kyenipazar41
Kamp II
- Mesajlar
- 239
- Tepkime Puanı
- 240
Sayın Hasan ACAR öncelikle hoşgeldiniz.
Yazınızı dikkatlice birkaç defa okudum.
Çekme karavan , arabaya takar çekerim ne olacak... Bu şekilde bakanların zaten bu forumda yer alıp da bilgi edinmeye çalışacaklarını pek sanmıyorum , dolayısıyla takar arabaya çekerim ne olacak tarzı bir düşünceyle zaten karavancı olunmaz , olunamaz... Bu şekilde düşünen insanlar işyerlerinde de , şu duvara yaslarım merdiveni 4 metreye çıkar montaj hattında çalışırım ne olacak , ne kemeri , ne güvenliği diyerek 4 metreden beton zemine çakılan insanlardır... Takar arabaya çekerim ne olacak ki diyenler , elektirikçiye gerek yok ben trafodan anlarım diyerek yüksek gerilime kapılan insanlardır...
Uzun ve ağır olanların yan rüzgarlardan etkilenmesi... Ağır olan bir karavanın örneğin 1.360 Kg , 680 Kg bir karavana göre rüzgardan daha az etkilenmesi gerekir diye düşünüyorum , elbette yan cephe büyüdüğü için biraz aleyhte fark oluşacaktır ancak bu kadar ağırlık farkı avantajını yok edecek derecede bir rüzgar , her ne kadar yanal cephesi küçük de olsa 680 Kilogramı alır uçurur...
Trailer fail diye ararsak... Bus fail , truck fail compilation , idiots at work gibi birçok kaza , sakarlık , risk , tehlike vs videoları bulabiliriz. Bu durumda karavana gelinceye kadar uçak , otobüs , kamyon , hatta arabaya binmemek , kafamıza taş düşebilir , ağaç devrilebilir diyerek sokağa çıkmamak gerekir. Ben tabii ki abartarak yazdım , elbette ki karavanda bir risk var ancak bu otobüs seyahatlerinde canımızı kime emanet ettiğimizi bilmeyerek girdiğimiz riskten daha büyük değil bence...
Karavan kullanmak gerçekten bilinçli olmayı gerektirir. Seyrettiğiniz videolarda öncelikle süratte limiti aşma , yükte dengeyi kurmama , daha sonra da bağlantı-çeki ekipmanlarında standarda uymayan parça kullanımı , rüzgarlı havalarda gerekli dikkati vermeme , tecrübe kazanmadan büyük karavana geçme gibi sorunar vardır... bu sorunları karavanda değil de motorsiklette de yaşarsanız sonu yine kazadır...
Tekrar ediyorum evet karavan risklidir doğru söylüyorsunuz , ancak sürat teknesi riskli değil mi ? Asansörler riskli değil mi ? Tren riskli değil mi ? Bizlere düşen kendimizin ve hatta başkalarının da olduğu ortak yaşam-kullanım alanlarında her zaman dikkatli olmak gerekli tedbirleri almak ve kurallara uymaktır...
Kanalizayon kanallarını temizleyen görevliysen logar kapaklarını kapatacaksın... Asansör bakım teknisyeniysen , "idare eder bu" demeyecek gerekli ne varsa değiştireceksin... Otobüs şöförüysen uykusuz yola çıkmayacaksın... Öğretmensen sınıfta her öğrenciye adil davranacaksın vs vs....
Siz tercih etmez , karavan kullanmazsınız elbette sizin görüşünüzdür. Ben belki dağcılara , dalgıçlara bakıp bu ne biçim risk almaktır , değer mi derim...Yani herkese göre hayatın herşeyi değişir , ne diyeyim
Bu arada tabii güvenlik sistemi ile ilgili videolar var ,
Video: https://www.youtube.com/watch?v=YpOTWjPmyCw
bunlardan biridir mesela...
Ha bu arada benim karavanım yok , BE ehliyete daha yeni hak kazandım , çeki demirimi taktırıp ruhsata işletmiştim , baharı bekliyorum kiralamak için.
İyi günler dilerim.
Yazınızı dikkatlice birkaç defa okudum.
Çekme karavan , arabaya takar çekerim ne olacak... Bu şekilde bakanların zaten bu forumda yer alıp da bilgi edinmeye çalışacaklarını pek sanmıyorum , dolayısıyla takar arabaya çekerim ne olacak tarzı bir düşünceyle zaten karavancı olunmaz , olunamaz... Bu şekilde düşünen insanlar işyerlerinde de , şu duvara yaslarım merdiveni 4 metreye çıkar montaj hattında çalışırım ne olacak , ne kemeri , ne güvenliği diyerek 4 metreden beton zemine çakılan insanlardır... Takar arabaya çekerim ne olacak ki diyenler , elektirikçiye gerek yok ben trafodan anlarım diyerek yüksek gerilime kapılan insanlardır...
Uzun ve ağır olanların yan rüzgarlardan etkilenmesi... Ağır olan bir karavanın örneğin 1.360 Kg , 680 Kg bir karavana göre rüzgardan daha az etkilenmesi gerekir diye düşünüyorum , elbette yan cephe büyüdüğü için biraz aleyhte fark oluşacaktır ancak bu kadar ağırlık farkı avantajını yok edecek derecede bir rüzgar , her ne kadar yanal cephesi küçük de olsa 680 Kilogramı alır uçurur...
Trailer fail diye ararsak... Bus fail , truck fail compilation , idiots at work gibi birçok kaza , sakarlık , risk , tehlike vs videoları bulabiliriz. Bu durumda karavana gelinceye kadar uçak , otobüs , kamyon , hatta arabaya binmemek , kafamıza taş düşebilir , ağaç devrilebilir diyerek sokağa çıkmamak gerekir. Ben tabii ki abartarak yazdım , elbette ki karavanda bir risk var ancak bu otobüs seyahatlerinde canımızı kime emanet ettiğimizi bilmeyerek girdiğimiz riskten daha büyük değil bence...
Karavan kullanmak gerçekten bilinçli olmayı gerektirir. Seyrettiğiniz videolarda öncelikle süratte limiti aşma , yükte dengeyi kurmama , daha sonra da bağlantı-çeki ekipmanlarında standarda uymayan parça kullanımı , rüzgarlı havalarda gerekli dikkati vermeme , tecrübe kazanmadan büyük karavana geçme gibi sorunar vardır... bu sorunları karavanda değil de motorsiklette de yaşarsanız sonu yine kazadır...
Tekrar ediyorum evet karavan risklidir doğru söylüyorsunuz , ancak sürat teknesi riskli değil mi ? Asansörler riskli değil mi ? Tren riskli değil mi ? Bizlere düşen kendimizin ve hatta başkalarının da olduğu ortak yaşam-kullanım alanlarında her zaman dikkatli olmak gerekli tedbirleri almak ve kurallara uymaktır...
Kanalizayon kanallarını temizleyen görevliysen logar kapaklarını kapatacaksın... Asansör bakım teknisyeniysen , "idare eder bu" demeyecek gerekli ne varsa değiştireceksin... Otobüs şöförüysen uykusuz yola çıkmayacaksın... Öğretmensen sınıfta her öğrenciye adil davranacaksın vs vs....
Siz tercih etmez , karavan kullanmazsınız elbette sizin görüşünüzdür. Ben belki dağcılara , dalgıçlara bakıp bu ne biçim risk almaktır , değer mi derim...Yani herkese göre hayatın herşeyi değişir , ne diyeyim
Bu arada tabii güvenlik sistemi ile ilgili videolar var ,
bunlardan biridir mesela...
Ha bu arada benim karavanım yok , BE ehliyete daha yeni hak kazandım , çeki demirimi taktırıp ruhsata işletmiştim , baharı bekliyorum kiralamak için.
İyi günler dilerim.