Karavanda Araç İle Yaşam Aküsünün Bağlantı Metodları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 290
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 106,964
Ben kiminle konuşsam onun elindeki ürün en iyi ürün. Geri kalan herkes bu elektrik işini yanlış biliyor şeklinde konuşuyorlar.

Evet, böyle bir refleksimiz var. Ancak bu da boşuna değil. Şu hikayemi hep örnek veririm: Ben 4. sınıftayken Enerji İletim Dağıtım dersinin hocası, ki yüksek mühendis olur kendisi, derste sınıfa sordu: "En iyi iletken hangisidir?". Ben bir şey demeye kalmadan sınıf tek ağızdan cevap verdi: "Altın"... Tam arkamı döndüm, "Ne salak adamlarsınız, hiç mi kitap açıp bakmadınız" diyecekken hoca dedi ki: "Evet"... o_O

Bunlar 4. sınıf Elektronik Mühendisliği öğrencileri, karışlarındaki de hoca. Bilgiyi araştırmadan körü körüne inanmak bu seviyede. Doğal olarak "elektrik işi benden sorulur" diyenlerin oransal olarak çoğu hatalı bilgiye sahiptir, doğru.

Çok değil, 5-10 tane karavancıyla tanıştım henüz, sistemlerini o kadar (o kadar!) yanlış tasarlamışlar ki, elde ettikleri netice içler acısı, fakat onlar bunu normal sanıyorlar. Mesela problemlerini çözmek için daha fazla akü almaları gerektiğini ya da daha fazla güneş paneli koymaları gerektiğini falan düşünüyorlar. Her seferinde gözümün önüne aynı karikatür geliyor:

1596627734927.jpg


Forumlarda sormak problem değil, ben de mesleki problemlerimin çoğunu Stackoverflow'da çözdüm. Ben ilk mesajı okuduğumda bunun ciddiyetle yaklaşılması gereken, çocuk oyuncağı olmayan bir şey olduğu hissine kapıldım. Dolayısıyla birinin bunu projelendirmesi, altına da imzasını atması ve sorumluluk alması gerekir. Hem emek harcayacağı için hem de sorumluluk alacağı için de bunun ücreti olması gerekir.

Hatta örneği şöyle genişleteyim: Ben burada projeyi çizip koysam bile karşımdaki kişinin bunu ciddiye almaması, yolunda gitmeyen bir şey için benden hak talep etmemesi gerekir. Eğer konuştuğumuz şeyleri tartacak kadar bilgisi varsa kendi süzgecinden geçirir, kendi sorumluluğunda uygular.

CEM BEY, ücreti karşılığında doğru bilgiyi vereceğinize inanıyorsanız görüşelim!

Dediğim gibi, ana faaliyet konum değil ve ben de karavan hobim olduğu için bu forumdayım. Fakat evet, eğer sorumluluğu alacak birini bulamazsanız ücreti mukabilinde (faturalı şekilde) projeyi hazırlayıp sistemin sorumluluğunu alırım.

Onun dışında, sorunuzu bir bütün olarak değil de teker teker, tekil problemler halinde sorarsanız ayrı ayrı da cevaplarım, bunda bir problem yok.
 

Etiketler
2.alternatör takmanız size fayda getirmez. Çünkü problem enerji depolama imkanınızın az olması. Zaten elektrikli araçların piyasada olmama sebebi de budur. Size aracın alternatörü yeter de artar bile. Aracın icini akülerle doldurmak da olacak iş değil . Buzdolabı ve ısıtıcınızı gazlı yapacaksınız. Çamaşır ve bulaşık makinenizi 220 varken (şebeke varken) çalıştıracaksınız. Güneş paneli ve akü de günlük ıvır zıvır elektriğe harcayacaksınız. (Sessizi kaliteli dizel jeneratör almadıkca işiniz kolay olmaz. Şu anda uygun alabileceğiniz Honda^'nın benzinli sessiz olanları ama işte benzin de tehlikeli. Ucuz çin malı dizel jeneratör de alırsanız başınız dertten kurtulmaz.) Başka ne derlerse iyi düşünün.
 

.
Buraya kadar yazılanlarla @Hakol dahil herkesin durduğu yer artık belli olduğundan, kişilerin seçimleri üzerinde konuşmaya devam etmenin de pek bir anlamı kalmıyor olmalı ?

Fakat forumların açık yapılı platform karakteri, bizleri benzeri durumlardaki olası çözümlere meraklı bıraktığı da bir gerçek.
Bu bağlamda konunun geldiği yerden ilke gözlüğü ile bakarsak;

* Forumdan cevap beklenirken soruyu bütün detay ve hedefleri ile yazmak ön koşul olmalı ? Çünkü yeterli bir cevaba ancak yeterli bir soruyla ulaşılabiliyor.

* Karavanda elektrik hiçbir zaman salt elektrik sorunu değil.
Elektrik sistemi planlanırken karavan yaşamıyla beraber bütüncül düşünülmeli. Önemli ön koşul ise karavan tecrübesi. Bu yaklaşım diğer bazı bölümler için de benzer karakterde.

* Karavanın evi değil sadece onun işlevlerini yedekleyebileceği es geçilmemeli.
Olanakları zorlayan istekleri karavanda başarmak, evlerdeki çözümlerinin ancak katlarıyla o da belki gerçekleşebilmekte. Israr ise sonuçta anlamsız harcamalara kapı açıyor. Karavanın fiziksel kapasitesini doğru algılayıp istekleri ona göre biçimlendirmek karavancının yararına olmalı ?

* Özellikle yeni başlayanlar için çözümlerin orijinal olmasından çok denenmiş olması daha uygun. Bunun tutuculukla değil çoğu kez banka hesabı ile ilişkisi var.
.
 
Son düzenleme:

* Karavanın evi değil sadece onun işlevlerini yedekleyebileceği es geçilmemeli.
Olanakları zorlayan istekleri karavanda başarmak, evlerdeki çözümlerinin ancak katlarıyla o da belki gerçekleşebilmekte. Israr ise sonuçta anlamsız harcamalara kapı açıyor. Karavanın fiziksel kapasitesi doğru algılayıp istekleri ona göre biçimlendirmek karavancının yararına olmalı ?

* Özellikle yeni başlayanlar için çözümlerin orijinal olmasından çok denenmiş olması daha uygun. Bunun tutuculukla değil çoğu kez banka hesabı ile ilşkisi var.
.
''karavana bakış nasıl olmalı'' ancak bu kadar güzel ve net anlatılabilir.👏👏👏👏👏
 
Son düzenleme:







* Forumdan cevap beklenirken soruyu bütün detay ve hedefleri ile yazmak ön koşul olmalı ? Çünkü yeterli bir cevaba ancak yeterli bir soruyla ulaşılabiliyor.

Aynen öyle. Hatta StackOverflow'un raconu budur, soruyu eksik gedik sordunuzmu eksiyi basarlar :smiley:

Tabi biraz da "forum" dediğimiz yapı "soru-cevap" mantığına yeteri kadar hizmet etmiyor, konuşmalar bir noktadan sonra "tartışma (münazara)" ile "muhabbet" karışımı oluyor.
 




Tabi biraz da "forum" dediğimiz yapı "soru-cevap" mantığına yeteri kadar hizmet etmiyor, konuşmalar bir noktadan sonra "tartışma (münazara)" ile "muhabbet" karışımı oluyor.

Cem beyin “Forum” dan yakınmasına şaşırdığımı söylemeliyim..
Çünkü “Forum” antik Roma dilinde “Pazar Yeri” anlamına geliyor. 😉
.
 

.
Haluk bey foruma hoş geldiniz. :smiley:


Pratikte öyle olsaydı, benim dokuzuncu senesindeki alternatöre ayırıcı ile bağlı jel aküm, toplamda iki seneye yakın aktif kullanımı sonucunda çoktan iflas ederdi.
Ayrıca sistemin dünyaca tanınmış bir karavan firması tarafından kurulmuş olduğunu da ekleyeyim. İçiniz rahat olsun..


Böyle bir sorudan önce; bahsettiklerinizin giriş/çıkış gerilimleri başta olmak üzere, çalışma bilgilerini tazelemeniz gerekiyor.
.
İlginiz için teşekkür ederim, bu arada bende araştırdım jel akünün araç aküsünden beslenmesinin sakıncası olmadığını öğrendim Ayrıca araya röle gibi elektronik cihazları koyabildiğimiz gibi bir diyot koyarak çok basit ve daha garantili bir şekilde çözüm getirilebiliyormuş. Böylelikle ikinci sorumunda çözümüne gerek kalmadı
tekrar teşekkürler
 

muhteşem bir konu olmuş, hepsini defalarca okudum. Merak ettiğim çoğu detay tek bir çatı altında toplanmış. Emeği geçen herkese teşekkürler.
 


Merhaba,

Alternatörden rölesiz şarj sistemini aracımda uyguladım. Videosuna alttan ulaşabilirsiniz.

İyi günler. Ben ayrıca sizin takipçinizim. Cevaplarsanız bir soru soracağım. Aküyü ya fazla doldurursak yada fazla voltajda veya amperde doldurursak aküler kaynıyor diye birşey duymuştum. Siz bunu nasıl önlüyorsunuz. Ben de iki tane AGM akü kullanmak istiyorum.
 



İyi günler, faydası olur mu bilmem ama AGM akülerin sarsıntılı oranda kullanımının uygun olmadığı, bu tür akülerin sabit ortamlardaki solar sistemlerde, UPS lerde daha uygun olduğu, karavan, camper araçlarda jel akülerin uygun olduğu bilgisini bir akü şirketinden öğrendim. Karavanda agm aküye garanti veremeyiz denmişti.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,994
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

SON KONULAR



Geri
Üst