Karavanda Araç İle Yaşam Aküsünün Bağlantı Metodları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 290
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 99,396

Etiketler
Herkese Selamlar öncelikle böyle güzel bir ortamın oluşmasında emeği geçenlere teşekkür ederiz.

Havensis Elektronik firması olarak 2013 yılından beri profesyonel anlamda PWM ve MPPT solar şarj kontrol cihazı ve DC-DC Akü şarj kontrol cihazları üreticisiyiz. Yerli malı belgeli ve sanayi bakanlığı desteği ile üretim yapmaktayız. Firma merkezimiz ve üretimimimiz Bursa'dadır.

Firmamız bünyesinde mühendislerden oluşan arge ekibi ve güç elektroniği uzmanları ile ürün tasarımı yapmaktayız.

DC-DC AKÜ şarj cihazımız hakkında kısa birkaç not düşerek sorularınız olursa yanıtlamak isteriz.

DC-DC ürünümüz içerisinde Güç Elektroniği devresi olan Buck-Boost dönüştürücü bulunuyor. Bu özellik sayesinde giriş voltajı ne olursa olsun çıkış voltajı yani yaşam aküsü tarafı her zaman 3 kademeli şarj yapılabiliyor. Örnek marş akünüz 13V ise çıkış 14.2Volt olarak aktarılır. Giriş 14.8Volt ise yine çıkış 14.2V olarak aktarılır. Tek başına Step Up veya Tek başına Step Down dönüştürücüler efektif çalışamazlar çünkü araç aküsü voltajı değişkendir. 12Voltta olabilir, 15voltta olabilir. Özellikle Euro5 ve Euro6 sınıfı araçlarda akıllı alternatör olması sebebiyle DC/DC akü şarj cihazları kaçınılmazdır.

Tek bir cihaz 4 farklı fonksiyon barındırır.
Giriş:12V - Çıkış:12V 30A
Giriş:24V - Çıkış:12V 30A
Giriş:12V - Çıkış:24V 15A
Giriş:24V - Çıkış:24V 30A
Bu özellikler sayesinde sisteminize hiçbir müdahalede bulunmadan doğrudan cihazı takabilirsiniz.

Bir diğer konu ise akım limitleme özelliği olarak istenilen şarj akımını ekran üzerinden limitleyerek alternatöre aşırı yüklenmeyi ve akünüze zarar vermeyi önlemiş oluyorsunuz. Cihaz 30A DC olarak gelmekte ve siz ekran üzerinden kolaylıkla isterseniz 5A 15A 20A gibi 0-30A arası limitleme yapabiliyorsunuz.

Kritik bir ayrıntı olarak PWM cihazlar anlık pik akımı limitleme yapamazlar. Akımın ortalamasını limitlerler, bu şu demek oluyor. PWM cihazda içeride anahtar her açılıp kapandığında maksimum akımı iletir ve keser. Örnek çıkış akımını 15A limitlemek istediniz ve alternatörünüzde 50A verebiliyor. İşte bu esnada PWM cihaz çıkışa 50-0-50-0-50 şeklinde akım göndererek ortalamada 15A yapmaya çalışır. Bu şekilde çalıştığı için aküleri korumak açısından bir faydası bulunmuyor. Akım limitleme işlemi güç elektroniği devreleri ile mümkündür. Konu oldukça teknik olmasına rağmen basit şekilde ifade etmeye çalıştık. Yine aklınıza takılabilecek sorular için lütfen bizimle irtibata geçmekten çekinmeyiniz.

Yine aklınıza takılabilecek sorular için lütfen bizimle irtibata geçmekten çekinmeyiniz.

Cihazlarımıza yepyeni özellikler kazandırmaya devam ediyoruz. Havensis Elektronik YouTube kanalımızı takip etmeyi unutmayın.

Firma web sitemiz: www.havensis.com.tr

Reklam kurallarını ihlal ettiysek özür dileriz.

Herkese saygı ve selamlar....
Teşekkürler ayrıntılı bilgi için.
Belki bu yazınız yeni konu olarak açılmalı, burada kaybolmamalı.
Türkiye'de olmayan ve eksikliği olan bir ürün de akü ile yük arasına konulan ve akü voltajı belli bir değerin altına düşünce, aküyü koruma amaçlı kapatan cihaz. Ben yurtdışindan almıştım, 3 kademesi var.
 

Teşekkürler ayrıntılı bilgi için.
Belki bu yazınız yeni konu olarak açılmalı, burada kaybolmamalı.
Türkiye'de olmayan ve eksikliği olan bir ürün de akü ile yük arasına konulan ve akü voltajı belli bir değerin altına düşünce, aküyü koruma amaçlı kapatan cihaz. Ben yurtdışindan almıştım, 3 kademesi var.
Öneriniz doğrultusunda yeni konu olarak açtık, forum kurallarını ihlal ettiysek lütfen yöneticimiz bizi uyarsın gerekli alana konuyu taşıyabiliriz. Amacımız ürün satmak değil ürünümüz hakkında doğru bilgiyi sizlere aktarmaktır.
 

Öncelikle konu için çok teşekkürler.

1 aydır transporterimi campervana çevirmeye çalışıyorum ve elektirik işine sora geldi. Şimdilik güneş enerjisi düşünmüyorum. Alternatörden şarj düşünüyordum ama aracım euro 6 olduğu için dc-dc charger almam gerekiyormuş. Benim sorularım şunlar;

1- Araç çakmaklığını kullanarak 50 yada 100 amperlik lityum aküyü şarj edebilir miyim? Konaklamalarım 1-2 gün olacağı için 50 amperlik bir lityum akünün bana yeteceğini düşünüyorum.

2- Alternatöre direk bağlanan lityum akülerde nasıl bir sorun ortaya çıkar? Akü anahtarı kullanarak mekanik olarak, aradaki bağlantıyı kesmeyi düşünüyorum. Dc-Dc konvertör kullanmazsam Euro 6 aracıma zararı olur mu? Yoksa yaşam akümün ömrü mü azalır sadece?

3- 50 amper lityum akümü şebeke ile sarj etmek istersem hangi ürünü tavsiye edersiniz?

Alacağım akü hafiflik, daha az yer kapladığı ve yüzde 90-95ine kadar kullanılabildiği için lityum akü olacaktır.


Cevaplaarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:

Sadece 1. sorunuza cevap veriyim. Çakmaklıktan sınırlı amper alabilirsiniz, ben 10 amper diye biliyorum.
Oto elektrikcilerden yardım alın, aküyü muhtemelen şoför koltuğu altına koyarsınız. İki akü arasina 16 mm2 kablo çektirin.On konsolu hafif sökerek bir yer delmeden yol bulurlar. Her iki akü hemen çıkışına DC DC çeviricinin izin verdiği büyüklükte sigorta koymayı unutmayın.
Ek: Yetip yetmeyeceği ekipmanları kullanımınıza bağlı.
 
Son düzenleme:



Sadece 1. sorunuza cevap veriyim. Çakmaklıktan sınırlı amper alabilirsiniz, ben 10 amper diye biliyorum.
Oto elektrikcilerden yardım alın, aküyü muhtemelen şoför koltuğu altına koyarsınız. İki akü arasina 16 mm2 kablo çektirin.On konsolu hafif sökerek bir yer delmeden yol bulurlar. Her iki akü hemen çıkışına DC DC çeviricinin izin verdiği büyüklükte sigorta koymayı unutmayın.
Ek: Yetip yetmeyeceği ekipmanları kullanımınıza bağlı.
Cahilliğimi maruz görün 16mm2 kablonun net kalınlığı kaç mm?
 

Piyasada 16 lık kablo diye geçer. Kablo satanlar bilir. Araç akü kablonuz 35 liktir.

Bu kabloda dış çap 7.1 diyor.
Bakırın çapı 4.5 mm olmalı (Alan=3.14*cap*cap/4)
 

Öncelikle konu için çok teşekkürler.

1 aydır transporterimi campervana çevirmeye çalışıyorum ve elektirik işine sora geldi. Şimdilik güneş enerjisi düşünmüyorum. Alternatörden şarj düşünüyordum ama aracım euro 6 olduğu için dc-dc charger almam gerekiyormuş. Benim sorularım şunlar;

1- Araç çakmaklığını kullanarak 50 yada 100 amperlik lityum aküyü şarj edebilir miyim? Konaklamalarım 1-2 gün olacağı için 50 amperlik bir lityum akünün bana yeteceğini düşünüyorum.

2- Alternatöre direk bağlanan lityum akülerde nasıl bir sorun ortaya çıkar? Akü anahtarı kullanarak mekanik olarak, aradaki bağlantıyı kesmeyi düşünüyorum. Dc-Dc konvertör kullanmazsam Euro 6 aracıma zararı olur mu? Yoksa yaşam akümün ömrü mü azalır sadece?

3- 50 amper lityum akümü şebeke ile sarj etmek istersem hangi ürünü tavsiye edersiniz?

Alacağım akü hafiflik, daha az yer kapladığı ve yüzde 90-95ine kadar kullanılabildiği için lityum akü olacaktır.


Cevaplaarınız için şimdiden teşekkürler.
1. Euro5 veya Euro6 araçlarda DC-DC dönüştürücü kullanmak zorunluluk haline geliyor çünkü alternatör akü seviyesine marş aküsünü doldurmayı bırakıyor. Bu haliyle marş aküsü 13.0volt civarında kaldığı için bu gerilimin yükseltilmesi gerekiyor. Lityum pili şarj etmek için 14.6Volt civarında bir gerilim seviyesi yakalanmalı ve izlenmelidir. Şarj akımı belli seviyelere indiğinde şarj işlemi sonlandırılmalıdır. Bu sebeple lityum uyumlu DC/DC charger almalısınız.

2. Lityum aküler çok hızlı şarj olabildikleri için şarj akımları da çok yüksek. Akünüz boşken alternatöre paralel bağlamak neredeyse alternatörden kısa devre akımları çekilmesine sebep olacaktır. Diğer bir durum ise 1. maddede anlatılan direkt bağladığınızda alternatör Lityum aküyü tanımadığı için şarj voltajlarını da uygun şekilde ayarlayamaz. Piliniz ya hiçbir zaman %100 dolamaz, yada aşırı şarj olur ömrü azalır.

3. Lityum uyumlu şarj cihazı pili aldığınız satıcının tavsiyesini almanızı öneririz.
 

Sadece 1. sorunuza cevap veriyim. Çakmaklıktan sınırlı amper alabilirsiniz, ben 10 amper diye biliyorum.
Oto elektrikcilerden yardım alın, aküyü muhtemelen şoför koltuğu altına koyarsınız. İki akü arasina 16 mm2 kablo çektirin.On konsolu hafif sökerek bir yer delmeden yol bulurlar. Her iki akü hemen çıkışına DC DC çeviricinin izin verdiği büyüklükte sigorta koymayı unutmayın.
Ek: Yetip yetmeyeceği ekipmanları kullanımınıza bağlı.
çok teşekkür ederim hocam. Şebekeden şarj için iyi bir alet bulamazsam sanırım dc-dc charger almak en mantıklı çözüm olacak.
 

1. Euro5 veya Euro6 araçlarda DC-DC dönüştürücü kullanmak zorunluluk haline geliyor çünkü alternatör akü seviyesine marş aküsünü doldurmayı bırakıyor. Bu haliyle marş aküsü 13.0volt civarında kaldığı için bu gerilimin yükseltilmesi gerekiyor. Lityum pili şarj etmek için 14.6Volt civarında bir gerilim seviyesi yakalanmalı ve izlenmelidir. Şarj akımı belli seviyelere indiğinde şarj işlemi sonlandırılmalıdır. Bu sebeple lityum uyumlu DC/DC charger almalısınız.

2. Lityum aküler çok hızlı şarj olabildikleri için şarj akımları da çok yüksek. Akünüz boşken alternatöre paralel bağlamak neredeyse alternatörden kısa devre akımları çekilmesine sebep olacaktır. Diğer bir durum ise 1. maddede anlatılan direkt bağladığınızda alternatör Lityum aküyü tanımadığı için şarj voltajlarını da uygun şekilde ayarlayamaz. Piliniz ya hiçbir zaman %100 dolamaz, yada aşırı şarj olur ömrü azalır.

3. Lityum uyumlu şarj cihazı pili aldığınız satıcının tavsiyesini almanızı öneririz.
lityum uyumlu şarj cihazı için sizin tavsiyeniz nedir?

Güneş enerjisi sistemine yapacağım yatırım yerine 100 değil 200 amper lityum batarya alıp 5-6 gün rahat rahat gezebilirim diye düşünüyorum.

Bir de sizin sattığınız dc-dc şarj aleti boş 100 amper lityum aküyü kaç saatte doldurur.
 



.
Foruma hoş geldiniz @zeroshut :smiley:

Konuya genel yaklaşım açısından izninizle şöyle gireyim..
Karavanda enerji işlevinin çeşitli kazanım ve tüketim etkenleri yüzünden çok yönlü dinamik bir proses olduğunu düşünürsek, enerjisini farklı yollardan kazanabilen sistemlere beraberce sahip olmak daha güvenilir sayılmakta. Bu yüzden alçak yapısı yüzünden Transportör’ünüze çekinceyle yaklaştığınızı düşündüğüm solar sistemininin size yardımcı bir alternatif olmasını atlamayın derim.
Hep yollarda olmanın veya kamplarda şebekeye bağlanmanın teorik bir özelliği var. Yani öngördüğünüz gibi her zaman bu ritimde kamp yapamayabilirsiniz. Küçük kapasiteli olsa da solar, bu açıdan özellikle yaz ve baharları sisteminize esneklik kazandırmalı ?
Sadece yüksek akü kapasitesi hedefi ile böyle, biri olmazsa, diğeri tarzında bir esnekliğe ulaşmanın kolay olmadığını düşünüyorum.

Avrupalı karavancıların durumuna bakarsak..
Kademeli dolum yapabilen şebeke dolum cihazının aküler için demirbaş olduğu tartışmasız konumda. Avrupa marka karavanların hepsinde standart olarak şebeke dolum aleti olsa da hiçbirisi solar ile piyasaya sunulmamakta. Alternatörün yapısına göre de aküler için zorunlu olmadıkça ayırıcı röle ve benzeri alet kullanımı dolum güçlendirici kullanımının önünde yer almakta.
Araçları Euro 6 normunda olanlar için tabi ki DC/DC çeviriciler alternatifsiz çözüm durumunda !..

Bu karavanların enerji sistemleri en geç ikinci gün sonu mutlak şebekeye bağlanmayı gerektirmekte. Sistemlerini daha güvenilir ve esnek yapmak isteyen karavancılar da başta sıklıkla solar olmak üzere karavanlarını ender olarak da dolum güçlendirici aletlerle desteklemekteler.
Bu sıra aslında anlaşılır bir mantık izlemekte.
Solar; kısıtlı ışınlanma evrelerine kapasite artımıyla karşılık verebilse de, dolum güçlendiriciler sadece yeterli süre yollarda olunduğunda enerji üretebilmekteler.
Bu açıdan dolum güçlendiriciler dünya turu benzeri keşfe çıkanlar veya devamlı şehirden şehire gezen ürün temsilcileri için mutlak kaçınılmaz olsalar da normal karavancı profili için ayni derecede gerekli görülmemekteler.
İstanbul’dan Antalya’ya yola çıkarak İzmir üzerinden kıyıları takib eden 3 haftalık bir tatilde eğer 3-4 kamping konaklaması veya şebeke olasılığı varsa, solarlı bir karavan için alternatör akımı, röle ile bile yeterli yedek güç sunabilmeli ? VSR rölemi onuncu senesine giren ayni jel akümle sorunsuzca hala kullanıyor olmam, bence akü sağlığı üzerine sahadan güvenilir bir cevap veriyor.. Avrupa’daki (tahminimce) %95 üzeri karavanın durumu da bu zaten ve onlar da sistemlerini sorunsuzca kullanmaktalar.
İlaveten; akülerim kademeli dolum yapan solar regülatörüne bağlı olsa da yine de her dört haftada bir iki gün boyunca yine kademeli dolum yapan bir şebeke dolum cihazıyla da doldurulmakta.

En mükemmel bir alet bile, eğer beklendiği derecede kullanılmıyorsa durduğu yerdeki değeri de o oranda tartışmalı olmalı ?
Kısaca özellikle karavanda aletleri yalnızca kendileri ile değil, onları özellikle kullanma şeklimizle değerlendirmemiz yerinde olurdu ?
Karavanınızın kendisinden daha dayanıklı olduğu söylenen pahalı LFP aküler için de benzeri şekilde düşünmek yanlış olmamalı ?

Yine de yanlış anlaşılmasın, karavanımı bu gün yapsaydım Euro 5 araçlarda bile eğer fiyatı ve kalitesi uygun olur ise eskisi kadar olmasa da hala sıklıkla yer değiştiren biri olarak, DC/DC çevirici kullanırdım sanırım. Ama şu andaki sistemime alıştım ve yeterli buluyorum..
Zaten karavan, olmayanına bile esnekliği öğretiyor. Belki siz de sadece alıştığınız yüksek kapasiteli akünüze uyumla, başka enerji kaynaklarından faydalanmadan bile yaşayabilirdiniz ?

Aracınız akıllı alternatörlü olduğu halde cevap verirken galiba biraz kaptırmış gitmişim.. :yum:
Olsun belki birileri yararlı bulabilir ?




* Karavanda enerji sisteminizin kurulumuna, olası günlük tüketiminizi isabetli hesaplayarak başlamanız yerinde olmalı. 100 ve 200 A oldukça farklı değerler.
Aşağıdaki iletideki çeşitli değişkenlere cevap verebilen cetvel, bu açıdan belki yararınıza olurdu ?


 
Son düzenleme:

çok teşekkür ederim hocam. Şebekeden şarj için iyi bir alet bulamazsam sanırım dc-dc charger almak en mantıklı çözüm olacak.
Solar + mppt charger+ Agm akü de yeter size. Kamplara girince keyfi artırmak icin şebeke şarj yapan ucuz smps redresör eklenebilir. Panel küçük geldı veya tüketimim fazla oldu derseniz sonradan dc to dc charger alınabilir.
 

.
Foruma hoş geldiniz @zeroshut :smiley:

Konuya genel yaklaşım açısından izninizle şöyle gireyim..
Karavanda enerji işlevinin çeşitli kazanım ve tüketim etkenleri yüzünden çok yönlü dinamik bir proses olduğunu düşünürsek, enerjisini farklı yollardan kazanabilen sistemlere beraberce sahip olmak daha güvenilir sayılmakta. Bu yüzden alçak yapısı yüzünden Transportör’ünüze çekinceyle yaklaştığınızı düşündüğüm solar sistemininin size yardımcı bir alternatif olmasını atlamayın derim.
Hep yollarda olmanın veya kamplarda şebekeye bağlanmanın teorik bir özelliği var. Yani öngördüğünüz gibi her zaman bu ritimde kamp yapamayabilirsiniz. Küçük kapasiteli olsa da solar, bu açıdan özellikle yaz ve baharları sisteminize esneklik kazandırmalı ?
Sadece yüksek akü kapasitesi hedefi ile böyle, biri olmazsa, diğeri tarzında bir esnekliğe ulaşmanın kolay olmadığını düşünüyorum.

Avrupalı karavancıların durumuna bakarsak..
Kademeli dolum yapabilen şebeke dolum cihazının aküler için demirbaş olduğu tartışmasız konumda. Avrupa marka karavanların hepsinde standart olarak şebeke dolum aleti olsa da hiçbirisi solar ile piyasaya sunulmamakta. Alternatörün yapısına göre de aküler için zorunlu olmadıkça ayırıcı röle ve benzeri alet kullanımı dolum güçlendirici kullanımının önünde yer almakta.
Araçları Euro 6 normunda olanlar için tabi ki DC/DC çeviriciler alternatifsiz çözüm durumunda !..

Bu karavanların enerji sistemleri en geç ikinci gün sonu mutlak şebekeye bağlanmayı gerektirmekte. Sistemlerini daha güvenilir ve esnek yapmak isteyen karavancılar da başta sıklıkla solar olmak üzere karavanlarını ender olarak da dolum güçlendirici aletlerle desteklemekteler.
Bu sıra aslında anlaşılır bir mantık izlemekte.
Solar; kısıtlı ışınlanma evrelerine kapasite artımıyla karşılık verebilse de, dolum güçlendiriciler sadece yeterli süre yollarda olunduğunda enerji üretebilmekteler.
Bu açıdan dolum güçlendiriciler dünya turu benzeri keşfe çıkanlar veya devamlı şehirden şehire gezen ürün temsilcileri için mutlak kaçınılmaz olsalar da normal karavancı profili için ayni derecede gerekli görülmemekteler.
İstanbul’dan Antalya’ya yola çıkarak İzmir üzerinden kıyıları takib eden 3 haftalık bir tatilde eğer 3-4 kamping konaklaması veya şebeke olasılığı varsa, solarlı bir karavan için alternatör akımı, röle ile bile yeterli yedek güç sunabilmeli ? VSR rölemi onuncu senesine giren ayni jel akümle sorunsuzca hala kullanıyor olmam, bence akü sağlığı üzerine sahadan güvenilir bir cevap veriyor.. Avrupa’daki (tahminimce) %95 üzeri karavanın durumu da bu zaten ve onlar da sistemlerini sorunsuzca kullanmaktalar.
İlaveten; akülerim kademeli dolum yapan solar regülatörüne bağlı olsa da yine de her dört haftada bir iki gün boyunca yine kademeli dolum yapan bir şebeke dolum cihazıyla da doldurulmakta.

En mükemmel bir alet bile, eğer beklendiği derecede kullanılmıyorsa durduğu yerdeki değeri de o oranda tartışmalı olmalı ?
Kısaca özellikle karavanda aletleri yalnızca kendileri ile değil, onları özellikle kullanma şeklimizle değerlendirmemiz yerinde olurdu ?
Karavanınızın kendisinden daha dayanıklı olduğu söylenen pahalı LFP aküler için de benzeri şekilde düşünmek yanlış olmamalı ?

Yine de yanlış anlaşılmasın, karavanımı bu gün yapsaydım Euro 5 araçlarda bile eğer fiyatı ve kalitesi uygun olur ise eskisi kadar olmasa da hala sıklıkla yer değiştiren biri olarak, DC/DC çevirici kullanırdım sanırım. Ama şu andaki sistemime alıştım ve yeterli buluyorum..
Zaten karavan, olmayanına bile esnekliği öğretiyor. Belki siz de sadece alıştığınız yüksek kapasiteli akünüze uyumla, başka enerji kaynaklarından faydalanmadan bile yaşayabilirdiniz ?

Aracınız Euro 6 olduğu halde cevap verirken galiba biraz kaptırmış gitmişim.. :yum:
Olsun belki birileri yararlı bulabilir ?




* Karavanda enerji sisteminizin kurulumuna, olası günlük tüketiminizi isabetli hesaplayarak başlamanız yerinde olmalı. 100 ve 200 A oldukça farklı değerler.
Aşağıdaki iletideki çeşitli değişkenlere cevap verebilen cetvel, bu açıdan belki yararınıza olurdu ?


Öncelikle yazdıklarımı önemseyip bu kadar uzun açıklayıcı yazdığınız için teşekkür ederim.

Size de @bartek ile birlikte cevap vereyim konu karışmasın:smiley:
 

Solar + mppt charger+ Agm akü de yeter size. Kamplara girince keyfi artırmak icin şebeke şarj yapan ucuz smps redresör eklenebilir. Panel küçük geldı veya tüketimim fazla oldu derseniz sonradan dc to dc charger alınabilir.

LFP akü istememin sebebi 100 amper agm aküden alacağım verim ile 50 amper LFP aküden alacağım verimin aynı olduğunu araştırmış olmam. Ama internette yazılanların yalancısıyım.

Agm yerine LFP tercih edersem yüzde 70e varan bir ağırlık ve yer kazanımım olacak gibi.

Sizin yazdığınız Solar + mppt charger+ Agm akü seçeneğini ilerde şebeke desteği eklersiniz demişsiniz. Böyle parça parça almak yerine her şeyi içinde barındıran linkini vereceğim ürünü almak mantıklı mı?


Özelliklerinden ve youtube da izlediğim kadarıyla her şey 1 cihazda.

-Şebekeden şarj. Ki bu benm için solara geçmeden hareket etmemi sağlayacak ve yaklaşık 20A lik bir şarj kapasitesi var. 50 amper LFP akümü 3-4 saatte şarj edecek gibi.

-Solar bağlantı sistemi hazır. Sadece panelleri almam gerekecek.

- 220v çıkışı da var. Gerek yok şimdilik diye düşünüyordum ama olursa neden olmasın:smiley:


Karavanımda elektrik kullanımı olarak 3-4 tane led ampül ve indel b 12v luk buzdolabı var sadece. Su işini de şarjı 200litre su aktarabilecek güçte olan şarjlı batarya ile çözeceğim. Tipi hoşuma gittiği için almıştım:smiley:
 
Son düzenleme:

lityum uyumlu şarj cihazı için sizin tavsiyeniz nedir?

Güneş enerjisi sistemine yapacağım yatırım yerine 100 değil 200 amper lityum batarya alıp 5-6 gün rahat rahat gezebilirim diye düşünüyorum.

Bir de sizin sattığınız dc-dc şarj aleti boş 100 amper lityum aküyü kaç saatte doldurur.
Lityum akü için önerebileceğimiz bir ürün yok maalesef. Yanlış yönlendirmekte istemeyiz.

Havensis DC/DC Akü şarj cihazı saatte 30A verebilmektedir. Bununla 100Ah boş bir akü %100 olarak 3-3.5saatte dolar.

@Doğrucu Davut ve @bartek konu hakkında açıklama getirmiş, bizde karavanlar için özellikle öncelik Güneş Paneli sistemi, sonrasında Şebekeden Şarj Desteği ve son olarak DC/DC akü şarj cihazı olmalıdır diye düşünüyoruz. Eğer ki güneş paneli seçeneğiniz hiç yoksa o zaman DC/DC ürünler kurtarıcı olabilir. Bu tip ürünler nihayetinde sisteme destek amaçlı kullanılıyor.
 



Sizin yazdığınız Solar + mppt charger+ Agm akü seçeneğini ilerde şebeke desteği eklersiniz demişsiniz. Böyle parça parça almak yerine her şeyi içinde barındıran linkini vereceğim ürünü almak mantıklı mı?
Her işi yapan tek bir cihazı ben almam. Arıza anında tüm sistem gider . Sizin kullanacağınız ekipmanların aynısı ile, uzun süre sadece araçtan jel yada agm aküyü şarj ederek transporter kullandım. Günlük ortalama 40-45 AH akü kullanımım oldu. 75-90 AH agm ya da jel akü kullandım. Ben genelde durduğum yerde en fazla 24 saat geçirdiğim için sorun olmuyordu. Uzun yıllar kullanacaksanız hepsine de ihtiyacınız ayrı ayrı olacak . Tavanda güneş paneli olmasın , portbagaj (transporter kamper için candır, ne varsa içine tıkarsınız) kullanacağım derseniz şebekeden şarj için redresör+ araçtan şarj için dc to dc ile başlar , sonra duruma göre daha küçük seyyar güneş paneli eklersiniz.
Ya da enerji aklımdan çıksın derseniz daha önce önerdiğim solar + mppt charger+ Agm akü.
Kullanıma göre sizin tercihiniz olacak.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,964
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst