Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 357
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,385
Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

moonwalker_arc' Alıntı:
Ben hiçbir cümlemde aracın 4l si olsun başka bişeyi olmasın 4l yeterli demedim.O manaya çıkan herhangi bir şey de ifade etmedim.Hatta 4l si olan kendi aracımın da ümit beyin söylediği ekipmanlar (yükseltme lastik vinç vs olmasına rağmen) olmasına rağmen alt yürürünün off road yapmaya elverişli olmadığını ifade ettim.Ümit bey diyorki benim aracımda 4l yok ama iyi bir lastikle beraber 4l olanların çıkamadığı yere ben çıktım.

Ben çıkamazsın demedim ki ??? o kadar yazı yazdım benim yazdıklarımdan bu mu anlaşıldı ? Kaç kişi dikkat edip kendini verdi de okudu ?

Biz dustera kötü araba demedik segmentinde iyi bir araç dedik.Ancak bu segment off road yapabilecek araç segmenti değil.Bu aracı bu alt yürürle yükseltemezsiniz.Çok çok 1-2" yükseltirsiniz, yükseltirsenizde tüm yürür aksamın açıları bozulur 1-2 ay sonra sıkıntı çekersiniz.Kupadan yükseltme şansınız da yok.

Dustera en iyi ihtimalle daha iyi bir tampon yapılarak yaklaşma açısı iyileştirilebilir (ondan da emin değilim) bir de iyi bir lastik takarsınız o kadar.

Bu şekliyle ve bu niteliklerdeki bir aracın yapabildikleriyle tatmin oluyorsanız ne ala.

Ben böyle fanatizm görmedim, aracınız ve yaptığınız off road'da hepinize başarılar diliyorum.

Bu arada ümit bey, bizimkiler bu hafta sizin ordaydı, hatta beraberdiniz diye biliyorum.Havalar ısınsın karlar erisin çamurlar ortaya çıksın da sizi Trabzon'a davet edelim birlikte bir gezi yapalım ?
bu sitede yükseltilmiş bir kaç duster var. Mesela Kaner bey'in yaptığı. Kendisi d ebildiğim kadarıyla Lada servisi yani bu işlerden anlayan biri. mesela bu uygulama 1-2 ayda sıkıntı çıkarır mı diyorsunuz?
 

Etiketler
Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ümiterkan' Alıntı:
Doğru okursanız aklınız karışmaz Ali Bey ;) Daha basit bir şekilde yazayım: uğurgarip Bey'in 4L sorusu üzerine söylemek istediğim şu: 4L'niz olsa bile uygun ekipmanınız veya gücünüz yoksa 4L'niz bir işe yaramaz
iyi de asıl soru 4L si olanların ne yapamayacağı değil, 4Lsi olmayan bizlerin ne yapabileceği. Ya da şöyle sorayım, biz duster sahipleri 4L si olan ve lastik başta olmak üzere diğer donanımları olan araçlarla aynı seviyede off road yapabilir miyiz?
Diğer arkadaşların söylediğine göre bu imkansız gibi bir şey.Yani cj şasesine duster kupası oturtma işini saymazsak. bu durumda duster dusterlıktan çıkar , bir nevi de duster' a hakaret olur..
Neden bu arkadaşlara gereken açıklamayı yapmıyorsuunuz. Ortaya çıkan sonuç ;
duster'ı ne yaparsan yap off road aracı olmaz. Demek ki yurtdışındaki fotolarda gördüğümüz dusterlar da olgunbeyin dediği gibi bir iki seferde dağılacak şov amaçlı yapılmış kağıttan kaplan misali şeyler.
Yok aksini söylüyorsak jjep ve moonwalker arkadaşların söylediklerine karşı bir açıklama gerekli.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

o zaman adım adım gidelim.. Duster hangi şartlarda neler yapabilir. Aynı şartlarda 4L si olan ( bu çok komik) araçlar ne yapabilir..
Tepe Tırmanma
1- Zemin durumu
2- Açı
3- Mesafe

örnek video..
Zemin kuru toprak
Açı 45-50 derece civarı
Mesafe 100 metreye yakın

duster çıkabilir mi? tartışalım..

Kendi Fikrim: Gerekli hızla tepeye yaklaşırsa çıkar. Tepenin dibinden kalkarsa çıkmaz. Çok zorlarsa kırar ya da sıyırır..

Buyurun..

http://s238.photobucket.com/albums/ff164/JeepForever/?action=view&current=MOV03890.mp4

th_MOV03890.jpg


/?action=view&current=MOV03890.mp4
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
....Neden bu arkadaşlara gereken açıklamayı yapmıyorsuunuz....

Bu türden açıklamalar hep yapıldı uğur bey.


ugurgarip' Alıntı:
Ortaya çıkan sonuç ;duster'ı ne yaparsan yap off road aracı olmaz. Demek ki yurtdışındaki fotolarda gördüğümüz dusterlar da olgunbeyin dediği gibi bir iki seferde dağılacak şov amaçlı yapılmış kağıttan kaplan misali şeyler.

Hangi tür off road? Şayet hard off road ise, zaten profesyonel off roadcı arkadaşların yazdıkları ortada. Şase, kupa, mekanik vs. daha araç imal edilirken ağır şartlara göre yapılmış. Duster bu anlamda onlarla boy ölçüşemez.

Benim dediğimden ise Duster'ın "kağıttan kaplan" olduğu sonucu çıkmaz.... Duster belli sertlikte off road yapabilir, daha ağırına uygun değildir.

Zaten diğer arkadaşların (land vs. kullananların ve Duster kullananların) dedikleri de bu.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster


Göktuğ beyin verdiği videoyu izledim.

Duster'ın orayı çıkması çok zor. İyi bir pilotajla belki.

Ama böyle yerleri hep çıkmaya kalkarsanız, bir çıkar iki çıkar üçüncüsünde ne olur bilinmez. Yani bir iki sefer çıkmak değil sorun, dayanıklılık. Uzun süreli böyle güzergahlarda kullanım Duster'ı daha çok yıpratır. Diğer profesyonel araçların ise sadece mekanika arızaları olur.

Duster'dan jeep veya land performansı beklememek gerek.

Ama bu, Duster sadece asfalt veya düzgün yol arabası demek değildir. Kendi sınıfında diğer birçok arabanın geçemeyeceği engelli yolları geçer.

Peki bir Duster kullanıcısı olarak (ortalamayı yansıtan bir kullanıcı olduğumu düşünüyorum) aracımı böyle güzergahlarda, tepeleri tırmanmakta kullanır mıyım? Hayır. Varsa, oraya giden daha düzgün bir yol ararım. Yoksa, öyle tehlikeli yokuşlara tırmanmayıveririm olur biter...

NOT: Bunlar defalarca yazılıp çizildi dostlar.
 




Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Birileri diyor ki dusterin segmenti off road yapamaz.
yükseltirseniz tüm mekanik aksam 1-2 ayda iflas eder.
Karşı cephe " off road yapar ama hard off road yapamaz, belli sertlikte off road yapar "
Daha önce dusterin ısrarla off road yaptığını söytleyenler, hatta bununla ilgili görselleri siteye dolduranlar, zamanında dusterı bir çok arazi aracıyla kıyaslayanlar şimdi kalkmış kıyas yanlış diyor.
Dusterden off road aracı olmaz diyenlere net bir cevap yok.
Son tahlilde de sanki bir konuda ittifak edilmiş gibi hard off roadçular adına konuşulup arkadaşların dedikleri de bu deniyor.
Kendileri cevap versinler dedikleri bu mu değil mi?
Resmen bu araç off roada aracı olmaaz ne yapsan olmaz diorlar.
Duster hangi şartlarda ne yapabilir , 4L si olan araç ne yapabilir aynı şartlarda kıyaslayalım demşişm. Çok komik diye dalga geçiyorlar.
Bende marka fanatizmi yok arkadaş neyse o. Hatta bugün sitede geçen hafta gördüğüm MT leri sipariiş etmiştim elime ulaştı, bu yazılanlardan sonra takmakta kararsızım.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
Birileri diyor ki dusterin segmenti off road yapamaz.
yükseltirseniz tüm mekanik aksam 1-2 ayda iflas eder.
Karşı cephe " off road yapar ama hard off road yapamaz, belli sertlikte off road yapar "
Daha önce dusterin ısrarla off road yaptığını söytleyenler, hatta bununla ilgili görselleri siteye dolduranlar, zamanında dusterı bir çok arazi aracıyla kıyaslayanlar şimdi kalkmış kıyas yanlış diyor.
Dusterden off road aracı olmaz diyenlere net bir cevap yok.
Son tahlilde de sanki bir konuda ittifak edilmiş gibi hard off roadçular adına konuşulup arkadaşların dedikleri de bu deniyor.
Kendileri cevap versinler dedikleri bu mu değil mi?
Resmen bu araç off roada aracı olmaaz ne yapsan olmaz diorlar.
Duster hangi şartlarda ne yapabilir , 4L si olan araç ne yapabilir aynı şartlarda kıyaslayalım demşişm. Çok komik diye dalga geçiyorlar.
Bende marka fanatizmi yok arkadaş neyse o. Hatta bugün sitede geçen hafta gördüğüm MT leri sipariiş etmiştim elime ulaştı, bu yazılanlardan sonra takmakta kararsızım.

Uğur bey,

MT leri takabilirsiniz,dusterda mt lastik olmaz diye birşey söylemedik.Takarsanız aracın çamurlu yollardaki yol tutuşu ve gidişi büyük oranda değişir.Standart haliyle girdemeyeceğiniz birçok yerden gidersiniz.

Biz Duster off road yapamaz derken asfalttan çıkamaz demiyoruz.Ya da en azından ben demiyorum.Öncelikle off road kavramının iyi oturması ve anlaşılması lazım.Kim neye Off Road diyor.Bana göre bizim yaptığımız Off Roadın anlamı sınır yok demek.Arazide dik bir sırt gördüğümüzde, derin bir dere geçişi olduğunda, derin kanallı çamur geçişi olduğunda, yer yer kaya geçişleri olduğunda benim arabam burdan gitmez dememek.Fizik kuralları dahilinde bir arabanın gidebileceği her yerden gitmek demek bence Off Road.

Dusterın yapamayacağı şey işte bu anlattıklarım isterseniz görsellerle de destekliyeyim;

Duster böyle bir artikülasyon yapamaz

92.jpg


Duster böyle bir kaya geçişi yapamaz

uavpage.jpg


Duster böyle bir çamur kanalından geçemez

sdn-punisher.jpg


offroad-vehicle.jpg


129_0906_16_z+mud_truck_accessories+muddy_jeep.jpg


4x4-Mud-Trucks.jpg


Yada böyle bir eğimden çıkamaz/inemez

295716_2356176857570_1044672135_2709722_369338438_n.jpg


Duster ne yapabilir ?

Defender 46 derece eğimden rahatlıkla inerken 23 derecede Duster göbekten rahatlıkla oturabilir.

dacia-duster-offroad-vid.jpg


Stablize yollardaki ufak su birikintilerinden geçebilir

20110131175635565_duster%20(3).jpg


Böyle bir çamurda göbekten oturabilir

dacia-duster-off-road-3.jpg


Dusterın kaya geçişi fotoğrafı bulamadım yabancılar bile dusterı kayaya vurmamışlar :smiley: Gerçi sonuç belli ya neyse

Toparlarsak;

Burda önemli olan amaçlar ve araçlardır.Herkes Amacına göre araç seçmeli.Göktuğ beyin verdiği videodaki gibi bir yerden çıkmayı, öle yüzeysel değil derin kanallı çamur geçişleri yapmayı, yer yer kaya geçişi yapmayı, dik kabanlardan tırmanmayı ve yüksek artikilasyon gerektiren hareketler yapmayı düşünüyorsanız Duster bu işi aracı değil.

Yok ben yaylaya köye gidecem, stablize yoldaki yer yer bozuk yerlerden geçmeyi, stablize yolda yağmur sebebiyle oluşan hafif çamur çukurlarından geçmeyi yer yer de yoldan çıkıp biraz toprağa yeşile gitmek istiyorum bu kadarı bana yeterli derseniz hiçbirşey yapmayın, MT lastiklerinizi Dustera takın ve devam edin.

Sanırım herkes bu anlattıklarımda hemfikirdir ?
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Not: bu arada üstteki duster resminde 23 derece olarak belirtilen resme dikkatli bakmamıştım eğim çizgisini jant göbeklerinden geçirmemişler bi tarafı lastiğin altından bi tarafı lastiğin üstünden geçiyor yani ordaki eğim 23 değil 15 derece filandır.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Tabi bu fotolardaki gibi kaya tırmanışları ve çok aşırı derin çamurlarla işim olmaz dusterin oralarda gimesini kimse beklemez.
Beniim off road beklentim daha çok bu sitede de sık gördüğümüz off road gruplarının yaptıkları geziler. Mesela bir grupla geziye katıldığımda cheroke, vitara, niva, cj gibi araçların gittiği yerlere onların arkasından kopmadan gitmek istiyorum. Aracı aldığımda ilk katıldığım gezide başarısız olunca bu iş bende saplantı haline geldi. diğer araç sahibi arkadaşlar ben batınca bana sende bu araç oldukça ne yaparsan yap batmaya mahkumsun dediler. Ben başta ümit abi olmak üzere burdaki arkadaşların yazdıklarından ve yükledikleri fotolardan etkilenerek dusteri bir nivanın veya bir jimnynin gittiği her yere gidebilir diye düşünüp aracımı o şekilde hazırlamak istiyorum. ama anlaşılan bu pek mümkün olmayacak. yükseltmenin bir kaç ay içinde aracı bozacağı söyleniyor. kilit zaten şimdilik yok. sadece mt ile de heralde bu iş olmaz. yavaş yavaş anlıyorum ki geçmiş dönemlerde dusterdaşlarımızın yazdıklarının çoğu bir inat uğrunaymış. çünkü duster i yükselten veya yükseltilebileceğini söyleyen abilerimiz şimdi duster yükseltilirse mekanik aksam zarar görür sözüne bir açıklama getirmiyor. büyük lastikli fotolar görünce zamanında çok hoşuma gitmişti. ama bir başka abimiz işin büyük lastik takmayla bitmeyeceğini işin ayna mahruti değişimi gerektireceğini , bunun da komple şanzıman modifiyesi gerektireeceğini söylüyor. onu yapmamız mümkün değil. ama hayır gerektirmez sebebi de şu şu ..... diyebilen de yok.
hayırlısı olsun ....
 



Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

jimny nin pesinden kaç araç gidebiliyor ki duster gitsin..
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
Tabi bu fotolardaki gibi kaya tırmanışları ve çok aşırı derin çamurlarla işim olmaz dusterin oralarda gimesini kimse beklemez.
Beniim off road beklentim daha çok bu sitede de sık gördüğümüz off road gruplarının yaptıkları geziler. Mesela bir grupla geziye katıldığımda cheroke, vitara, niva, cj gibi araçların gittiği yerlere onların arkasından kopmadan gitmek istiyorum. Aracı aldığımda ilk katıldığım gezide başarısız olunca bu iş bende saplantı haline geldi. diğer araç sahibi arkadaşlar ben batınca bana sende bu araç oldukça ne yaparsan yap batmaya mahkumsun dediler. Ben başta ümit abi olmak üzere burdaki arkadaşların yazdıklarından ve yükledikleri fotolardan etkilenerek dusteri bir nivanın veya bir jimnynin gittiği her yere gidebilir diye düşünüp aracımı o şekilde hazırlamak istiyorum. ama anlaşılan bu pek mümkün olmayacak. yükseltmenin bir kaç ay içinde aracı bozacağı söyleniyor. kilit zaten şimdilik yok. sadece mt ile de heralde bu iş olmaz. yavaş yavaş anlıyorum ki geçmiş dönemlerde dusterdaşlarımızın yazdıklarının çoğu bir inat uğrunaymış. çünkü duster i yükselten veya yükseltilebileceğini söyleyen abilerimiz şimdi duster yükseltilirse mekanik aksam zarar görür sözüne bir açıklama getirmiyor. büyük lastikli fotolar görünce zamanında çok hoşuma gitmişti. ama bir başka abimiz işin büyük lastik takmayla bitmeyeceğini işin ayna mahruti değişimi gerektireceğini , bunun da komple şanzıman modifiyesi gerektireeceğini söylüyor. onu yapmamız mümkün değil. ama hayır gerektirmez sebebi de şu şu ..... diyebilen de yok.
hayırlısı olsun ....

Cherokee şasili olmamasına rağmen yüksek motor gücü, yükseltme kiti, dif kilidi ayna mahruti seçeneği gibi geniş bir modifiye yelpazesine sahip
Suzuki yine hafif kasası, japon sağlamlığı, kilit ve yükseltme kiti ile kendini kanıtlamış bir araç
Niva da yine şasesizdir, ancak arazi şanzımanı olan mekanik ve kendini kanıtlamış aralardan biridir.
Cj için zaten yorum yapmaya gerek yok, ön arka sabit aks, yükseltmesi kolay, hertürlü modifiye parçası mevcut, kısa şase bir araç

Dusterla stablize yolda, hafif arazide bunların arkasından gidersiniz ancak tam manada bu araçların yaptıklarını yapamazsınız.

Biz başından beri dusterla off road yapılmaz derken bunu belirtmeye ve bilinçsiz arkadaşları uyarmaya çalıştık ancak anlaşılıyor ki bazı kesimler birilerinin yorumlarına kanarak yanlış tercihlerde bulunuyorlar.

Sizin niyetiniz ciddi ciddi bu işi yapmak ise hiç uğraşmadan dusterı satıp kendi amaçlarınıza uygun bir arazi aracı araştırmaya bakın.Zira bu yukarda saydığınız araçların hepside birbirinden çook ama çok farklı araçlar konfor performans yakıt parça sağlamlığı vs. vs. vs. hepsinde değişken etkenler.İyi araştırıp iyi karar verin.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

ugurgarip' Alıntı:
yavaş yavaş anlıyorum ki geçmiş dönemlerde dusterdaşlarımızın yazdıklarının çoğu bir inat uğrunaymış. çünkü duster i yükselten veya ....yükseltilebileceğini söyleyen abilerimiz şimdi duster yükseltilirse mekanik aksam zarar görür sözüne bir açıklama getirmiyor....


Uğur bey,

Sadece fotolara bakıp karar vermişseniz, tekniği hesaba katmamakla zaten yanlış yapmışsınız.

Ben ağır off road hakkında hiçbir şey yazmadım. Ancak başta ümit olmak üzere, tüm yazanların tüm yazdıkları baştan beri aynı şey. İnat uğruna hiç kimse "duster sınır tanımaz" diye bir şey yazmadı. (Şimdi kilitlenmiş olan off roadcı Duster başlığına gelince; biri onu Duster görselleri için açmıştı hatırladığım kadarıyla. Bir yığın tartışma oldu, ama hemen tüm yazılanlar yukarıdaki gibiydi.) Tartışmalar off roadın ne olduğu noktasında yoğunlaştı. Yine hiç kimse "Duster CJ gibidir" demedi.

Yükseltme konusunda sadece bir arkadaşımız (o da lada servisiymiş, sanayi eşrafından yani) birşeyler yaptı ve yazdı. Galiba o da birkaç inç yükseltmişti. Yükseltme konusunun Duster'ın mekaniğine pek uygun ollmadığı, hatta gerekli aksamın da henüz Türkiye'de bulunmadığı defalarca yazıldı, okuduğumu hatırlıyorum.

Hep şu söylendi: Bu aracın sınırlarını iyi bilmek lazım....
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Değerli arkadaşlar...

bu vb.topiklerdeki konuları kilitleyecek boyuta varan sıkıntı ne, biliyormusunuz..?

kimilerimiz gücü nispetinde fabrikasyon itibariyle offroad'a uygunluğu olan araçları almış,yeni olmasına aldırmadan,kesmiş,bişmiş,yükseltmiş,lastik almış,jant almış,sanayilerde yatmış,sosyaliteden uzak mevkilerde başına gelebilecekleri en ince ayrıntısına kadar düşünerek ,ekstra ekipman taşımaktan,bagajında mangal koymaya yer bırakmamış ve ben offroad'u seviyorum,yapmaya çalışıyorum demiş..Hakkı varmı.? yok diyen ayıp eder..

kimilerimiz ise yine imkanlar dahilinde 20-25 yaşında arabalar edinmiş,bi yerini değiştirsen,öbür tarafı kopar..Offroad aşkına gözü bi şey görmeden dünyanın parasını harcamış...
kapı aralıklarından gelen dondurcu soğuk havaya ,beresi ile göğüs germiş..Araba elektrik kesmiş,önden giden aracın stoplarını takip etmekten gözlerini feda etmiş..ama,insanın yürümeyeceği yerlerde dolaşmanın mutluluğunu yaşamış...vs..vs..

tüm bunlar,offroad aşkı ile yapılmış aksiyonlar..

e birde SUV sahibi arkadaşlarımız var ve tüm bu emekleri,cefaları,stresleri ve riskleri çeken arkadaşlarımızı görmezden gelerek, offroad adına hamlelerden bahsetmekteler..

Beyler, Sezar'ın hakkı Sezar'a..

bence,bu işe meraklı ama SUV kullanmak zorunda olan kardeşlerimiz,offroad'a gönül vermiş arkadaşlarımıza,'' biz bu araçlarla ne nispette uğraşalım.? '' sorusunu sorsalar,ne kırgınlık olur,nede negatiflik..

yok bu buradan geçti,aman efendim araba değil ''ejderha'' vb.yorumlar,offroad'cuları rencide etmektedir..

Hepinize saygılarımı sunarım..
 




Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

aklıma geldi.... böyle bir konu vardı.. sözün özü gibi.. 200 küsür madde vardı ;D

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=22284.160

Ynt: Gerçek Bir Arazi Aracınız Var ise....
« Yanıtla #161 : 21 Nisan 2011, 22:07:07 » Alıntı

--------------------------------------------------------------------------------

1. Gözleriniz mutasyona uğramıştır, geceleri farlarınız bozukken saatlerce araç kullanabilirsiniz.
2. Beyninizin bir bölümü silecekler bozukken, gözünüzün yoldan topladığı verileri bilgiye dönüştürüp, önünüzü net görmeden aracınızı kullanabilmeniz için ayrıca gelişmiştir.
3. Kafanızı o kadar çok rollcage'e vurmuşunuzdur ki, kafanıza çekiçle vursalar hissetmezsiniz, hissetmediğiniz için hala rollcage vurup vurmadığınızı bilmezsiniz.
4. kolarınız manuel direksiyonu bir saga bir sola çevirmekten omuzları parmakları agrıyı hissetmiyorsa
5. Pazartesi günü öğle tatilinizde hızla taksime gidip buji ve buji kabloları almış, salı öğlende mesai arkadaşlarınız yemek yerken hepsini değiştirmişinizdir.
6. Pazar günü gezi planınız var ise Cumartesi gecesi en az 3 defa uykudan uyanıp camdan dışarı bakıp yağmuru kontrol edip yağması için sabaha kadar dua edersiniz.
7.pazar günleri patron mesaiye cagırmasın diye köşe bucak kaçarsınız ama yakalanıncada offf offff
8. Aracınızın içini ve dışını hortumla yıkarsınız.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,958
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst