Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 357
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,700
Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
anladıysam arap olayım.

Uğur Bey,

bu vb. polemiklere girmek endişesi içerisindeydim ve korktuğum başıma geldi..Kendime kızıyorum...sana ne be adam..kim neyi nasıl modiflerse modiflesin..!

Ben bu offroad mevzusunu yaşayarak öğrendim..e öğretmende olmadığıma göre ve sizinde off road algınız faklı olduğuna göre,anlamamanız gayet doğal.

çok rica edeceğim,cevap vermeyiniz..Sizlere aracınızla mutluluklar dilerim..güle güle kulanın.

hoşçakalın..
 

Etiketler
Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ümiterkan' Alıntı:
Doğru değildir ;) Araçları kıyaslamak doğru değil bence. Çünkü her aracın eksi ve artıları var. Önemli olan mevcut standart haliyle elde edilen performanstır. Örneğin, Jimny gerçek bir arazi aracıdır, Duster onunla boy ölçüşemez ama bazı noktalarda onu geçebilir. Mesela; Jimny'de 4L olsa bile eğer uygun lastiği yoksa uygun lastiği olan Duster ondan daha performanslı olabilir. Jimny'de 4L olsa bile Standart halinde ESP-ASR gibi çekişe etki eden bir sistem yoksa Buzda ve Karda Duster kadar iyi tırmanamayabilir. Jimny'de 4L olsa bile Duster kadar güçlü bir torku yoksa yoğun Kar veya çamurda batabilir, tıkanabilir. Jimny'de 4L olsa bile Duster'ın çekiş kontrolüyle geçtiği bir yerde askıya kalabilir. X bir araçta 4L olsa bile Duster kadar hafif olmadığı için Kumda batabilir. Duster'ı da bozmadan en iyi performans alabilmek için Lastik, Yükseltme, Vinç, Alt Komple koruma gibi şeylere önem vermek lazım. Fazlası zevk ve para işi. Diğer araçlarla da kıyaslamamak gerekir. Her aracın kendine göre iyi yada kötü yanları vardır. Örneğin; Suzuki Vitara 1.6 aldık, 2H, 4H, 4L'si var, peki aynı özelliklere sahip bir jimny veya Defender ile aynı performansa mı sahip.Tabii ki hayır. Hepsinin kendine ait avantaj ve dezavantajları var. Demem o ki 2H, 4H, 4L olup olmamasına bakmak yerine öncelikleri belirleyip araç tercih etmek ve aracın sınırları ölçüsünde araçtan beklenilenleri de bozmadan uygun modifiye yapmak gerekir.

Eski bir Jimny Kullanıcısı​
Daha önce anladıysam arap olayım yazdım, şimdi ZENCİ oldum.
Forumun başka bölümlerine bakıyorum biz ne 4L olan araçlar gördük hali içler acısı yazmışsınız. Bu en yeni örnek, eskilerde de bir sürü Duster off road kabiliyeti ile ilgili mesajınız var, diğer markalardan üstün olduğunu söylediğiniz mesajlar var. Ben de bunlardan etkilenip bir şeyler yapmak istiyorum ama şimdi yazdıklarınızla beni resmen ortada bırakıyorsunuz.
Hem neden araçları kıyaslamayalım. Konu off road olduğuna göre bazı konularda her aracın kendine göre bir üstünlüğü olsa da off road konusunda genel bir puan verip kıyaslanabilir. mesela genel olarak ya jımmy üstündür ya da duster veya ya jiep üstündür ya da defender. niye kıyaslamak hatalı olsun. az yakıyormuş ççok yakıyormuş, parçası ucuzmuş, vs... bunlar bizim araç alırken dikkate aldığımız şeyler. ama off road konusunda bunların ne önemi var.
her neyse ama dediğim gibi başta yazılanlarla geldiğimiz nokta arasında tutarsızlık var.
 


Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

dopamin' Alıntı:
Çevir kazı yanmasın
bana mı dediniz hocam. eğer bana dediyseniz yanlış anlaşıldığım bir yer vardır. yani benim amacım eğer olmayacaks abu modifiye işlerine girmeyeceğim, yok olur derseniz dün de yazdım ki parasal boyutu çok fark etmez. modifiyeye gireceğim bunu araştırmaya çalışıyorum. ama kafa karışıyor. çünkü forumda duster için kilit geleceği yazılı. bu bir yana yurtdışında modifiye bir çok örneği var. ama bugün olgunbey "dusterde modifiye yapamazsınız, şanzıman difransiyel kilit gibi işlere dusterin mekaniği uygun değil, sonra ıskarta olur " yazmış
ümitabi de bunlara bir yorum getirmemiş o da "dusterin dusterliğini bozmamak" tan bahsetmiş benim iyice kafam karıştı. olay bu sadece.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
bana mı dediniz hocam. eğer bana dediyseniz yanlış anlaşıldığım bir yer vardır. yani benim amacım eğer olmayacaks abu modifiye işlerine girmeyeceğim, yok olur derseniz dün de yazdım ki parasal boyutu çok fark etmez. modifiyeye gireceğim bunu araştırmaya çalışıyorum. ama kafa karışıyor. çünkü forumda duster için kilit geleceği yazılı. bu bir yana yurtdışında modifiye bir çok örneği var. ama bugün olgunbey "dusterde modifiye yapamazsınız, şanzıman difransiyel kilit gibi işlere dusterin mekaniği uygun değil, sonra ıskarta olur " yazmış
ümitabi de bunlara bir yorum getirmemiş o da "dusterin dusterliğini bozmamak" tan bahsetmiş benim iyice kafam karıştı. olay bu sadece.

Günaydın sözüm kafanızı karıştıranlara uğur kardeş
 



Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

jeep' Alıntı:
14 ekim de bu verileri vermişim.. Duster lehine yorum yazan arkadaşların hiç birisi evet HİÇ BİRİSİ bu güne kadar binlerce mesajları içinde bu mesaj kadar teknik veri vermemişler, verememişler..

Buradan ahkam kesmesi kolay.. Biz klavye başında değil bizzat arazide ve sanayide edindiğimiz tecrübeler doğrusunda yazıyoruz.. Kulaktan duyma değil ocaktan yetme yazıyoruz..


Bu işe gönül vermiş arkadaşlara yardımcı olmaya çalışıyor, bilenlerden feyz alıyoruz.. ÖĞRENİYORUZ...

Offroadun ne olduğunu bilmediğiniz için ne yapabileceğinizi de bilmiyorsunuz.. Bilmediğiniz konuları sorun, araştırın.. Biz her zaman yardımcı olmaya çalışırız. Ama zorla bize ukalalık yaptırmayın..

Sizin duster dediğiniz aracı ciddi offroad olarak değerlendirirseniz sınıfta kalırsınız.. Ne kadar modifiye ederseniz o kadar hareket edemezsiniz. En basit 3-4 cm büyük MT lastik ile garanti dışı kalacak ciddi hasarlar açarsınız aracınıza.. Yazık.. Modifiye etmenin tek yolu kupayı kullanıp geriye kalan kısımları farklı bir şasi üzerine oturtmaktan geçer..

Yukarda verilen oranlara ve beygire göre teorik olarak 3 tane duster ı aynı zemin ve lastikle arkamda gezdirebileceğimi düşünüyorum.. Rakamlarla ıspatlayabilirim..

Dikkat ederseniz hala genele yazıyorum.. Tek tek alehimde yazı yazan arkadaşları kınıyorum. Bundan sonra bu şekilde devam ederlerse, bende tek tek uğraşırım. Tekrar isim değiştirmek zorunda kalabilirler..

saygılarımla..
şimdi yazdığınız güzel bilgiler için teşekkürler.
ama verdiğiniz bilgilerde bir dusterin 1. vitesi bir de kendi aracınızın 4L oranı yazıyor. ama burda zaten sizin aracınız gibi ekstrem modifiye araçlarla dusteri kıyaslamıyoruz. Genel olarak 4L si olan araçlardan bahsediyoruz. Mesela jimy örnek verildi, bir zamanlar vitara ile kıyaslanmıştı, lada niva ile kıyaslanmıştı. Dusterin 1. vitesi bunların 4L sinden üstün mü veya eşdeğer mi? ben bunu anlamak istiyorum. ilk siteye girdiğimde de yazmıştım şimdi tekrar söylüyorum bu işlerin acemisiyim intrenet ortamında da bu tip bilgiler kolayca bulunmuyor. Lütfen cevaplar mısınız dusterin 1.. vitesi diğer araçların 4 L 1 ile kıyaslar mısınız. Yani yeterki 4L si olsun tüm araçlar dusterin 1. vitesinden üstün müdür.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

uğur bey, duster hakkında soruyorsunuz ama boşuna
inanın size cevap yazan dustercilerde duster in modifiyesi ve arazi
kabiliyeti hakkında bir şey bilmiyorlar.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

jeep' Alıntı:
14 ekim de bu verileri vermişim.. Duster lehine yorum yazan arkadaşların hiç birisi evet HİÇ BİRİSİ bu güne kadar binlerce mesajları içinde bu mesaj kadar teknik veri vermemişler, verememişler..

Buradan ahkam kesmesi kolay.. Biz klavye başında değil bizzat arazide ve sanayide edindiğimiz tecrübeler doğrusunda yazıyoruz.. Kulaktan duyma değil ocaktan yetme yazıyoruz..


Bu işe gönül vermiş arkadaşlara yardımcı olmaya çalışıyor, bilenlerden feyz alıyoruz.. ÖĞRENİYORUZ...

Offroadun ne olduğunu bilmediğiniz için ne yapabileceğinizi de bilmiyorsunuz.. Bilmediğiniz konuları sorun, araştırın.. Biz her zaman yardımcı olmaya çalışırız. Ama zorla bize ukalalık yaptırmayın..

Sizin duster dediğiniz aracı ciddi offroad olarak değerlendirirseniz sınıfta kalırsınız.. Ne kadar modifiye ederseniz o kadar hareket edemezsiniz. En basit 3-4 cm büyük MT lastik ile garanti dışı kalacak ciddi hasarlar açarsınız aracınıza.. Yazık.. Modifiye etmenin tek yolu kupayı kullanıp geriye kalan kısımları farklı bir şasi üzerine oturtmaktan geçer..

Yukarda verilen oranlara ve beygire göre teorik olarak 3 tane duster ı aynı zemin ve lastikle arkamda gezdirebileceğimi düşünüyorum.. Rakamlarla ıspatlayabilirim..

Dikkat ederseniz hala genele yazıyorum.. Tek tek alehimde yazı yazan arkadaşları kınıyorum. Bundan sonra bu şekilde devam ederlerse, bende tek tek uğraşırım. Tekrar isim değiştirmek zorunda kalabilirler..

saygılarımla..

Göktuğ bey,
Güzel söylemiş ve yazmışsın ağzına sağlık. Sayfada aslında her iki kutupta aynı şeyleri söylüyor ama laf bir türlü bitmiyor.Can sıkmaya başladı artık bu muhabbet.Duster haddini bilerek arazide gezilebilecek bir araçtır, mt lastikle kısa zamanda arıza vermeye başlayacağını düşünmekteyim. Aksini ispat etmek isteyen varsa deneyebilir ve paylaşır.Arka arkaya bence üç değil dört tanede çekersin bence.Küçük boy tadımlık pide çapındaki debriyajları muhtemelen zaten iki zorlamada sıyıracaktır jeepin torku ve arazi vites oranlarına karşı koymaya çalıştığında.
Ümit beyin yabancı sitelerden edindiği fotolardaki araçlar ciddi modifiyelerle o şartlarda yürüdüğü zaten resimler söylemekte.Belki elli kere yazdım ama tekrar yazacağım;Duster güzel geniş hoş bir 4x4 hobi ve aile aracıdır. Sert offroad şartlarına karşı koyabilecek bir araç değildir.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Ümit bey, hala mt lastikli dusterın mt lastiksiz bir jimny'den daha iyi iş yapabileceğini söylüyorsunuz.Bu nasıl bir karşılaştırma hangi mantığa ve yorum göre yapılır.

Ben kendi nacizane görüşümü ve 2 yılda edindiğim tecrübeyi yazayım ilgilenen ve öğrenmek isteyenler benim gibi para harcıyarak öğrenmektense biraz da olsa okuyarak faydalansın;

Not:Keşke bana biri bunları daha önce anlayabileceğim şekilde anlatsaydı da bu arabanın peşine bu kadar masraf ederek bunları öğrenmeseydim.

Ben 85 model tek kapı Chevy Blazer S10 sahibiyim 2 sene önce aracımı ilk alırken ortalığın tozunu dumanını attıracağımı düşünüyordum.

Nede olsa safkan amerikan bir arazi aracı almıştım tüm araçlara yukardan bakıyordum.Daha ne monoblok şase ne ayna mahruti ne arazi vites sistemleri ne de difransiyel kilidi hiçbirşeyden haberim yoktu.

Aracımın basitçe standart özelliklerinden bahsedeyim.S10 merdiven şaseye (sağlam bir şaseye) sahip, önler torsiyonlu bağımsız süspansiyon arkalar ise makaslı sabit akstan oluşuyor.2,8 V6 standart 110hp güç üreten, 4 ileri otomatik şanzımana sahip (1. vites oranı 3,06) 2h, 4h, 4l seçeneklerine sahip arazi şanzımanı (2,72 ağır vites dişli oranı) yani L 1 de iken 8,32 orana sahip bir araç.Ayna mahruti oranı ise 3,42 yani tekere iletilen son oran 28,46.Wheel base olarak tabir edilen iki dingil arası mesafesi 100,5" yani kısa şase olarak tabir edilen göbekten oturma sorunu fazla olmayan bir araç.

Aracı alır almaz ilk işim 3" kupa yükseltme ve az bir çamurluk traşlamasıyla 31" MT lastikleri flanşlarla birlikte takmak oldu.

Lastiklerle birlikte araç çok vahşi görünmüştü tavana 4 tanede sis takınca tamamdır demiştim.

Araziye çıkınca (bizim tabirimizle zehri alınca) aracın yüksek rakımlarda motorunun yeterli gelmediğini 28.46 son dişli oranı ile bile dik tırmanışlarda zorlandığını ve yüksekliğinin yeterli gelmediğini gördüm.

Daha sonra motorda yatak dökünce 4,3 V6 motora geçiş yaptım (160hp fabrikasyon verisine sahip) edelbrock performer manifold ve 4 bare karbüratör ile tahmini 180 HP civarı güç üretebildik.Yükseklik yeterli gelmediği için arka makaslara kavis vererek arkayı yükselttik ancak ön torsiyonlu salıncak olduğu için (duster ile benzer) önü yükseltmekte fazla bir seçeneğimiz yoktu.Torsiyon ayarını sonuna kadar sıkarak önü de 2" kadar yükselttik.

Daha sonra gördüm ki araç kupadan 3" yükseltildiği için atlama zıplama işlerinde kupa çok esniyor ve bazı aksamlara zarar veriyordu, aynı zamanda torsiyonlar çok kasıldığı için aracın ön tarafının esneme kabiliyeti de azalmış ve tüm rotların ve ön aksların çalışma açıları standart dışı olduğu için tabla burçları, rotiller ve rot başları çok erken deforme oluyor ve rot koparıyordu araç.Tabii bu dengesiz yükseltme sebebiyle araç bir süre sonra rot ayarı da tutmamaya başladı.Ayrıyetten yine ön tarafın enseme payı kalmadığı için çaprazlarda çok kolay bir şekilde tekerler boşa düşüyor panitaja kalıyordu araba.

Tabii bu esnada çelik tampon, vinç, port bagaj yan basamaklar vs. bunlar yapıldı bunları saymıyorum bunlar tüm araçlara yapılabilecek işlemler.Ancak torsiyonlu olan ön süspansiyon sistemi ön tarafta yer alan tampon ve vinç ağırlığı sebebiyle çok haylanmaya başladı.

Standart Np231 kodlu arazi şanzımanı çok da dayanıklı bir şanzıman deği, zorlamadan kaynaklı bir süre sonra zinciri bollandı ve ses yapmaya başladı en son gezideki zıplama hareketinden sonrada ön şaftın bağlandığı mili kesti.Difransiyel kilidinin olmamasından kaynaklanan dezavantajdan hiç bahsetmiyorum bile.

Sonuç olarak 2 sene sonra anladım ki benim yapacağım off-roadu bu aracın alt yürürü kaldırmıyor ve komple alt sistemi değiştirme kararı aldım.Şu an başladığım modifikasyon ise sırasıyla şöyle;

31 lastik başta çok büyük gibi gözüksede benim ihtiyaçlarımı karşılamıyordu bu sebeple 38 lastiğe geçme kararı aldım.Tablalı sistemi ne 38 lastiği sığrıdabilmek ne de sağlıklı yürütebilmek gibi bir şansı yok.Ön tablalı sistemi iptal edil önü makaslı sabit aksa çevirmek.Yani SAS (solid axle swap) yapmak öne Dana 44, önü değişmişken arkayı da sağlamlaştırıp %100 kilitli Dana 60 diferansiyel ile değiştirmek.Diferansiyel ayna mahruti oranları 4,10 olarak belirledim.4,10 u tercih etme sebebim bu oranlı diferansiyel bulabilmem di bulabilseydim 4,88 ya da daha üstü bir oran tercih ederdim olmazsa daha sonra değiştirme planım var.

Arazi şanzımanını da daha güçlü bir şanzımanla deiştirmem gerekiyordu bu sebeple zincirsiz sadece dişli sistemine sahip olan np205 kodlu şanzımana geçme kararı verdim.Bu şanzıman heavy duty(ağır hizmet) şanzımanı olarak geçiyor ve komple demir döküm kasadan oluşuyor.Ancak bu şanzımanın L ağır oranı 1,96 yani benim mevcut şanzımanımdan daha seri ve dik tırmanışlarda hele ki 38 lastiği çevirmekte zorlanacağını düşünerek bu sebeple bunu da ağırlaştırmak için np203 kodlu 2,01 orana sahip şanzımanla birleştirme kararı aldım yani çift şanzıman takacağım.Yabancı forumlarda doubler olarak geçiyor ve yaklaşık 4,0 ağır vites oranı elde edebileceğim.


Bunları sadece özet olarak ve kaba taslak anlattım, değinmek istediğim nokta şu benim aracım standart halde hem beygir hem ağır dişli oranı hemde yükseklik olarak dusterdan çok daha üstün olmasına rağmen aslında standart haliyle off roada hiçte elverişli olmadığını 2 sene sonra tecrübe ederek anlayabildim.Bu süreçte de sadece modifikasyonuna (son işlemler hariç) 20 binlira para harcadım.Şimdi en son bu anlattığım değişiklikleri yaparak aracı gerçek bir arazi canavarına çevirmeyi hedefliyorum ki bu son yapılacak işlemlerin de masrafı tahmini 10 bin civarı.

Ben bunları tecrübe ederek ve sürekli yabancı forumları okuyarak öğrendim, zaten Türkiyede yurtdışına göre off road emekleme evresinde.31 lastik vinç snorkel takınca herkez full donanımlı arazi aracı yaptım diyor.Ayna mahrutiden, şanzıman oranlarından, kilitlerde süspansiyon sisteminden bahseden yok.Off road snorkelle yapılmıyor.

Bu söylediğim modifikasyonları dustera yapmadan dusterla off road yapma şansınız yok, bu modifikasyonları dustera yapma şansınız da yok.(Araçda şase yok) Ha illada duster ve illa da off road diyorsanız göktuğ beyin söylediği gibi alırsınız bir cj yürürü şasesiyle beraber dusterın kupayı oturtursunuz üstüne sonrada istediğiniz gibi oynarsınız.

Ha bu anlattıklarımdan sonra siz hala dusterla off road yaptığınızı düşünüyorsanız 2 sene sonra tekrar konuşuruz.
 




Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Uğur kardeş vallahi bravo bu kadar emek harcayıp yazmışsın sonuç olarak araçlar üzerinde dilediğimiz kadar oynayalım mükemmel araç yok fizik kurallarının dediği oluyor
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

AL1820' Alıntı:
uğur bey, duster hakkında soruyorsunuz ama boşuna
inanın size cevap yazan dustercilerde duster in modifiyesi ve arazi
kabiliyeti hakkında bir şey bilmiyorlar.

Biliyoruz muhterem biliyoruz; onun için zaten uğur beye "ağır off road işlerine ve modifiye merakına kapılmayın" yazdık.... Biraz yukarıya bakarsanız görürsünüz.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

dopamin' Alıntı:
Uğur kardeş vallahi bravo bu kadar emek harcayıp yazmışsın sonuç olarak araçlar üzerinde dilediğimiz kadar oynayalım mükemmel araç yok fizik kurallarının dediği oluyor
Aklıma geldi sadece bilgi için;
Atmosferik (Turbosuz) Benzinli ve dizel motorlar oksijen azlığından dolayı deniz seviyesinden her 1000 feet yükseklikte (Yaklaşık 300 m) % 3,5 güç kaybederler ve 6000 feet üzerinde motorların sağlıklı çalışabilmesi için yakıt sistemleri yeniden yapılandırılmalıdır.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

moonwalker_arc' Alıntı:
Ümit bey, hala mt lastikli dusterın mt lastiksiz bir jimny'den daha iyi iş yapabileceğini söylüyorsunuz.Bu nasıl bir karşılaştırma hangi mantığa ve yorum göre yapılır...

...Bu söylediğim modifikasyonları dustera yapmadan dusterla off road yapma şansınız yok, bu modifikasyonları dustera yapma şansınız da yok.(Araçda şase yok) Ha illada duster ve illa da off road diyorsanız göktuğ beyin söylediği gibi alırsınız bir cj yürürü şasesiyle beraber dusterın kupayı oturtursunuz üstüne sonrada istediğiniz gibi oynarsınız.

Ha bu anlattıklarımdan sonra siz hala dusterla off road yaptığınızı düşünüyorsanız 2 sene sonra tekrar konuşuruz.

Kendinizi yormuşsunuz Uğur bey ama ben Duster'ı Jimny'den üstün tutmuyorum. Araziye uygun lastiği olan bir Duster'ın araziye uygun olmayan lastikli bir Jimny'den daha performanslı olabileceğini söylüyorum. Yazdığım şeyi okumadan anlamak bu olsa gerek. Gezilerimizde sıkça karşılaştığımız bir durum. 1 hafta önceki bir olay hatta videosu da var bu sitede, MT lastikli bir Duster'ın çıktığı yere ne Defender çıkabildi, ne Willys, ne de Cherooke 5.2, ne de Niva. İş bu kadar basit. Durumu bir aracı başka araçlara üstün kılmaya götürmeyelim. Uygun olmayan bir ekipmanla, uygun ekipmanı olan bir aracın akıbetinden bahsediyorum. Başka bir örnek vereyim 1 seneye yakın Jimny kullanan biri olarak bunları söylüyorum, yapmış olduğum geziler vs. geziler bölümünde vardır. Jimny üzerinde bulunan Dueler AT lastiklerle dik yokuşlarda sert ve buzlu karda gidemezdi. 4 Teker de olduğu yerde döner ilerleyemezdi. Bu Jimny'nin kötü olduğu anlamına gelmez uygun lastiği yoktu ve kilidi yoktu. Ama Duster'la uygun lastikle ve kendi çekiş kontrol sistemi ile aynı o tip bir durumda sıkıntı yaşamazsınız. Demek istediğimi umarım anlamışsınızdır.Offroad yapmayı tekelleştirmeyelim ayrıca, her 4 çeker araç kendi sınırları ölçüsünde offroad yapabilir.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Video nerde ben rastlamadım. Bir de mümkünse linki bozarak buraya yapıştırırsanız ayrı pencerede açayım, bu ktunel olayına hiçbirşey kafi gelmiyor artık...
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,793
Mesajlar
1,523,854
Kayıtlı Üye Sayımız
166,606
Kaydolan Son Üyemiz
Alesta 67

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst