Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dogan124 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 259
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 191,667

Etiketler
ürettiği karavanı; kaliteli yada kalitesizliği kişinin ekonomik gücüne ve beğenisine göre değişsede Güney karavan firması web sitesine belgelerini koymuş mesela. (Diğer firmalara bakmadım.)
Bir kontrol edin bahsettiğiniz belgelermi ?
Güney karavan O1 belgesi
Uygunluk belgesi ve diğer belgelerin hepsinin tarihi geçmiş yıllar olmuş, O1 belgesi var gibi ama hangi model belli değil geçerli mi değil mi bilemeyeceğim.

Yinede araştırıp koymuşunuz teşekkürler.

Laf ebeliği yapıpta onlarca boş post girmemişiniz, tebrik ederim.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Son mevzuata göre
750 kg altı römork veya karavanların O1 belgesi olması gerekiyor,bu karavanlara ruhsat gerekmiyor,yıllık muayene gerekli değil,ayrıca plaka çıkarılmıyor,vergiden muaflar
750 kg üzerindeki karavanlar için O2 belgesi gerekiyor,ayrıca ruhsat ve plaka olması gerekiyor,yıllık tüv muayenesinin yapılması gerekiyor,ayrıca ruhsat ve plaka çıkarıldığında vergisi de oluyor
3500 kg üzeri için O3
10 bin üzeri için O4 belgesi gerekiyor
Karavan veya römork çekmek için 750 kg altı bile olsa en az BE ehliyet gerekiyor
Ağırlığı gerçekten 750 kilo altında olan karavanları 1.4 motorlu araçlar bile çeker
Ben 1000 kg güney maksi karavanı yıllarca 1.4 dizel araçla çektim
Pek zorlanmadım,bazen dik yokuşta yol ıslakken zorlandım o yüzden böyle bir karavan için en az 1.6 dizel öneririm
Erba 5.25 gibi çok ağır karavanlar için 1.8 yada 2.0 dizel daha iyi olur
Dizel araçlar düşük devirde daha iyi tork ürettikleri için daha iyi çekicilerdir
Ancak benzinli araçda sınırda olmamak kaydı ile çeker
Örneğin 1000 kg civarı bir karavan için 1.6 dizel diyorsak,aynı karavan için 1.8 benzinli gibi düşünebiliriz
Yarı otomatik şanzımanlı araçlarla çok ağır karavan çekilirse arızalar çıkar
Ancak hafif karavanlarda sorun olmaz
Türkiye de yollarda O1 Yada O2 belgesi soran yok henüz
Hatta 750 kg üzerinde olan karavanlara ruhsat soran da yok
Yukarıda belirttiğim gibi yerli 750 kg altı seçenekler var(pino cachalote 2.80, saly 3.25,may 3.60,erba 3.40,güney midi)
Yerli 750 kg üzeri erba,saly,ortiz,pino bir sürü seçenek var
Yabancı karavanların çoğunun artık Türkiye de temsilcisi var ,knaus,Tabbert,adria vb.
Ancak euro çok yüksek olduğu için türkiye satış fiyatları çok yüksek
Şu anda bana en mantıklı gelen karavan may 3.60
Çünkü gerçekten 750 kg altı, 4 kişi yatma kapasiteli ,alko ithal alt yapılı
Fiyatı 23 bin tl ,bu karavanı 1.2 benzinli araçla bile çekebilirsiniz



LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

hocam, kgm sitesine girip karayolları trafik yönetmeliğini inceledim, bazı notlar aldım bunlar şöyle:

Römork: Motorlu araçla çekilen insan veya yük taşımak için imal edilmiş motorsuz araçtır.
21) Yarı Römork: Bir kısmı motorlu taşıt veya araç üzerine oturan, taşıdığı yükün ve kendi ağırlığının bir kısmı motorlu araç tarafından taşınan römorktur.
22) Hafif Römork: Azami yüklü ağırlığı 0.75 tonu geçmeyen römork veya yarı römorktur.
Römork Takarak Araç Kullanma
Madde 86-
(Değişik:RG-17/4/2015-29329) (11)
B, C, C1, D ve D1 sınıfı sürücü belgesi sahipleri araçlarını, azami yüklü ağırlığı 750 kilograma kadar olan (750 kilogram dahil) hafif römork takarak da kullanabilirler.

