Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dogan124 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 259
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 191,696
Sayın Hasan ACAR öncelikle hoşgeldiniz.
Yazınızı dikkatlice birkaç defa okudum.

Çekme karavan , arabaya takar çekerim ne olacak... Bu şekilde bakanların zaten bu forumda yer alıp da bilgi edinmeye çalışacaklarını pek sanmıyorum , dolayısıyla takar arabaya çekerim ne olacak tarzı bir düşünceyle zaten karavancı olunmaz , olunamaz... Bu şekilde düşünen insanlar işyerlerinde de , şu duvara yaslarım merdiveni 4 metreye çıkar montaj hattında çalışırım ne olacak , ne kemeri , ne güvenliği diyerek 4 metreden beton zemine çakılan insanlardır... Takar arabaya çekerim ne olacak ki diyenler , elektirikçiye gerek yok ben trafodan anlarım diyerek yüksek gerilime kapılan insanlardır...

Uzun ve ağır olanların yan rüzgarlardan etkilenmesi... Ağır olan bir karavanın örneğin 1.360 Kg , 680 Kg bir karavana göre rüzgardan daha az etkilenmesi gerekir diye düşünüyorum , elbette yan cephe büyüdüğü için biraz aleyhte fark oluşacaktır ancak bu kadar ağırlık farkı avantajını yok edecek derecede bir rüzgar , her ne kadar yanal cephesi küçük de olsa 680 Kilogramı alır uçurur...

Trailer fail diye ararsak... Bus fail , truck fail compilation , idiots at work gibi birçok kaza , sakarlık , risk , tehlike vs videoları bulabiliriz. Bu durumda karavana gelinceye kadar uçak , otobüs , kamyon , hatta arabaya binmemek , kafamıza taş düşebilir , ağaç devrilebilir diyerek sokağa çıkmamak gerekir. Ben tabii ki abartarak yazdım , elbette ki karavanda bir risk var ancak bu otobüs seyahatlerinde canımızı kime emanet ettiğimizi bilmeyerek girdiğimiz riskten daha büyük değil bence...

Karavan kullanmak gerçekten bilinçli olmayı gerektirir. Seyrettiğiniz videolarda öncelikle süratte limiti aşma , yükte dengeyi kurmama , daha sonra da bağlantı-çeki ekipmanlarında standarda uymayan parça kullanımı , rüzgarlı havalarda gerekli dikkati vermeme , tecrübe kazanmadan büyük karavana geçme gibi sorunar vardır... bu sorunları karavanda değil de motorsiklette de yaşarsanız sonu yine kazadır...

Tekrar ediyorum evet karavan risklidir doğru söylüyorsunuz , ancak sürat teknesi riskli değil mi ? Asansörler riskli değil mi ? Tren riskli değil mi ? Bizlere düşen kendimizin ve hatta başkalarının da olduğu ortak yaşam-kullanım alanlarında her zaman dikkatli olmak gerekli tedbirleri almak ve kurallara uymaktır...
Kanalizayon kanallarını temizleyen görevliysen logar kapaklarını kapatacaksın... Asansör bakım teknisyeniysen , "idare eder bu" demeyecek gerekli ne varsa değiştireceksin... Otobüs şöförüysen uykusuz yola çıkmayacaksın... Öğretmensen sınıfta her öğrenciye adil davranacaksın vs vs....

Siz tercih etmez , karavan kullanmazsınız elbette sizin görüşünüzdür. Ben belki dağcılara , dalgıçlara bakıp bu ne biçim risk almaktır , değer mi derim...Yani herkese göre hayatın herşeyi değişir , ne diyeyim :smiley:

Bu arada tabii güvenlik sistemi ile ilgili videolar var ,
Video: https://www.youtube.com/watch?v=YpOTWjPmyCw


bunlardan biridir mesela...

Ha bu arada benim karavanım yok , BE ehliyete daha yeni hak kazandım , çeki demirimi taktırıp ruhsata işletmiştim , baharı bekliyorum kiralamak için.

İyi günler dilerim.
 

Etiketler
Rüzgar veya başka bir sebeple büyük karavan sürüş çizgisini terk etmeye başlayınca çeken aracı da yoldan çıkarıyor. Küçük karavanda, çeken araç kontrolü elinde tutmaya devam edebilir. Bunu önceki mesajımda da dile getirmiştim. Ancak bunu da tecrübe etmek ve ona göre hız limitini ayarlamak gerekli. Yasa koyucuları takdir ediyor değilim ancak 750kg'dan yüksek karavanlar için ruhsat vb düzenlemelerin olması boşuna değil sanırım. Sizin düşüncelerinize saygı duymakla birlikte önceki mesajımdaki endişeleri halen taşıyorum. Araştırmalarım sonucunda alınabilir risk seviyesinde bir sonuca ulaşırsam yazarım. Hoşbulduk bu arada. Muhabbetle.
 

hasan bey günaydın , dediğiniz gibi daima muhabbetle.

büyük karavanın çekici aracı daha rahat yoldan çıkaracağı aşikar fakat sizin değindiğiniz 750 kg üzerinin ruhsata tabi olmasının bence konuyla çok bir ilgisi yok. Ülkemiz yolları 750 Kg altı olup da ucube haliyle yollarda tehlike saçarak gezen karavan , römork vs ile doludur. Bunun yanısıra 750 Kg üzeri olup ufaklardan çok daha güvenli seyir imkanı veren karavanlar da vardır. Burada özellikle 750 Kg altına yönelen ve kendi karavanını yapan kişilerin üst düzey güvenlik önlemlerine yatırım yapmalarını beklemiyoruz sanırım ? 750 Kg üzeri ruhsata tabi olduğu halde maalesef BE sınıfı ehliyet sınavımız da pek öyle güvenli sürüş teknikleri içeren bir sınav olmadığından sürücünün daha dikkatli olmaya zorlanması gibi bir durum da yok ortada... Yani büyük karavan savrulmaya başlarsa onu toparlamak daha zordur o yüzden ruhsata tabi olsun demek yerine , şu büyüklüğün üzerindeki karavanı kullanmak için gereken ehliyet şöyle bir sınav sonrası ve tecrübe süresi sonunda verilir gibi bir yaklaşım olsa keşke.

Bir de şu var , yoldan çıkma haricinde de çok sayıda kaza oluyor ve bunlarda sadece çekici aracı değil trafikteki diğer araçları da düşündüğümüzde bence bilinçsizce imal edilmiş 750 kg altı ruhsattan muaf römork - karavan vs ler daha tehlikeli... 1.000 Kg lik aerodinamik hesabı , yol tutuş testleri yapılmış , atc savrulma karşıtı tedbir sistemli , güvenli şase ve dingil , fren sistemi kullanılmış bir karavan ile 700 KG lik frensiz , kaynak yapılarak elde edilmiş şase ve dingile oturtulmuş , frensiz bir römork arasında tercih yapsak ? Hele bir de 350 -500 Kg arası "çekilenlerin" bazen sürücü tarafından unutulduğunu , farketmeyip gaza basmaya başlandığını düşünecek olursak :smiley:

bence karavanın riskini arttıran kilo / ebat değil , birincisi sürücünün dikkati ,tecrübesi , kurallara uyması vs , ikincisi de karavanın/römorku uluslararası standartlara sahip oluşu.

Derseniz ki tüm koşullar aynı olduğunda sadece ebat ve kiloyu gözönüne alırsak 7 metrelik bir karavan 4 metrelik karavandan daha risklidir , bakın ona itirazım yok tabii :smiley:

yazmamın sebebi de kesinlikle sizinle polemik değildir , forumda farklı fikirler olsun , yazışalım ki karşılıklı öğrenelim , bulmadığımız bilgilere ulaşalım şeklinde özetlenebilir.

Hoşçakalın
 

Geçen hafta karavanı aldım ve şirketteki amarok aracımız ile istanbuldan izmir e geldim. Karavan 1100 kg. Cekisinde, araba sollamada, rampalarda hiç sıkıntı yaratmadı. Fakat araç devamli kullanabilecegim bir arac degil. Ayrıca düz vites kullanım açısında çok konforlu degil. Yakıt tüketimi normalde 100km/9LT iken karavan ile 100km/11LT ye çıkmıştır. %20 lik bir artış bence gayet normal.

Sormak istediğim konu kendi aracim 1.4 dizel auris. Karavanı çekebilmek için Auris aracımı 2.0 veya üstü bir dizel araç ile değistirmeyi düşünüyorum. Kullandığınız araçlardan bana tavsiye de bulunur musunuz? Aklımda çok fazla araç var ama maksimum 70 bin bütçe oluşturabilirim. Otomatik, 2.0 ve üstü ve tercihen 4x4. İkinci el olacağı için servisi, yedek parçası uygun ve en önemlisi uzun yurtdışı seyahatlerinde beni yarı yolda bırakmayacak.

Cherokee 2.8 (modeller 2006 civarı)
Sorento 2.5 (model 2008)
X-Trail 2.0 (model 2008)
Captiva 2.0 (model 2011, ilk tercihim ama üretimden kalkması düşündürüyor)
FreeLander 2.0 (model 2004 - 2007 civarı)
Qashqai 2.0 (modeller 2011 ve altı)
Kuga 2.0 (modeller 2011 ve üstü biraz bütçemi aşıyor)
 

Geçen hafta karavanı aldım ve şirketteki amarok aracımız ile istanbuldan izmir e geldim. Karavan 1100 kg. Cekisinde, araba sollamada, rampalarda hiç sıkıntı yaratmadı. Fakat araç devamli kullanabilecegim bir arac degil. Ayrıca düz vites kullanım açısında çok konforlu degil. Yakıt tüketimi normalde 100km/9LT iken karavan ile 100km/11LT ye çıkmıştır. %20 lik bir artış bence gayet normal.

Sormak istediğim konu kendi aracim 1.4 dizel auris. Karavanı çekebilmek için Auris aracımı 2.0 veya üstü bir dizel araç ile değistirmeyi düşünüyorum. Kullandığınız araçlardan bana tavsiye de bulunur musunuz? Aklımda çok fazla araç var ama maksimum 70 bin bütçe oluşturabilirim. Otomatik, 2.0 ve üstü ve tercihen 4x4. İkinci el olacağı için servisi, yedek parçası uygun ve en önemlisi uzun yurtdışı seyahatlerinde beni yarı yolda bırakmayacak.

Cherokee 2.8 (modeller 2006 civarı)
Sorento 2.5 (model 2008)
X-Trail 2.0 (model 2008)
Captiva 2.0 (model 2011, ilk tercihim ama üretimden kalkması düşündürüyor)
FreeLander 2.0 (model 2004 - 2007 civarı)
Qashqai 2.0 (modeller 2011 ve altı)
Kuga 2.0 (modeller 2011 ve üstü biraz bütçemi aşıyor)

Ali BEY merhaba , soyadınız Enç sanırım , Ercan Bey ile bir akrabalık var mıdır ?

Öncelikle karvanınız hayırlı olsun , marka ve modeli , izlenimlerinizi yazdığınız bir yer var mı acaba , henüz bakamadım gerçi yeni mesajlara.

Yazdığınız araçlardan ben olsam Jeep 2.8 ve Sorento 2.5'i tercih etmem. Sebep de hem vergi , hem yakıt , hem kasko hem de ikinci elinin zorluğu(bu göz ardı edilebilir tabii)
Freelander da servis rakamları yüzünden benim için liste dışı.
Captiva her ne kadar bir ara piyasada çok tutulduysa da biiliyorsunuz artık Chevrolet Türkiye piyasasında yok. O yüzden onun da ikinci eline girmezdim.
Ford hakkında bir bilgim yok ama o da piyasada çok tutulan bir araç değil.

Ben şu anda bir Fiat Freemont kullanıyorum (Dodge Journey ile aynıdır) Fiat Chrysler'i satın alınca Dodge Journey'i Fiat Freemont olarak bir süre daha sattı , 2013 sonunda üretim bitti , 2014 de yollara çıkan Fiat Freemontlar oldu.

Düzgün olanların 85.000-105.000 aralığında rakamları var , 70.000 civarı bütçe oluşuyorsa belki 90.000 civarı ihtimaliniz olabilir diye söylemek istedim.

Ben 7 kişilik olduğu için birinci olarak tercih etmiştim ama karavan için zaten dizel 2.000 cc olması ve 4x4 de sunduğu için Karavan konusunda sıkıntı yaratmayacağını düşünerek bu tercihimde ısrarcı oldum.
Çeki demirini taktırıp işlettim ama henüz bir karavan almadım , arayıştayım.

Ben size sonuç olarak X-Trail ya da Qashqai derim .

Özellikle X-Traili çevremde kullanan olduğu için sağlamlığından dolayı tavsiye edebilirim.
 



Cevabınız için teşekkürler. İsmim Cem, alien çocukluğumdan beri kullandığım nick name =)

Teşekkür ederim. Adria 472 PK modelini aldım. Su an içi boş yaklaşık 1050 kg civarında. Henüz deneyimlerimi yazmadım. Daha yol ve icinde birkaç saat oturmam dışında tecrübe edemedim.

Aracların vergi konusunu eski model oldukları için hiç düşünmemiştim. Uygun bir vaktimde detaylı bir tablo yapıp hepsini karsılastıracağım(boy, motor, yakıt tüketimi, tork, +vergi) .
Açıkcası x-trail i banada çok tavsiye ettiler biraz bütceyi zorluyor ve baktıklarım hep 250bin üstü.
Fiat konusunda biraz önyargılıyım ama dediginiz arac gercekten dodge ayarında gozukuyor. Kısa sürede bütcemi zorlayamam ama arastıracagım.
 

Cevabınız için teşekkürler. İsmim Cem, alien çocukluğumdan beri kullandığım nick name =)

Teşekkür ederim. Adria 472 PK modelini aldım. Su an içi boş yaklaşık 1050 kg civarında. Henüz deneyimlerimi yazmadım. Daha yol ve icinde birkaç saat oturmam dışında tecrübe edemedim.

Aracların vergi konusunu eski model oldukları için hiç düşünmemiştim. Uygun bir vaktimde detaylı bir tablo yapıp hepsini karsılastıracağım(boy, motor, yakıt tüketimi, tork, +vergi) .
Açıkcası x-trail i banada çok tavsiye ettiler biraz bütceyi zorluyor ve baktıklarım hep 250bin üstü.
Fiat konusunda biraz önyargılıyım ama dediginiz arac gercekten dodge ayarında gozukuyor. Kısa sürede bütcemi zorlayamam ama arastıracagım.

Cem bey , şöyle birşey de bakabilirsiniz ;

Audi / A4 / A4 Avant / 2.5 TDI Quattro / QUATRO Gümrük çıkışlı emsalsiz sahibinden sahibinden.comda - 585141981

(tekrar inceledim de zamanında bu tip bir araba aradığım olmuştu , bu oldukça iyiye benziyor yine de ikinci el hatta sıfır bile şans işi)
 
Son düzenleme:


acil olarak bu konuda benimde yardıma ihtiyacım var, benim aracım toyota verso 1,6 132hp benzin tüplü fakat tork 160 onun için çok zorlanırsın dediler, almayı düşündüğüm karavan pinonun jazz 140 yada agile 400 serisi yani en az 4 metre ve ağırlıkları 1000-1250 kg civarında. sanırım, aracımı değiştirmem gerekiyor, renaultun kadjarları var tavsiye edermisiniz onda da manuel ve otomatik arasında kaldım doğrusu,
Motor ve Performans -----OTOMATİK

Motor TipiDizel / 4 silindir
Motor Hacmi1461 cc
Maksimum Güç110 hp (81 kw) / 4.000 rpm
Maksimum Tork250 Nm / 1.750 rpm
Hızlanma 0-100 km/saat11,7 sn
Azami Sürat181 km/saat


Motor ve Performans ----- MANUEL

Motor TipiDizel / 4 silindir
Motor Hacmi1461 cc
Maksimum Güç110 hp (81 kw) / 4.000 rpm
Maksimum Tork260 Nm / 1.750 rpm
Hızlanma 0-100 km/saat11,9 sn
Azami Sürat182 km/saat

bunlar tercih edilebilir mi yada ne yapmalıyım....
 

acil olarak bu konuda benimde yardıma ihtiyacım var, benim aracım toyota verso 1,6 132hp benzin tüplü fakat tork 160 onun için çok zorlanırsın dediler, almayı düşündüğüm karavan pinonun jazz 140 yada agile 400 serisi yani en az 4 metre ve ağırlıkları 1000-1250 kg civarında. sanırım, aracımı değiştirmem gerekiyor, renaultun kadjarları var tavsiye edermisiniz onda da manuel ve otomatik arasında kaldım doğrusu,
Motor ve Performans -----OTOMATİK

Motor TipiDizel / 4 silindir
Motor Hacmi1461 cc
Maksimum Güç110 hp (81 kw) / 4.000 rpm
Maksimum Tork250 Nm / 1.750 rpm
Hızlanma 0-100 km/saat11,7 sn
Azami Sürat181 km/saat


Motor ve Performans ----- MANUEL

Motor TipiDizel / 4 silindir
Motor Hacmi1461 cc
Maksimum Güç110 hp (81 kw) / 4.000 rpm
Maksimum Tork260 Nm / 1.750 rpm
Hızlanma 0-100 km/saat11,9 sn
Azami Sürat182 km/saat

bunlar tercih edilebilir mi yada ne yapmalıyım....

Enes HAMZA bey hoşgeldiniz.
Renault SUV sınıfında Koleos ile yakalayamadığı satış rakamlarını Kadjar ile bir nebze olsun yakaladı ve bence estetik açıdan güzel görünen bir araca imza attı. Fakat SUV tercih etmişken 4x4ünü seçmenizde yarar var diye düşünüyorum. Otomatik alışkanlığınız var ise manuel artık can sıkabilir , yok hayır zaten yıllardır düz vitesteyim diyorsanız sıkıntı yok.

Karavan çekme açısından manuel daha iyi olacaktır. Son yıllarda tecih edilen DSG , EDC gibi otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar genelde yüklenme durumunda çok iyi sonuç vermiyorlar ve tamiratları da pahalı. Siz bu konuyu kendini bir araştırın bence.

Kadjar kullanıcıları tarafından genelde beğenilen bir araç , en önemlisi sizin bizzat test edip öyle karar vermeniz. Kimine göre yakıt ekonomisi birinci tercihtir kimine göre cruise control , o yüzden kendi tercihlerinize göre test sürüşü bence şart.

Bir de tabii bütçe belirtir ve alternatif tavsiye isterseniz konu genişler :smiley:

Bence yaklaşık 1.200 KG bir karavan çekiminde tork yüksekliği ve bu torku düşük devirden itibaren verebilmesi , geniş devir aralığınıda da sürdürmesi , 4x4 olması , Şanzıman dayanıklılığı , fren performansı öncelikli konular. Bu konularda çok iyi olsun da varsın % 10 fazla yaksın , ikinci elde 1 haftada değil de 3 ayda satılsın. (Bence tabii)
 



Enes HAMZA bey hoşgeldiniz.
Renault SUV sınıfında Koleos ile yakalayamadığı satış rakamlarını Kadjar ile bir nebze olsun yakaladı ve bence estetik açıdan güzel görünen bir araca imza attı. Fakat SUV tercih etmişken 4x4ünü seçmenizde yarar var diye düşünüyorum. Otomatik alışkanlığınız var ise manuel artık can sıkabilir , yok hayır zaten yıllardır düz vitesteyim diyorsanız sıkıntı yok.

Karavan çekme açısından manuel daha iyi olacaktır. Son yıllarda tecih edilen DSG , EDC gibi otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar genelde yüklenme durumunda çok iyi sonuç vermiyorlar ve tamiratları da pahalı. Siz bu konuyu kendini bir araştırın bence.

Kadjar kullanıcıları tarafından genelde beğenilen bir araç , en önemlisi sizin bizzat test edip öyle karar vermeniz. Kimine göre yakıt ekonomisi birinci tercihtir kimine göre cruise control , o yüzden kendi tercihlerinize göre test sürüşü bence şart.

Bir de tabii bütçe belirtir ve alternatif tavsiye isterseniz konu genişler :smiley:

Bence yaklaşık 1.200 KG bir karavan çekiminde tork yüksekliği ve bu torku düşük devirden itibaren verebilmesi , geniş devir aralığınıda da sürdürmesi , 4x4 olması , Şanzıman dayanıklılığı , fren performansı öncelikli konular. Bu konularda çok iyi olsun da varsın % 10 fazla yaksın , ikinci elde 1 haftada değil de 3 ayda satılsın. (Bence tabii)

bilgilendirmeniz , için çok teşekkür ederim. evet otomatiğin yükte sorun çıkarma ihtimaline karşı manuel kullanıyorum ve manuele devam edeceğim sanırım ayrıca 4x4 oldukça önemli sanırım son yazdığınızdan anladığım kadarıyla, aracımı satacaktım fakat karavanı hemen alamayacağım için arac satışımı erteledim diyebilirim. bu süreç içerisinde arastırmaya devam edeceğim araç noktasında tavsiyeleriniz memnuniyetle duymak isterim, tekrar teşekkürler...:smiley:
 

Geçen hafta karavanı aldım ve şirketteki amarok aracımız ile istanbuldan izmir e geldim. Karavan 1100 kg. Cekisinde, araba sollamada, rampalarda hiç sıkıntı yaratmadı. Fakat araç devamli kullanabilecegim bir arac degil. Ayrıca düz vites kullanım açısında çok konforlu degil. Yakıt tüketimi normalde 100km/9LT iken karavan ile 100km/11LT ye çıkmıştır. %20 lik bir artış bence gayet normal.

Sormak istediğim konu kendi aracim 1.4 dizel auris. Karavanı çekebilmek için Auris aracımı 2.0 veya üstü bir dizel araç ile değistirmeyi düşünüyorum. Kullandığınız araçlardan bana tavsiye de bulunur musunuz? Aklımda çok fazla araç var ama maksimum 70 bin bütçe oluşturabilirim. Otomatik, 2.0 ve üstü ve tercihen 4x4. İkinci el olacağı için servisi, yedek parçası uygun ve en önemlisi uzun yurtdışı seyahatlerinde beni yarı yolda bırakmayacak.

Cherokee 2.8 (modeller 2006 civarı)
Sorento 2.5 (model 2008)
X-Trail 2.0 (model 2008)
Captiva 2.0 (model 2011, ilk tercihim ama üretimden kalkması düşündürüyor)
FreeLander 2.0 (model 2004 - 2007 civarı)
Qashqai 2.0 (modeller 2011 ve altı)
Kuga 2.0 (modeller 2011 ve üstü biraz bütçemi aşıyor)
Merhaba, ben de Adria 370dd cekme karavan aldım. Sigorta ve kasko konusunda kafam karisti biraz. Kasko yaptirmak gerekli midir? 4 bin TL civari teklifler aldim ve bu bana cok yuksek geldi. Ayrica, trafik sigortasi konusunda da görüşlerinizi paylasirsaniz cik memnun olurum. Karavanim ruhsatli ve plakalidir. Çok tesekkur ederim.
 

Merhaba, çekme karavanlarda trafik sigortası yok. Aracın trafik sigortası devreye giriyor. 750 kg altı çekme karavan mevcut kaskonuza aksesuar olarak ekleniyor. 750 kg üzeri çekme karavanlar için ise kasko büyük problem. Kendi karavanım için 35.000 TL poliçe değerli kasko için sadece bir sigorta firmasından dönüş alabildim. O da 3.400 TL istedi. Diğerleri yanaşmadı bile.
 

Merhaba, çekme karavanlarda trafik sigortası yok. Aracın trafik sigortası devreye giriyor. 750 kg altı çekme karavan mevcut kaskonuza aksesuar olarak ekleniyor. 750 kg üzeri çekme karavanlar için ise kasko büyük problem. Kendi karavanım için 35.000 TL poliçe değerli kasko için sadece bir sigorta firmasından dönüş alabildim. O da 3.400 TL istedi. Diğerleri yanaşmadı bile.
Peki ne yapmayi dusunuyorsunuz? Ben 75 bin tl icin 4000tl civari teklif aldim. Hic kasko yaptirmasak yurt disina cikista sorgulanan bir detay midir? Bu yqz ydisina cikmayi planliyorum ama bu detaylara hakim degilim maalesef.
 

Yurtdışı uygulamalarda deneyim ve bilgi sahibi değilim. Ancak çalınmaya karşı Alko kaplin kilidi aldım. Ayrıca Alko tekerlek kilidini de alacağım. Her ihtimale karşı karavanda araç takip kiti gizledim. Çalınma dışı riskler için ise geleneksel sigorta şirketimizin amblemi olan "Maşallah" yazısını karavanın kapısının üzerine yazmayı düşünüyorum :smiley:
 



Yurtdışı uygulamalarda deneyim ve bilgi sahibi değilim. Ancak çalınmaya karşı Alko kaplin kilidi aldım. Ayrıca Alko tekerlek kilidini de alacağım. Her ihtimale karşı karavanda araç takip kiti gizledim. Çalınma dışı riskler için ise geleneksel sigorta şirketimizin amblemi olan "Maşallah" yazısını karavanın kapısının üzerine yazmayı düşünüyorum :smiley:
Eh bu da bir çözüm nihayetinde. Tesekkur ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,950
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst