murat067' Alıntı:ahmet bey aracınızdaki lastik ve cant ölçüleri nedir benimde şuan acil lastik ve jant almam gerekiyor yardımcı olurmusunuz???
[table][tr][td]BOZO' Alıntı:Selamlar
Kusura bakmayın geç gördüm aracımdaki lastikler 245 / 75 16 BF goodrich A/T Lastik jant 16*8.0- 6*139 offset li çelik jant Oltay oto dan aldım sitede aratırsanız bulur ve daha detaylı bilgi alırsınız. Pendik taraflarında iseniz çay içmeyede gidebilirsiniz. Lastik ve jantları tavsiye ederim serviste iken bir L200 sahibi için de aradım konuştuk aldımı bilmiyorum.
Lastik özelliklerine gelince aracı karın üstü oturtmadığınız sürece çamurda da güzel. 17" janta göre BF yok. benim 4 tane 17" jant şu an boşa çıktı maddi durum müsait olunca onlarada cooper S/TT yada İnsa taktırmayı düşünüyorum.
Diğer taraftan Kilitli diff. konusu çok farklı boyuta ulaştı inşallah tanışır buluşur imkan dahilinde tatbiki olarak bilgi paylaşımında bulunuruz. 100% kilit devrede iken 120 Km hızla viraja girersiniz ama kırmadan kırılmadan çıkamazsınız. LSD mekanik çalışan bir sistemtir kendi arabamda sökmüş balata değişimini yapmıştık metalik balata yerine pimle çalışan değişik tipleride vardır.
Çalışma prensibi - aynı diff.e baglı akslardaki tekerler aynı devir de dönme sürecinde (yani araç düz giderken yada ivmelenirken) iki aksıda kilitler 2 tekerde aynı devirde ve aynı tur sayısı ile döner. viraja girildiği anda iki tekerin yani içteki tekerle dıştaki tekerin farklı tur sayısı yani devirle dönmesi gereken durumda balatalar yada pim üstüne binen yükle açılır aksları serbest bırakır. tekerler birbirinden farklı tur yani devir sayısı ile döner virajdan çıkınca ve arac düz gitmeye başlayınca tekrar kilitler. Kısa ve en basit anlatımı bu arazide LSD den çok fazla bir şey beklememek lazım. arazide bence 100% kilit tartışmasız daha iyidir.
teşekkürler ahmet bey ben şuan 265/75/16 almayı düşünüyorum bakalım nasip kısmet hayırlısı olsun
Saygılar.
orkay' Alıntı:merhabalar bu sorulara en gercekci cevabı mitsubishi temsanın sitesindeki l200 kullanma klavuzunu pdf ındırerek ulasmak mumkun bakınız sayfa 4.57 den 4.66 ya kadar rd lock olarak anlatılmıs bır paragraf ornek kopyaladım.
NOT
● Arka diferansiyel kilidi devrede veya devre dışı durumlar
arasında değiştirilirken gösterge lambası yanıp söner.
Değiştirme işlemi tamamlanınca, gösterge lambası sürekli
yanar veya yanmaz.
● Aktif stabilite ve çekiş kontrolü (ASTC) ve kilitlemesiz
fren sistemi (ABS) ile donatılmış araçlarda arka
diferansiyel kilidi aktif duruma geçirildiği zaman ASTC
ve ABS fonksiyonları iptal edilir. Bu fonksiyonlar iptal
edildiği zaman ASTC gösterge lambası, ASTC OFF
gösterge lambası ve ABS uyarı lambası yanar. Bu, bir
sorun olduğunu göstermez. Arka diferansiyel kilidi
devreden çıkarılınca bu lambalar söner ve tekrar işlev
yapar.
Sayfa 4-76' daki "ABS uyarı lambası" konusuna ve sayfa
4-81' deki "ASTC gösterge lambası, ASTC OFF gösterge
lambası" konusuna bakın.
● Kilitlemesiz fren sistemi (ABS) ile donatılmış araçlarda
arka diferansiyel kilidi aktif durumdayken ABS
fonksiyonu iptal edilir.
Bu fonksiyon iptal edilmiş durumdayken ABS uyarı
lambası yanar.
Sayfa 4-76' daki "ABS uyarı lambası" konusuna bakın.
● Arka diferansiyel kilidini devreden çıkarmak için
düğmeye basıldıktan sonra gösterge lambası yanıp
sönmeye devam ederse, direksiyon simidini düz konumda
tutun ve gaz pedalına bir kaç defa basın ve serbest bırakın.
2008 model astcli super select otomatık sanzımanlı l200 um var.astc arazide hicbirsey.bundan kastım astc arazi icin calısan bir sistem degil.yogun karda veya camurda.yada capraz gecislerde askıda kaldıgınız zaman dıyelım.hıcbır ıse yaramaz.ama dıff lock arazide aracınızı cok yerden sorunsuzca kurtarır kımseye benı vınclesene demezsınız.
ıkıncı konuda astclı araca kılıt takılması mumkun klavuzdada bununla ılgılı bılgıler yer alıyor.bununla ılgılı olarak antalya antoto ıle gorustum usta bası takarız dedı konuyla ılgılı gelısmelerı sıze aktarırım herkese kolay gelsın
desdes' Alıntı:merhaba, ben 2007 model ASTC ve arka havalı kilidi olan L 200 kullanıyorum. sadece off road amaçlı kullandığım için değişik arazi koşullarında aracımı deneme şansım oldu. bu konuya katkısı olur amacıyla bazı konuları tecrübelerimi de ekleyerek paylaşmak istedim. Zaten mitsubishi ile ilgili bir çok nokta tartışıldı ve anlaşıldı.
selamlar,
HAVALI KİLİT MUTLAKA 4LLc (düşük çekiş, orta diferansiyel kilitli ve 4 tekerlek çekiş) ve ASTC (aktif denge ve çekiş kontrolü-varsa) kullanıldıktan sonra KULLANILMALIDIR. İŞİ BİTİNCE KİLİT HEMEN AÇILMALI, İLK HAREKETTE SAĞA SOLA ANİ DÖNÜŞLERDEN ve ANİ HIZLANMADAN KAÇINILMALIDIR.
KİLİT KULLANILIRKEN HER ZAMAN ÇOK DÜŞÜK HIZ VE KONTROLLÜ GAZ KULLANILMALIDIR. ANİ VE SERT HAREKETLERDEN KAÇINILMALI, DÜŞÜNEREK, HESAPLAYARAK HAREKET EDİLMELİDİR.
Genel olarak sert zeminlerde (beton,asfalt) kullanılmamalı, sınırlı çekiş koşullarında kullanılmalıdır.
Sadece arka kilit bile olsa aracın manevra kabiliyetini etkileyecektir. Ön kilit zaten doğrudan direksiyon kabiliyetine etki edecektir.
Kilitleme anahtarlarının araç içinde kontrolsüz ve yanlışlıkla kullanımına engel olunmalıdır.
Diferansiyel kilitli iken, viraj alma sırasında ya da tekerleğin patinaj yapması kilitleme mekanizmasına zarar verebilir. Kilitli iken, tekerlek torkunu (gaza hafif basarak) hızı ve tekerleklerin düzgünlüğünü (hizalama ve eğim açısı) korumak önemlidir. Mutlaka araç sabitken kilitleme yapılmalıdır.. Dişli mekanizmasının oturması için tekerleklerin biraz hareket etmesi gerekir.
Yol durumuna göre araç önce durmalı, kilitlenmeli ve biraz tekerlek hareketine izin verilmelidir.
Yük altındayken kilit açılınca dişliler hemen bırakmayabilir. Bu yüzden ileri geri araç hareket ettirilmelidir.
KAR VE BUZ
Aracın kontrolünü önden kaybetme ve her iki ön tekerin patinaj durumlarında ön kilit işe yarayabilir. Arka kilit devrede ise çok yavaş kullanmak gerekir. Bazen kilidi tamamen devreden çıkarmakta fayda sağlayabilir. (ASTC varsa bu durumda daha faydalı olur)
ENGEBELER
Kaya tırmanışı, hendek geçme ve diğer zorlu off road sürüşleri 4 tekerleğin yere basmasını imkansız hale getirir. Aralıklı, düşük gaz vermek ve yavaş hareket etmek önemlidir. Bu yüzden otomatik vitesli araçlarda gaz verirken sol ayak frende kullanılması iyi olur.
TIRMANMA
Aracı hizalamak ve düz bir eğim açısı vermek gerekir. Arka diferansiyel kilitli iken sabit gaz vermek, patinaj yapmamak ve gazı bırakmamak gerekir.
İNİŞ
Aynı derecede düz ve zeminin eğim açısında iniş yapılmalıdır. Motor freni kullanılmalıdır. (otomatik viteslerde L konumu en uygunudur.) Ani fren ile durmak ve freni bırakmak kilidi aşırı yükleyebilir. Ön kilit olması bu durumda fayda sağlar. İniş hızını korumak ve mümkün olan en düşük hızla çok yavaş iniş yapmak gerekir.
ÇAPRAZ İNİŞ VE TIRMANMA VEYA TEKERLEKLERDE FARKLI ZEMİN KOŞULLARI
Mümkün olduğunda kaçınılması gereken bir durumdur. Bu durumlarda palet kullanılması, tekerin altının doldurulması (çamurda, çimende kuru dallar yerleştirmek) gibi çözümleri denemek daha zevkli ve faydalı olacaktır.
Öngörülemeyen bir durumsa, tek teker üzerinde kalındıysa, zemin tek teker altında farklı koşulda ise (bir taraf kuru, diğeri çamur gibi), kilitler açılmalıdır. (ASTC varsa, bu durumda daha faydalı olabilir, denemek faydalıdır .) Hatta ASTC OFF yaparak her iki tekerleğin tamamen serbest dönerek, lastik faydasıyla uygun tutunma noktasını bulmasına izin vermeli, lastikler tutununca tekrar kilitleyerek (önce ASTC denenmeli) denemek gerekir. Olmazsa vinç desteği veya çekici yardımı almak en doğrusu olur.
Fantastic Light' Alıntı:
2007 Model hem ASTC, hemde havalı kilit olan model demişsiniz.
Affınıza sığınarak soruyorum, bu model hangisi acaba ?