f) BE sınıfı sürücü belgesi B sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçmeyen römork veya yarı römork içeren birleşik araçları kullanacaklara verilir.
,
B sınıfı sürücü belgesi otomobil ve kamyonet kullanacaklara verilir. Belge sahibi, ilgili tip onayı yönetmeliklerine aykırı olmamak ve 29/5/2013 tarihli ve 28661 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliğinde belirtilen; eğitimi tamamlamak ya da yetenek ve davranış sınavını geçmiş olmak kaydıyla azami yüklü ağırlığı 4.250 kilograma kadar olan birleşik araçları da kullanabilir.

4) O Sınıfı – Bir motorlu araç tarafından çekilen römork veya yarı römork motorsuz yük taşıma araçlarıdır.

4.1) O1 Sınıfı: Azami ağırlığı 0.75 tonu aşmayan motorsuz yük taşıma aracıdır.
4.2) O2 Sınıfı: Azami ağırlığı 0.75 tonu aşan, ancak 3.5 tonu aşmayan motorsuz yük taşıma aracıdır.

bu maddelere göre örneğin 700 kg lık O1 belgesine sahip bir karavanın B sınıfı ehliyetle kullanımına müsade ediliyor gibi duruyor BE sınıfı 750-3500 kg olanlar için gerekli diye anlıyorum ama siz ne dersiniz
 


Üstadlarım merhaba. Ben Onur. Çocukluğumdan beri karavan ile tatil yapma hayalimi 2008 yılında hayata geçirecekken, yıl sonuna doğru çıkan global kriz ile başka bahara ertelemek durumunda kaldım. Bu aralar yine niyetine girdim. Aracım Nissan Navara 4x4. Çekme karavan düşünüyorum. Almanya da 2007 ve 2008 yılında fuara gittim. Türkiye'de de Adapazarı'ndaki üreticileri ziyaret ettim. Bu modelleri incelediğimde bana, hani derler ya "otoban aracı" - öyle geldiler. Hepsi çok şık ve hemen hemen tüm ihtiyaçlara cevap veriyorlar. Ancak uzun süreli tatil için dışarıdan destek istiyorlar. Destekten kastımı biraz açayım. Bu tür karavanların temiz su depolarının hacmi 20 - 50 lt civarında. Ayrıca güneş panelleri olmadığı için akülerinde depolayabildikleri kadar enerjiye sahipler (sonradan takılabilme ihtimali varmış) . Bu durumda bir karavan kampından su ve elektrik alma zorunluluğu ortaya çıkıyor. Ayrıca yapıları itibarile kullanılan yolların mümkün olduğu kadar düzgün olması gerektiği kanısına vardım. Yani pek de dağ, kır, bayırda gezilecek gibi değiller. Yanılıyor muyum ?
Yaptığım araştırmalar sonucunda offroad karavan diye bir şey keşfettim :smiley: Bu modellerde gördüğüm kadarıyla Avustralyalılar başı çekiyor. KEDRON markası bu işte zirve yapmış gibi. Yürüyen aksamları, şasisi ve gövdeleri bambaşka. Temiz su tankları 200 lt ve ayrıca 75 lt de içme suyu tankı koymuşlar. Güneş enerjisi panelleri ile devamlı elektrik üretiyorlar. Avrupa modellerinde görmediğim bulaşık ve çamaşır makinaları da var. Hatta bir modelde su arıtma cihazı bile vardı :smiley: İzlediğim videolarda adamlar bu araçlarla haftalarca medeniyetten uzak yaşayabiliyorlar.
Aklıma takılan konu şu; siz çekme karavan sahipleri olarak, bir kaç günlük tatillerinizde (3 - 4 günlük) dış destek almadan nasıl idare edebiliyorsunuz. Mesela Uludağ a çıkıp ormanın içinde ya da bir deniz kenarında Cuma'dan Pazar'a idare edebiliyor musunuz ? Ya da 15 gün karavan kampı dışında tatil yapabiliyor musunuz ?
İlginiz için şimdiden teşekkür eder, hepinize keyifli yolculuklar, unutamayacağınız tatiller dilerim.
 



Üstadlarım merhaba. Ben Onur. Çocukluğumdan beri karavan ile tatil yapma hayalimi 2008 yılında hayata geçirecekken, yıl sonuna doğru çıkan global kriz ile başka bahara ertelemek durumunda kaldım. Bu aralar yine niyetine girdim. Aracım Nissan Navara 4x4. Çekme karavan düşünüyorum. Almanya da 2007 ve 2008 yılında fuara gittim. Türkiye'de de Adapazarı'ndaki üreticileri ziyaret ettim. Bu modelleri incelediğimde bana, hani derler ya "otoban aracı" - öyle geldiler. Hepsi çok şık ve hemen hemen tüm ihtiyaçlara cevap veriyorlar. Ancak uzun süreli tatil için dışarıdan destek istiyorlar. Destekten kastımı biraz açayım. Bu tür karavanların temiz su depolarının hacmi 20 - 50 lt civarında. Ayrıca güneş panelleri olmadığı için akülerinde depolayabildikleri kadar enerjiye sahipler (sonradan takılabilme ihtimali varmış) . Bu durumda bir karavan kampından su ve elektrik alma zorunluluğu ortaya çıkıyor. Ayrıca yapıları itibarile kullanılan yolların mümkün olduğu kadar düzgün olması gerektiği kanısına vardım. Yani pek de dağ, kır, bayırda gezilecek gibi değiller. Yanılıyor muyum ?
Yaptığım araştırmalar sonucunda offroad karavan diye bir şey keşfettim :smiley: Bu modellerde gördüğüm kadarıyla Avustralyalılar başı çekiyor. KEDRON markası bu işte zirve yapmış gibi. Yürüyen aksamları, şasisi ve gövdeleri bambaşka. Temiz su tankları 200 lt ve ayrıca 75 lt de içme suyu tankı koymuşlar. Güneş enerjisi panelleri ile devamlı elektrik üretiyorlar. Avrupa modellerinde görmediğim bulaşık ve çamaşır makinaları da var. Hatta bir modelde su arıtma cihazı bile vardı :smiley: İzlediğim videolarda adamlar bu araçlarla haftalarca medeniyetten uzak yaşayabiliyorlar.
Aklıma takılan konu şu; siz çekme karavan sahipleri olarak, bir kaç günlük tatillerinizde (3 - 4 günlük) dış destek almadan nasıl idare edebiliyorsunuz. Mesela Uludağ a çıkıp ormanın içinde ya da bir deniz kenarında Cuma'dan Pazar'a idare edebiliyor musunuz ? Ya da 15 gün karavan kampı dışında tatil yapabiliyor musunuz ?
İlginiz için şimdiden teşekkür eder, hepinize keyifli yolculuklar, unutamayacağınız tatiller dilerim.

onur bey merhaba.
şu ana kadar karavanla kamp yapmadım ancak siteyi çok okudum.
siz de okumuşsunuzdur ama bir daha bakın , çeşitli gezi yazılarında ve teknik konu başlıklarında hangi tank ne kadar yetiyor , ısınma nasıl çözülüyor , buzdolabı güneş enerjisi ilişkisi , şarj etme , yaşam aküsü , hangi tip tuvalet daha iyi vesaire birçok konuda birçok yazı var. dolayısıyla desteksiz kaç gün , nasıl yapıyorsunuz ne ediyorsunuz sorularınızın cevapları var.
tabii özet bilgi veren olursa ayrıca onu bilemem :tongueout:
 

Karavan çekmek gerçekten zor bir işmiş. Hiç öyle dışardan bakıldığı gibi değilmiş. Daha önceden 4metre tekne römorku çekme tecrübem çok olmasına rağmen bugün deneyimlediğime göre arkanızda toplam uzunluğu 8metre genişliği 2,5metre bir kütleyle yol almak cidden zor. Araçla beraber 13metre uzunluk 2,5metre genişliğinde ki taşıtla duble yollardan, otobanlardan çıkmamak lazım.

Çekme karavana çok aşırı bir hevesim vardı fakat kurulan hayallerimin gerçekle bağdaşmadığını bugün anladım. En basitinden arkanda bu karavan bağlıyken gezemezsin istediğin yerde duramazsın sürekli kamplara filan bağımlısın. Gezileri tatilleri kendine göre değil, karavana göre ayarlaman gerekli.

Sanırım çekme karavandan vazgeçip başka formüller üzerine yoğunlaşacağım.
 

Karavan çekmek gerçekten zor bir işmiş. Hiç öyle dışardan bakıldığı gibi değilmiş. Daha önceden 4metre tekne römorku çekme tecrübem çok olmasına rağmen bugün deneyimlediğime göre arkanızda toplam uzunluğu 8metre genişliği 2,5metre bir kütleyle yol almak cidden zor. Araçla beraber 13metre uzunluk 2,5metre genişliğinde ki taşıtla duble yollardan, otobanlardan çıkmamak lazım.

Çekme karavana çok aşırı bir hevesim vardı fakat kurulan hayallerimin gerçekle bağdaşmadığını bugün anladım. En basitinden arkanda bu karavan bağlıyken gezemezsin istediğin yerde duramazsın sürekli kamplara filan bağımlısın. Gezileri tatilleri kendine göre değil, karavana göre ayarlaman gerekli.

Sanırım çekme karavandan vazgeçip başka formüller üzerine yoğunlaşacağım.
Ne marka karavan ile seyahat ettiniz ? Ne tür sorunlar ile karşılaştınız ? Yeni başlayacak olanlara faydalı olacağı düşüncesindeyim. Teşekkürler
 

Adria adora 5,93 modeli. Bu karavanda ailem ile iki günümü geçirdim. En büyük sorunu boyut. Ben İzmir'in Urla ilçesi İskele mevkiinde oturuyorum. Karavanı aracıma takıp gittiğim yer ise Karaburun. Kendi aracımla toplam boyu 13 metre genişliği 2,5 metre olan bir araç ile geliş/gidiş yollarda gitmek cidden baya zor. Boyutlardan dolayı, motokaravan gibi gezerek seyahate uygun bir model değil. Urla'dan çıkayım bir hafta geze geze sahilden Kaş'a gidip geleyim tarzı bir tatile pek uygun gibi değil. Dar yerlerden sokaklardan filan sağa sola dönmek zor.

Karavan modeli için konuşacak olursam su deposu hariç her yönden memnun kaldım. Isıtması, yalıtımı filan çok iyi. Yalıtım gerçekten iyi, bugün fırtına vardı yağmurun karavan tavanına, yan duvarlara vurma/düşme sesi filan minimum seviyede. Tek sorun su depolarının 50şer litre olması.
 

Herkese merhaba.

Karavancılık yolundaki ilk adımımı çeki demirini taktırıp ruhsata işleterek atmıştım.
Sonra BE sınıfı için kurs kaydımı yaptırdım ve sınavı bekledim.
Çok şükür geçtiğimiz pazar günü sınava girerek , sınav denetmeninin hayırlı olsun sözü ile sanırım ehliyeti almaya da hak kazandım. Sertifika göndereceklermiş , onunla NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜnden çıkartıyormuşuz artık. Römork çekmedeki tek tecrübem 21 sene önce Karamürsel'den Urla'ya oradan Bodrum'a 5.25 boyunda bir tekneyi römork ile götürmekten ibaret , o zamandan bu zamana birşey takıp çekmişliğim yok.
Ancak Cumartesi yani sınavdan bir gün önce sınavın yapılacağı parkurda , sınavın yapılacağı römork ile yaptığım park manevralarında şunu gördüm : Çift dingilli uzun bir römorka manevrada hakim olmak benim için kısa römorka göre çok daha kolay. Tabii uzun olanın daha az yere sığma gibi bir problemi var ama her ikisini de kendi boyutlarına uygun bir alana park edeceksem uzunu yönlendirmek bana daha rahat geldi.

Cumartesi parkurda 40 dakika alıştırma yaptıktan sonra eve döndüm. Sitemizde bir komşumuzun kısa römorku duruyor , kendisinden izin aldım taktım aracıma. Manevra , park çalışayım derken baktım römork fırıldak gibi dönüveriyor. Oysa ki uzun römork yavaş yavaş kontrollü manevraya daha fazla yanıt veriyor. Dediğim gibi kısaya göre sığacağı yeri bulmak daha zor ama ikisinin de kendine göre sığacak yeri bulunduğunda uzunu kullanmayı tercih ederim.

Velhasıl Gemlik Zeki Başoğlu Karavan sayın sahipleri ve çalışanları ile aynı gün sınava girerek , aynı kurstan ehliyet sahibi olmak da ilginç oldu. :smiley: Bugüne kadar BE ehliyete ihtiyaç duymamışlar ama artık kontrollerde sıkıntı çıkmaya başlamış...

Şimdi ilk tecrübe / kiralama için Nisan ayını bekliyorum , tabii daha ilk tecrübe soğuk ve yağışlı havada olmasın ki hanımı daha baştan konuya soğutmayalım değil mi :smiley:

Herkese keyifli sürüşler , çalışmalar.
20181208_120541.jpg
 
Son düzenleme:



Adria adora 5,93 modeli. Bu karavanda ailem ile iki günümü geçirdim. En büyük sorunu boyut. Ben İzmir'in Urla ilçesi İskele mevkiinde oturuyorum. Karavanı aracıma takıp gittiğim yer ise Karaburun. Kendi aracımla toplam boyu 13 metre genişliği 2,5 metre olan bir araç ile geliş/gidiş yollarda gitmek cidden baya zor. Boyutlardan dolayı, motokaravan gibi gezerek seyahate uygun bir model değil. Urla'dan çıkayım bir hafta geze geze sahilden Kaş'a gidip geleyim tarzı bir tatile pek uygun gibi değil. Dar yerlerden sokaklardan filan sağa sola dönmek zor.

Karavan modeli için konuşacak olursam su deposu hariç her yönden memnun kaldım. Isıtması, yalıtımı filan çok iyi. Yalıtım gerçekten iyi, bugün fırtına vardı yağmurun karavan tavanına, yan duvarlara vurma/düşme sesi filan minimum seviyede. Tek sorun su depolarının 50şer litre olması.


İyi günlerde kullanın ama....
Çok hatalı bir karavan seçmişsiniz eğer ana amacınız karavanla gezmek idiyse..
Bu genişlikte bir karavanı kullanmak, zaptetmek çok zor.

Ben çekme karavanda yılların tecrübesine sahibim,
220x425 karavanı şehir içinde vızır vızır kullanıyorum,
ben dahi bu karavanı sıhhatli kullanamam.

Bir ağabey nasihati,
en kısa sürede satın ve 475 x 215 i geçmeyen bir avrupa karavan alın.

Sizin karavan, zar zor mokampa gidip, orada konaklamaya uygun.
Gezmeye hiç uygun değil.
Muhakkak ki içi çok ferah ve lüksdür..
Ama gezmeye uygun değil.

Hayırlısı..
 
Son düzenleme:

İyi günlerde kullanın ama....
Çok hatalı bir karavan seçmişsiniz eğer ana amacınız karavanla gezmek idiyse..
Bu genişlikte bir karavanı kullanmak, zaptetmek çok zor.

Ben çekme karavanda yılların tecrübesine sahibim,
220x425 karavanı şehir içinde vızır vızır kullanıyorum,
ben dahi bu karavanı sıhhatli kullanamam.

Bir ağabey nasihati,
en kısa sürede satın ve 475 x 215 i geçmeyen bir avrupa karavan alın.

Sizin karavan, zar zor mokampa gidip, orada konaklamaya uygun.
Gezmeye hiç uygun değil.
Muhakkak ki içi çok ferah ve lüksdür..
Ama gezmeye uygun değil.

Hayırlısı..

Selamlar, karavan benim değil zaten. Çocukluk arkadaşımın, kardeş gibiyizdir. Kendisi uluslararası nakliyatçı, bunu da üç ay önce Slovenya' dan aldı getirdi. Bende karavan alma aşamasındayım. Öyle denemek için taktım aracıma götürdüm. Sonuçta çekme karavandan vazgeçtim. Tercihim motocaravan veya alkovenli olacak sanırım. Yılbaşından sonra tam netleştiririm.
 

Selamlar, karavan benim değil zaten. Çocukluk arkadaşımın, kardeş gibiyizdir. Kendisi uluslararası nakliyatçı, bunu da üç ay önce Slovenya' dan aldı getirdi. Bende karavan alma aşamasındayım. Öyle denemek için taktım aracıma götürdüm. Sonuçta çekme karavandan vazgeçtim. Tercihim motocaravan veya alkovenli olacak sanırım. Yılbaşından sonra tam netleştiririm.
Selamlar

Adria bayisi var burada neden arkadaşınız tam yerinden getirdi acaba? Fiyat olarak daha mı ucuza geldi? Merakımı mazur görün lütfen..

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Selamlar, karavan benim değil zaten. Çocukluk arkadaşımın, kardeş gibiyizdir. Kendisi uluslararası nakliyatçı, bunu da üç ay önce Slovenya' dan aldı getirdi. Bende karavan alma aşamasındayım. Öyle denemek için taktım aracıma götürdüm. Sonuçta çekme karavandan vazgeçtim. Tercihim motocaravan veya alkovenli olacak sanırım. Yılbaşından sonra tam netleştiririm.

Motokaravanı da önermem.
Ben 2 ay kullandıktan sonra sattım.
Çünki senede 1 ay gezmek için yapılmış, gereksiz büyüklükte ölü yatırım.
Zaten S.coma bakarsanız, hevesle alınmış ve ardından satılığa çıkarılan
motokaravan sayısı en az % 25 fazladır her dönemde çekme karavan sayısına göre.

Tecrübeyi kötü örnekte yaşamışsınız.
Düzgün bir çekme karavan motokaravandan her zaman daha iyidir.
Yurt dışı veya yurt içi seyehatlerinizde gittiğiniz şehirde,
karavanı ayırdığınızda binek arabanızla her yere gidersiniz.
Motokaravanda bu imkan yok.
Ayrıca alkovenli modelleri hariç,
motokaravan içleri dardır.

Ben öneride bulundum,değerlendirmek size ait.
 
Son düzenleme:

Selamlar

Adria bayisi var burada neden arkadaşınız tam yerinden getirdi acaba? Fiyat olarak daha mı ucuza geldi? Merakımı mazur görün lütfen..

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Selamlar

Adria bayisi var burada neden arkadaşınız tam yerinden getirdi acaba? Fiyat olarak daha mı ucuza geldi? Merakımı mazur görün lütfen..

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Biraz fiyattan, biraz iç dizaynından dolayı.



Motokaravanı da önermem.
Ben 2 ay kullandıktan sonra sattım.
Çünki senede 1 ay gezmek için yapılmış, gereksiz büyüklükte ölü yatırım.
Zaten S.coma bakarsanız, hevesle alınmış ve ardından satılığa çıkarılan
motokaravan sayısı en az % 25 fazladır her dönemde çekme karavan sayısına göre.

Tecrübeyi kötü örnekte yaşamışsınız.
Düzgün bir çekme karavan motokaravandan her zaman daha iyidir.
Yurt dışı veya yurt içi seyehatlerinizde gittiğiniz şehirde,
karavanı ayırdığınızda binek arabanızla her yere gidersiniz.
Motokaravanda bu imkan yok.
Ayrıca alkovenli modelleri hariç,
motokaravan içleri dardır.

Ben öneride bulundum,değerlendirmek size ait.

Öneriniz için teşekkür ederim. Evde içişleri bakanıyla bol bol her yönüyle değerlendiriyoruz. Bulduğumuz/gördüğümüz her çeşit karavanın içini geziyoruz, sahiplerinden bilgi alıyoruz. Yılbaşından sonra bir karara varacağız.
 



Çekme karavanla ilgili bazı araştırmalarım oldu. Vardığım sonuç oldukça tehlikeli olduğu yönünde. Olayı arabaya takar çekerim ne olacak şeklinde düşünmemek lazım. Çekme karavanın bana mantıklı geldiği tek şekli, Caretta tipi küçük 750kg altı olanları. Uzun ve ağır olanlara kesinlikle olumsuz bakıyorum. Youtube'da trailer fail diye ararsanız yanından geçen bir aracın rüzgarıyla devrilen bir çok çekme karavana rastlarsınız. Arka taraf sallanmaya başlayınca zaptetmek oldukça zor oluyor. İlla kullanılacaksa oldukça yavaş ve kontrollü gitmek lazım. Teknoloji gelişiyor, çeşitli testlerle tehlikenin minimize edildiğine dair bazı görüntüler seyredebilirsem fikrimi değiştirmeye hazırım. Ancak şu an alınabilecek bir risk gibi durmuyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,888
Kayıtlı Üye Sayımız
166,521
Kaydolan Son Üyemiz
corolla70

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst