Land Rover Defender Sürati

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan saitnuh Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 262
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 73,453
Ynt: Land Rover Defender Sürati

Mazot pompası ne marka ? ve kaç barlık ?
Enjektörler orjinal mi ?
Motorun durumu nasıl?
Üst kapak ne zaman elden geçti ?

Bu soruların cevabı dizel bir araçta verim alınması için gereken olmazsa olmazlardır. :smiley:
16 tipo s (lancia motor blogu italyan üretimli ) in 156 alfa yı 400 metrelık kalkısta geçtiğni gördükten sonra herseye inanırım :smiley:
hatta aynı tipo 140 km hızla 4 ten 3 e alındığında kafa kaldırıyordu. Ankaralı hasan abinin kulağını çınlattım biraz :smiley:
Baska bir ornek:
Şuana kadar 4 vitesten 5 i vitese gecerken patinaj yapan bir araca rastladım. Orjinal motorlu tempra. italyan yapımı türkiyeye gelen ilk tempralardandı. bu araçtada lancia motor blogu vardı. Yine çoçukluk arkadaşım ismailin kulağını çınlattım. :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Land Rover Defender Sürati

motor orjinal Land Rover 2.5 düz dizel pompa cav enjektör memeleri değişti. motor mke den nasıl çıktı ise öyle başka bir şey yapmadım. Motor üzerindeki etikette 1996 da rektifiye olmuş ben aldıktan sonrada 20.000 km yaptı off road da. Saygılar Meriç
 



Ynt: Land Rover Defender Sürati

Arkadaşlar merhaba,

belki bir başka başlık altındada bu soruyu sorabilirdim ama Konu defender sürati olunca bu soracağım soru isabetli olur diye düşündüm....

100 V8 lerde/telekom dan çıkıyor genelde7 şanzuman farklı bir şanzumanmıdır?? Benim gördüğüm kadarı lt77 ile aynı ancak dişli oranı değişik olabilirmi ?Bu konuda bilgisi ve ya duyumu olan varmı...

herkese selam
 



Ynt: Land Rover Defender Sürati

Gökan abi
benim bildiğim R380 şanzıman tr de 300 tdi lerde başladı
3.5 V8 lerdede lt 77 var
şanzıman aralarındaki farkda R380 1,2,3, vides araları birazdaha uzun olması
ama LT 77 şanzımanda daha ağır hizmet şanzımanıdır
dişli oranı arazi şanzımanından değiştiği için şanzımanla alakası yoktur
 


Ynt: Land Rover Defender Sürati

bildiğim kadarıyla LT 77 de geri vites birinci vitesin solundan R380 de beşinci vitesin gerisinde oluyor.
 


Ynt: Land Rover Defender Sürati

demekki benim aracın şanzumanı lt 77 bu arada yunus bey yeni pompa taktık serviste hata olarakta hortum katlanmış dediler yağ alamamış ama başka usta da diyorki yağ deposu ile yağ pompası çok yakın yağı soğutamıyor yağ deposunu karşıya taşıyıp hortumlarını radyatörün önünden geçir soğutma yapsın haklılık payı varmı bu konuda biligisi olan arkadaşlarda yorum yaparlarsa memnun olurum
 



Ynt: Land Rover Defender Sürati

Yağ hortumu katlanmış olsada bozulabilir hatta aracın çekişini bile düşürür
isınma konusuna gelirsek pompa orjınal olması gereken yer motorun sağ üst köşesi hortumları ise radyatörün altından şaseyi takip ederek U şeklinde direksiyona girer
fazla ısınıp bozulması mantıklı bir açıklama olamaz eğer fazla ısınıyorsa neden ısındığını bulma gerekir (dış etkenmi , iç etkenmi ) direksiyon yağında motor yağı gibi kararma varmı
 

Ynt: Land Rover Defender Sürati

yağında bir bozulma yoktu yanlız ben araca sonradan hidrolik direksiyon taktırdım kutu pompa kasnak vs. şu anda orjinali ile benimkinin arasında tek fark var yağ deposunu sola monte ettiler
 

Ynt: Land Rover Defender Sürati

bu arada yunus bey bir suzuki jimmy ile kapışacağız yanlız dik rampalarda araç benzinli olduğu için güçsüz acaba taşlı ve dik eğimli yolu çıkarken kilit kullansammı yüksek tork elde ederim yoksa kullanmasammı ?
 

Ynt: Land Rover Defender Sürati

safari2000' Alıntı:
bu arada yunus bey bir suzuki jimmy ile kapışacağız yanlız dik rampalarda araç benzinli olduğu için güçsüz acaba taşlı ve dik eğimli yolu çıkarken kilit kullansammı yüksek tork elde ederim yoksa kullanmasammı ?
Yağ deposunun nerde olduğu çok önemli degil önemli olan pompanın nerde olduğu
kuru zeminde ve genelde fazla vıraj yoksa kilide mutlka takmalısın aksihalde aksların sadece bir tanesine yük verme durumu var kırılmaya sebep olabilir kilitleyerek yükü dağatmalısın ve istediğin zaman kilide takabilir ve çıkarabilirsin
eğer kapışacağın yer sadece dik yokoştan ibaretse jimiyle baş edemesin enğellerden geçmeyi dene
 

Ynt: Land Rover Defender Sürati

Tüm gevşek zeminli rampa çıkışlarında orta diferansiyel kilidinin kullanımı avantaj sağlar.
Aracın ağırlığı rampa çıkışlarında arkaya doğru hücum eder, aynı zamanda diferansiyelin universal mantığından
çekiş gücü önde zaten gevşek zeminde tutunmakta zorluk çeken ön dingil lastiklerinin üzerine binen ağırlığın azalması ile
öne doğru kaçar, bu durumda öne fazlaca yüklenen çekiş gücünün elektronik kontrol sistemi veya başka
bir sistem ile engellenmesi gerekir. Burada orta dif kilitli olması arka dingile giden tahrik gücünü garanti eder.

Her türlü tırmanış için orta diferansiyel kilidi tercihi önem kazanır.

Jimny gibi kısa şasili, güç ağırlık oranı iyi olan bir araçla rampa yukarı bir engelde karşılaşılıyorsa,
zeminin iri kayalar veya akan sulardan oluşan enine engebelerle kaplı olmasını tercih ediniz.
Uzun şaseli araç tüm bu zıplama ve öne arkaya ağırlık merkezi dağılımı gerektiren engellerde dengeli ve sürekli çekiş sağlarken,
kısa şasili araç, benzinli motorun gerektirdiği yüksek devir sebebiyle, hızlı gitmek gereği duyacak, bu arada engellerde zıplamaya başlayacaktır.
Eğer amortisör set-up'ları düzgün ayarlanmadı ise, her yukarı aşağı salınım çekiş gücünden kayıplara sebep olur.

Tek şans bu...

Ancak arazide araç kullanımı sırasında rekabete yönelik agresif kullanımı tercih etmemeniz gerektiğini hatırlatmak isterim.
:smiley:
 



Ynt: Land Rover Defender Sürati

Serdar bey benim kuru zeminden kastım
genelde orta kilit sadece islak zeminde aklimiza geliyor
Kuru zeminde araç belki patinaj yapmayabilir ama yük sadece 1 tekere gelebileceğinden kuru zeminde aks kırmak kaçınılmazdır (2 hafta önce tecrübe ile denenmiştir aks kırarak )

Yani anlatmak istediğim
kuru zeminde orta kilit araca zarar vermeyi önler
islak zeminde 1 teker yerine önden ve arkadar birer tekerin daha güç uygulamasını sağlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,326
Kayıtlı Üye Sayımız
166,632
Kaydolan Son Üyemiz
Seiko5

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst