R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan [TR]BOZO Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 167
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 150,887
Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

ahmet bey aracınızdaki lastik ve cant ölçüleri nedir benimde şuan acil lastik ve jant almam gerekiyor yardımcı olurmusunuz???
 

Etiketler

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

murat067' Alıntı:
ahmet bey aracınızdaki lastik ve cant ölçüleri nedir benimde şuan acil lastik ve jant almam gerekiyor yardımcı olurmusunuz???

Selam,

Aracınızı ne tarz kullanacaksınız?

Ve belirlediğiniz bir bütçe varmı?

Ona göre bir tavsiyede bulunalım.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Selamlar

Kusura bakmayın geç gördüm aracımdaki lastikler 245 / 75 16 BF goodrich A/T Lastik jant 16*8.0- 6*139 offset li çelik jant Oltay oto dan aldım sitede aratırsanız bulur ve daha detaylı bilgi alırsınız. Pendik taraflarında iseniz çay içmeyede gidebilirsiniz. Lastik ve jantları tavsiye ederim serviste iken bir L200 sahibi için de aradım konuştuk aldımı bilmiyorum.
Lastik özelliklerine gelince aracı karın üstü oturtmadığınız sürece çamurda da güzel. 17" janta göre BF yok. benim 4 tane 17" jant şu an boşa çıktı maddi durum müsait olunca onlarada cooper S/TT yada İnsa taktırmayı düşünüyorum.
Diğer taraftan Kilitli diff. konusu çok farklı boyuta ulaştı inşallah tanışır buluşur imkan dahilinde tatbiki olarak bilgi paylaşımında bulunuruz. 100% kilit devrede iken 120 Km hızla viraja girersiniz ama kırmadan kırılmadan çıkamazsınız. LSD mekanik çalışan bir sistemtir kendi arabamda sökmüş balata değişimini yapmıştık metalik balata yerine pimle çalışan değişik tipleride vardır.
Çalışma prensibi - aynı diff.e baglı akslardaki tekerler aynı devir de dönme sürecinde (yani araç düz giderken yada ivmelenirken) iki aksıda kilitler 2 tekerde aynı devirde ve aynı tur sayısı ile döner. viraja girildiği anda iki tekerin yani içteki tekerle dıştaki tekerin farklı tur sayısı yani devirle dönmesi gereken durumda balatalar yada pim üstüne binen yükle açılır aksları serbest bırakır. tekerler birbirinden farklı tur yani devir sayısı ile döner virajdan çıkınca ve arac düz gitmeye başlayınca tekrar kilitler. Kısa ve en basit anlatımı bu arazide LSD den çok fazla bir şey beklememek lazım. arazide bence 100% kilit tartışmasız daha iyidir.

Saygılar.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
Selamlar

Kusura bakmayın geç gördüm aracımdaki lastikler 245 / 75 16 BF goodrich A/T Lastik jant 16*8.0- 6*139 offset li çelik jant Oltay oto dan aldım sitede aratırsanız bulur ve daha detaylı bilgi alırsınız. Pendik taraflarında iseniz çay içmeyede gidebilirsiniz. Lastik ve jantları tavsiye ederim serviste iken bir L200 sahibi için de aradım konuştuk aldımı bilmiyorum.
Lastik özelliklerine gelince aracı karın üstü oturtmadığınız sürece çamurda da güzel. 17" janta göre BF yok. benim 4 tane 17" jant şu an boşa çıktı maddi durum müsait olunca onlarada cooper S/TT yada İnsa taktırmayı düşünüyorum.
Diğer taraftan Kilitli diff. konusu çok farklı boyuta ulaştı inşallah tanışır buluşur imkan dahilinde tatbiki olarak bilgi paylaşımında bulunuruz. 100% kilit devrede iken 120 Km hızla viraja girersiniz ama kırmadan kırılmadan çıkamazsınız. LSD mekanik çalışan bir sistemtir kendi arabamda sökmüş balata değişimini yapmıştık metalik balata yerine pimle çalışan değişik tipleride vardır.
Çalışma prensibi - aynı diff.e baglı akslardaki tekerler aynı devir de dönme sürecinde (yani araç düz giderken yada ivmelenirken) iki aksıda kilitler 2 tekerde aynı devirde ve aynı tur sayısı ile döner. viraja girildiği anda iki tekerin yani içteki tekerle dıştaki tekerin farklı tur sayısı yani devirle dönmesi gereken durumda balatalar yada pim üstüne binen yükle açılır aksları serbest bırakır. tekerler birbirinden farklı tur yani devir sayısı ile döner virajdan çıkınca ve arac düz gitmeye başlayınca tekrar kilitler. Kısa ve en basit anlatımı bu arazide LSD den çok fazla bir şey beklememek lazım. arazide bence 100% kilit tartışmasız daha iyidir.

teşekkürler ahmet bey ben şuan 265/75/16 almayı düşünüyorum bakalım nasip kısmet hayırlısı olsun ;) ;)

Saygılar.
 



Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Selamlar

265 /75/16 güzel tercih 265 daha geniş görüntü güzel olur bende düşündüm ama akslara ve yakıt 'a fazla yüklenmek istemedim L200 75 yanakla 3 cm kadar yükseliyor.

Hayırlısı olsun iyi günlerde kullanın.


saygılar.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

merhabalar bu sorulara en gercekci cevabı mitsubishi temsanın sitesindeki l200 kullanma klavuzunu pdf ındırerek ulasmak mumkun bakınız sayfa 4.57 den 4.66 ya kadar rd lock olarak anlatılmıs bır paragraf ornek kopyaladım.
NOT
● Arka diferansiyel kilidi devrede veya devre dışı durumlar
arasında değiştirilirken gösterge lambası yanıp söner.
Değiştirme işlemi tamamlanınca, gösterge lambası sürekli
yanar veya yanmaz.
● Aktif stabilite ve çekiş kontrolü (ASTC) ve kilitlemesiz
fren sistemi (ABS) ile donatılmış araçlarda arka
diferansiyel kilidi aktif duruma geçirildiği zaman ASTC
ve ABS fonksiyonları iptal edilir. Bu fonksiyonlar iptal
edildiği zaman ASTC gösterge lambası, ASTC OFF
gösterge lambası ve ABS uyarı lambası yanar. Bu, bir
sorun olduğunu göstermez. Arka diferansiyel kilidi
devreden çıkarılınca bu lambalar söner ve tekrar işlev
yapar.
Sayfa 4-76' daki "ABS uyarı lambası" konusuna ve sayfa
4-81' deki "ASTC gösterge lambası, ASTC OFF gösterge
lambası" konusuna bakın.
● Kilitlemesiz fren sistemi (ABS) ile donatılmış araçlarda
arka diferansiyel kilidi aktif durumdayken ABS
fonksiyonu iptal edilir.
Bu fonksiyon iptal edilmiş durumdayken ABS uyarı
lambası yanar.
Sayfa 4-76' daki "ABS uyarı lambası" konusuna bakın.
● Arka diferansiyel kilidini devreden çıkarmak için
düğmeye basıldıktan sonra gösterge lambası yanıp
sönmeye devam ederse, direksiyon simidini düz konumda
tutun ve gaz pedalına bir kaç defa basın ve serbest bırakın.

2008 model astcli super select otomatık sanzımanlı l200 um var.astc arazide hicbirsey.bundan kastım astc arazi icin calısan bir sistem degil.yogun karda veya camurda.yada capraz gecislerde askıda kaldıgınız zaman dıyelım.hıcbır ıse yaramaz.ama dıff lock arazide aracınızı cok yerden sorunsuzca kurtarır kımseye benı vınclesene demezsınız.
ıkıncı konuda astclı araca kılıt takılması mumkun klavuzdada bununla ılgılı bılgıler yer alıyor.bununla ılgılı olarak antalya antoto ıle gorustum usta bası takarız dedı konuyla ılgılı gelısmelerı sıze aktarırım herkese kolay gelsın

IMG_1163.jpg
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

orkay' Alıntı:
merhabalar bu sorulara en gercekci cevabı mitsubishi temsanın sitesindeki l200 kullanma klavuzunu pdf ındırerek ulasmak mumkun bakınız sayfa 4.57 den 4.66 ya kadar rd lock olarak anlatılmıs bır paragraf ornek kopyaladım.
NOT
● Arka diferansiyel kilidi devrede veya devre dışı durumlar
arasında değiştirilirken gösterge lambası yanıp söner.
Değiştirme işlemi tamamlanınca, gösterge lambası sürekli
yanar veya yanmaz.
● Aktif stabilite ve çekiş kontrolü (ASTC) ve kilitlemesiz
fren sistemi (ABS) ile donatılmış araçlarda arka
diferansiyel kilidi aktif duruma geçirildiği zaman ASTC
ve ABS fonksiyonları iptal edilir. Bu fonksiyonlar iptal
edildiği zaman ASTC gösterge lambası, ASTC OFF
gösterge lambası ve ABS uyarı lambası yanar. Bu, bir
sorun olduğunu göstermez. Arka diferansiyel kilidi
devreden çıkarılınca bu lambalar söner ve tekrar işlev
yapar.
Sayfa 4-76' daki "ABS uyarı lambası" konusuna ve sayfa
4-81' deki "ASTC gösterge lambası, ASTC OFF gösterge
lambası" konusuna bakın.
● Kilitlemesiz fren sistemi (ABS) ile donatılmış araçlarda
arka diferansiyel kilidi aktif durumdayken ABS
fonksiyonu iptal edilir.
Bu fonksiyon iptal edilmiş durumdayken ABS uyarı
lambası yanar.
Sayfa 4-76' daki "ABS uyarı lambası" konusuna bakın.
● Arka diferansiyel kilidini devreden çıkarmak için
düğmeye basıldıktan sonra gösterge lambası yanıp
sönmeye devam ederse, direksiyon simidini düz konumda
tutun ve gaz pedalına bir kaç defa basın ve serbest bırakın.

2008 model astcli super select otomatık sanzımanlı l200 um var.astc arazide hicbirsey.bundan kastım astc arazi icin calısan bir sistem degil.yogun karda veya camurda.yada capraz gecislerde askıda kaldıgınız zaman dıyelım.hıcbır ıse yaramaz.ama dıff lock arazide aracınızı cok yerden sorunsuzca kurtarır kımseye benı vınclesene demezsınız.
ıkıncı konuda astclı araca kılıt takılması mumkun klavuzdada bununla ılgılı bılgıler yer alıyor.bununla ılgılı olarak antalya antoto ıle gorustum usta bası takarız dedı konuyla ılgılı gelısmelerı sıze aktarırım herkese kolay gelsın

hadi bismillah bakalım hem atsc hemde kilitli defransiyelli bir l200 olması ve bizlere ufuk olması çok büyük bir şans.... merakla bekliyoruz gelişmelerden bizi haberdar edin ... ;) ;) ;) ;) ;)
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Selamlar

