Teşekkür ederim inşallahGeçmiş olsun tez zamanda çözülür inşallah...
Teşekkür ederim inşallahGeçmiş olsun tez zamanda çözülür inşallah...
Hocam karbüratör olmuş, ateşleme sistemi bozmuş işi. Eskiden Tofaş Renault varken de çok uğraşırdık. Distrübütör, platin meme yapar. Meksefe arıza yapar, buji kabloları teybe girişim yapar vs, vs. EFI ye geçerseniz gücü de artacaktır. Orijinal basit ama derdi bitmez bir türlü.Burdaki paylaştığım fotoğraflar bikaç gün geriden gidiyor. Son kaldığım yerden devam edeyim.
Ben Kayseri'deyken geçen hafta kasacı Mehmet abi camları yerine takmış.
Ekli dosyayı görüntüle 641232
Ekli dosyayı görüntüle 641233
Ekli dosyayı görüntüle 641234
Makasçı klasörlük yerlerini değiştirmemiş. Bu tip araçlarda yağlanması gereken parçalar oluyor. Yağlamak için klasörlük. O işini bitirince döşemeciye geçmişti araç. Makasçı onu değiştirmeyi unutmuş.
Döşemeciye deponun oturduğu yeri göstermiştim buraya kadar indirme sırtı diye. Oda unutmuş deponun cıvatasının takıldığı yeride kapatmış.
Diğer işler bitince tekrar onların yanına gidilecek. Eksik kalanları tamamlayacaklar. Ayrıca döşemede yapılacak başka işlerde var.
Benzin deposu kenet yerinden kaçırıyordu. Onuda depocuya bıraktım tamir etmesi için. Sac kısmında delik çürük vs yok. Aslında hiç kaçırmıyorduda ben önceden benzin karbüratöre gitsin diye depoya üfürdüm. (motosikletten kalma alışkanlık) baya üfürüğüm kuvvetliymiş depoyu şişirmişim birleşim yeri açılmış. Onuda tamir ettirecek adamı zor buldum. Radyatörcüye gidiyorum depocunun işi diyor. Depocuya gidiyorum radyatörcünün işi diyor. Daha önceden eksozu kaynattırdığım kişi arkadaşım zaten radyatörede bakıyor. En son geri ona gittim ne yapıp edip çözecez bu işi diye. Birini söyledi ona git beni söyle mecbur yapacak gibisinden argo kelimeler kullandı. Dediğini yapıp bıraktım inşallah salı günü filan biter demişti.
Arabayı kasacıya götürmeden önce yıkamacıya götürdüm şaseyi ve diferansiyelleri vs yıkattım. Kasacıya gidincede zımparaladım. Kasayı koymadan önce boyayacağız. Şasesi çok sağlammış o dikkatimi çekti. Zamanında iyi yapmışlar bu arabayı. Boş hali 2500 kg geliyor zaten. Malzemeden çalmamışlar çok sağlam yapmışlar. Kamyon şasesi gibi.
Ekli dosyayı görüntüle 641235
Döndük dolaştık kürkçü dükkanına geldik.
Ekli dosyayı görüntüle 641236
Eski hali
İşte ben uğraşmamak için sıfırladım o parçaları. Ama bi türlü ayar işini çözdüremedim.Hocam karbüratör olmuş, ateşleme sistemi bozmuş işi. Eskiden Tofaş Renault varken de çok uğraşırdık. Distrübütör, platin meme yapar. Meksefe arıza yapar, buji kabloları teybe girişim yapar vs, vs. EFI ye geçerseniz gücü de artacaktır. Orijinal basit ama derdi bitmez bir türlü.
Nefesiniz de baya kuvvetli imiş.
Şaseyi biraz uzatma şansınız da varmış. Ama böyle de çok tip top bir camper olacak. Güle güle kullanın.
SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Avans tabancası olan usta kaldı mı acaba?Bu hafta hiç bi iş yapılmadı nerdeyse arabaya.
Çarşamba günü usta distürbütörü söktü. O içindeki yalama olan cıvatayı motosiklet ustası sevdiğim bi abi halletti. Klavuz açtı uygun ufak cıvata taktı. Ustayla götürüp taktık ama aracın sentesini bulamadığı için çalıştıramadı.
Senteyi bulmak aslında yapılamayacak iş değil. Motosiklette çok yaptım. Bujiyi söküp tornavidayı sokarsın en üst noktaya göre ayarlarsın. Altı silindir olunca ben bulaşmadım. Ustayada iş öğretilmiyor tabi. Yapamayınca bıraktı. Senteyi nasıl bulacağımıza internetten bi bak bakalım dedi dükkana gitti.
Aracı ilk götürdüğüm ve Mustafa Ustayı aradım. Güne Kardeşler Doç servisi Aksaray'da. İlk o çalıştırmıştı zaten. O zamanlar çok güzel çalışıyordu araba. "Ben benzinli araçtan pek anlamam diğer işler için bi taksi tamircisine götür" dediği için başkasına gitmiştim zaten.
Ona durumu anlattım. Oda laf arasında kızdı tabi çalışan arabada niye parça değiştiriyon diye. Aslında benim yaptığım iyi birşeydi. İlerde bozulacak parçaları değiştirdim ama işte düzgün bi avans ayarı olmayınca yapılan işin bi anlamı kalmadı.
Perşembe günü aradı arabayı buraya getir ben halledeyim diye. Ben Kayseri'deydim götüremedim. Cuma günü Aksaray'dayken kamyona bağlayıp götürdüm onun dükkana.
Mustafa usta hemen yağ kapağını açtı ordan sübaplara baktı. Birinci bujiyi söküp elektrot soktu ve senteyi buldu. Ama bu seferde ateşleme zayıf olduğu için çalışmadı.
Bugün inşallah platine vs bakacak ateşlemenin niye zayıf olduğunu bulacak. Elinde başka işler var ve bu iş kendi tabiriyle b.ktan iş olduğundan diğer işlerden zaman buldukça bu aracın yanına geliyor.
Ateşleme sorununun platinin tam öpüşmemesinden dolayı olduğunu düşünüyorum. Takılırken bakmıştım çap denkgeliyordu. Yine usta işine karışmamak için ses çıkarmamıştım önceden. MZ motosikletimden biliyorum platin yan denkgelince veya korozyon vs olunca (meme yapınca) ateşleme zayıflardı.
Şimdi üstümü giyip sanayiye gideceğim. İnşallah akşama buraya güzel şeyleri yazarım.
Ben önceki ustaya bikaç kere demiştim ama o aşamaya gelmedik demişti. Varmıydı bilmiyorum.Avans tabancası olan usta kaldı mı acaba?
Kolay gelsin, merakla takip ediyoruz.
SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim. Yarın inşallah onada bakayım. Oğlumun bebekliğinden kalma böyle bi alet vardı evde.Ateşleme sorunu şüphesini gidermenin bir yolu da yük altında 30-40 dakika motoru calistirip, silindire ait egzoz manifold sıcaklığı ölçmek , ısınmayanda problem var demek. Boşta çalıştırma ile anlaşılmaz ama, biraz yokuşlu yollarda dolasmaniz gerek.
50-60C fark normal ama 100C üzerinde fark varsa düşünmek gerekir.
Teşekkür ederimRaf güzel olmuş.
Kolaylıklar dilerim.