Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atiladi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,854
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 260,669
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Rifat aynen yazdığın gibi, gündüz panelden elde edilen enerji buzdolabına aşağı yukarı karşılıyor, gece aküye yöneliyor..Yanlız yazıyı okuyan arkadaşlar, iyimserliğe kapılmasınlar, bu yeterlilik buzdolabının markasıyla bağlantılı, başka marka bir buzdolabında sonuç böyle olmaz..Orjinal Electrolux A+plus buzdolabının motoru italyan ACC, enerji tüketimi bu sebepden düşük, ayrıca buzdolabının yalıtımı çok iyi olduğu için termostat süresi çok uzun..
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Atilla bey akünün volt'a göre doluluk oranlarını pek anlayamadım.

Benin araştırmalarım neticesinde ulaştığım veriler aşağıdaki gibi... Acaba benim bilgilerim yanlışmı?


VOLTMETRE İLE AKÜDE KALAN ENERJİ

12,7 100% YEŞİL
12,5 90% YEŞİL
12,4 80% YEŞİL
12,32 70% YEŞİL
12,2 60% YEŞİL
12,06 50% MAVİ
11,9 40% MAVİ
11,75 30% SARI
11,58 20% SARI
11,31 10% KIRMIZI
10,5 0% KIRMIZI BOŞ
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Doğru söylüyorsun Şeref abi, bende akü doluluk oranlarını grafik ile aktarmıştım, ama bu akü doluluk oran listelerinin akü çeşitlerine göre farklılık gösterip göstermeyeceği konusunda atmasyon olmayan gerçek bir bilgiye ulaşamadım, internette bolca bulunan bu tablolardaki değerler bakımsız kurşun asit, marin kurşun asit, agm, kuru ve jel akülerden hangisine ait olduğu konusunda bir belgeye rastlayamadım, listeyi bende testin ilk günü yayınlamıştım ama test ilerledikce bende bunu sorgulamaya başladım...
Sonuç olarak şu kanıdayım belkide internette yayınlanmış bu belgeler birilerinin atmasyon çalışmalarıdır....
Yaptığım test de steca PR 2020 şarz regülatörünün kendi lcd ekranında görünen değerlere göre marin kurşun asit akünün görünen test değerlerini yansıttım, en azından internet bilgisi deyil bizzat gerçek test sonuçları, ben artık aksi ispat edilinceye kadar bu internet bilgilerinden ziyade yapmış olduğum test sonuçlarına rağbet edeceğim....
internet bilgileri ile yapmış olduğum ve yayınladığım test sonuçları arasında birini tercih etmek artık kişilerin özeline kalmış...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Atilla bey, vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi internette yanıltıcı bilgiler olabiliyor. Test sonucu ulaşılan bilgiler en doğrusudur tabiiki. Saygılar sunarım.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Kritik soru şu:

Sabaha karşı 05 - 06 saatlerinde voltaj kaça düşüyor? Bunu gözlemleme şansınız oldu mu? Cycle ve akü ömrünü kestirebilmek için bunu bilmek önemli olsa gerek. Sabah güneş gördüğü andan itibaren ne kadar hızlı doldurduğu da böylece anlaşılır. Boş ya da yarım dolu akü daha hızlı şarj olabilir çünkü. Akü bitmiş olsa bile sabahtan öğlene kadar kritik eşik aşılmış olur. Öğleden sonraki biraz zorlama... Yarım ya da doluya yakın bir aküyü full şarja zorlamak 220 volt 10 - 15 amperle bile çok uzun sürüyor biliyorsunuz.

Yaşadığım bir durumda 2. - 3. gecenin sonunda sabaha karşı 11.9 görüp, saat 10:30'da 12,8 olmuştu.

Gerçi benim regülatörüm farklı. (Panelden gelen ve aküye giren amperajı göstermiyor. Yalnızca voltajı gösteriyor. Dolayısıyla o kadar kısa sürede aküyü o kadar doldurması mümkün değil. Belki gerçek anlamda akünün voltajını değil de panelden gelen akımın voltajını gösteriyor.) Öğleden sonra 13 - 13,2 volt aralığını güneş gittikten sonra yine 12,8 voltu görüyorum.

Merak ettiğim diğer bir konu da başkalarında gördüğüm 14 volt ve üzeri gerilimler. Haldun yeni aküsünün 14,5 volt'dan sabaha kadar 13,1 volt'a ancak düştüğünden bahsediyor mesela.. 13 volt'un altına düşmeyen başka örnekler de var. Benim gördüğüm en yüksek voltaj (o da ancak yolda giderken alternatörden gelen akımla gördüğüm) 13,8 volt. Alternatörden ayırdığımda anında 13,1 volt'a düşüyor. 5-10 dk. o voltajda kaldıktan sonra enerji harcanmıyorsa sürekli 12,8 - 12,9 ...

Haldun'dan duyduğum bu rakamlar karşısında akümden şüphe etmeye başlamıştım ama yukarıdaki doluluk oranları yine bende bir anormallik olmadığını gösterir nitelikte. Akünün 14,5 - 13 volt aralığında çalışması mı anormal oluyor acaba?
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Cem bendeki voltmetre direk aküye bağlı, voltmetre 12,8 gösterirken dijital ölçüm aleti ile aküyü ölçdüğümüz zaman 13,1 gösteriyor
voltmetrele çok yanıltıyor insanı
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Cem,

Bir uyarı yapayım.
Stecadaki voltaj ile benim bağladığım voltmetre arasında 0.5 V oynuyor.
Yani steca da 13.9 iken voltmetre 14.4V gösteriyor.
Nedenini çözemedim, açıkçası çokta araştırmadım diyebilirim.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Aldım ben de küçük bir ölçüm cihazı. Haftasonu değişik değişik ölçeriz bakalım.

Voltmetre benim regulatörüm gibi çalışıyor sanırım. Yani dışarıdan enerji gelirken ne geliyorsa en yüksek olanı gösteriyor. Panelden iyi bir enerji gelirken onu ölçüyor voltmetre belki. Benim alternatörden şarj ederken 13,8 volt görmem gibi... Aslında akünün voltajı 13,8 değil o durumda. Çünkü ayırır ayırmaz 13 volt ve altına düşüyor.

Aynı farklılığı hiç bir yerden enerji gelmezken gece falan da ölçtün mü?
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

arabalarda benzin deposunu düşünün, göstergeye göre depo ful demek dopunun, dolum boğazı hariç kapasitesidir, dolum boğazı arabanın markasına göre deponunn araçda monte edildiği yere göre uzunluğu değişir vede boğaz arabasına göre 1-2 litre yekıt alabilir, ama boğazdaki yakıt göstergede görülmez, harcandığıda görülmez, yaklaşık 10-20 km de bitip deponun gerçek kapasitesine geçilir...İşte aküdeki 12.8'in üstündeki voltajıda böyle düşünmeye çalışın, plakalar üğzerinde, farladan biriken bonus eneji diye düşünün, bu enerji akülerin kalite farklarına ve şarz şihazının ayarlarına göre minik değişiklikler gösterir, 13.9 v görünürken elektrikli bir aleti çalıştırın voltaj 1 dakika içinde örneğin 13.3v'a düşer, biz akünün voltajı hemen düştü sanırız, elektrikli aleti kapattığımızda bir bakarsınızki yine 13.9v gösteriyor, hani demin harcamıştık bu enerjiyi nasıl olduda anında yine eski voltaja döndü, diye düşünürüz, işte bu plakalar üzerindei flaş enerji dir, aynı benzin deposunun boğazındaki yakıt gibi, bu herkesde farklı görünebilir, her kesin aküsü farklı olduğu vede akülerin enerji tutucu plakalarının imalatlarındaki ufak tefek farklar, akünün sıfır alındıkdan sonraki kullanım zamanı bu farkları yaratır. bu yüzden bir birimizinkiyle bu derece karşılaştırmalar yapmaya kalkmak gereksiz bir ihtimamdan başka bir şey deyil, akülerin standart şarz tutma voltajları 12.8v dur, fazlası kısa süreli falş şarz tutmalardır, kısa süredede harcanır..
Bir şey daha ilave edeyim, çift akü kullanalar, sürekli ölçüm için voltmetre bağlarlarsa voltmetre hangi aküye kısa kablo ile bağlanmışsa ufak ortalamalarla unun voltajını göstermeye meyillidir..Bu gün farkında olmadan bir test daha yapmışım sonradan anladım..Solar panele iki aküm bağlıydı, panelden gelen kablo direk 60amp. aküye bağlıydı, 60amp ile 200amp akü de başka bir kablo ile bir birine bağlı, yani 200 amp panel şarzını 60 amp akünün üzerinden alıyor, bu gün voltaj 12.9v gösteriyordu, aküleri bir birinden ayırdım, panel şarz girişi 60 amp aküye bağlı kaldı regülatör anında 13.2v gösterdi, panelden gelen şarz kablolarını 60 amp aküden söküp sadece 200 amp aküyü bağladım 12.7v gösterdi , şunu anlatmak istiyorum, 12.9v gösterdiği voltaj toplamda 260 amp olan akülerin voltajı deyil, kendisine en yakın akünün voltajını gösteriyor, 60 amp lik bir kapasitenin değeri, şimdi 200 amp aküyü tek olarak güneş paneline bağladım, çünkü ikisi birlikde bağlı olduğu zaman panel önce 60 amp olan aküyü izlediği için şarzıda 60 amp akünün dolumuna göre kesiyor, ve 200 amp 12.8v da iken kesiliyor yeterince şarz olmuyor, 200 amp olan aküyü tam şarz edebilmenin tek yolu tek olarak bağlayıp şarz etmek. bilmem anlata bildimmi, karşılıklı konuşurken sözle ifade etmesi çok daha kolayda böyle yazıyla anlatmak meşakkatli bir iş...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Akü ve şarj işlerinde daha çok yol almamız gerektiğini anlıyorum. Çok bilinmeyenli acayip bir denklem bu. Matematiğe dökmek gerçekten zor. Değişkenler de çok fazla.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Gercekten cok etken var. Bu yuzden benim anladigim sistemi size yetecek seviyeye getirip gerisini cok kurcalamamak. Yani cok mukemmelliyetci olmamak. :smiley:
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Evet beyler, aynen böyle, karavanda elektrik mevzu karavana özel, aslında elektrik işini 4 kadameye ayırarak yorumlamak lazım..
1- şarz aletleri; bu aletler çok farklı aracın motor alternatörü, 220v şebeke şarz aleti, güneş paneli, kendine has karekterleri olan cihazlar..
2- Şarz depolayıcılar; aküler tip ve markalarına göre farkları olduğu gibi yaşlarına görede farkları var, hele birde akülerin biri yeni diğeri eskiyse fark dahada çok oluyor..
3- Enerjiyi harcayan cihazlar; aydınlatmadan, hidrafora, ekstra kullanılan aletlerden buzdolbı markalarına kadar çok farklı tüketim değerleri olan aletler..
4- İnsanların elektrikli aletleri kullanım alışkanlıkları ve kalabalık ailelerdeki kullanım şekli enerji sarfiyatını etkiliyor..
Durum böyle olunca birinin elektriksel verileri sadece kendine ait oluyor, kimse kimsenin elektriksel sistemini kendisine uyarlayamıyor, anlaşılıyorki bizler ancak birbirimizle ortalama değerleri karşılaştırabiliriz, ince detaylarda farklar mutlaka olacakdır..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Karavanın halılarının overlock'larını yaptırdım, içerisi daha sıcak bir havaya sahip oldu...Mutfak üst dolabı ile banyo arasındaki boş bölgeye iki adet raf montajladım, her işe yarar raflar oldu...Mutfak tezgahının tezgah kenarlarına mastikle yapıştırarak çıta döndüp bir kaç kat vernikledim....

Görüntü004.jpg


Görüntü006.jpg


Görüntü007.jpg


Görüntü002.jpg


Görüntü003.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

İstanbul'un bir açık bir kapalı parçalı değişken bulutlu bu gününde, güneş paneli çıldırdı, bir ara 6.3 amp enerji gösteriyordu...

Görüntü008.jpg
 




Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Begendim. Sutlu kahveyi neden tercih etmedin?
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,948
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst