Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. Olumlu olumsuz eleştiriye açığım.
Dodge ile bugünki işim bitti eve geldim rahat rahat cevap vereyim şimdi.
Ben kamyon şoförüyüm. Kapalı sac kasa, açık ahşap kasa, kapalı kayar perde kasa araç kullandım. Köprüler 480 cm olur ve ben onun bile üstünde yükleme yaptım. Resmi sınır 400 cm.
Şu an kullandığım kapalı kasayı resmi sınırın üzerinde yerden 430 cm olacak şekilde yaptım başta. Kenarları raylı yaptım ve muayene döneminde düşürüyordum. 400 cm olacak şekilde.
30 cm aslında hiç birşey. Kamyonda çok güçlü. Ama o 30 cm nin etkisini çoğu kişi bilmez. Aracın yakıtı düştü. Rüzgarlı havalarda rahat gitmeye başladı. Hatta rüzgarsız normal günde dahi artık daha rahat ilerliyor. Önceden açık kasayken dahada iyiydi. ,
Yani araç yüksekliği çok önemli.
Bir diğer husus denge. Yüksek araç virajlara çok daha zor giriyor. En ufak virajda yatacak gibi oluyor. Kaldırım yüksekliğinde taşa dahi çıkınca baya yatıyor. Sadece sağ sol olarak değil. Yüksek araç bozuk zeminde giderken çırpar. İleri geride sallanır. İçindekiler tabiri caizse zikir çeker.
Alkovenli ducato aracı olan biri açık sac kasa ducato araç denkgetirip kullandığında bu dediklerimi daha iyi anlayacaktır.
Ben uzun süredir motosiklet kullanıyorum. KTM 640 adventure motosikletim var. Altı kere dakar şampiyonu olmuş bi makina. Alanında efsanedir hala onun ayarında motosiklet üretilmedi. Ve bende o motoru en zor şartlarda kullandım. Geçen bayram dört gün toros dağlarını aştım. Yani her türlü arazi şartında makinayı zorlamayı severim. Aracım beni engellememeli.
Yüksek bi kasa yapsaydım arazi şartlarında yatırabilirdim. Ayrıca ormanları çok severim ve sık giderim. Malum sık ağaçlar, dallar yere yakın. Araç yüksek olunca ağaçlara zarar verir. Arabada zarar görür tabi. Sürekli bi yerlere takılır. Onuda kamyondan biliyorum şehir içinde bazen normal park edilecek yerlerde dahi ağaç kırıyorum. Veya mahalle aralarında tellere takılıp koparmışlığım var.
Aslında ben kupa ile aynı seviyede bile yapmayı düşünüyordum. Ama araç içinde kanepe koyacağım yere oturdum. Başımın tavana değmeyeceği ölçüde kasayı yaptım. Yapılabilecek en minumum düzeyde yaptım yani.
Tabi ne olur ne olmaz diyerek çatıyı açılır yaptım. Çatıyı açınca içinde ayakta durabiliyorum. Ayrıca ferah ferah olur içi. Şu araçda gördüm hoşuma gitti. Böyle yanları çadırla kapatırım sonra.
Ekli dosyayı görüntüle 641664
Yani kasanın bu ölçüde olma sebebi birazda mesleğimden gelen tecrübeler ile alakalı. Ayrıca internette çok araştırdım. Defender'den çok yapan var off road karavanı. Ve hepsi benim ki gibi küçük yapmış.
Birde fotoğraflarda nasıl gözüküyor bilmiyorum ama araç baya heybetli. İçindeki koltuğa dört kişi oturabiliyor içide geniş. Bu haliyle baya büyük yani. Birde alkoven olsa otobüs gibi olur.
Bir husus benim motosiklet tecrübem. Çok gezdim ve çok çadırda kaldım.
Eskiden yastık dahi götürürdüm. Her yemek için ayrı ayrı eşyalar. Bi sürü şey taşırdım motosiklette. Ve ondada ağırlık çok önemli. Zaman içinde eşyalarımı azalttım. Şimdi bi heybe çantam var. (at nalı diye geçer) İçinde tulum çadır. Birde yanıma bıçak ve çaydanlık alınca Dünya turuna çıkabilirim. Mangal şiş vb şeyler taşımak yerine ağaç dalıyla taşla hallediyorum o işleri. Doğrama tahtası taşırdım eskiden. Onuda doğadan bulabiliyorum. Bi çaydanlığı bırakamadım çay bağımlılığı malum. Ondada tura gidince şeker kullanmayı bırakıyorum. Ayrıca şeker taşımama gerek kalmıyor. Bergamotlu közde çaya şeker atmak ayıp olur zaten.
Yani geçmiş zamanda az eşya ile yaşamayı öğrendim. Ve şu an bana doblo bile yeter karavan olarak.
Ha tabi ki bende bi dönem düşündüm yüksek yapsam diye. Sonra tasarıma baktım. Yüksek yapınca kupa üzerine gelen yere yatak sığıyor. Alt tarafa oturma yerleri. Tek faydası yatağın ve oturma kısmının ayrı olması.
Bu tasarımda ise çekyat gibi bişey yapacağım. Gece olunca açıp yatacağım.
Alkovenlide yatak ölçüsü 150ye 200 olacaktı. Bunda ise 130a 200. Yani 20 cm yatak daha dar olacak. Kamyonda yatak var uyurken kullanıyorum ve onun ölçüsü 60a 200. İri yarıyım ve sığıyorum. İki katı yatağa iki kişi sığar rahatça. Oğlumada ayrıca açılır kapanır bişey yapabilirim. Tüpün üstüne bi küçük yatak düşünüyorum. Kamyonların ikinci kat yatağı gibi açılıp kapanır olacak.
Normal bi karavanda yapılabilir tabi ki. Sürekli içerde ayakta durmak gerekiyor. Wc banyo işi var birde.
Dodge PW250'den yapan biri var youtubede paylaşmış. Onun aracı benimkinin yeni modeli. Şasesi uzun. Şimdiki aklım olsa pw250 alıp yapardım. Uzun kasa daha iyi olurdu. Onuda inceledim. Gayet güzel olmuş. Ama bence çok yüksek. Araziye yatkınlığı kalmamış aracın.
Uzun uzun anlattım iftar öncesi elim boşken.
Yani benim için hiç bir artısı yok. Ama bu tasarımın faydası çok olacak inşallah. Uzun uzun anlattım ki ilerde kendi karavanını yapacak olanlar okuduğu zaman işe yarar bilgiler olsun.