Otomatik şanzımanların hepsi off road kullanımında çabuk ömürlerini yiyor, özellikle lastik çapları büyüyüp motor güçleride arttıkça , büyük lastik çapı ve motor gücü arasında tüm baskıyı o şanzıman taşıyor. Çelik olsa bir yere kadar dayanır
Ha ama akıllı uslu düşük devirlerle kullanılırsa fazla zorlamadan sıkıntı çıkartmaz.
Birde otomatik şanzımanlarda eski nesil olanlarda power seçeneği yada spor seçeneği yok, ayrıca esas önemlisi araçda 2-3 seçeneği manuel olarak var görünsede siz 2 ye aldığınızda araba 1-2 yapıp 2 de kalıyor. Oysa off roadda low 1 kalkışda hiç kullanılmaz sadece çok dik inişlerde kullanılır genelde. Otomatik de manuel 2 seçeneği yoksa mecburen araba sürekli 1-2-3 yapıyor ve bazen yürüyebileceği yerde kendisini gömüyor.