Karavanda Araç İle Yaşam Aküsünün Bağlantı Metodları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 290
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 106,382
Arkadaşlar merhaba
Aracım 2018 model renault trafic
İnvertör 1000w max akıllı invertör
Yaşam aküsü 100ah outdo jel akü
Sizlerin yazılarını okuduğum kadarıyla araç aküsünden jel yaşam aküsünü şarj etmek sakıncalı
araç aküsünden invertöre giriş yaparak yaşam aküsünü doldurabilirmiyim.
invertörün bağlı olduğu jel yaşam aküsü mevcut
Böyle yaparak jel akünün doğru bir şekilde şarj olmasını sağlayabilirim.
Tabii bunun olabilirliğini bilmiyorum bilen arkadaşlarının desteklerini bekliyorum
Teşekkürler
 

Etiketler
.
Hayrola Hasan bey, tam çıkaramadım, yoksa yeni araç mı yaptırıyorsunuz ?
Eğer öyle ise, en azından planını görmek isterdik. :yum:

Walla, çok işlevli CTEK D250SA için paraya kıymış olmalısınız ..Tabi bu durumda ilerde EURO6 araçlar için de kendinizi şimdiden garantiye almışsınız demektir.
Yanılmıyorsam Teoman beyde de vardı ?

Aslında bu başlık altında sizin cihazınızın ve dolum güçlendiricilerinin de işlenmesi gerekirdi.
Başta tercüme olarak verilen yazının kapsamının ekonomik sınırlarda kalması amacıyla konu etraflı ele alınmadı. Yani başlık prensipte eksik sayılmalı.

Dolum güçlendiricisi (Charge Booster) için yeni başlık açmak artık gerekli oldu sanırım. Özellikle en randımanlı kullanımı olan LFP aküler de konuşulmaya başlandığı düşünülürse. Üstelik profesyonel montaj gerektirmeyen, herkezin takabileceği cinsleri de piyasaya çıktı..
.
Merhaba Mesut bey,

Uzun zamandır girmiyordum açıkçası, maalesef bir zamanların vahası olan forum eski tadı vermemeye başlamıştı. Evet aracımı ancak yaptırabiliyorum. Son anda yaşanan aksililer yapım sürecini yaklaşık 2 sene ileriye attı. Fakat ilk düşündüğüm firmanın yaptıklarını gördüğüm zaman bu bayağı hayırlı oldu. Biraz da içim sinmemişti.
11,5 m3 aracım var. En arkada 2 tek kişilik ranza geri kalan plan klasik.
Bu cihaz hakkında önceden de konuşmuştuk her işi gören tek bir cihaz olması cezbetti. Aslında herseyi yapan hiçbirşey yapmaz derler ama bakıp göreceğiz. Bu arada benim cihaz bir eski modeli 250s yani servis aküsü olarak yeni nesil lityum pilleri desteklemiyor. E o pillerin fiyat - fayda oranının düzelmesi için bence daha zaman var.
Euro bayağı düşükken almıştım.
Görüşmek üzere .

Selamlar.
 

Merhaba.
Dostlar yeni bir karavan yapımıza niyetlendik. Mercedes 416.
Forumda okudukça ve ustalara sordukça kafam iyice karıştı sizlerden acil fikir rica ediyorum.
Ortalama 6 ay karavanda yaşıyorum ve çoğunlukla kış aylarında kalıyorum. Günlük ortalama 6 saat yol yapıyoruz. Daha önceki karavanımda çok fazla elektrik sıkıntısı çektik. Güneş panelleri hiç işe yaramadı kardan dolayı.Karavanımda çamaşır-bulaşık makinesi- buzdolabı mevcut olacak. Truma combiD4 ve thetford gazlı fırın aldım. Sorum şu:

Aracın alternatöründen karavanımı besleyebilecek bir hat çekmek istiyorum.
1- Mevcut alternatörü kullanarak bir bağlantı yapmak mı?
2- 2. bir 12 V luk alternatör takıp sistemi ayrıca beslemek mi?
3- 2.. bir 24 V luk alternatör atıp bütün sistemi 24 V a mı çevirmeliyim.

Herkes bir fikir veriyor. kimisi korkutuyor patlar çatlar diye.Kafam çok karıştı yardımlarınızı ve değerli fikirlerinizi bekliyorum.

Ayrıca elektrik paneli için panasonic 325 den 3 adet panel atacağız.

Selamlar...
 

Ortalama 6 ay karavanda yaşıyorum ve çoğunlukla kış aylarında kalıyorum. Günlük ortalama 6 saat yol yapıyoruz. Daha önceki karavanımda çok fazla elektrik sıkıntısı çektik. Güneş panelleri hiç işe yaramadı kardan dolayı.Karavanımda çamaşır-bulaşık makinesi- buzdolabı mevcut olacak. Truma combiD4 ve thetford gazlı fırın aldım. Sorum şu:

çamaşır makinası,bulaşık makinası kullanmayı planladığnıza göre
1-Bunların tüketim güçlerin göz önüne aldınızmı.Tüketim için de;,kaç tur yıkama yapılacağına ve kaç saat çalışacağına belirleyip diğer elektirik tüketim ihtiyaclarınızda karşılayabilecek akü kapasiteniz belirlediniz mi

2-Akü kapasitenize göre onların şarjı için her gün yaklaşık 6 saat yolmu yapacaksınız yoksa bir yerlerde bir kaç gün yada daha uzun konaklama yapacakmısınız? Yani Şarjınız tüketimlerinizi karşılayabilecekmi(kışın karlı ortamlardan bahsettiğiniz için) panel verimliliği düşük olacağından büyük kapasiteli akülerin şarjı için alternatörden besleme yaptığınızda yol alma zorunluluğu duyacaksınız.
3- Mevcut Araç alternatörün vereceği akım kapasitesi büyük güçlü yaşam akülerini şarj edemeyebilir.
4-İlave alternatör için yeriniz varmı
5-İster ilave ,ister araç alternatörünü şarj için kullanın yakıt sarfiyatınız artacaktır.
6- 24 Volt alternatör alıp tüm sistemi derken ;aracın kendi iç elektrik tüketimlerinide kast etmediğinizi varsayarak 24 volt size kablo kesitlerinin biraz daha düşük olması dışında fazladan faydası olmaz.Fakat başka maliyet artışlarına yol açabilir.
Çamaşır ve bulaşık makinası için alternatif olarak aracınızda yerinizi varsa seyyar sessiz jenaratör alın.Akülerinizin kapasitesini ve akü maliyetlerini gereksiz yere artırmamış olursunuz.Bu iki chazı kullanacağınız zaman jeneratörden besleme yaparsınız.
Bu jeneratör ayrıca size gerektiğinde yaşam akülerinizi şarj etme konusunda ilave fayda sağlayacaktır.
Gece yarısı akü şarjı düşüklüğü nedeniyle ısıtıcınızın çalışmaması ve araç içinde üşüme riskinide ortadan kaldırmış olursunuz
 

.
Haluk bey foruma hoş geldiniz. :smiley:

....Sizlerin yazılarını okuduğum kadarıyla araç aküsünden jel yaşam aküsünü şarj etmek sakıncalı......
Pratikte öyle olsaydı, benim dokuzuncu senesindeki alternatöre ayırıcı ile bağlı jel aküm, toplamda iki seneye yakın aktif kullanımı sonucunda çoktan iflas ederdi.
Ayrıca sistemin dünyaca tanınmış bir karavan firması tarafından kurulmuş olduğunu da ekleyeyim. İçiniz rahat olsun..

...araç aküsünden invertöre giriş yaparak yaşam aküsünü doldurabilirmiyim.
invertörün bağlı olduğu jel yaşam aküsü mevcut
Böyle yaparak jel akünün doğru bir şekilde şarj olmasını sağlayabilirim.
Böyle bir sorudan önce; bahsettiklerinizin giriş/çıkış gerilimleri başta olmak üzere, çalışma bilgilerini tazelemeniz gerekiyor.
.
 
Son düzenleme:



.
@Hakol , foruma hoşgeldiniz. :smiley:

Orhan beyin haklı olarak olarak ilk değindiği, aletlerinizin tüketim bilgileri olmadan enerji sisteminizi planlamanın zorluğunu (hatta anlamsızlığını) bir kenara bırakırsak, size ikinci alternatörden önce, montajı kolay ve yollarda saatdeki kazanımı 30 Ampere kadar bile çıkabilen, bir “dolum güçlendiricisi” uygun gibi gözüküyor ?

Aletlerinizin günlük tüketim bilgileri ile onları tek tek ne kadar gerekli gördüğünüz yanında, karavanda bulacağınız yerleri, şu andaki gerçek akü kapasiteniz, yaşları ve yaptığınız bu kadar yol için mesleğiniz üzerine de bizleri açıklığa kavuşturursanız, belki detayları ile üzerinde daha isabetli konuşabiliriz. :yum:

Karavancı profiliniz ilginç, hem kış karavancısısınız hem de devamlı yollardasınız. Üstelik günde altı saat ?..
.
 
Son düzenleme:

Merhaba.
Dostlar yeni bir karavan yapımıza niyetlendik. Mercedes 416.
Forumda okudukça ve ustalara sordukça kafam iyice karıştı sizlerden acil fikir rica ediyorum.
Ortalama 6 ay karavanda yaşıyorum ve çoğunlukla kış aylarında kalıyorum. Günlük ortalama 6 saat yol yapıyoruz. Daha önceki karavanımda çok fazla elektrik sıkıntısı çektik. Güneş panelleri hiç işe yaramadı kardan dolayı.Karavanımda çamaşır-bulaşık makinesi- buzdolabı mevcut olacak. Truma combiD4 ve thetford gazlı fırın aldım. Sorum şu:

Aracın alternatöründen karavanımı besleyebilecek bir hat çekmek istiyorum.
1- Mevcut alternatörü kullanarak bir bağlantı yapmak mı?
2- 2. bir 12 V luk alternatör takıp sistemi ayrıca beslemek mi?
3- 2.. bir 24 V luk alternatör atıp bütün sistemi 24 V a mı çevirmeliyim.

Herkes bir fikir veriyor. kimisi korkutuyor patlar çatlar diye.Kafam çok karıştı yardımlarınızı ve değerli fikirlerinizi bekliyorum.

Ayrıca elektrik paneli için panasonic 325 den 3 adet panel atacağız.

Selamlar...

Bence ücreti mukabilinde cevap verilmesi gereken sorulardır.
 

Bence ücreti mukabilinde cevap verilmesi gereken sorulardır.

Hobi forumlarının amacını farklı yorumluyor olmalısınız Cem bey ? ;)
Keşke böyle direk yazmasaydınız da biz de anlamamış gibi davranabilseydik.

Eğer kendinizi kast ediyorsanız, ayni durumda olup yıllarca forumda bulunanlardan bile böyle bir yaklaşımı görmeye alışkın olmadığımızı bilin istedim.

Tabi nötral yani yalnızca tespit olarak yazdı iseniz şimdiden özür diler ama sorunun çözümünün forum seviyesi açısından o kadar da zorlu olmadığını eklemek isterim..

.
 
Son düzenleme:

ücret mukabili cevap verenler forumdan ziyade iş yerlerinde müşterilerini bekliyorlar. biz kamplarda gezilerde suyumuzu ekmeğimizi karşılık beklemeden paylaştığımız gibi bildiklerimizi ve önerilerimizi de karşılıksız paylaşıyoruz. çok da iyi yapıyoruz :smiley:

durum tespiti ise ben de peşinen özür dilerim....
 
Son düzenleme:

"Karavanımda çamaşır-bulaşık makinesi- buzdolabı mevcut olacak. " Çamaşır ve bulaşık makinası olacak ise jeneratör almalısınız . Lüks karavanlarda bu ekipmanlar var ama içlerinde 6-7 bin euroluk sesi kesilmiş dizel jeneratör var.
Başka ne çözüm ararsanız arayın sonucu hüsran olur. Buna benzer yorumları yüzlerce kez yazdığım için açıkcası cevap vermiyorum. Cem bey erken sıkıldı sadece :smiley:
 



Keşke böyle direk yazmasaydınız da biz de anlamamış gibi davranabilseydik.

Hahah :smiley: Bunda utanılacak bir şey yok. Eğer kişi toptan bir ürün istiyorsa bunun literatürdeki adı "proje"dir ve bir mühendis tarafından (diploma kastetmiyorum aslında) tasarlanmalı, harcadığı mesainin karşılığı verilmelidir. Ha, bir noktada takılmıştır, onu sorar, sebeplerini anlamaya çalışır, o tamam, onu anlatırız, anlatıyoruz da. Fakat "derdim bu, çözüm istiyorum" diyorsa kişi bunun ücretini ödemelidir.

Kaldı ki benim ana faaliyet konum bu değil, ben daha çok endüstriyel yazılım, otomasyon ve tasarım tarafındayım. Yani kendimi kastetmemiştim.

Aslında cümleye biraz da yanlış açıdan yaklaşılmış, şöyle düzelteyim: Bence ücreti mukabilinde cevap aranması gereken sorulardır.


Cem bey erken sıkıldı sadece

Valla bi de o var :D

ücret mukabili cevap verenler forumdan ziyade iş yerlerinde müşterilerini bekliyorlar.

Belki ben bu tarz bir pazarlama stratejisi belirledim, forumlarda ortamlara girip bir miktar yardımcı olarak insanlarla tanışıp sonra da ücreti mukabilinde proje yapacağım? Bunda ne mahzur var? :smiley:

Forumda bir şeyler pazarlamaya kalkanları linç etme meyili olduğunu gördüm. Biraz da o tespitimle birleştirerek şu yorumu yapıyorum: İnsanların forumlarda vs. bir şeyler pazarlamak istemesi kötü bir şey değil. Kötü olan, insanların herhangi bir mecrayı başka insanları dolandırmak ve aldatmak için kullanmak istemesi olabilir. Ben şahsen fiziki dükkanlarda daha çok dolandırıldım, daha çok mağdur oldum.

Geçenlerde İzmir'de bir araç projesi çizen yere gittim, arkadaşımın dükkan komşusuydu, "rüzgar yükü" ile alakalı birkaç şey sordum. Sağolsunlar yardımcı oldular ve konuşmamız bir 5-10 dk sürdü. Çıkarken borcumu sordum.

Durum budur. Hiçbir emek ücretsiz talep edilmemelidir. Ha, aranda bir samimiyet vardır (ya da olsun istiyorsundur), küçük bilgi alış verişleri ile başlayıp yavaş yavaş alış verişini derinleştirirsin, sonra gün gelir "Abi ben mikroişlemcide interrupt'a giriyorum, ama o sırada analog sinyalde bir dalgalanma oluyor ve mikroişlemci reset atıyor. Neden olabilir?" diye dağ gibi sorular da sorabilirsin. Fakat bu yine kişinin borç hanesine yazar. Ödeyebilmek için bu soruyu soran da benzer evsafta olmalıdır.

(Ne dertliymişim, konuştum yahu)

Bu arada karavancılar için birtakım şeyler üretme fikrim var. Kendime lazım olanları üretip (misal piyasada ihtiyacıma göre olanı bulamadığım için güç kaynağımı yaptım, taş gibi çalışıyor) satabilirim. Elinizde çok güzel çalışan bir ürün olsa, bunu forumda tanıştığınız biri size sattı diye üzülür müsünüz?

biz kamplarda gezilerde suyumuzu ekmeğimizi karşılık beklemeden paylaştığımız gibi bildiklerimizi ve önerilerimiz de karşılıksız paylaşıyoruz.

Paylaştığım her şeyi buraya yazmak istemem ama konuyla alakalı diye bir örnek ekleyim: 1 aylık ciddi ciddi çalışma, tersine mühendislik, uygulama ve testlerimin sonucunu şuraya yazdım mesela: How to hack to limit output power of a regular SMPS? Siz benim paylaşma taraftarı olmadığımı mı düşünüyorsunuz :smiley:
 


arkadaşlar ben burada 2 parça bilgi öğrenip gidip kendim denemenin derdinde değilim. Konyada yaşıyorum ve bulunduğum bölgede karavancılık namına en ufak bir gelişme yok. Karavan yapan arkadaşlar bilgisiz. Ben içinde sürekli yaşayacağım bir ev yapmak için niyetlendim. İstanbul-izmir de Anahtar teslim karavan yapan arkadaşlar dahi bu elektrik sorunumla alakalı net bir cevap veremedi. Bende forumda deneyimli insanlardan bilgi almaya ve doğruyu bulmaya çalışıyorum. 400.000 TL karavana bütçe ayırmışken 2-3 bin lira proje için ödeyebileceğimi düşünüyorum. Ben kiminle konuşsam onun elindeki ürün en iyi ürün. Geri kalan herkes bu elektrik işini yanlış biliyor şeklinde konuşuyorlar.
Ayrıca ben de makine mühendisiyim. Emeğin emekçinin değerini bilirim....!
CEM BEY, ücreti karşılığında doğru bilgiyi vereceğinize inanıyorsanız görüşelim!
 

..... Bende forumda deneyimli insanlardan bilgi almaya ve doğruyu bulmaya çalışıyorum. ......


..... Emeğin emekçinin değerini bilirim....!

Bilgiyi almanız için ben dahil,mesut bey,teoman bey sizin kısıtlı verdiğiniz bilgilere göre bazı önerilerimiz ve daha detaya ulaşabilmek içinde bazı bilgi gereksinimi olduğunu belirttiğimiz yanıtlarımız oldu.
Yukarıda emeğin ve emekcilerin değerini bilirim derken sadece bunu maddi olarakmı algılıyorsunuz?
Mesela size yanıt veren kişilere bir like tuşuna basarak yada yanıtlarına ,bir teşekkür yada karşı bir yanıtla da ilgi duyduğunuz gösterebilirsiniz.
Siz insanlara ilgi gösterirseniz ,insanlarda size ilgi gösterir,lütfen bunu unutmayınız.
 

çamaşır makinası,bulaşık makinası kullanmayı planladığnıza göre
1-Bunların tüketim güçlerin göz önüne aldınızmı.Tüketim için de;,kaç tur yıkama yapılacağına ve kaç saat çalışacağına belirleyip diğer elektirik tüketim ihtiyaclarınızda karşılayabilecek akü kapasiteniz belirlediniz mi

2-Akü kapasitenize göre onların şarjı için her gün yaklaşık 6 saat yolmu yapacaksınız yoksa bir yerlerde bir kaç gün yada daha uzun konaklama yapacakmısınız? Yani Şarjınız tüketimlerinizi karşılayabilecekmi(kışın karlı ortamlardan bahsettiğiniz için) panel verimliliği düşük olacağından büyük kapasiteli akülerin şarjı için alternatörden besleme yaptığınızda yol alma zorunluluğu duyacaksınız.
3- Mevcut Araç alternatörün vereceği akım kapasitesi büyük güçlü yaşam akülerini şarj edemeyebilir.
4-İlave alternatör için yeriniz varmı
5-İster ilave ,ister araç alternatörünü şarj için kullanın yakıt sarfiyatınız artacaktır.
6- 24 Volt alternatör alıp tüm sistemi derken ;aracın kendi iç elektrik tüketimlerinide kast etmediğinizi varsayarak 24 volt size kablo kesitlerinin biraz daha düşük olması dışında fazladan faydası olmaz.Fakat başka maliyet artışlarına yol açabilir.
Çamaşır ve bulaşık makinası için alternatif olarak aracınızda yerinizi varsa seyyar sessiz jenaratör alın.Akülerinizin kapasitesini ve akü maliyetlerini gereksiz yere artırmamış olursunuz.Bu iki chazı kullanacağınız zaman jeneratörden besleme yaparsınız.
Bu jeneratör ayrıca size gerektiğinde yaşam akülerinizi şarj etme konusunda ilave fayda sağlayacaktır.
Gece yarısı akü şarjı düşüklüğü nedeniyle ısıtıcınızın çalışmaması ve araç içinde üşüme riskinide ortadan kaldırmış olursunuz


Kartal Bey, Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.Çamaşır ve Bulaşık makinesinin haftada 2 sefer kullanılacağını ve bunu genellikle karavan parklarda 220 ile kullanmayı planlıyoruz. Ancak geçen yıl yoğun kar yağışından dolayı 15 gün norveçte mahsur kaldık. Bizim için minimal yaşam şartlarında dahi elektrik çok büyük sıkıntı oluşturdu. Hiç bir şekilde hareket edemedik ve güneş panellerini de kullanamadık. Alternatörden bir kablo ve şalter ile besleme almıştım. webasto elektrik yetersizliğinden durdu ve ciddi bir donma tehlikesi atlattık. Şimdi yeni yapacağımız araç içinde olabildiğince elektrik problemi yaşamadan hareket edebileceğimiz bir sistem kurmaya çalışıyorum. Jeneratör kesinlikle mantıklı ve karavanımda bulunduracağım. Ancak benim güvenli bir şekilde alternatörden aküleri şarj etmem gerekiyor.
Araçta klima yok ve klima motoru yerine 2. bir alternatör atabilirim.Yazdıklarınızdan sonra 24 V u kafamdan çıkardım. Şimdi 2. bir alternatör takmak daha mantıklı gibi.
Teşekkürler
 



Burada konuların ücretlendirilmeye varmasından hiç hoşlanmadım.Ücret alacak olan gitsin kendine ya gercek dükkan açsın yada bir site açarak müsteri beklesin.
Her yardımı ücretlendirme mantığını kabullenirsek en azından yüzyıllardır süre gelen bir kultür detayımızı yok ederiz.Ne bu yaaa
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst