Eski Dodge Yeni Macera - Off Road Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 196
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,684

Etiketler
Burdaki paylaştığım fotoğraflar bikaç gün geriden gidiyor. Son kaldığım yerden devam edeyim.

Ben Kayseri'deyken geçen hafta kasacı Mehmet abi camları yerine takmış.

Ekli dosyayı görüntüle 641232

Ekli dosyayı görüntüle 641233

Ekli dosyayı görüntüle 641234

Makasçı klasörlük yerlerini değiştirmemiş. Bu tip araçlarda yağlanması gereken parçalar oluyor. Yağlamak için klasörlük. O işini bitirince döşemeciye geçmişti araç. Makasçı onu değiştirmeyi unutmuş.

Döşemeciye deponun oturduğu yeri göstermiştim buraya kadar indirme sırtı diye. Oda unutmuş deponun cıvatasının takıldığı yeride kapatmış.

Diğer işler bitince tekrar onların yanına gidilecek. Eksik kalanları tamamlayacaklar. Ayrıca döşemede yapılacak başka işlerde var.

Benzin deposu kenet yerinden kaçırıyordu. Onuda depocuya bıraktım tamir etmesi için. Sac kısmında delik çürük vs yok. Aslında hiç kaçırmıyorduda ben önceden benzin karbüratöre gitsin diye depoya üfürdüm. (motosikletten kalma alışkanlık) baya üfürüğüm kuvvetliymiş depoyu şişirmişim birleşim yeri açılmış. :D Onuda tamir ettirecek adamı zor buldum. Radyatörcüye gidiyorum depocunun işi diyor. Depocuya gidiyorum radyatörcünün işi diyor. Daha önceden eksozu kaynattırdığım kişi arkadaşım zaten radyatörede bakıyor. En son geri ona gittim ne yapıp edip çözecez bu işi diye. Birini söyledi ona git beni söyle mecbur yapacak gibisinden argo kelimeler kullandı. Dediğini yapıp bıraktım inşallah salı günü filan biter demişti.

Arabayı kasacıya götürmeden önce yıkamacıya götürdüm şaseyi ve diferansiyelleri vs yıkattım. Kasacıya gidincede zımparaladım. Kasayı koymadan önce boyayacağız. Şasesi çok sağlammış o dikkatimi çekti. Zamanında iyi yapmışlar bu arabayı. Boş hali 2500 kg geliyor zaten. Malzemeden çalmamışlar çok sağlam yapmışlar. Kamyon şasesi gibi.

Ekli dosyayı görüntüle 641235
Döndük dolaştık kürkçü dükkanına geldik.

Ekli dosyayı görüntüle 641236

Eski hali
6jm52ll-jpg.jpg
Hocam karbüratör olmuş, ateşleme sistemi bozmuş işi. Eskiden Tofaş Renault varken de çok uğraşırdık. Distrübütör, platin meme yapar. Meksefe arıza yapar, buji kabloları teybe girişim yapar vs, vs. EFI ye geçerseniz gücü de artacaktır. Orijinal basit ama derdi bitmez bir türlü.

Nefesiniz de baya kuvvetli imiş.

Şaseyi biraz uzatma şansınız da varmış. Ama böyle de çok tip top bir camper olacak. Güle güle kullanın.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Hocam karbüratör olmuş, ateşleme sistemi bozmuş işi. Eskiden Tofaş Renault varken de çok uğraşırdık. Distrübütör, platin meme yapar. Meksefe arıza yapar, buji kabloları teybe girişim yapar vs, vs. EFI ye geçerseniz gücü de artacaktır. Orijinal basit ama derdi bitmez bir türlü.

Nefesiniz de baya kuvvetli imiş.

Şaseyi biraz uzatma şansınız da varmış. Ama böyle de çok tip top bir camper olacak. Güle güle kullanın.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İşte ben uğraşmamak için sıfırladım o parçaları. Ama bi türlü ayar işini çözdüremedim.

Şaseyi uzatmadan kasayı uzattım 50 cm kadar. Arazi şartlarında arkası yere değmesin diye 45 derecelik açıyla uzattım.
 

Bu hafta hiç bi iş yapılmadı nerdeyse arabaya.

Çarşamba günü usta distürbütörü söktü. O içindeki yalama olan cıvatayı motosiklet ustası sevdiğim bi abi halletti. Klavuz açtı uygun ufak cıvata taktı. Ustayla götürüp taktık ama aracın sentesini bulamadığı için çalıştıramadı.

Senteyi bulmak aslında yapılamayacak iş değil. Motosiklette çok yaptım. Bujiyi söküp tornavidayı sokarsın en üst noktaya göre ayarlarsın. Altı silindir olunca ben bulaşmadım. Ustayada iş öğretilmiyor tabi. Yapamayınca bıraktı. Senteyi nasıl bulacağımıza internetten bi bak bakalım dedi dükkana gitti.

Aracı ilk götürdüğüm ve Mustafa Ustayı aradım. Güne Kardeşler Doç servisi Aksaray'da. İlk o çalıştırmıştı zaten. O zamanlar çok güzel çalışıyordu araba. "Ben benzinli araçtan pek anlamam diğer işler için bi taksi tamircisine götür" dediği için başkasına gitmiştim zaten.

Ona durumu anlattım. Oda laf arasında kızdı tabi çalışan arabada niye parça değiştiriyon diye. Aslında benim yaptığım iyi birşeydi. İlerde bozulacak parçaları değiştirdim ama işte düzgün bi avans ayarı olmayınca yapılan işin bi anlamı kalmadı.

Perşembe günü aradı arabayı buraya getir ben halledeyim diye. Ben Kayseri'deydim götüremedim. Cuma günü Aksaray'dayken kamyona bağlayıp götürdüm onun dükkana.

Mustafa usta hemen yağ kapağını açtı ordan sübaplara baktı. Birinci bujiyi söküp elektrot soktu ve senteyi buldu. Ama bu seferde ateşleme zayıf olduğu için çalışmadı.

Bugün inşallah platine vs bakacak ateşlemenin niye zayıf olduğunu bulacak. Elinde başka işler var ve bu iş kendi tabiriyle b.ktan iş olduğundan diğer işlerden zaman buldukça bu aracın yanına geliyor. :smiley:

Ateşleme sorununun platinin tam öpüşmemesinden dolayı olduğunu düşünüyorum. Takılırken bakmıştım çap denkgeliyordu. Yine usta işine karışmamak için ses çıkarmamıştım önceden. MZ motosikletimden biliyorum platin yan denkgelince veya korozyon vs olunca (meme yapınca) ateşleme zayıflardı.

Şimdi üstümü giyip sanayiye gideceğim. İnşallah akşama buraya güzel şeyleri yazarım.
 

Bu hafta hiç bi iş yapılmadı nerdeyse arabaya.

Çarşamba günü usta distürbütörü söktü. O içindeki yalama olan cıvatayı motosiklet ustası sevdiğim bi abi halletti. Klavuz açtı uygun ufak cıvata taktı. Ustayla götürüp taktık ama aracın sentesini bulamadığı için çalıştıramadı.

Senteyi bulmak aslında yapılamayacak iş değil. Motosiklette çok yaptım. Bujiyi söküp tornavidayı sokarsın en üst noktaya göre ayarlarsın. Altı silindir olunca ben bulaşmadım. Ustayada iş öğretilmiyor tabi. Yapamayınca bıraktı. Senteyi nasıl bulacağımıza internetten bi bak bakalım dedi dükkana gitti.

Aracı ilk götürdüğüm ve Mustafa Ustayı aradım. Güne Kardeşler Doç servisi Aksaray'da. İlk o çalıştırmıştı zaten. O zamanlar çok güzel çalışıyordu araba. "Ben benzinli araçtan pek anlamam diğer işler için bi taksi tamircisine götür" dediği için başkasına gitmiştim zaten.

Ona durumu anlattım. Oda laf arasında kızdı tabi çalışan arabada niye parça değiştiriyon diye. Aslında benim yaptığım iyi birşeydi. İlerde bozulacak parçaları değiştirdim ama işte düzgün bi avans ayarı olmayınca yapılan işin bi anlamı kalmadı.

Perşembe günü aradı arabayı buraya getir ben halledeyim diye. Ben Kayseri'deydim götüremedim. Cuma günü Aksaray'dayken kamyona bağlayıp götürdüm onun dükkana.

Mustafa usta hemen yağ kapağını açtı ordan sübaplara baktı. Birinci bujiyi söküp elektrot soktu ve senteyi buldu. Ama bu seferde ateşleme zayıf olduğu için çalışmadı.

Bugün inşallah platine vs bakacak ateşlemenin niye zayıf olduğunu bulacak. Elinde başka işler var ve bu iş kendi tabiriyle b.ktan iş olduğundan diğer işlerden zaman buldukça bu aracın yanına geliyor. :smiley:

Ateşleme sorununun platinin tam öpüşmemesinden dolayı olduğunu düşünüyorum. Takılırken bakmıştım çap denkgeliyordu. Yine usta işine karışmamak için ses çıkarmamıştım önceden. MZ motosikletimden biliyorum platin yan denkgelince veya korozyon vs olunca (meme yapınca) ateşleme zayıflardı.

Şimdi üstümü giyip sanayiye gideceğim. İnşallah akşama buraya güzel şeyleri yazarım.
Avans tabancası olan usta kaldı mı acaba?

Kolay gelsin, merakla takip ediyoruz.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Avans tabancası olan usta kaldı mı acaba?

Kolay gelsin, merakla takip ediyoruz.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben önceki ustaya bikaç kere demiştim ama o aşamaya gelmedik demişti. Varmıydı bilmiyorum.

Bugün sanayiye gittiğimde araba çalışıyordu. Çok şükür ben yokken çalıştırmış.

Aracın sorununuda buldu. 5 ve 6. silindirlere ateşleme gelmiyor. Yani bu patlama sorunu. Alçak devirlerde hafif patlama var hala. Yüksek devirlerde geçiyor.

Önceki usta sürekli avans ayarı ile düzeltmeye çalışıyordu ama çözüm o değilmiş. Sıfır takdığım parçalar sorunlu belli ki. Çalışan bi araçtan çıkma distürbütör bulacağım. Eski çıkanları atmış bulamadık. Bazen herşeyi sıfırlamak iyi olmuyormuş onu öğrendim.

Araç çalışırken o silindirlere giden buji kabloları söküldüğünde her hangi bi değişim olmuyor. Yani onlarda bi problem var. Farklı buji kablosu buldum geldim kablodan elektirik geliyor ama ateşlemiyor. Zayıf geliyorda olabilir. Distürbütör kapağından büyük ihtimalle. Artık onada bakılacak.

Akşama doğru döşemecideki işleri hallettim aracı makasçıya bıraktım ptesi inşallah devam edeceğim. İzin verdim kendime. Araç böyleyken çalışamazdım. :smiley:
 
Son düzenleme:

Son düzenleme:

Ateşleme sorunu şüphesini gidermenin bir yolu da yük altında 30-40 dakika motoru calistirip, silindire ait egzoz manifold sıcaklığı ölçmek , ısınmayanda problem var demek. Boşta çalıştırma ile anlaşılmaz ama, biraz yokuşlu yollarda dolasmaniz gerek.
50-60C fark normal ama 100C üzerinde fark varsa düşünmek gerekir.

Teşekkür ederim. Yarın inşallah onada bakayım. Oğlumun bebekliğinden kalma böyle bi alet vardı evde.
 

Araç ilk geldiğinde bu çok hurdaymış geri götür demişti oğlum.

Onu arabanın yanına götürdüm. Dönüp bakmıyordu o tarafa. Gidelim buraya niye geldik vs.

Sonra başka bahane ile dükkana soktum göz ucuyla bi baktı. Hoşuna gidince gitti içine bindi derken baya ısındı arabaya. İki tane vites olması ayrı bi ilgisini çekti baya kurcaladı arabayı. Birazda dolaşmıştık patlamanın izin verdiği ölçüde.

e52uv2x.jpg


Karbüratör sökmek temizlemek zor bi iş değil. Ustalar bu işi çok gözünde büyütüyor onu anlamıyorum. Tutturmuşlar karbüratörcü lazım o yapacak. Motosiklet karbüratörü daha teferruatlı. Onu yapıyorsam bunuda yaparım diyip sökmüştüm.

nbzog8d.jpg


j5i94h3.jpg


Temizlemeside basit iş. Komple sökülür balata spreyi veya benzin gibi bişeyle temizlenir. Karbüratörün içine zamanla pislik doluyor. şamandırayı tıkıyor ve benzin kaçırıyor. Veya bi tane memeyi tıkıyor motor sorunlu çalışıyor. Motosikletimde üç tane farklı meme vardı. Bunda bi taneymiş. Bunun sistemi çok daha basitmiş. Dört silindir motosikletler daha teferruatlı. Motosiklet ustaları daha bilgili ve donanımlı bence. Araç büyüklüğü arttıkça işler basitleşiyor.

8jdeh5t.jpg


Bu araçta bana bi tane usta bile karbüratörü temizleyelim tamir edelim vs demedi. Sonradan öğrendim sağda solda konuştuklarımada diyen olmamış. Tüpte kullan düzelir deniliyor hep. LPG sistemi karbüratörden ayrı çalıştığı için. Kolayına geliyor demek ki insanların. Veya anlamıyorlar.

1rpizol.jpg


Bu araç yağlı filtre. Ve bence kullanılabilecek en güzel filtre bu. Önceden İveco kamyonum vardı yağlı filtre. Tıkanma sorunu yaşamazdım.

Bunda hava nargile gibi bi sistemle yağın içinden geçiyor. Yağ pisliği alıyor havayı motora gönderiyor. Diğer tip filtreler tıkanıyor değişmesi gerekiyor. Tıkanınca araç çekmiyor nefes alamıyor. Ama bunda yağ değişiminde içindeki yağ dökülür ve motordan çıkan eski yağ biraz koyulur. Hepsi bu kadar.

Eski traktörlerde hatta Rus yapımı Planet motosikletlerde bile bu sistem vardır.

Arkadaşımla tarlada balya basardık. Ben eski bi traktör ile samanları tırmık yapardım. O kadar zaman çalıştım hiç filtreye elimi değmedim. Arkadaşım yeni nesil bi traktör ile çalışırdı ve sürekli aracı durdururup filtre temizlerdi. Bende arazide bineceğim için bu filtre bulunmaz nimet oldu yani.
 

Far ve panjuru sabitlemek için yeni bişeyler yaptım. Kaportada delikler açtım cıvata ile sabitlemek için. Daysonla filan yapılabilir ama sağlam olmaz. Yarın bir gün bi yerde çıkar düşer başa bela olur.

Tek tek yerlerini işaretleyip deliklerini deldim. Gereken yerlere somun kaynattım.

Panjuruda pütür ile boyadıktan sonra takacağım.

mmfxa4j.jpg


n11'den şöyle bi fitil almıştım. Çift taraflı bant var kendinden. Kaputun temas ettiği yerlere yapıştırdım. Kilidinide taktığımda ordan ses gelme işi bitecek. Hemde güzel görüntü oldu kapanınca.

ln70gcp.jpg


prspxzo.jpg


Bu aşağıda görünen yere baza amörtisörü taktım. Bi tanesi kurtarmadı. Her kaputu açacağımda etraftan fırça arıyordum sapını koymak için. Ondan kurtulmak istedim.


cqhv8fa.jpg


tkqjsab.jpg


Tek amörtisör kaldırmaya yetmedi. Birde kaputun ağırlığı ile bağladığım yerleri esnetti. Hoşuma gitmedi. Sonra daha sağlam bi yere yaparım belki.

Amörtisör işini şimdilik rafa kaldırdım. Eski usul bişey yaptım. Cıvata ile sabitledim. Bu kullanışlı oldu. Fırça sapı aramıyorum artık.

j3q9hts.jpg
 



Kayseri Aksaray nakliye işi yapıyorum daha önceden yazdım mı bilmiyorum. Ve haliyle biçok sektörden tanıdık var.

Koltuk imalatı yapan bi firmada kontra gördüm. 2 cm kalınlığı var. Baya sağlam birşey. Kasanın tabanına kullanmak için aldım kamyona yükledim.

Aslında aracın içini bununla yapabilirim ama çok ağır olabilir. O yüzden sadece tabanı onunla kapatacağım. Taban sağlam olsun üstüne yük binecek.

t33cxd5.jpg


5h8xpig.jpg


Kasanın önüne bagaj yapmak istedim. Normalde kamyonlarda sacdan yapılır ama bunda daha güzel dursun istedim. Facebook marketten iki tane cips rafı buldum. Onları kasacı kesip bagaj olarak ayarladı. Bikaç tane daha raf var onlarıda başka yerlerde değerlendireceğim.

21o92of.jpg


6plch1x.jpg


Altınada profilden destek koyduk. Buraya malzeme koyarım. Hemde far takacağım araç bitince.

6zug8of.jpg
 



Bi facebook grubunda iki tane benzin bidonu görmüştüm. Görünce ben bunu kullanırım diyip almıştım. :D

Şimdi kullanma zamanı geldi.

gdsrhcx.jpg


Arkaya iki tane yer yaptık onlar için.

rnurakm.jpg


t1ub473.jpg


sibuj4e.jpg


Kasayı sehpaya aldık. Üst taraftaki işler bitti. Altının filan bikaç çürük yeri değişecek. Sonra boyanacak inşallah.

te04qg1.jpg
 

Distürbütör. En önemli parçalardan biri. Hatta şu aralar en önemlisi. Ustayı değiştirdim ilk aracı çalıştırana yeniden gittim. Aslında o demişti ben benzinliden pek anlamam başkasına yaptırsan diye. Sonra başkasının bozduğunuda o düzeltti. Ne varsa eskilerde var.

4bqscjt.jpg


Arka diferansiyelde yağ kaçağı vardı. Onunda keçeleri değişti. Aldığım parçaları genelde iyisinden alıyorum. Ucuza kaçmak ilerde sorun oluyor.

6a5a6zh.jpg


hystgul.jpg


Direksiyonda boşluk vardı. Yeni bakım yapılmış bi kutu buldum onu aldım. Onuda değiştirdik direksiyonda artık daha düzgün.

dy4fgsc.jpg
 



Bugün çalışmıyordum. Yani sanayide Dodge ile aşk dolu dakikalar yaşadım.

Boya alıp gittim. Mercedes kamyonun şase boyası. Renk tonu hoşuma gidiyor. Siyah olanlarıda bu renge çevireceğim sonra.

Şaseyi zaten gidip geldikçe zımparalıyordum. Jantıda zımparaladım. Güzelce boyadım.

30708eb.jpg


rx2ksw5.jpg


a9tenps.jpg


hylrxpp.jpg


mvfipkn.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst