Motorun ateşleme sistemini komple yenilemiştim. Sonrasında bi sıkıntı başgösterdi. Eskiden güzel çalışan motor hava filtresinden patlama yapmaya başladı.
Karbüratördende olabilir tabi o sorun. Zaten benzinde çalışmasında sıkıntı vardı. Karbüratör ayrı bi dal olduğu için Aksaray'da yaptıracağım kişi yok.
Motosikletten karbüratör tecrübem var. Ama bu araçta kendim fazla işe dahil olmak istemiyordum. Ustalara yaptırıyordum.
Dün yine patlama yapmaya başladı. Ve karbüratör benzin taşırıyordu. Oğlumla biraz gezelim istedik yarım kaldı. Ustaya gittim avans ayarı yaptırdım ama yine aynı. Ve aşırı benzin tüketimi var. Yaktığından değil taştığından.
Oğlum bu aracı ilk aldığımda hiç sevmemişti. Önceki sayfalarda bahsetmiştim. Bu halini görünce ise inmek istemedi. UStaya gittiğimde dahi inmedi içinden. Sürekli gezmek istiyor ama şu arıza bi düzelsin ondan sonra inşallah.
Sorun avans ayarı diye düşünüyordum. Aracı kasacının oraya çektim ve karbüratörü söktüm. Zaten bakıma ihtiyacı var. El boşluğunda evde hallederim diye aldım geldim. Çırağımda yardımcı tabi ki.
Ekli dosyayı görüntüle 641225
Arkadaşımın ustası farklı. Birde ona gidelim dedi. Akşam eve geçmeden onada uğradık sorundan bahsettik. Onun ilk dediği ise buji kablosundan olabilir diyeydi.
Akşam evdeyken yabancı forumları araştırdım biraz. Slant six diye biliniyor bu motor ve baya fanları var. Forumu dahi var. Ordada başlarına bu sorun gelenler olmuş. Ordada buji kablosundan distürbütör kapağının 180 derece ters takılmasından bahsedenler olmuş.
Evde karbüratörü söktüm. İçi çok kötü haldeydi. Balata spreyi ile yıkadım tornavida ile alttaki pisliği kazıdım.
Ekli dosyayı görüntüle 641226
Ekli dosyayı görüntüle 641227
Karbürarü inceleme fırsatıda buldum. Motosikletteki gibi pistonlu iğneli değil. Farklı bi sistem ama daha basit.
Benzin taşma sorunu şamandıradan. Zaten boruya üfleyince içinden bişeyler çıktı. Pislik gelmiş ve açık kalmış. Benzin şamandırasının görevi vana gibi bişey. Benzin otomatiği benzini pompalar. Tas dolduğunda şamandıra kapatır. Ama araya pislik geldiğinde veya şamandıranın iğnesi eskidiğinde kapanma görevini yapmaz. Benzin sürekli pompalanır. Gelen benzin taşmaya başlar. Manifolddan içeriye veya manifolddan dışarı. Motor boğulur düzgün çalışmaz. Taşan benzin haliyle yakıt tüketimi demek.
Ek bilgi olsun bunlarda. İçini güzelce temizledim ve topladım.
Kelebeğin üstünde ve altında bikaç giriş var. Üstünde olan girişlerde hava kaçağı olsa dahi önemli değil. Kelebek kapatıyor. Ama kelebeğin altında olan hava kaçağı veya manifoldda olan hava kaçağıda motorun düzgün çalışmasına engel olur.
Külbütör kapağının havalandırması karbüratörde kelebeğin altına bağlı bi hortum ile. Ve benim külbütör kapağındaki bağlananan plastik parça kırık. Hortum boşta duruyordu. Ben önemsememiştim yağ kaçağıda yok diye. Ama asıl önemli olan karbüratöre bağlı olmadığı için ordan hava alıyor olması. Onuda çözeceğim bi şekilde tamir edeceğim.
Yani bu saydıklarım düzgün çalışmamasına engel. Hani bazı araçlar tüpe alışkın olur benzinde çalışmaz. İşte ona bu yazdıklarım sebep oluyor. Karbüratör kullanılmadığı zaman içi kurum pislik vs doluyor ve böyle sorunlar oluyor. Aslında temizlense çoğu düzelecek.
Yarın inşallah karbüratörü takacağım. Ve o kapaktaki parçayı halledeceğim. Sonrasında inşallah düzgün çalışacak. Patlama işine bu yazdıklarım çözüm olur mu bilmiyorum.
Patlama zaten her zaman olmuyordu. İlk tamirciden çıktığımda vardı sonra düzeltmiştik. Dün yine başladı. Biz avans diye düşündük direk ama belkide karbüratörden taşan benzin manifolda dolduğu için patlama yapıyordu.
Yarın göreceğiz artık.