Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 161,297

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Ön taraf şu an arkaya göre 19cm daha düşük oldu :smiley:, öne hiç takoz vs. koymadık.Aynı zamanda ön tarafın güveçi de aşağı dönük kaldı.Ön diferansiyeli biraz yukarı çevirmemiz lazım.Şu an standartından fazla aşağı bakıyor, bu hali şaft için büyük problem yaratıyor.


Diferansiyeli yukarı çevirmek için yarın plazmada Bir tarafı 4cm diğer tarafı 0,5cm lik bir takoz kestirecem.Böylece diferansiyeli yukarı çevirecez.


Ayrıyetten, arkada 5 yaprak makas var önlerde ise 3 yaprak, önler zayıf kaldı ve makasın göbeği yukarı bel verdi.Yarın makasçıdan da fikir alıp 1 yada 2 yaprak daha attıracaz öne, 2 cm kadar makas yapraklarından, 0,5 cm koyacağımız açılı takozdan, aynı zamanda da makaslar kuvvetlenince daha az bel vereceği için tahmini 7-8 cm kadar da ordan ön taraf yükselecek.Yani ön taraf tahminim 9-10 cm kadar kalkacak.Arka takozlardan da 1-1.5 cm kadar kısaltmayı düşünüyoruz.arada 8 cm gibi bir fark kalıyor ki o da zaten arabanın önü kalktığında biraz da arkayı aşağı basacağından eşitleneceği düşüncesindeyiz.

IMG_1101.JPG


IMG_1102.JPG
 







Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

bu bilgi birikimini sadece kendine saklaman haksızlık,
oralarda aç bir yerde ihtiyacı olanada yardımcı oluver,

ilgi ile takip ediyorum,

umarım yürürken çekilmiş resimleride kısa sürede yayınlarsın

ellerine sağlık......
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

dostum hepsi süper oluyo ama inşallah ön frenler kampana değildir zira önler kampana ise yandın mazallah fren ayarı yaptırmaktan kampana almaktan pabuç değiştemekten yılarsın .nereden biliyosun dersen bendede doç var her çamura girdiğimde hemen hemen aynı şey oluyo önce bir tekerlek tutmuyo sonra öbürü kapıyo derken balata deyiş olmadı kampana sıcakken suya girince ovallik olmuş değiş derken 6 takım var şimdi elimde ha iyi tarafı ben fren ayarı yapmasını öğrendim ;D ;D ;D ;D lütfen önler disk de bana
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Arkadaşlar güzel dilekleriniz için sonsuz teşekkürler.Her gün sabahtan akşama kadar sanayide bir fiil çırak gibi çalışıyorum ellerim yara bere içinde, eve geldiğimde ki bu en erken 11 i buluyor topuklarımın üzerine basamaz durumda parmak uçlarımda yürüyerek eve giriyorum.İş güç aksadı, işyerinde duramıyorum, arabayı bırakıp işe gitsem aklım arabada o yarım kalınca benim de bir yanım yarım kalıyor.Hiçbirşey yapamıyorum.


Hele ki sabahtan akşama kadar dükkanda arabayı görüpte içeri dalıp, "habu muayeneden nasi geçecek ? , Trafik buna bişey demiyecek mi ? , Sen buni yola nasi sığdiracasun ?" sorularından bıktım usandım artık cevapta vermiyorum kapıdan bir allahın kulu giripte adam akıllı yorum yapmadı herkes olumsuz herkes komple teorileri ile geliyor birine en sonunda pis patlıcam.


İnanınki akşam eve gelipte bu güzel yorumları okumak benim bütün yorgunluğumu unutturup stresimi atıyor.


Not:Bu arada Ersel bey evet önler disk :smiley: İlerleyen zamanlarda arkaları da diske çevirmeyi düşünüyorum ancak şuan madden bitik durumdayım tek amacım aracı yürür hale getirmek.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Gelelim bugün neler yaptığımıza, telefondaki fotoğraflara baktım da bugün dalgınlıktan fazla fotoğraf çekmeyi unutmuşum :smiley:


Sabah yine ilk iş plazmacıya gittik :smiley: 1.5mm krom saç alıp beadlock yüzüklerinden 4 tane daha kestirdim.Demir olanları janta puntolayıp, kromları boyamadan üzerine civatayla sıkacağız.


Ayrıyetten, ön diferansiyelin göbeğini yukarı çevirmek için bir tarafı 4cm diğer tarafı 0.5 cm lik açılı bir takoz kestirdim.


Birde bol bol cehverolet logosu :smiley:

IMG_1103.JPG
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Her aksam acip bakiyorum bugun neler eklendi diye, insallah hersey arzu ettiginiz gibi tamamlanir..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

sonra doğru erkan ustamızın yanına, Makasçıyı da alıp arabanın yanına getirdik.Makasların durumunu inceledi ve tek yaprak ilavenin yeterli olacağı sonucuna vardık.


Hemen diferansiyeli yerinden söküp makasları çıkardık ve makasçıya götürerek bir yaprak daha attırdık.Bu arada önün U civataları 19 luktu gözümüze ince gözüktü onların 22 liğini almak istedik, araya takozda girince yeterli yükseklikte dibi yuvarlak civata bulamadık.Kare olanlardan alıp ısıtarak biraz şekil verdik, daha sonra ise yerine bağlayıp bir yandan ısıtıp diğer yandan sıkarak U civataların diferansiyelin şeklini almasını sağladık.Bu aşamalarda hiç fotoğraf çekmemişim.


Yeni civatalar ve takozla beraber fotoğrafı mevcut.Bir tanede güveçe çektim, koyduğumuz açılı takozlardan sonra güvecin açısı düzeldi kafası hafif yukarı bakıyor şimdi.

IMG_1106.jpg


IMG_1107.jpg
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Ön makas bağlantıları, açıları, yükseklikleri tamamlandı önle arkanın yüksekliği şu an eşit.Bu arada dün ölçüyü yanlış almışız :smiley: Koyduğumuz takoz ve makasla beraber araba kendine geldi.Şu an dört bir tarafı da eşit durumda.


Hemen önün amortisör kulelerini yapmaya başladık.Etli dikişsiz çekme doğal gaz borusu kullandık, boruyu bükerek şaseye kaynattık.


Amortisörleri prova ettik, çok ekstrem bir esnemede alt bağlantı kulağına değme ihtimali sezdik, alt ayaklara biraz kavis verip, kulakları da hafif keserek bu ihtimali de ortadan kaldırdık.

IMG_1108.JPG


IMG_1109.JPG


IMG_1110.JPG


IMG_1111.JPG
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu arada ön tamponu yeni ön şase yapısına göre modifiye etmeye başladık, alttan baya bir malzeme kestik, son görüntü buna benzeyecek.Tamponun altından makas bağlantı ayağı gözükecek.Kapatmaya kalksak tamponda ciddi tadilat gerekiyor.Hiç bulaşmaya yanaşmadım, görüntü çok çirkin durmadı hatta farklı bir hava kattı da diyebilirim.

IMG_1104.JPG
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Sıra geldi direksiyon sistemine, zurnanın son deliği yani. Deve boynunu uzatsak, kutu güçlenecek ancak tur azalacak.Kısaltsak tur artacak kutu zayıflayacak. Öyledir, böyledir şöyle olsun böyle olsun derken Erkan ustamızla anlaşamadık :smiley: Hemen ustaların ustası motorcu Şenol Ustamızı aradık, telefonda baya bi tartıştıktan sonra lazım değil gel al beni de bakalım dedikten sonra saat 9 gibiydi herhalde Şenol ustanın evine gidip Şenol ustayı evden alıp arabanın yanına gittik.


Erkan usta Blazerın kendi orijinal S rotunu kullanmak istiyordu ancak ben istemiyordum :smiley: Zaten S rot bozuk gümrüktekilerle de iyice papaz olduk :smiley: Şimdiye kadar Amerikadan çok parça getirttim ancak hiç bu kadar soğumamıştım yurtdışından alışveriş yapmaya.Aracın alt yürüründe, özellikle çabuk aşınan parçalarda, sanayideki herhangi bir dükkandan giripte alamayacağım birşey olsun istemiyorum.


Neyse Şenol usta hemen yazdı çizdi birşeyler açıkcası Şenol Usta geldikten sonra Şenol Ustanın, ustalığına olan üstün güvenim sebebiyle dönen tartışmayı da daha fazla dinlemedim :smiley: En son kararlaştırdılar sistemi bakalım yarın ne çıkacak :smiley:


Yarın direksiyon sistemini de halledersek komple diferansiyelleri ve makasları tekrar söküp yerde güzelce boyayıp, aynı zamanda şasedeki kaynaklı ve ek yerleri de boyayıp tekrardan temiz bir şekilde aracı toplayıp, aracın yürür aksamındaki Erkan Usta kısmını bitirecez.


Ancak erkan ustamız bize daha arka tamponu yapacak, kaputta ufak bir modifiye düşünüyorum :smiley: Bir de dodikler var tabii ancak dodikleri kendim yapmak istiyorum.Her ne kadar yapılan her işte bir parmağım olsa da Gülazerin bir kısmını tamamen ben yaptım diyebilmek istiyorum :smiley: Erkan ustada allahtan arıyordu zaten elimi sürmem diyor ama kaynakları gene o çekecek güzelce :smiley: O da başladı sıkılmaya dükkandan atmaya çalışıyor ama hiç şansı yok :smiley: Kara Bela gibi çöktüm başına :smiley: Ancak hakkını yiyemem, Allah razı olsun Erkan ustadan o olmasa Trabzonda zannetmiyorum ki kimseye böyle bir işi böyle bir işçilikle herhangi birine parayla yaptıramazsın.
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Hy steer islemini incelediniz mi, rot kolunu ciddi manada koruyor..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst