arkadaslar merhaba ! bensiz nasil bu kadar yorumlar yaparsiniz anlayamadim dogrusu ;D
goktug kardes, beni bagisla ama ben konuyu tam anlayamadim... ??? 117 problemli mi cikti ?? konuya ara verdimda....bir kac hafta yazi yokmus gibi gordum. simdi napacaksin? ne motor takmayi dusunursun? yine mi benzinli ?
bilya dagitir dediniz ya, cv joint mi dediginiz ? hani on flanji sokunce icinde bulunan sarap bardagina benzeyen parca mi ? onun tek kirilma sebebi var , o da on diff locklari baglayip ve dumeni kirarsiniz iste o zaman kirdin gitti !!! on dif kilitlenince dumen cok agirlasir, kaygan zeminde ancak manevra yapilir cunku bildiginiz gibi ic ve dis tekerler esit doner. zaten bunu bilirsiniz
[bende kirmisim 20 sene once. suc bendeydi, aracda degil....
37 lastik G'ye viz gelir arkadaslar. daha guclu dizayn edilmis 4x4 yoktur. benim gecenlerde sattigim 500GE'de 37 lastik var. acayip gidiyor. hic zorlanma yok. tabii yanlis hareketler her zaman biseyi bozabilir.
yanlis offset jant ve asiri genis lastik rolemalarin omrunu kisaltir. bu cok onemli konu. agir off road yapiyorsan iki sene maksimum diyor ustadlarim. benim cabrio G'de sifir off set jant var, ve 30mm flanj, ve 35x12.50x15 lastik. 3 sene oluyor hic sorun yok cok sukur. ben ileride 38 lastik takmayi planlarim ;D
senin 280 ge'den cikma akslar tahmin ederim 4.88 oraninda. tahmin ederim ki soktugunuz akslarin ayna pinyonu 5.33 veya 5.28 [37 lastikler icin 5.28 veya 5.33 daha iyi olur. benim cabrio'da 6.17 var.]