Eski Dodge Yeni Macera - Off Road Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 196
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,112
Ben kamyon şoförüyüm. Frigofrik dediğimiz bi kasa çeşidi var. Yazın sıcağında dahi o kasanın içi serin oluyor. Ona yapılanları uygulayacağım içinden. İyi bi yalıtım olacak yani.

Ayrıca çatı açılır yapıyorum. Hem mutfakta iş yaparken içinde ayakta durabilmek için. Hemde çatıyı açınca serin olsun diye. Ayrıca yanıda açılır yapıyorum. Mutfağı araç dışındanda kullanabilmek için. Onlar sayesindede sıcaklığa çözüm var yani.
Kolay gelsin
 

Etiketler


Kaporta işi bitti. Aslında bitti gel al diye kaportacı aradı ama bikaç eksik gördüm onlarıda yapacak sonra camcıya geçecek araç.

pt9yswj.jpg


Kasanın cam yerleri açıldı. Bişeye benzemeye başladı.


1dyztd3.jpg


Buraya mutfak ve dolaplar gelecek. Mutfağı hem içeriden hemde dışarıdan kullanabilmek için bu kısım açılır kapanır olacak. Baza amörtisörü aldım onu takacağız. O sayede kolay açılacak ve açılınca kapanmayacak.


4a58apd.jpg


Çatıyıda yana açılır yaptık. Baza makası kullandık. Geriye doğruda kayıp açılıyor. Mutfak kısmında ayakta durabiliyorum bu sayede. Hemde havadar olur. Yanları çadır gibi bişeyle kapatırım sonra.


lj3bs1o.jpg



lbzpt01.jpg


İnşallah bu oturduğum kısımda açılır kanepe olacak. Kanepe imalatı yapan fabrika tanıdıklar var. Birine özel bişey yaptırırım artık o zamana çıkalımda nasipse.


o8j593i.jpg
 




Kaporta işi bitti. Aslında bitti gel al diye kaportacı aradı ama bikaç eksik gördüm onlarıda yapacak sonra camcıya geçecek araç.

Ekli dosyayı görüntüle 641061

Kasanın cam yerleri açıldı. Bişeye benzemeye başladı.


Ekli dosyayı görüntüle 641062

Buraya mutfak ve dolaplar gelecek. Mutfağı hem içeriden hemde dışarıdan kullanabilmek için bu kısım açılır kapanır olacak. Baza amörtisörü aldım onu takacağız. O sayede kolay açılacak ve açılınca kapanmayacak.


Ekli dosyayı görüntüle 641063

Çatıyıda yana açılır yaptık. Baza makası kullandık. Geriye doğruda kayıp açılıyor. Mutfak kısmında ayakta durabiliyorum bu sayede. Hemde havadar olur. Yanları çadır gibi bişeyle kapatırım sonra.


Ekli dosyayı görüntüle 641064


Ekli dosyayı görüntüle 641065

İnşallah bu oturduğum kısımda açılır kanepe olacak. Kanepe imalatı yapan fabrika tanıdıklar var. Birine özel bişey yaptırırım artık o zamana çıkalımda nasipse.


Ekli dosyayı görüntüle 641066
Alkovenli yapsaydınız nasıl olurdu acaba ? Daha önce o şekilde yapılmış bir örnek görmüştğm fena değildi
 

Alkovenli yapsaydınız nasıl olurdu acaba ? Daha önce o şekilde yapılmış bir örnek görmüştğm fena değildi
Yapılabilir tabi ki. Ama ben ondan anlamam. Yapılmış gördüm bende. Ama benim birinci önceliğim sağlamlıktı.

Kalın profil ve sac kullandım. Ağır arazi şatlarında kasa zarar görmemeli. Herşey olabilir sonuçta. Aliminyum fiberglas vb malzemeden yaparsam ağaca takılsa zarar görür. Tamiride bi sürü iş.

Ama bu sac öyle değil. Kolay kolay zarar görmez. Görse dahi macun çekip boyarım tamir işi hallolur.

Benim bu araçtaki niyet farklı. Büyük bi karavan istemiyorum. Dodge as 250'den yapan biri var mesela. Baya büyük. Bende öyle bişey yapabilirdim ama kullanamazdım. Her yere girmez. Uzun yolda yakıt çoğalır. Rüzgarda savrulur.

Bu zamana kadar motosiklet ile gezerdim. Bi çanta içine ihtiyacım olan herşeyi sığdırabiliyordum. Günlerce kamp yapabiliyordum. O yüzden çok büyük bi karavan ihtiyacım yok. Minimal olacak yani herşey. İki kişi bi çocuk kalabilecek.

İnşallah sonraki projem unimog gibi bi araca yapmak. O zaman fiberglasdan bile yapabilirim. Ondanda anlıyorum.
 

Kaportacıda iş bitti. Çok şükür işin zor kısımları halloldu.

Sırada otocamcı vardı. Bütün fitiller yeni takıldı. Kelebek cam fitilini Aksaray'da bulamamıştım onu İstanbul'dan getirttim. Kapı kollarıda değişti. Krikolar vs hep elden geçti. Eskiyenler değişti.

s6gsnlb.jpg


8xef17u.jpg


3bzbqap.jpg


Kapıların kapanışı çok hoşuma gitti. Tank gibi kapanıyor. Sacın kalınlığından sanırım. Garip ses çıkaran parçada kalmadı.
 


Allah gönlünüze versin kesenize bereket lakin; aracın ana şasesine arkasına sonuçta bir karavan yerleştirip sürekli bu ağırlığa maruz bırakacagınız için gerekli gördüğünüz zayıf noktalarına extra bir ekleme yapıp güçlendirmenizi önerebilirim.
 



Allah gönlünüze versin kesenize bereket lakin; aracın ana şasesine arkasına sonuçta bir karavan yerleştirip sürekli bu ağırlığa maruz bırakacagınız için gerekli gördüğünüz zayıf noktalarına extra bir ekleme yapıp güçlendirmenizi önerebilirim.
Amin teşekkür ederim. Normal bi 4x4 araç değil bu. Ağır hizmette kullanılmış yıllarca. Hala Karadeniz bölgesinde dağlardan çay fındık vb şeyler taşıyorlar. Çıkmadığı yer yok. 2-3 ton ağırlığa banamısın demiyor. Yani şasesi ve makasları zaten çok güçlü.

Hatta ben ağırlık koymayacağım için makaslardan bikaç tane sökeceğim. 2-3 ton yük taşımaya ayarlı araca benim koyacağım kasa 200-300 kilo fazla gelir. Oda ona koymaz zaten. Makas eksiltir isem araca konfor katarım. Daha esnek olur. Yaylı süspansiyon gibi olur.

Kamyonuma tonaj attığım için ek makas koydururdum. Tonaja karşı iyi olurdu ama esneklik giderdi konfor azalırdı. Bunda tam tersi işlem uygulayacağım.

İnşallah elektirikçiden çıkınca makasçıya gidecek. Bütün makaslar elden geçecek. Kavis yapılacak burçlar saplamalar vs değişecek.
 

Elektirikçide işimiz bitti şükür. Elektirik tesisatı yenilendi. Kalorifer artık çalışıyor. Cam silecek motoru vs herşeyi yapıldı. Çamurluk üstündeki lambada kamyon süslemede kullanılan tepe lambası. Çok iyi oldu oraya takınca. Hemde led. Daha güzel görüntüsü var.

Far yerlerini ayarladım el boşluğunda. Panjuruda yerine oturtmak için cıvata yerlerini ayarladım. Bu panjur çok hoşuma gitti. Aracın yaşı gençleşti. Daha güzel duruyor.

p4rro4d.jpg


ai3jim2.jpg


Farcı Bekir namıyla meşhur biri var. Samimi arkadaşım. Farları ben hallederim demişti. Oda sağolsun içlerini yeniledi. Sinyalide boyamış güzelleştirmiş.

br10wcy.jpg


Yeni kasaya yeni stop lambaları lazımdı. Massey ferguson traktörün stobunu aldım. Hem tel muhafazası var. Hemde 45 derecelik açısı var takıldığı yerin. Benim takacağım yere uygun yani. Böyle tel muhafazalı başka tip stoplar çok pahalı. İşin içine off road kelimesi girince fiyat bikaç kat katlanıyor. Traktör olunca ucuz. Sonuçta hepsi aynı işi görecek. Hatta bu daha kaliteli. Cam hariç geri kalanı demirden.

15kc3z5.jpg



Boya işine geçilmediği için Delik delip cıvata taktım. Arka taraftan kaynak yaptım. Stobu direk ona takabilirim artık.

tcxzw9o.jpg
 

Bugünki konumuz makas. Makasçı tanıdık vardı. Ona bırakmıştım arabayı. Makasların komple bi elden geçmesi lazım. Makas işi önemli bu tip araçlarda. Kırık çatlak vs varmı bakmak için bile olsa sökülmeli. Zaten yıllarca kavis yapılmadığı için düz olmuş.

Makaslı araçlarda dönem dönem kavis yapılması gerekir. Kamyondan biliyorum onu. Bikaç senede bi kamyonada makas kavisi yaptırırım ve araç yükselir. Yoksa makaslar terse döner yükü yiyince. Bu aracında ön makaslarda kavis kalmamış. Şaseye dayanmış. Hiç esnemiyor yani.

lnbt5cz.jpg


pkz6k1r.jpg


mdg1hb7.jpg


Kim bilir en son kaç sene önce söküldü. Aslında araç üstünde takılıyken nerdeyse düz oluyor. Sökülünce kavisli gibi duruyor.

Kavis işlemi hidrolik pres ile yapılıyor. 12 cm yükseldi. Aslında ben daha çok istiyordum ama pres ile yaparken kırılma riski vardı. Eski ustalar balyoz ve örs ile yapıyor. Bu makasçıda o düzen yoktu. Olsa daha fazla kavis verdirebilirdim araç yüksek dursun diye.

un52mb8.jpg


Önde 5 arkada 9 yaprak var. Aslında biraz azaltmayı düşündüm ama sonra vazgeçtim. Arkaya nede olsa yük binecek. Böyle daha sağlam dursun. Hatta kavisden vazgeçtim. Kasayı koyduktan sonra bakacağım ihtiyaç olup olmadığına. Şu haliyle aracın arkası önünden 10 cm yüksekte. Kasayı koyunca eşitlenirse öyle kalsın. Arka daha düşük olursa onada kavis yaptıracağım.

Arka makasında kulakları vs elden geçecek. Eskimiş cıvatalar değişirilecek.

2qtu8e1.jpg
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,075
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst