Eski Dodge Yeni Macera - Off Road Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 196
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,103
Yucel bey senın araban yuk arabası deyıl makas kavıse gerek yokdur...
Yük aracı olmasıyla pek alakası yok aslında. Model ile alakalı.

Yeni model araçlarda parabolik makas var. Onlarda bildiğim kadarıyla kavis olmuyor. Ducato vb araçlarda bu şekilde. Eski model transitlerde yaprak makas var onlar kavis ister mesela. Yada bildiğim kadarıyla anadol makaslı. Oda ister.

Yeni model bazı tır ve kamyonlardada parabolik makas var. Kamyonumun ön makaslar parabolik. 2008 model. Onlar kavis istemez. Arkadakiler yaprak makas ve kavis yaptırmak gerekiyor.
 

Etiketler
Kasa işleride güzel devam ediyor. Arka cam yeride açıldı.

g560fgm.jpg


Buda arkaya takılacak olan cam. Ford'un bi modelinden çıkma aldım. Malum karavan camları gereksiz pahalı. Ürünün başında "karavan" yazınca bi sıfır fazladan koyuluyor.


7fggqlb.jpg


Bu benzin bidonlarınıda facebookda bi grupta görüp almıştım. Arkaya takacağım. Hem içine su vs koyarım hemde süs olur güzel durur.

plo8t7i.jpg


Arka kapağa baza amörtisörü bağladık. Kendiliğinden kalkıyor.

kgqdb9w.jpg


sg8xjjt.jpg


Yan kapağada amörtisör bağlandı. Ama ona tek amörtisör yetmedi. Elle biraz kaldırmak gerekiyor. Bi tane daha takılacak karşısına. Kolay kalksın güç gerektirmesin.

4derkny.jpg
 

Ben de Çelebi mini çekme karavanımı yaparken bu amortisörlerden kullanmıştım. Bunlar bazen soğukta özelliklerini yitiriveriyorlar. Şimdiki karavanımda da iç dolap kapaklarımda aynı sorunu yaşıyorum. İşte böyle...
 

Ben de Çelebi mini çekme karavanımı yaparken bu amortisörlerden kullanmıştım. Bunlar bazen soğukta özelliklerini yitiriveriyorlar. Şimdiki karavanımda da iç dolap kapaklarımda aynı sorunu yaşıyorum. İşte böyle...
Otoser topladığımda kasasını damperli yapıp bu amörtisörden kullanmıştım beş sene evvel. Az önce arkadaşa gösterirken kasayı kaldırdım hala sağlam çalışıyor.

15 lira. Söker bi daha takarım sorun olursa. :D
 

Ekli dosyayı görüntüle 640911
Frencide iş bitti. Toplamda 5300 lira tuttu. Bütün herşey sıfırlandı. Fren sisteminde sıkıntı çıkaracak veya ilerde bozulacak eskimiş parça kalmadı.

Sonra tamirciye götürdüm. Önceden tanıdığım bi abi zaten. Eskimiş olabilecek, değiştirmemiz gereken parçaları söyledi. Onların siparişini verdim.

Ekli dosyayı görüntüle 640912

Distürbütör kapağı.
Buji takımı 6 silindir için.
Buji kablo takımı.
Tevzi makarası.
Platin.
Gaz teli.

İlk siparişini verdiklerim. 870 tuttu. Cidden bu aracın parçası çok ucuz. Hepsini iyisinden almama rağmen bu para tuttu.

İnşallah yarın parçalar kargodan gelecek ve işe devam edilecek.
Bayağı bir maceraya girmişşiniz gibi, ama heyecan verici, sonucu görmek çok güzel olacak.
 



Harika bir restorasyon. Hem çevreniz, hem de sizin yatkınlığınız olağanüstü iş çıkarıyor. Sıkı takipteyiz. Kolay gelsin.

Not: İstanbul 'dan bir parça vs. lazım olursa, özelden yazın, bakarız icabına.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Harika bir restorasyon. Hem çevreniz, hem de sizin yatkınlığınız olağanüstü iş çıkarıyor. Sıkı takipteyiz. Kolay gelsin.

Not: İstanbul 'dan bir parça vs. lazım olursa, özelden yazın, bakarız icabına.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim. Açıkcası çevre olmadan bu işe girilmiyor zaten. Gerçi çevrem sağolsun destek olurken laf sokmaktan hiç geri kalmaz. :D

Orda bi parçacı buldum. Her türlü parçayı çok ucuza bulabiliyorum. Telefonla çözebiliyorum. Yinede teşekkür ederim.
 




Aracı döşemeciye bırakmıştım. Kendim Kayseri'deydim. Dönünce gittim yanına. Döşeme işi bitmiş ama tabi eksiklikler var. Onlarıda halledeceğiz.

o1y035q.jpg


Püskül istemiyorum diye özellikle söylememe rağmen onuda yapmışlar. Sürekli kamyon tır döşemesi yaptıkları için alışmışlar artık. Daha önce kamyon döşetmiştim onuda her yeri püsküle perdeye boğmuşlardı. Bu yine az.

7bdglth.jpg


Kauçuk yalıtım malzemesi almıştım. Onuda altlara döşemişler. Üzerine paspası yapmışlar.

gykbnvy.jpg


Vites körükleri yapılacak. Koltuğun yanları boyasız. Döşemeci arkadaşa da dedim zaten hadi ben unuttum yaparken hiç mi görmediniz böyle paslı kaldı diye. Onuda ya boyayacağım yada kılıf vs dikilecek.

cekb7q9.jpg


ewwnakh.jpg


spkkc6u.jpg
 

Motorun ateşleme sistemini komple yenilemiştim. Sonrasında bi sıkıntı başgösterdi. Eskiden güzel çalışan motor hava filtresinden patlama yapmaya başladı.

Karbüratördende olabilir tabi o sorun. Zaten benzinde çalışmasında sıkıntı vardı. Karbüratör ayrı bi dal olduğu için Aksaray'da yaptıracağım kişi yok.

Motosikletten karbüratör tecrübem var. Ama bu araçta kendim fazla işe dahil olmak istemiyordum. Ustalara yaptırıyordum.

Dün yine patlama yapmaya başladı. Ve karbüratör benzin taşırıyordu. Oğlumla biraz gezelim istedik yarım kaldı. Ustaya gittim avans ayarı yaptırdım ama yine aynı. Ve aşırı benzin tüketimi var. Yaktığından değil taştığından.

Oğlum bu aracı ilk aldığımda hiç sevmemişti. Önceki sayfalarda bahsetmiştim. Bu halini görünce ise inmek istemedi. UStaya gittiğimde dahi inmedi içinden. Sürekli gezmek istiyor ama şu arıza bi düzelsin ondan sonra inşallah.

Sorun avans ayarı diye düşünüyordum. Aracı kasacının oraya çektim ve karbüratörü söktüm. Zaten bakıma ihtiyacı var. El boşluğunda evde hallederim diye aldım geldim. Çırağımda yardımcı tabi ki.

mkhwjp5.jpg


Arkadaşımın ustası farklı. Birde ona gidelim dedi. Akşam eve geçmeden onada uğradık sorundan bahsettik. Onun ilk dediği ise buji kablosundan olabilir diyeydi.

Akşam evdeyken yabancı forumları araştırdım biraz. Slant six diye biliniyor bu motor ve baya fanları var. Forumu dahi var. Ordada başlarına bu sorun gelenler olmuş. Ordada buji kablosundan distürbütör kapağının 180 derece ters takılmasından bahsedenler olmuş.

Evde karbüratörü söktüm. İçi çok kötü haldeydi. Balata spreyi ile yıkadım tornavida ile alttaki pisliği kazıdım.

f8k1tr3.jpg


1p256jd.jpg


Karbürarü inceleme fırsatıda buldum. Motosikletteki gibi pistonlu iğneli değil. Farklı bi sistem ama daha basit.

Benzin taşma sorunu şamandıradan. Zaten boruya üfleyince içinden bişeyler çıktı. Pislik gelmiş ve açık kalmış. Benzin şamandırasının görevi vana gibi bişey. Benzin otomatiği benzini pompalar. Tas dolduğunda şamandıra kapatır. Ama araya pislik geldiğinde veya şamandıranın iğnesi eskidiğinde kapanma görevini yapmaz. Benzin sürekli pompalanır. Gelen benzin taşmaya başlar. Manifolddan içeriye veya manifolddan dışarı. Motor boğulur düzgün çalışmaz. Taşan benzin haliyle yakıt tüketimi demek.

Ek bilgi olsun bunlarda. İçini güzelce temizledim ve topladım.

Kelebeğin üstünde ve altında bikaç giriş var. Üstünde olan girişlerde hava kaçağı olsa dahi önemli değil. Kelebek kapatıyor. Ama kelebeğin altında olan hava kaçağı veya manifoldda olan hava kaçağıda motorun düzgün çalışmasına engel olur.

Külbütör kapağının havalandırması karbüratörde kelebeğin altına bağlı bi hortum ile. Ve benim külbütör kapağındaki bağlananan plastik parça kırık. Hortum boşta duruyordu. Ben önemsememiştim yağ kaçağıda yok diye. Ama asıl önemli olan karbüratöre bağlı olmadığı için ordan hava alıyor olması. Onuda çözeceğim bi şekilde tamir edeceğim.

Yani bu saydıklarım düzgün çalışmamasına engel. Hani bazı araçlar tüpe alışkın olur benzinde çalışmaz. İşte ona bu yazdıklarım sebep oluyor. Karbüratör kullanılmadığı zaman içi kurum pislik vs doluyor ve böyle sorunlar oluyor. Aslında temizlense çoğu düzelecek.

Yarın inşallah karbüratörü takacağım. Ve o kapaktaki parçayı halledeceğim. Sonrasında inşallah düzgün çalışacak. Patlama işine bu yazdıklarım çözüm olur mu bilmiyorum.

Patlama zaten her zaman olmuyordu. İlk tamirciden çıktığımda vardı sonra düzeltmiştik. Dün yine başladı. Biz avans diye düşündük direk ama belkide karbüratörden taşan benzin manifolda dolduğu için patlama yapıyordu.

Yarın göreceğiz artık.
 

Motorun ateşleme sistemini komple yenilemiştim. Sonrasında bi sıkıntı başgösterdi. Eskiden güzel çalışan motor hava filtresinden patlama yapmaya başladı.

Karbüratördende olabilir tabi o sorun. Zaten benzinde çalışmasında sıkıntı vardı. Karbüratör ayrı bi dal olduğu için Aksaray'da yaptıracağım kişi yok.

Motosikletten karbüratör tecrübem var. Ama bu araçta kendim fazla işe dahil olmak istemiyordum. Ustalara yaptırıyordum.

Dün yine patlama yapmaya başladı. Ve karbüratör benzin taşırıyordu. Oğlumla biraz gezelim istedik yarım kaldı. Ustaya gittim avans ayarı yaptırdım ama yine aynı. Ve aşırı benzin tüketimi var. Yaktığından değil taştığından.

Oğlum bu aracı ilk aldığımda hiç sevmemişti. Önceki sayfalarda bahsetmiştim. Bu halini görünce ise inmek istemedi. UStaya gittiğimde dahi inmedi içinden. Sürekli gezmek istiyor ama şu arıza bi düzelsin ondan sonra inşallah.

Sorun avans ayarı diye düşünüyordum. Aracı kasacının oraya çektim ve karbüratörü söktüm. Zaten bakıma ihtiyacı var. El boşluğunda evde hallederim diye aldım geldim. Çırağımda yardımcı tabi ki.

Ekli dosyayı görüntüle 641225

Arkadaşımın ustası farklı. Birde ona gidelim dedi. Akşam eve geçmeden onada uğradık sorundan bahsettik. Onun ilk dediği ise buji kablosundan olabilir diyeydi.

Akşam evdeyken yabancı forumları araştırdım biraz. Slant six diye biliniyor bu motor ve baya fanları var. Forumu dahi var. Ordada başlarına bu sorun gelenler olmuş. Ordada buji kablosundan distürbütör kapağının 180 derece ters takılmasından bahsedenler olmuş.

Evde karbüratörü söktüm. İçi çok kötü haldeydi. Balata spreyi ile yıkadım tornavida ile alttaki pisliği kazıdım.

Ekli dosyayı görüntüle 641226

Ekli dosyayı görüntüle 641227

Karbürarü inceleme fırsatıda buldum. Motosikletteki gibi pistonlu iğneli değil. Farklı bi sistem ama daha basit.

Benzin taşma sorunu şamandıradan. Zaten boruya üfleyince içinden bişeyler çıktı. Pislik gelmiş ve açık kalmış. Benzin şamandırasının görevi vana gibi bişey. Benzin otomatiği benzini pompalar. Tas dolduğunda şamandıra kapatır. Ama araya pislik geldiğinde veya şamandıranın iğnesi eskidiğinde kapanma görevini yapmaz. Benzin sürekli pompalanır. Gelen benzin taşmaya başlar. Manifolddan içeriye veya manifolddan dışarı. Motor boğulur düzgün çalışmaz. Taşan benzin haliyle yakıt tüketimi demek.

Ek bilgi olsun bunlarda. İçini güzelce temizledim ve topladım.

Kelebeğin üstünde ve altında bikaç giriş var. Üstünde olan girişlerde hava kaçağı olsa dahi önemli değil. Kelebek kapatıyor. Ama kelebeğin altında olan hava kaçağı veya manifoldda olan hava kaçağıda motorun düzgün çalışmasına engel olur.

Külbütör kapağının havalandırması karbüratörde kelebeğin altına bağlı bi hortum ile. Ve benim külbütör kapağındaki bağlananan plastik parça kırık. Hortum boşta duruyordu. Ben önemsememiştim yağ kaçağıda yok diye. Ama asıl önemli olan karbüratöre bağlı olmadığı için ordan hava alıyor olması. Onuda çözeceğim bi şekilde tamir edeceğim.

Yani bu saydıklarım düzgün çalışmamasına engel. Hani bazı araçlar tüpe alışkın olur benzinde çalışmaz. İşte ona bu yazdıklarım sebep oluyor. Karbüratör kullanılmadığı zaman içi kurum pislik vs doluyor ve böyle sorunlar oluyor. Aslında temizlense çoğu düzelecek.

Yarın inşallah karbüratörü takacağım. Ve o kapaktaki parçayı halledeceğim. Sonrasında inşallah düzgün çalışacak. Patlama işine bu yazdıklarım çözüm olur mu bilmiyorum.

Patlama zaten her zaman olmuyordu. İlk tamirciden çıktığımda vardı sonra düzeltmiştik. Dün yine başladı. Biz avans diye düşündük direk ama belkide karbüratörden taşan benzin manifolda dolduğu için patlama yapıyordu.

Yarın göreceğiz artık.
Biraz maliyetli ve Ankara da yaptırabileceğiniz bir şey tavsiye edeceğim ama..

EFI ye çevirmeyi düşündünüz mü hiç? Hem performansı artar, hem de yakıtı çok düşer.

Kasa ne durumda bu arada?

Kolay gelsin.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Biraz maliyetli ve Ankara da yaptırabileceğiniz bir şey tavsiye edeceğim ama..

EFI ye çevirmeyi düşündünüz mü hiç? Hem performansı artar, hem de yakıtı çok düşer.

Kasa ne durumda bu arada?

Kolay gelsin.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Burda çözemezsem öyle bi işe girişeceğim artık.

Bugün çalışmıyordum. Sanayiye gittim karbüratörü taktım. Conta vs herşeyi güzelce topladım. Külbütör kapağının hortumunuda ayarladım.

Sonra çalıştırdım. Kötü çalışıyordu hava ayarınıda yaptım mükemmel oldu.

Baya bi olduğu yerde çalıştırdım gaz verdim vs. Çok hoşuma gitti. Altı silindirin gürüldemesinide dinledim bolca. Arabayı stop edip kasaya geçtik.

Kasadaki işleri hallettik geri arabayı çalıştırıp döşemeciye bırakacaktım ki çalıştıktan sonra patlama oldu. Eksoz komple yarılmış.

Sonra uğraşsamda çalışmadı. Zaten akşam olmuştu ustayıda getiremedim. Ben yanına gittim artık anlattım durumu.

Ateşleme sisteminde sorun olduğu kesinleşti. Distürbütörün içinde bi cıvata yalama olmuş oraya uydurma yapmış sanırım o yerinden oynuyor avans karışıyor dedi. Daha önceden haberim yoktu bu durumdan.

Söküp komple sağlam bişey yapacak.

İlk defa araba toplamıyorum daha önceden çok topladım. Hiçde masraftan kaçmam herşeyin en iyisini yaptırmaya çalışırım. Ama böyle şeyler olunca çok canım sıkılıyor.

Akşama kadar gayet keyifliydim. Öğlen çalıştırdığımda ilk defa bu kadar güzel çalıştığını görmüştüm arabanın. O keyifle kasaya giriştik. Onun işide bitmeye yaklaştı.

Kafada planda yapmıştım. Akşam döşemeciye bırakacaktım. O işini bitirip makasçıya bırakacaktı. Oda işini bitirince aracı ilk götürdüğüm ustaya gidecek oda diferansiyelleri ve şanzımanı elden geçirecekti. Ben Aksaray'a dönmeye o işler bitmiş olacaktı ve kasayı koyacaktık üzerine gelince.

Planlar iptal oldu bakalım. İnşallah ateşleme sorunu bitince devam edilecek.

Acele etmemin sebebi Ramazanın gelmesi. Oruç olunca böyle zor işlerle ustaları uğraştırmak istemiyorum.

Canım sıkkın burda derdimi döktüm. Bu konuyuda günlük gibi kullanmaya başladım. İnşallah ben Kayseri'de iken ateşleme sisteminin güzel haberlerini alırım.
 

Burda çözemezsem öyle bi işe girişeceğim artık.

Bugün çalışmıyordum. Sanayiye gittim karbüratörü taktım. Conta vs herşeyi güzelce topladım. Külbütör kapağının hortumunuda ayarladım.

Sonra çalıştırdım. Kötü çalışıyordu hava ayarınıda yaptım mükemmel oldu.

Baya bi olduğu yerde çalıştırdım gaz verdim vs. Çok hoşuma gitti. Altı silindirin gürüldemesinide dinledim bolca. Arabayı stop edip kasaya geçtik.

Kasadaki işleri hallettik geri arabayı çalıştırıp döşemeciye bırakacaktım ki çalıştıktan sonra patlama oldu. Eksoz komple yarılmış.

Sonra uğraşsamda çalışmadı. Zaten akşam olmuştu ustayıda getiremedim. Ben yanına gittim artık anlattım durumu.

Ateşleme sisteminde sorun olduğu kesinleşti. Distürbütörün içinde bi cıvata yalama olmuş oraya uydurma yapmış sanırım o yerinden oynuyor avans karışıyor dedi. Daha önceden haberim yoktu bu durumdan.

Söküp komple sağlam bişey yapacak.

İlk defa araba toplamıyorum daha önceden çok topladım. Hiçde masraftan kaçmam herşeyin en iyisini yaptırmaya çalışırım. Ama böyle şeyler olunca çok canım sıkılıyor.

Akşama kadar gayet keyifliydim. Öğlen çalıştırdığımda ilk defa bu kadar güzel çalıştığını görmüştüm arabanın. O keyifle kasaya giriştik. Onun işide bitmeye yaklaştı.

Kafada planda yapmıştım. Akşam döşemeciye bırakacaktım. O işini bitirip makasçıya bırakacaktı. Oda işini bitirince aracı ilk götürdüğüm ustaya gidecek oda diferansiyelleri ve şanzımanı elden geçirecekti. Ben Aksaray'a dönmeye o işler bitmiş olacaktı ve kasayı koyacaktık üzerine gelince.

Planlar iptal oldu bakalım. İnşallah ateşleme sorunu bitince devam edilecek.

Acele etmemin sebebi Ramazanın gelmesi. Oruç olunca böyle zor işlerle ustaları uğraştırmak istemiyorum.

Canım sıkkın burda derdimi döktüm. Bu konuyuda günlük gibi kullanmaya başladım. İnşallah ben Kayseri'de iken ateşleme sisteminin güzel haberlerini alırım.
Geçmiş olsun tez zamanda çözülür inşallah...
 



Burdaki paylaştığım fotoğraflar bikaç gün geriden gidiyor. Son kaldığım yerden devam edeyim.

Ben Kayseri'deyken geçen hafta kasacı Mehmet abi camları yerine takmış.

niowf5f.jpg


stfdobv.jpg


a9qsxz5.jpg


Makasçı klasörlük yerlerini değiştirmemiş. Bu tip araçlarda yağlanması gereken parçalar oluyor. Yağlamak için klasörlük. O işini bitirince döşemeciye geçmişti araç. Makasçı onu değiştirmeyi unutmuş.

Döşemeciye deponun oturduğu yeri göstermiştim buraya kadar indirme sırtı diye. Oda unutmuş deponun cıvatasının takıldığı yeride kapatmış.

Diğer işler bitince tekrar onların yanına gidilecek. Eksik kalanları tamamlayacaklar. Ayrıca döşemede yapılacak başka işlerde var.

Benzin deposu kenet yerinden kaçırıyordu. Onuda depocuya bıraktım tamir etmesi için. Sac kısmında delik çürük vs yok. Aslında hiç kaçırmıyorduda ben önceden benzin karbüratöre gitsin diye depoya üfürdüm. (motosikletten kalma alışkanlık) baya üfürüğüm kuvvetliymiş depoyu şişirmişim birleşim yeri açılmış. :D Onuda tamir ettirecek adamı zor buldum. Radyatörcüye gidiyorum depocunun işi diyor. Depocuya gidiyorum radyatörcünün işi diyor. Daha önceden eksozu kaynattırdığım kişi arkadaşım zaten radyatörede bakıyor. En son geri ona gittim ne yapıp edip çözecez bu işi diye. Birini söyledi ona git beni söyle mecbur yapacak gibisinden argo kelimeler kullandı. Dediğini yapıp bıraktım inşallah salı günü filan biter demişti.

Arabayı kasacıya götürmeden önce yıkamacıya götürdüm şaseyi ve diferansiyelleri vs yıkattım. Kasacıya gidincede zımparaladım. Kasayı koymadan önce boyayacağız. Şasesi çok sağlammış o dikkatimi çekti. Zamanında iyi yapmışlar bu arabayı. Boş hali 2500 kg geliyor zaten. Malzemeden çalmamışlar çok sağlam yapmışlar. Kamyon şasesi gibi.

jkg87ok.jpg

Döndük dolaştık kürkçü dükkanına geldik.

tl456q8.jpg


Eski hali
6jm52ll-jpg.640979
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,063
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst