Karavanda Araç İle Yaşam Aküsünün Bağlantı Metodları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 290
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 106,956

aracınızın durduğu yere sürekli 220 volt alabiliyorsanız , bu akü şarj cihazını sürekli takılı tutabilirsiniz , akü şarj oldumu otomatik kendini açar ve kapatır
Teşekkürler biligilendirme için. Kurduğum sistem tamamen 12 volt. Kullandığım tüm cihazlarda öyle. 220 hiç kullanmıyorum ve araca 220 göndermem de mümkün değil. Sadece araç marş aküsünü sürekli canlı tutmak istiyorum araç nadiren çalıştığı için. Ruhsat ve muayene tamamlanmadığı için 1 2 ay kadar trafiğe de çıkamıyorum. Karavan imalatım kapı önünde devam ediyor.
 

Etiketler

Birden fazla çözüm var en pratik uygulama Güneş pwm modülünün load kanalından hat çekin gündüz güneşli zamanlara denk gelecek şekilde 6 saat load kanalı kullanımı izni verin ( neden bunu yapıyoruz gece aküyü şarj etmek için jelleri kullanmasın ) akünüz dolu duracak diğer yöntem both anahtar denilen marinde kullanılan anahtar
Başka yöntem bir pwm regülatörü daha alın panelden gelen kabloyu paralel buna bağlayın akünüzü de buna bağlayın
Başka yöntem araç aküsü ile pwm modülü arasına watt şu diyod yöntemi tek yönlü besleme yapar
Daha başka sistemlerde kurulabilir teknikte yöntem çoktur
Load çıkışına zaman ayarı yapılabiliyor mu her gün 10:00 15:00 arası load versem çok güzel olur. Load çıkışına akım geldiğinde geri dönüş kesici var mı? yani araç aküsünde de akım olacak o nedenle sordum.
 


Load çıkışına zaman ayarı yapılabiliyor mu her gün 10:00 15:00 arası load versem çok güzel olur. Load çıkışına akım geldiğinde geri dönüş kesici var mı? yani araç aküsünde de akım olacak o nedenle sordum.
Evet yapılıyor özellikle mavi piyasada standart olan pwm modülü var ya onda çok kolay işlem resim video yüklemek problem olmasa gösteririm istersen karşılaştırma devresi takarsın çok teknikten anlamıyorsunuz en ama en kolay yöntem panelden gelen hatta 50 100 TL ye bir tane daha pwm alın onu da aküye bağlayın doldumu zaten şarjı kesecek
 



Evet yapılıyor özellikle mavi piyasada standart olan pwm modülü var ya onda çok kolay işlem resim video yüklemek problem olmasa gösteririm istersen karşılaştırma devresi takarsın çok teknikten anlamıyorsunuz en ama en kolay yöntem panelden gelen hatta 50 100 TL ye bir tane daha pwm alın onu da aküye bağlayın doldumu zaten şarjı kesecek
Tamam benim cihazda da load modları var zaman ayarı vs. 20A ucuz bir cihaz daha alıp zamanı ayarlayıp devam edicem. Hatta tepede yer de var bir 50 - 100 watt panel daha koyabilirim bile sonra gerekirse. En temizi böyle olacak.
 

Ekli dosyayı görüntüle 634686
Bir başka çözüm şekli.

Aracın içinde, güneş gören bir yerine koyacağınız küçük bir solar panelle aküyü çakmaklık üzerinden şarj ederek devamlı dolu tutmakta mümkün… Bu solar paneli her fırsatta kullanırım.

Çok mantıklı : ]. Aküye/araca/v.s zarar verir mi endişesi ile soramamıştım bile.

@Akdeniz45 N11 den 30A şarj kontrol cihazı ve yerli üretim 50w (polikristal) panel almak üzereyim. Araç aküsü için yeterli midir sizce? Çakmaklık uzatma kablosu ile de çakmaklıktan kontrol cihazına bağlayacam.

Geçen haftalarda ki Ankara soğunda 102A inci akü taklılı araç üç-dört marştan sonra voltaj düşük bir şekilde anca çalıştı. Sabahları voltmetre (basit voltmetre) ile baktığımda 12,4V civarına geliyor (araç soğuk akü de haliyle soğuk). İki tur attıktan sonra 12,8V e çıkıyor ama tam şarj olmadan sanırım yine bırakıyoruz arabayı. Aküyü söküp evde black & decker akü şarj cihazı ile bakım + şarz yapacam inş bağlı bulunduğu sıkışmış somunu çevirebilirsem eğer.

Saygılar
 

Çok mantıklı : ]. Aküye/araca/v.s zarar verir mi endişesi ile soramamıştım bile.

@Akdeniz45 N11 den 30A şarj kontrol cihazı ve yerli üretim 50w (polikristal) panel almak üzereyim. Araç aküsü için yeterli midir sizce? Çakmaklık uzatma kablosu ile de çakmaklıktan kontrol cihazına bağlayacam.

Amaç sadece aküyü dolu tutmaksa rahat yeter. Önemli olan şarj regülatörünün kaliteli olması, yani akü dolunca şarjı kesmesi.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
Müdüriyet


Başlık kendi kendine “Men çi gûyem, tanbûrem çi gûyed” diyor.. :yum:
 
Son düzenleme:

Merhabalar! Karavanımda enerji ihtiyacını daha rahat karşılayabilmek için klimanın dış ünitesini kaldırıp, bu alana 2 panel daha koyarak panel sayısını 4 e çıkaracağım. Mevcut paneller polikristal 150 şer wattlık. Bu amaçla Victron Mppt 50A lik bir cihaz ve 2 adet 165w polikristal panel sipariş verdim.
Sizlere sormak istediğim; acaba bu iki ilave paneli diğerleri gibi paralel bağlayıp sonra seri olarak mı indirmek doğru olur yoksa tüm panelleri paralel bağlayıp indirmek mi daha iyi olur? Cevap verebileceklere şimdiden teşekkür ederim.
 



.
Aslında üstüme vazife değil ama sorunuzla başlık arasında elektrik dışında başka ortak bir nokta olmamasının, onun cevaplandırılmasını zorlaştırdığını söylemeliyim.
Belki daha uygun bir başlık, beklediğiniz bilgiye ulaşmanız için daha isabetli olabilirdi ?
Forum bu açıdan yeterli çeşitlilik sunmakta..
 
Son düzenleme:

.
Aslında üstüme vazife değil ama sorunuzla başlık arasında elektrik dışında başka ortak bir nokta olmamasının, onun cevaplandırılmasını zorlaştırdığını söylemeliyim.
Belki daha uygun bir başlık, beklediğiniz bilgiye ulaşmanız için daha isabetli olabilirdi ?
Forum bu açıdan yeterli çeşitlilik sunmakta..
Haklısınız Davut bey, yanlış yerde yazmışım. Bu arada konuyu araştırdım ve öğrendim. Konuyla alakalı bir başlık açıp öğrendiklerimi aktaracağım.
 

@Doğrucu Davut konu ile ilgili soruyorum o vakit :smiley:

Youtube denen zamazingoda bir kanalda;

Alternatörden gelen akımı kısıtlayamıyorsun. Voltajda genel olarak sabit değerde geldiğini ve bu sebeplede yaşam aküsü parazit gibi tüm amperi çekeceğinden dolayı alternatörün ciddi ısınacağını, eğer araç hareketli değilse soğuma problemi oluşacağından dolayı zamanla alternatörün ömürünün azalacağı ya da komple yanacağından bahsedildi.

Bunun önüne geçmenin en güzel yolununda da akım kısıtılıyıcı şarj cihazı almak olduğu söyleniyor.

DC 'den DC'ye (DC to DC)

Bu da yeni çıkan yerli malı yurdun malı muadili: AKILLI DC-DC KONVERTÖR AKÜ ŞARJ CİHAZI

TL birim ücrette ciddi bir para, ne yapılabilinir? Ya da bu zamana kadar sizlerin çözüm ya da problemleriniz oldu mu?


Bu arada @Akdeniz45 abimizin yaptığını yaptım ama aracın aküsü bayaa boşmuş çok, aküyü çıkartabildim. Evde şarj ediyorum.
 

Alp bey, :yum:
bahsettiğinizi sandığım ve benzeri videoları biliyorum.
Victron Energy’nin lafı sonuçta kendi dolum güçlendiricisine getirdiği ve nedense normal şartlar yerine labratuarda çektiği bir video aşağıda.


Sahada ise durum biraz farklı.
Alternatör araç içinde aslında daha havadar konumda. Üreticiler gittikçe daha güçlü alternatör kullanmaktalar. Isı duyarlı konnektörü bozuk olmayan alternatörüyle aracını jeneratör amacıyla rölantide uzunca çalıştırılmayan LFP yaşam akülü çok kimse de zaten bu açıdan sorun beklememekte.
Kurşun/asit aküler ise iç dirençleri yüzünden zaten LFP aküler kadar aç gözlü değiller. Yani onlar zaten konu dışıydı.

Kafa karıştırmasın diye bu videolardan forumda bilerek bahsetmemiştim.

Fakat doğru oturup doğru konuşalım.
Karavanımıza LFP aküsünü yakıştırırken, gerilimi kontrollü çıkış akımı sunan dolum güçlendiriciyi es geçmemiz pek anlamsız olurdu.. Bunlar birbirine çok yakışan ikili.
Sistemimiz böylelikle hem verilen paraya göre daha randımanlı yani bu akü cinsinin avantajlarını sonuna kadar kullanan, hem de ileride Euro 6 araçlar için tek çözüme de böylelikle şimdiden hazır olmuş olurdu..
VSRöleden tasarruf etmek de tabi cabası..

Hele sizin Web'de bulduğunuz Havensis marka yerli alet, özellikleri ve ücreti ile (1000-1500 ₺ ?) bizler için biçilmiş kaftan olmalı..
Düşünün sadece akü birleştirici özelliği olan Victron Cyrix'ler bile ~600-1300 ₺ arası.

Bu alet Victron’un dolum güçlendiricisinden bile farklı özellikler sunmakta.
Örn. Tedirginseniz, aletin gücünü bile kendiniz belirleyebiliyorsunuz.
Montajı da çok basit.

Keşfiniz ve göğsümüzü kabartan üreticisi için candan teşekkürler..





Umarım uygulanı olur ve sonuçlarını bizden esirgemez..
 
Son düzenleme:

Sahada ki durum her daim farklı, tecrübeden faylanalım : ) . İşin doğrusu -bana göre- teoride en çok kış aylarında alternatör mecburi ihtiyaç olabilir. Bu durumda da alternatör zaten bu aylarda daha çabuk soğuma gerçekleşterebilir.

Diğer yandan daha uzun süreler geçirenler için bu tip ürünler ciddi ölçüde zaruri gibi duruyor. Yine de her türlü kişinin ihtiyacına göre şekillenecek durumlar.

Yerli malını her türlü destek vermek gerek.
(eticaret sayfası: SOLAR KUTU )
 



Herkese Selamlar öncelikle böyle güzel bir ortamın oluşmasında emeği geçenlere teşekkür ederiz.

Havensis Elektronik firması olarak 2013 yılından beri profesyonel anlamda PWM ve MPPT solar şarj kontrol cihazı ve DC-DC Akü şarj kontrol cihazları üreticisiyiz. Yerli malı belgeli ve sanayi bakanlığı desteği ile üretim yapmaktayız. Firma merkezimiz ve üretimimimiz Bursa'dadır.

Firmamız bünyesinde mühendislerden oluşan arge ekibi ve güç elektroniği uzmanları ile ürün tasarımı yapmaktayız.

DC-DC AKÜ şarj cihazımız hakkında kısa birkaç not düşerek sorularınız olursa yanıtlamak isteriz.

DC-DC ürünümüz içerisinde Güç Elektroniği devresi olan Buck-Boost dönüştürücü bulunuyor. Bu özellik sayesinde giriş voltajı ne olursa olsun çıkış voltajı yani yaşam aküsü tarafı her zaman 3 kademeli şarj yapılabiliyor. Örnek marş akünüz 13V ise çıkış 14.2Volt olarak aktarılır. Giriş 14.8Volt ise yine çıkış 14.2V olarak aktarılır. Tek başına Step Up veya Tek başına Step Down dönüştürücüler efektif çalışamazlar çünkü araç aküsü voltajı değişkendir. 12Voltta olabilir, 15voltta olabilir. Özellikle Euro5 ve Euro6 sınıfı araçlarda akıllı alternatör olması sebebiyle DC/DC akü şarj cihazları kaçınılmazdır.

Tek bir cihaz 4 farklı fonksiyon barındırır.
Giriş:12V - Çıkış:12V 30A
Giriş:24V - Çıkış:12V 30A
Giriş:12V - Çıkış:24V 15A
Giriş:24V - Çıkış:24V 30A
Bu özellikler sayesinde sisteminize hiçbir müdahalede bulunmadan doğrudan cihazı takabilirsiniz.

Bir diğer konu ise akım limitleme özelliği olarak istenilen şarj akımını ekran üzerinden limitleyerek alternatöre aşırı yüklenmeyi ve akünüze zarar vermeyi önlemiş oluyorsunuz. Cihaz 30A DC olarak gelmekte ve siz ekran üzerinden kolaylıkla isterseniz 5A 15A 20A gibi 0-30A arası limitleme yapabiliyorsunuz.

Kritik bir ayrıntı olarak PWM cihazlar anlık pik akımı limitleme yapamazlar. Akımın ortalamasını limitlerler, bu şu demek oluyor. PWM cihazda içeride anahtar her açılıp kapandığında maksimum akımı iletir ve keser. Örnek çıkış akımını 15A limitlemek istediniz ve alternatörünüzde 50A verebiliyor. İşte bu esnada PWM cihaz çıkışa 50-0-50-0-50 şeklinde akım göndererek ortalamada 15A yapmaya çalışır. Bu şekilde çalıştığı için aküleri korumak açısından bir faydası bulunmuyor. Akım limitleme işlemi güç elektroniği devreleri ile mümkündür. Konu oldukça teknik olmasına rağmen basit şekilde ifade etmeye çalıştık. Yine aklınıza takılabilecek sorular için lütfen bizimle irtibata geçmekten çekinmeyiniz.

Yine aklınıza takılabilecek sorular için lütfen bizimle irtibata geçmekten çekinmeyiniz.

Cihazlarımıza yepyeni özellikler kazandırmaya devam ediyoruz. Havensis Elektronik YouTube kanalımızı takip etmeyi unutmayın.

Firma web sitemiz: www.havensis.com.tr

Reklam kurallarını ihlal ettiysek özür dileriz.

Herkese saygı ve selamlar....
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,739
Mesajlar
1,522,964
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst