Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 161,293
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Daha sonra ön makas bağlantısı için büktürdüğümüz traversin makas bağlantı ayaklarını kaynattık.


İyice ölçüp biçtikten sonra traversi yerine kaynattık.Usta kaynağı bitirdikten sonra kaynak işçiliğiyle övünerek "bunu burdan kesmek isteyenin vay haline" dedi.

IMG_1066.JPG


IMG_1067.JPG


IMG_1069.JPG


IMG_1070.JPG
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


O kaynağın sağlamlığıyla övüne dursun, biz o arada makasları toplayıp diferansiyele bağlantılarını yaptık.


Makasları yerine bağladık, tam çok harika oldu derken lastiği tam tur çevirince çıkan manzara bizde biraz hayal kırıklığı yarattı.


Jantlardaki aşırı ofseti dikkate almamıştık.Tam turda lastiği çok açıyordu ve çamurluk tıraşıyla kurtarmayacak bir sürtme riski oluşturuyordu.


Senmisin bu kaynak burdan bir daha kesilmez diyen :smiley:)))


Erkan ustamız aldı eline oksijeni paşalar gibi kesti traversi :smiley: ama kaynağı değil şaseyi kesti uyanık :smiley: Bu arada traverse kaşla göz arasında imzasını da atmış :smiley:

IMG_1071.JPG


IMG_1072.JPG


IMG_1073.JPG


IMG_1074.JPG


IMG_1075.JPG
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Son durum bu şekilde kaldı, traversi daha ileri kaydırarak (yaklaşık 13 cm kadar) kaynatacağız ki diferansiyeli ileri kaydırabilelim ve lastiğin tam turda sürtme yapma ihtimalini ortadan kaldıralım.Ancak tüm planlar bozuldu, kaynatmamız gereken yerde şase bitmiş oluyor, yeterli destek görecek malzeme yok, saç büktürüp şaseyi biraz uzatacağız.Ancak bu seferde mevcut tamponumuzun tasarımı vs. hep değişmesi gerekiyor.Ayrıyetten travers tamponun altından yanlara taşmış bir şekilde çirkin bir görüntü oluşturacak.


Tamponu ortadan kesip genişletmekten, şaseyi kesip traversi yükseltmeye kadar birkaç farklı fikir ürettik ancak saatte geç olunca kafalar bulanık ve sisli bir şekilde ayrıldık.


Sabah ola hayrola.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

çok emek verilmesi gereken bir iş hayranlık ile takip :smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

TROFF her anlamda büyümeye devam ediyor anlaşılan...Bu araç dehşet bişey olmuş.ALLAH kaza bela vermesin ağız tadıyla binmek nasip etsin...İnşallah trafikte sıkıntı olmaz.Benim önceden beri merak ettiğim bişey var bu kadar masraf yapmışken neden BLAZER? Bi Cherokee de olabilirdi mesela...
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

STI Performance' Alıntı:
TROFF her anlamda büyümeye devam ediyor anlaşılan...Bu araç dehşet bişey olmuş.ALLAH kaza bela vermesin ağız tadıyla binmek nasip etsin...İnşallah trafikte sıkıntı olmaz.Benim önceden beri merak ettiğim bişey var bu kadar masraf yapmışken neden BLAZER? Bi Cherokee de olabilirdi mesela...


Teşekkür ederim.Neden Blazer sorusu açıkcası beni oldukça şaşırttı.Peki neden Cherokee ?


1 - Herşeyden önce Blazer Türkiyede nadir olan bir araç, Trabzonda belki 100 tane cherokee vardır ancak Blazer 1 tane var (geçenlerde bir tane daha gelmiş :smiley: onu saymıyorum o gelene kadar tekti :smiley: )
Özellikle tek kapı kasası Türkiyede sayılı miktarda.Emin olun ki özel bir araca binmek size de kendinizi özel hissettiriyor.


2 - 90'lı modellerin aksine Blazerın bu kasası benim çok hoşuma gidiyor.
3 - Amerikan bir arazi aracında tam merdiven şase, güç ve konfor sadece Chevrolet'de vardır.Cj desen kemikli bir şaseye sahip güçlü ancak konforsuzdur.Cherokee ise güçlü konforlu ancak monoblok şaseye sahiptir.Chevrolet'de ise hepsi bir arada.

4 - Koldan otomatik vites.Bununla ilgili hiçbirşey açıklamayacağım verdiği konforu ve hazzı anlayabilmeniz için denemiş olmanız lazım.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Uğur ,ilgiyle takipteyim :smiley:
lastiğin janta takılması aşamasında keşke beni arasaydın,iki basit yöntemi vardı.Neyse çözülmüş sonunda :smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

içine benzin döküp kibritmi çakması lazımdı?
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

moonwalker_arc' Alıntı:
Teşekkür ederim.Neden Blazer sorusu açıkcası beni oldukça şaşırttı.Peki neden Cherokee ?


Merak ettim çünkü sizinde dediğiniz gibi Blazer az bulunan bir araç...Belki ben bilmediğimdendir parçasıda azdır modifiye örnekleride azdır diye düşündüm...Yoksa yazmış olduğunuz nedenler son derece geçerli nedenler :smiley: Kolay gelsin ...
 





Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

yavuz-çelikel' Alıntı:
içine benzin döküp kibritmi çakması lazımdı?


Aslında aklıma gelmedi değil eter filan sıkıp çakmağı çakmak) dedim balans tozları filan tutuşur vazgeçtim)))


Valla bulabildiğimiz ve bana gayet kolay gelen yöntem bir halatla lastiği sıkıştırmak oldu.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu sabah o kadar uğraşıp taşlayarak bir şeye benzetemediğim makas küpelerini kestirmek için plazmaya gittim.Hazır gitmişkende ne bulduysak kestirdik :smiley:)


İlk fotoğrafta gözüken makas küpeleri, ön makasların arka küpelerinin şaseye bağlanacağı ayaklar ve çeki mapaları var.


İkinci fotoğrafta ise sahte beadlock'umuzun halkası var :smiley:


İlk iş krom civatalarla birlikte janta oturtarak bir prova yapmaktı.Ben malzeme fazla tutar diye düşünmüştüm ama krom civatalar daha pahalı tuttu her halkada 32 civata :eek:


Başta niyetim tek halka yapıp janta içten puntolamaktı ancak daha sonra, üzerine vuracağımız boyanın çamur içinde çok çabuk çizileceğini ve kötü olacağını düşünerek kromdan bir halka daha yapıp, saç olanı kaynatarak kromu üzerine civatayla sıkma kararı aldık.Yarın krom alıp kestirecem.

IMG_1076.JPG


IMG_1077.JPG


IMG_1080.JPG


IMG_1081.JPG
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Lastikler çamurluğa çok yakın olduğu için bir parça bastırarak şaseyi uzattın ve ön makas bağlantı ayağını yaklaşık 13 cm kadar daha ileri aldık.

IMG_1082.JPG


IMG_1083.JPG
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Daha sonra ön makasların arka küpelerini yapmaya koyulduk, kavis verip üst kısmını daralttık, tornada boru yapıp kaynattık ve burçu içine çaktık.


Bu arada makas küpelerimiz 25 cm.Civata yerlerini ayarlı yaptık, 3 kademe aşağı yada yukarı bağlama imkanımız var aynı şekilde arka bağlantı ayağı da üç kademe ileri ya da geri ayarlanabilecek.

IMG_1088.JPG


IMG_1089.JPG


IMG_1091.JPG


IMG_1092.JPG
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Ön makas bağlantısının arka ayağını şaseye kaynatarak monte ettik, küpeleri takıp makası bağladık ve en sonunda aracı 4 lastik üzerine oturttuk.


Arka orijinal makas küpelerini de değiştik, orijinalleri 13cm'di yeni taktıklarımız 25 cm.

IMG_1095.JPG


IMG_1096.JPG


IMG_1098.JPG


IMG_1099.JPG
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst