Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 161,176
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

AL1820' Alıntı:
diğer konu başlığını farkedip sizde sormuşsunuz, bende size sorayım sizce o takozların üzerinde araç ne kadar güvenilir?
bilgi için soruyorum yanlış anlaşma olmasın.


Estağfrullah, kesin olan birşey var ki kesinlikle eski rahatlığı ve konforu vermeyecek.Aracın yol tutuşundaki tepkiler tamamen değişecek.Eskisine göre hem arazide hem de asfaltta daha dikkatli kullanmak gerekecek.Burdakilerin tabiriyle "buni yola nasi sığdıricasın ?" yani elbetteki bu kadar yükselen aracın hakimiyeti daha zor olacak.Ben bunların bilincinde olarak bu işlemi yapıyorum.Bu araç kesinlikle asfaltta 120-140 gibi süratler yapmayacak maksimum 80-90 ile seyredecek bir araç.


Ancak bazı şeylerin de bedeli var.


Ha ben bu etkileri minumuma indirmek için ne gibi önlemler aldım/alacağım.Önemli olan hususlar bunlar takozu koyup koymamak değil.


Öncelikle bizim koyduğumuz takoz 9 cm.Çok yüksek bir takoz değil.Konik biçimde yapıldı, makasa basan yüzeyi standartından daha geniş.Ayrıyetten diferansiyele oturduğu yer de yarım ay şeklinde diferansiyeli sarıyor.
Makasın burulmasını engellemek için denge kolu yapılacak.(aşağıda fotoğrafı var)
U civatalara zamanla gevşememeleri ve kaymamaları için bazı kayıt ve kuşaklar atılacak.

IMG_0999.JPG


IMG_1001.JPG


standard (3).jpg
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

omergin' Alıntı:
daha guzel bir dodik modeli buldum, yapmamıs olsam bundan yapmak isterdim..


Ömer bey bu dodikde şıkmış ancak benim aracın hatları bu kadar yumuşak olmadığı için tam daire şeklinde bir dodik benim araca pek yakışmaz düşüncesindeyim.Ben biraz sert hatlara, keskin dönüşlere sahip bir dodik yapmayı düşünüyorum.(Keskin dediysem As205'nin dodikleri gibi de değil :smiley:)) )


Bu sebeple sizin yaptığınız uygulama yöntemi yapılacak ufak tasarım farklılıklarıyla benim için hem uygulama hem de model olarak çok daha uygun.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Şİmdi gördüm daha ::smiley: .. son konuştuğumuzda diferansiyelleri arıyordun . Şimdi yürütmeye yaklaşmışsın.. İlgiyle takip edilmeli. Lastik filan hep atıldı ama double arazi ilk sende .. Hadi hayırlısı kolay gelsin ;)
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

jeep' Alıntı:
Şİmdi gördüm daha ::smiley: .. son konuştuğumuzda diferansiyelleri arıyordun . Şimdi yürütmeye yaklaşmışsın.. İlgiyle takip edilmeli. Lastik filan hep atıldı ama double arazi ilk sende .. Hadi hayırlısı kolay gelsin ;)


Teşekkür ederim, evet lastikler için biraz geç kaldık :smiley: Diferansiyellerde çok oyalandık.Ne yapalım her işte bir hayır vardır :smiley: Geç olsun da güç olmasın.
 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

moonwalker_arc' Alıntı:
Ömer bey bu dodikde şıkmış ancak benim aracın hatları bu kadar yumuşak olmadığı için tam daire şeklinde bir dodik benim araca pek yakışmaz düşüncesindeyim.Ben biraz sert hatlara, keskin dönüşlere sahip bir dodik yapmayı düşünüyorum.(Keskin dediysem As205'nin dodikleri gibi de değil) )


Bu sebeple sizin yaptığınız uygulama yöntemi yapılacak ufak tasarım farklılıklarıyla benim için hem uygulama hem de model olarak çok daha uygun.


o zaman bu linki inceleyin derim, [SIZE=78%]http://www.naxja.org/forum/showthread.php?p=245085542[/SIZE]
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

omergin' Alıntı:


Evet tam olarak böyle birşey olacak :smiley: hatta dün bulduğum bir saç parçasıyla alel acele denediğim bir model, saçı dodiğin içerisine kıvırarak vidaladım, nasıl görüneceğini görebilmek için, linkteki gibi boruyla biraz daha sert kıvrımlarla buna benzer birşey yapılacak.

IMG_1054.JPG


IMG_1055.JPG


IMG_1056.JPG
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Vaayy, Trabzona yakışır, gururla takip.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

İki şanzımanın ve 38 lastiklerin yanına 2 tanede sentetik çeki halatı al. Seni çekerken halat aramayalım ;)
 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu arada sözde bu akşam ön tarafın makas bağlantılarını yapacaktık, şablonları çıkartıp presciye vermiştik adam saçları büküp dükkanı kapatmış gitmiş.Laz aklı işte ne olacak, birşey yapamadan geri döndük.
 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu sabah start verdik işe tekrar, oksijen sorunumuzu çözdük, ön şase üzerindeki tabla bağlantıları ve gereksiz ayakları kesmeye başladık.

IMG_1059.JPG


IMG_1061.JPG
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

ilgiyle takip ;D ;D ;D ;D ;D ;D zira bende doça aynı reçeteyi uygulayacağım ama sabit aks serbest süspansuyon koyacağım ama nasıl olacak hiç bilmiyorum ??? ??? ???
 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Makas küpelerini makasın daha geniş bir açıda çalışabilmesi için uzatacağız.Arkadaki standart küpe 10 cm boyutundaydı.


20cm küpe yapacaktık, Aslında başlangıçta niyetimiz plazmada düzgün şekilli birşey kestirmekti, o sırada ustam saç bastırırken 10mm den dikdörtgen şeklinde kestirmiş.


Malzeme gereksiz kalındı aslında içime sinmedi, biraz şekil verelim dedik sonra bir daha kim plazmaya gidecek, artı birde parça başı 10 liradan 80 lira :smiley: gerek yok diyip oksijenle şekillendirip sonra taşlayarak düzelttik ama son görüntü yine içime sinmedi öyle gözüküyor ki yarın ben yine plazmada gidip düzgün birşey kestirecem :smiley:

IMG_1063.JPG
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst