir handikap.
araca kilit taktırabiliyoruz ama atsc yada arazi şanzıman kilidi taktıramıyoruz yada çok zor.
ama ne taktırırsak taktıralım aracı yere saglam bastırmak lazım bununla ilgili ayrı bir konu açtım inşallah faydalı fikir paylaşımları ve güzel öneriler çıkar.


Saygılar.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Benimkinde ASTC var kilit gibi gorev goruyor geri geride guzel calisiyor. Mutlak iki tekerlegin birlikte donmesine yardimci oluyor. Ancak bugun iyice gordum ki on tekerleklere kesinlikle mudahele etmiyor. Daha saglikli bir yorum icin r/d lockluyuda surmem gerekli.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
Selamlar

Bu L200 versiyon konusu çok karışık temsa iyice karıştırmış. Eger direksiyonun sol tarafında ayna ayar düğmelerinin yakınında R/D yada R/D LOCK yazılı tuş varsa arka kilitte 100% havalı kilit var . Eğer kayan araba işareti yada ATSC, TSC, vs. gibi yazılar varsa atsc var.
Diğer önemli bir husus var EĞER YANLIŞ BİLMİYORSAM bazı modellerde şanzıman kilidide yok bu da arazide önemli bir handikap.
araca kilit taktırabiliyoruz ama atsc yada arazi şanzıman kilidi taktıramıyoruz yada çok zor.
ama ne taktırırsak taktıralım aracı yere saglam bastırmak lazım bununla ilgili ayrı bir konu açtım inşallah faydalı fikir paylaşımları ve güzel öneriler çıkar.


Saygılar.

bilgilendirme için
çook teşekkür ederim
 



Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Selamlar

Yukarıda yazılanları okuyunca 2 önemli hususuda belirtmek lazım;
1- Eger araçta atsc varsa ve sonradan siz mesela arka tekerleklere %100 diff. kilit taktırdıysanız ve atsc devredeyken siz %100 kilitide devreye sokarsanız ; çamur veya karda çift teker patinaj çekerken belirli bir devirde atsc devreye girer abs yi çalıştırır ve tekerlere fren yaptırır. özetle durum bu

2- yine aracınıza ön differansiyele %100 kilit taktırmayı düşünüyorsanız ; arazi vitesini 4hllc ye alın yani arazi şanzımanı kilitli olsun, bu durumdayken aracı durdurun tekerleri tam sağ veya sol yapın aracı haret ettirin biraz sürün sonra önlere kilit taktırıp taktırmamayı tekrar konuşuruz.

saygılar.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Arkadaşlar herkeze selam ben arazi de kullanmak için eski toyota ları tercih ederim fakat günümüz şartlarında gündelik kullanıma ve arazi kullanımına en uygun araç L 200 olarak görüyorum .4x4 sistem leriyle ilgili birçok yazılan ve söylenen var bende bilgilerimi paylaşmak istedim atsc sisteminin araç defransyeliyle bir ilgisinin olmadığını aracın askıda kalması durumunda abs okuyucuları yardımıyla boşta kalan tekerleğin belirli aralıklarla firen yaparak tork gücünü diğer tekere aktarmasını sağlamaktadır.
Buna karşılık aracınızda % 100 kilit uygulamak istediğinizde sorun olmadığını biliyorum .
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

merhaba arkadaslar son bilgileri sizinle paylasayım.benim aracım 2008 model otmatik astc li l200.bu sistem sadece fren kontrolu yaparak aracın asfaltta ve virajlarda savrulmasını engelleyen bir sistem arazide hicbir ise yaramaz hatta arazi sartlarında devreden cıkarılması tavsıye edilir(kullanma klavuzunda yazar).kilit takilmasina gelince takilyor komple armut ayna mahruti kovan hepsi degisiyor cunku armutun ustunde diff lock beyni kablo girisleri vs var astcli araclarda difransiyel duz tip yani uzerinde diff lock beyni icin girisler ve beyin montaji yapilacak alan yok.bu yuzden yetkili servis takacaksa maliyeti dugmeler komple difransiyel beyin ve iscilik 13500 tl tutuyor sadece difflocklu armut 10000 tl.servis harici iki seceneginiz var birincisi havali kilitler arb,ironman gibi markalarin hava basinci ile calisan araca kompresor ilave ederek kullanilan kilitler.ikincisi hurdacidan alinan l200 den cikma orjinal diff lock armut.bunun fiyatida 3500 tl ile 4500 tl arasinda ve ustasina gorede 500 ila 750 tl arsinda isciligi var.parasini ayarladigimda hemen ikinci secenegini uygulayacagim. arkadasimin aracina 2007 l 200 uyguladik sonuc mukemmel astcyi tusu ile devre disi birakiyorsunuz kilit icin yine konsola dugmesini taktiktan sonra dugme ile devreye aliyorsunuz.bu arada abs sistemi otomatik devre disi olup isigi yaniyor.tabiiki cok normal ve sonuc arazide mukemmel performans.en ucuz l 200 cikmalari istanbulda ankarada ve antalyada sorduk 5000 tl fiyatlardan bahsediyorlar.istanbuldan arkasimin araci icin 3750 tl rakama aldik.astcyi arazide bir kenara birakacaksin mitsu kendi kitapciginda devre disi birakin daha iyi gidersiniz diyor benim arabamdada var kilitin yaptigi isle uzaktan yakindan alakasi yok.bilgilerinize selamlar :smiley:
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

buda benim mitsu :D

Photo-0009.jpg


Photo-0003.jpg
 




Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

net bir bilgi istiyorum,yazılanları referans alıp 2010 instyle bakarken 2007 lerde de atsc olduğu söylendi bu işin aslı nedir,2007 astcli aracın modeli nedir instyle vs..?Aracın astcli olduğunu anlamanın kesin bir yolu yokmudur?
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

suleymani' Alıntı:
net bir bilgi istiyorum,yazılanları referans alıp 2010 instyle bakarken 2007 lerde de atsc olduğu söylendi bu işin aslı nedir,2007 astcli aracın modeli nedir instyle vs..?Aracın astcli olduğunu anlamanın kesin bir yolu yokmudur?




üstat net bilgi şudur model ne olursa olsun direksiyon simidinin soltarafında kalan ayna ayar düğmelerinin yanında rd lock yazıyorsa %100 difransiyel kilidi var demektir eğer o düğmede rdlock yazmıyor ve kayan araç simgesi varsa o araç atsclidir olay bukadar basit araç araştırırken sahibine sorarsanız o size kayan araçmı yoksa rdlock yazısımı yazıyor söyler ona görede aracınızı alırsınız saygılar... ;)
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Ne kadar fazla versiyon varmış. Mesela benim aracım 2007 intense lux modeli yani ruhsatta yazanı okuyorum. Bende direksiyonun solunda bir düğme var üzerinde kayan araba işareti var. Bu düğmeye bastğım zaman ön gösterge panelinde aynı işaretin ledi yanıyor ve off yazıyor. Ben bu düğmeyi esp olarak biliyorum. Birde manuel arazi vitesinin üzerinde 2h -4h- 4llc - diff lock olarak 4 kademe var. Yani benim 2007 modelimde arka kilit mevcut. Yeri gelmişken bir soru sormak istiyorum arazi koşullarında gerektiğinde difflocku da kullanırken esp düğmesine basıp off duruma getirmem gerekiyormu? doğrusu nedir?
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

şimdi benden bir önceki mesajı görünce kafam iyice karıştı. Eğer o direksiyon yanındaki kayan araç atsc ise arazi vitesimin üzerinde neden Rd difflock kademesi var? yani bende 2 si birdenmi mevcut. Araçta herhangi bir oynama yapılmadı???
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

arkadaşlar bilmeyenler vardır diye bir konu eklemek isitiyorum.Benim aracım 2009 intense 4*4.R/D loock var.

Ben astc mi R/D mi muhabbetine girmeyeceğim.R/D nin daha çok işime yarayacağını düşündüm arazi ağırlıklı kullandığım için.Bu sebeple de kesinlikle doğru seçim yağtığımı düşünüyorum.

Şimdi,, R/D kilit,arazi şanzımanını Hllc ye alamadığınız sürece devreye girmiyor.Tek başına istediğiniz kadar, giderken ,dururken basın veya 4 H de basın kesinlikle devreye girmiyor. İlla LLC de devreye giriyor.Ve girdiğinde yukarıda arkadaşlarımızın bahsettiği gibi arka tekerler arasında turuncu yuvarlak ışık yanarak bize devre olduğunu gösteriyor.Devrede olduğunda ekranda birde ABS ışığı yanarak ABS nin devre dışı kaldığını gösteriyor.
Ek olarak tabiki bilgilerinizin olduğunu düşünerek R/D kilit de dreksyonu sağa sola döndürmek kesinlikle yanlış olarak değerlendirilmeli,Zira yürüyen akslarda zarara yol açılabilir.


Teşekkürler.
 



Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Selamlar

Aslında karışacak bir şey yok,
Direksiyonun solundaki RD/ lock yada kayan araba işareti veya tsc atsc ne varsa o düğmeye basın,
gösterge tablosunda atsc /off kayan araba ışığı yanarsa atsc devreye girdiğini gösterir, araba atsc lidir
gösterge tablosundaki araç şasesi görünümlü şekilde arka differansiyelin olduğu bölümdeki ışık yanarsa araçta kilit vardır kilit devreye girmiştir. ayrıca dikkatle dinlerseniz hava kompresörünün de sesini duyabilirsiniz, son modellerde bu farklı imiş kesin bilmiyorum, kilit sisteminde galiba değişiklik yapmışlar.
vites topuzu üstündeki yazıları okuyamadım benimkinde ne var bilmiyorum,
ayrıca çıkma yada sıfır, kilitli arka differansiyel taktırmak isteyenler, bu diff. in çıkma olanlarının hava kompresörünüde alsınlar ve arıza ve parça kırılmalarına karşı iyice kontrol ettirsinler.
arazi şanzımanı kilitteyken tekerleri tam sağ tam sol yapmayın, ön tekerler bi garip oluyor,

saygılar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,001
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

SON KONULAR



Geri
Üst