Benimde düşüncem atsc ve kilitli L200 yada offroad aracının daha avantajlı olacağı yönünde
Bununla birlikte aracın kendini korumaya yönelik olarak kilidi devreden otomatik olarak çıkarma özelliği ayrıca kilit taktığımız diff. e bağlı aksların heavy duty akslarla değişimi çünki çaprazda kalan araç bütün yük tek tekere binince aks kesebiliyor. tabii bu olayda yüksek beygir ve tork katkısı ayrıca değerlendirilmeli.
Son gittiğimiz offroad gezisi benim aracı denememe fırsat verdi. İlk takıldığım yerde sol taraftan geçse idim takılmıyacaktım. çok değerli ve yardımsever bir grupla gitmenin ve tam donanımlı araçların olmasının verdiği güvenle aracı deneme öğrenme amaçlı sağ taraftan geçtim. === Araç kaldığı yerde zorlanınca yani gaza yüklendiğinizde ATSC devreden çıkıyor gösterge panelinde ışığı yanıyor gaz kesince tekrar sönüyor ===== bu aracı kırılmaktan korumak için alınmış bir önlem bu olayı 2 defa deneme fırsatı buldum atsc yi düğmesinden kapatıp devre dışı bırakarakta denedim.
eger araçta kilit olsa idi zorlamada atsc yine devreden çıkacak aracı korumaya alacaktı belirli bir zorlamadan sonra kilitte devreden çıkınca araç takıldığı yerden çekilerek çıkacak ama hasar almaktan kurtulacak diye düşünüyorum. araçta hangi donanım olursa olsun 3 açı (yakınlaşma - uzaklaşma - karın açısı ) zemin açısından az olduğu zaman arkadan önden yada karından takılırsınız ön yada arka takılmaları ters taraftaki tekerleklerle çekiş sağlayıp kurtarmak mümkünken karın üstü oturmuş 4 tekerin de zemine tutunma özelliği kaybolmuş durumda vinç devreye giriyor. beyoff parkurunda aracın altı zemine saadece oturmadı yapıştı halat bir kere koptu sonra çeken araç strap la uzatma yaptı kendisini kuru zemine aldı beni ancak çekebildi.
bende bu kilit uygulamasını ilgiyle takip ediyorum. ve bende şimdilik arkaya kilit taktırmayı düşünüyorum maddi durumu ayarlayınca.


saygılar.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

merhaba, ben 2007 model ASTC ve arka havalı kilidi olan L 200 kullanıyorum. sadece off road amaçlı kullandığım için değişik arazi koşullarında aracımı deneme şansım oldu. bu konuya katkısı olur amacıyla bazı konuları tecrübelerimi de ekleyerek paylaşmak istedim. Zaten mitsubishi ile ilgili bir çok nokta tartışıldı ve anlaşıldı.
selamlar,

HAVALI KİLİT MUTLAKA 4LLc (düşük çekiş, orta diferansiyel kilitli ve 4 tekerlek çekiş) ve ASTC (aktif denge ve çekiş kontrolü-varsa) kullanıldıktan sonra KULLANILMALIDIR. İŞİ BİTİNCE KİLİT HEMEN AÇILMALI, İLK HAREKETTE SAĞA SOLA ANİ DÖNÜŞLERDEN ve ANİ HIZLANMADAN KAÇINILMALIDIR.
KİLİT KULLANILIRKEN HER ZAMAN ÇOK DÜŞÜK HIZ VE KONTROLLÜ GAZ KULLANILMALIDIR. ANİ VE SERT HAREKETLERDEN KAÇINILMALI, DÜŞÜNEREK, HESAPLAYARAK HAREKET EDİLMELİDİR.
Genel olarak sert zeminlerde (beton,asfalt) kullanılmamalı, sınırlı çekiş koşullarında kullanılmalıdır.
Sadece arka kilit bile olsa aracın manevra kabiliyetini etkileyecektir. Ön kilit zaten doğrudan direksiyon kabiliyetine etki edecektir.
Kilitleme anahtarlarının araç içinde kontrolsüz ve yanlışlıkla kullanımına engel olunmalıdır.
Diferansiyel kilitli iken, viraj alma sırasında ya da tekerleğin patinaj yapması kilitleme mekanizmasına zarar verebilir. Kilitli iken, tekerlek torkunu (gaza hafif basarak) hızı ve tekerleklerin düzgünlüğünü (hizalama ve eğim açısı) korumak önemlidir. Mutlaka araç sabitken kilitleme yapılmalıdır.. Dişli mekanizmasının oturması için tekerleklerin biraz hareket etmesi gerekir.
Yol durumuna göre araç önce durmalı, kilitlenmeli ve biraz tekerlek hareketine izin verilmelidir.
Yük altındayken kilit açılınca dişliler hemen bırakmayabilir. Bu yüzden ileri geri araç hareket ettirilmelidir.
KAR VE BUZ
Aracın kontrolünü önden kaybetme ve her iki ön tekerin patinaj durumlarında ön kilit işe yarayabilir. Arka kilit devrede ise çok yavaş kullanmak gerekir. Bazen kilidi tamamen devreden çıkarmakta fayda sağlayabilir. (ASTC varsa bu durumda daha faydalı olur)
ENGEBELER
Kaya tırmanışı, hendek geçme ve diğer zorlu off road sürüşleri 4 tekerleğin yere basmasını imkansız hale getirir. Aralıklı, düşük gaz vermek ve yavaş hareket etmek önemlidir. Bu yüzden otomatik vitesli araçlarda gaz verirken sol ayak frende kullanılması iyi olur.
TIRMANMA
Aracı hizalamak ve düz bir eğim açısı vermek gerekir. Arka diferansiyel kilitli iken sabit gaz vermek, patinaj yapmamak ve gazı bırakmamak gerekir.
İNİŞ
Aynı derecede düz ve zeminin eğim açısında iniş yapılmalıdır. Motor freni kullanılmalıdır. (otomatik viteslerde L konumu en uygunudur.) Ani fren ile durmak ve freni bırakmak kilidi aşırı yükleyebilir. Ön kilit olması bu durumda fayda sağlar. İniş hızını korumak ve mümkün olan en düşük hızla çok yavaş iniş yapmak gerekir.
ÇAPRAZ İNİŞ VE TIRMANMA VEYA TEKERLEKLERDE FARKLI ZEMİN KOŞULLARI
Mümkün olduğunda kaçınılması gereken bir durumdur. Bu durumlarda palet kullanılması, tekerin altının doldurulması (çamurda, çimende kuru dallar yerleştirmek) gibi çözümleri denemek daha zevkli ve faydalı olacaktır.
Öngörülemeyen bir durumsa, tek teker üzerinde kalındıysa, zemin tek teker altında farklı koşulda ise (bir taraf kuru, diğeri çamur gibi), kilitler açılmalıdır. (ASTC varsa, bu durumda daha faydalı olabilir, denemek faydalıdır .) Hatta ASTC OFF yaparak her iki tekerleğin tamamen serbest dönerek, lastik faydasıyla uygun tutunma noktasını bulmasına izin vermeli, lastikler tutununca tekrar kilitleyerek (önce ASTC denenmeli) denemek gerekir. Olmazsa vinç desteği veya çekici yardımı almak en doğrusu olur.
 



Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

desdes' Alıntı:
merhaba, ben 2007 model ASTC ve arka havalı kilidi olan L 200 kullanıyorum. sadece off road amaçlı kullandığım için değişik arazi koşullarında aracımı deneme şansım oldu. bu konuya katkısı olur amacıyla bazı konuları tecrübelerimi de ekleyerek paylaşmak istedim. Zaten mitsubishi ile ilgili bir çok nokta tartışıldı ve anlaşıldı.
selamlar,

HAVALI KİLİT MUTLAKA 4LLc (düşük çekiş, orta diferansiyel kilitli ve 4 tekerlek çekiş) ve ASTC (aktif denge ve çekiş kontrolü-varsa) kullanıldıktan sonra KULLANILMALIDIR. İŞİ BİTİNCE KİLİT HEMEN AÇILMALI, İLK HAREKETTE SAĞA SOLA ANİ DÖNÜŞLERDEN ve ANİ HIZLANMADAN KAÇINILMALIDIR.
KİLİT KULLANILIRKEN HER ZAMAN ÇOK DÜŞÜK HIZ VE KONTROLLÜ GAZ KULLANILMALIDIR. ANİ VE SERT HAREKETLERDEN KAÇINILMALI, DÜŞÜNEREK, HESAPLAYARAK HAREKET EDİLMELİDİR.
Genel olarak sert zeminlerde (beton,asfalt) kullanılmamalı, sınırlı çekiş koşullarında kullanılmalıdır.
Sadece arka kilit bile olsa aracın manevra kabiliyetini etkileyecektir. Ön kilit zaten doğrudan direksiyon kabiliyetine etki edecektir.
Kilitleme anahtarlarının araç içinde kontrolsüz ve yanlışlıkla kullanımına engel olunmalıdır.
Diferansiyel kilitli iken, viraj alma sırasında ya da tekerleğin patinaj yapması kilitleme mekanizmasına zarar verebilir. Kilitli iken, tekerlek torkunu (gaza hafif basarak) hızı ve tekerleklerin düzgünlüğünü (hizalama ve eğim açısı) korumak önemlidir. Mutlaka araç sabitken kilitleme yapılmalıdır.. Dişli mekanizmasının oturması için tekerleklerin biraz hareket etmesi gerekir.
Yol durumuna göre araç önce durmalı, kilitlenmeli ve biraz tekerlek hareketine izin verilmelidir.
Yük altındayken kilit açılınca dişliler hemen bırakmayabilir. Bu yüzden ileri geri araç hareket ettirilmelidir.
KAR VE BUZ
Aracın kontrolünü önden kaybetme ve her iki ön tekerin patinaj durumlarında ön kilit işe yarayabilir. Arka kilit devrede ise çok yavaş kullanmak gerekir. Bazen kilidi tamamen devreden çıkarmakta fayda sağlayabilir. (ASTC varsa bu durumda daha faydalı olur)
ENGEBELER
Kaya tırmanışı, hendek geçme ve diğer zorlu off road sürüşleri 4 tekerleğin yere basmasını imkansız hale getirir. Aralıklı, düşük gaz vermek ve yavaş hareket etmek önemlidir. Bu yüzden otomatik vitesli araçlarda gaz verirken sol ayak frende kullanılması iyi olur.
TIRMANMA
Aracı hizalamak ve düz bir eğim açısı vermek gerekir. Arka diferansiyel kilitli iken sabit gaz vermek, patinaj yapmamak ve gazı bırakmamak gerekir.
İNİŞ
Aynı derecede düz ve zeminin eğim açısında iniş yapılmalıdır. Motor freni kullanılmalıdır. (otomatik viteslerde L konumu en uygunudur.) Ani fren ile durmak ve freni bırakmak kilidi aşırı yükleyebilir. Ön kilit olması bu durumda fayda sağlar. İniş hızını korumak ve mümkün olan en düşük hızla çok yavaş iniş yapmak gerekir.
ÇAPRAZ İNİŞ VE TIRMANMA VEYA TEKERLEKLERDE FARKLI ZEMİN KOŞULLARI
Mümkün olduğunda kaçınılması gereken bir durumdur. Bu durumlarda palet kullanılması, tekerin altının doldurulması (çamurda, çimende kuru dallar yerleştirmek) gibi çözümleri denemek daha zevkli ve faydalı olacaktır.
Öngörülemeyen bir durumsa, tek teker üzerinde kalındıysa, zemin tek teker altında farklı koşulda ise (bir taraf kuru, diğeri çamur gibi), kilitler açılmalıdır. (ASTC varsa, bu durumda daha faydalı olabilir, denemek faydalıdır .) Hatta ASTC OFF yaparak her iki tekerleğin tamamen serbest dönerek, lastik faydasıyla uygun tutunma noktasını bulmasına izin vermeli, lastikler tutununca tekrar kilitleyerek (önce ASTC denenmeli) denemek gerekir. Olmazsa vinç desteği veya çekici yardımı almak en doğrusu olur.


2007 Model hem ASTC, hemde havalı kilit olan model demişsiniz.

Affınıza sığınarak soruyorum, bu model hangisi acaba ?
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Fantastic Light' Alıntı:

2007 Model hem ASTC, hemde havalı kilit olan model demişsiniz.

Affınıza sığınarak soruyorum, bu model hangisi acaba ?

bende merak ettim benim bildiğim türkiyede 2009 yılının son çeyreğinde yani 2010 model instyl modelinde var astc diye biliyorum diğer modellerde ise astc yerine lsd ve diğer dif kilit sistemleri ile satılıyor

astc li modelini alıp öne ve arkaya lsd kilit taktırmalı işte o zaman arabanın altı yere oturmadığı sürece batmasına imkan yok

benim bildiğim (belki yanlış biliyorumdur) astc denilen sistem ön ve arka dif e eşit olarak %50 %50 güç aktarımı yapan bir sistem
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Selamlar


L200 e Bakan temsa yetkilileri ile e- mail ve telefon görüşmeleri yaptım. Ayrıca kendim aracı kaldırıp test ettim. görüşme ve test sonuçlarını yazıym.
Benim L200 2009 model mitsubishi magnum LSD yok.
yurt dışında magnum diye bir versiyon da yok.
görüşme sonuçları
Temsanın ithal ettiği L200 ler ya atsc yada arka diff. kilitli
Hem atsc donanım hem arka diff. kilitli donanımı olan L200 temsa tarafından ithal edilmemiş yurt dışında değişik bir versiyon adıyla varmış.
L200 lerin hiç birinde LSD kilitli diff. yokmuş.
Temsa tarafından 4*4 L300 hiç ithal edilmemiş
atsc diff. kilitlerinin vazifesini yapıyormuş.
Temsa dan aldığım bilgiler bu kadar.
Hepimizin eline arabanın kiri bulaşmış yani hepimiz kendimizce bilgiliyiz.
Atsc yi diff. kilidiyle mukayese etmek çok acemi işi motor yağı ile tavan lambasını mukayese etmeye benziyor.
Çünki kilidin gerektiği yerde atsc ancak tavan lambası kadar iş görür Atsc nin gerektiği yerde kilit motor yağı kadar iş görür
Tercih durumu farklı atsc araç bir yerde takılana kadar güzel idare ediyor. takılınca çıkmak için kilit gerekli. ikisini aynı anda çalıştımak çok büyük zarar verir.
benim L200 e ön arka diff. kilit taktırmak istiyorum ama maddi durum şu an hiç uygun değil. şu an benim için en iyi kilit arkadaşın arabasının vinci.


saygılar.
 

Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

Selamlar,
foruma giremediğim için hemen cevap veremedim. aracım 2007 model astc'li. sonradan takma havalı arka diferansiyel kilidi mevcut. Yani standart bir L 200 modeli değil. Diferansiyel %100 kilitli iken zaten astc'nin çalışmasına imkan yok. dolayısıyla iki sistemin beraber çalışması diye bir durum söz konusu değil. Ama, emniyet için astc'yi devre dışı bırakabilirsiniz. astc'nin araca katkısı ihmal edilemeyecek kadar önemli. Tek teker patinajda iken otomatik olarak patinajda olan tekerin fren sistemini aralıklı olarak devreye sokarak gücün her iki tekere dağıtılmasına katkıda bulunuyor. ama, bir kilit sistemi alternatifi gibi de algılanmamalı. bozo'nun dediği gibi astc'yi ayrı, kilidi ayrı değerlendirmeli. 1 aralık tarihinde yazdığımda bunu anlatmak istemiştim. Önerim astc'li bir L 200 ve arkada %100 bir kilid olacaktır. Ön kilit faydalı olur ancak, kullanımında oluşacak sıkıntıları iyi düşünmek lazım.

saygılar,
 




Ynt: R/D Lock mu ATSC mi tercih edilmeli hangisi daha iyi ?

bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler yani astcli bir l200 alıp kilit taktıra biliriz fakat ikisini birden kullanamayız astc nin yetmediği yerde astc yi devreden çıkarıp kiliti devreye sokarız aracada zarar vermemiş oluruz

peki astc li l200 ilk kaç yılında tr de satışa sunuldu ve hangi modelinde var misal 2007 magnum larda varmı

şimdiden teşekkürler
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,007
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst