Fantastic Light
Drive your Ambition
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?
Gelelim sizin sorulara; (sizin ilk soru en zor olan haberiniz olsun. )
Orta kilit nedir demişsiniz.
Ben orta kilitten ziyade size şanzuman çeşitlerini kısaca özetleyeyim.
Part-Time 4WD
Eski Pajero modellerinde ön tekerleklerin poryadan el ile manuel bağlandığı en basit 4x4 sistemi.
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Bu şanzumanda araç hareket halindeyken 2H konumundan 4H konumuna geçilemez. (4LLc için durmak gerekir.)
Easy Select 4WD (Yeni 4x4 İnvite modelinin şanzumanı bu.)
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Araç 4H konumda iken tork dağılımı 50:50 olarak ayarlanmıştır.
Bu şanzumanda 100km/h hıza kadar 2H ve 4H arasında geçiş yapılabilir. (4LLc için durmak gerekir.)
Super Select 4 (SS4)
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Araç 4H konumda iken tork dağılımı 50:50'dir fakat merkezi (orta) diferansiyel ile birlikte çalışan VCU'nun sunduğu esneklik ile yol koşullarına göre kayan tekerleğe %50 oranında tork aktarımı sağlanır.
Araç 4HLc merkezi (orta) diferansiyel kilitli konumda iken 4 tekerlekte birbirine bağlanmış olur bu durumda tork her tekerlek için eşit olarak dağılır.
Bu şanzumanda 100km/h hıza kadar 2H ve 4H arasında geçiş yapılabilir. (4LLc için durmak gerekir.)
Super Select 4-I (SS4-I) (Pajero Pinin için geliştirilen şanzuman)
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Araç 4H konumda iken normal şartlarda tork %100 arka akslara iletilir, sistem olası kayma (tekerleklerde devir farkı) durumlarında tork un %50 sini ön akslara geri gönderebilir. (bu işi viskoz kaplin ünitesi VCU yapıyor.)
Araç 4HLc merkezi (orta) diferansiyel kilitli konumda iken 4 tekerlekte birbirine bağlanmış olur bu durumda tork her tekerlek için 50:50 eşit olarak dağılır.
Bu şanzumanda 100km/h hıza kadar 2H ve 4H arasında geçiş yapılabilir. (4LLc için durmak gerekir.)
Super Select 4 (SS4-II) (Bu sistem Mitsubishi mühendislerinin en büyük başarılarından biridir.)
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Araç 4H konumda iken tork dağılımı ön/arka 33:67'dir fakat olası kayma durumlarında sistem her bir tekerleğe 50:50 oranında tork dağıtabilme esnekliğine sahiptir.
Araç 4HLc merkezi (orta) diferansiyel kilitli konumda iken 4 tekerlekte birbirine bağlanmış olur bu durumda tork her tekerlek için 50:50 eşit olarak dağılır.
Bu şanzumanda 100km/h hıza kadar 2H ve 4H arasında geçiş yapılabilir. (4LLc için durmak gerekir.)
Orta kilit vs. hepsinin cevabı yukarıda özetlediğim şanzuman çeşitleri içerisinde var.
Aşağıdaki videolarda ASTC (eski adı ATC) arazide ne işe yaradığını görebilirsiniz.
Bu arada ASTC arazideki çekiş kontrolünün yanı sıra normal yolda olası kayma durumlarında ESP ile aynı işlemi görüyor.
http://www.youtube.com/watch?v=2ARrNLxJXvQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=gTql_0xwY30&feature=related
Not: Ben İnstyle araç alıp yarış aracı yapacaktım ama yarışlarda dağılan araçları gördükçe yarış işinden soğudum.
Şimdilerde farklı bir proje düşünüyoruz ve nasip olurda düşüncelerimiz gerçekleşirse buradan sizler ile paylaşırız.
Saygılar ..
turkakreb' Alıntı:bencede araç bazı arazi maharetlerini belli süratlar dahilinde kullanılabilir kılıyordur herhalde..bu arada cevapları okurken sorduğum soruya cevabı halen alamadım sanırım, L200 de orta kilit diye bir şey var ise ayrıca arkaya %100 kilit ne işe yarar? yoksa orta kilit dedikleri bizim bildiğimiz unimoglardaki kilitten farklı birşeymi?
birde Turgay bey diğer konulardada sizin cevaplarınızı takip ediyorum ancak bende şöyle bir izlenim oluştu, daha önceleri %100 kilitli manuel şanzımanlı bir intense modeline daha sıcak bakıyordunuz ama şimdi sanki atsc li kilitsiz instyle modeline daha sıcak gibisiniz? yanıldımmı yoksa?
Gelelim sizin sorulara; (sizin ilk soru en zor olan haberiniz olsun. )
Orta kilit nedir demişsiniz.
Ben orta kilitten ziyade size şanzuman çeşitlerini kısaca özetleyeyim.
Part-Time 4WD
Eski Pajero modellerinde ön tekerleklerin poryadan el ile manuel bağlandığı en basit 4x4 sistemi.
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Bu şanzumanda araç hareket halindeyken 2H konumundan 4H konumuna geçilemez. (4LLc için durmak gerekir.)
Easy Select 4WD (Yeni 4x4 İnvite modelinin şanzumanı bu.)
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Araç 4H konumda iken tork dağılımı 50:50 olarak ayarlanmıştır.
Bu şanzumanda 100km/h hıza kadar 2H ve 4H arasında geçiş yapılabilir. (4LLc için durmak gerekir.)
Super Select 4 (SS4)
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Araç 4H konumda iken tork dağılımı 50:50'dir fakat merkezi (orta) diferansiyel ile birlikte çalışan VCU'nun sunduğu esneklik ile yol koşullarına göre kayan tekerleğe %50 oranında tork aktarımı sağlanır.
Araç 4HLc merkezi (orta) diferansiyel kilitli konumda iken 4 tekerlekte birbirine bağlanmış olur bu durumda tork her tekerlek için eşit olarak dağılır.
Bu şanzumanda 100km/h hıza kadar 2H ve 4H arasında geçiş yapılabilir. (4LLc için durmak gerekir.)
Super Select 4-I (SS4-I) (Pajero Pinin için geliştirilen şanzuman)
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Araç 4H konumda iken normal şartlarda tork %100 arka akslara iletilir, sistem olası kayma (tekerleklerde devir farkı) durumlarında tork un %50 sini ön akslara geri gönderebilir. (bu işi viskoz kaplin ünitesi VCU yapıyor.)
Araç 4HLc merkezi (orta) diferansiyel kilitli konumda iken 4 tekerlekte birbirine bağlanmış olur bu durumda tork her tekerlek için 50:50 eşit olarak dağılır.
Bu şanzumanda 100km/h hıza kadar 2H ve 4H arasında geçiş yapılabilir. (4LLc için durmak gerekir.)
Super Select 4 (SS4-II) (Bu sistem Mitsubishi mühendislerinin en büyük başarılarından biridir.)
Araç 2H konumda iken tork un tamamı arka akslara iletirlir.
Araç 4H konumda iken tork dağılımı ön/arka 33:67'dir fakat olası kayma durumlarında sistem her bir tekerleğe 50:50 oranında tork dağıtabilme esnekliğine sahiptir.
Araç 4HLc merkezi (orta) diferansiyel kilitli konumda iken 4 tekerlekte birbirine bağlanmış olur bu durumda tork her tekerlek için 50:50 eşit olarak dağılır.
Bu şanzumanda 100km/h hıza kadar 2H ve 4H arasında geçiş yapılabilir. (4LLc için durmak gerekir.)
Orta kilit vs. hepsinin cevabı yukarıda özetlediğim şanzuman çeşitleri içerisinde var.
Aşağıdaki videolarda ASTC (eski adı ATC) arazide ne işe yaradığını görebilirsiniz.
Bu arada ASTC arazideki çekiş kontrolünün yanı sıra normal yolda olası kayma durumlarında ESP ile aynı işlemi görüyor.
http://www.youtube.com/watch?v=2ARrNLxJXvQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=gTql_0xwY30&feature=related
Not: Ben İnstyle araç alıp yarış aracı yapacaktım ama yarışlarda dağılan araçları gördükçe yarış işinden soğudum.
Şimdilerde farklı bir proje düşünüyoruz ve nasip olurda düşüncelerimiz gerçekleşirse buradan sizler ile paylaşırız.
Saygılar ..